記事更新 : ( この引用はユングのものと誤認されているようですが、彼はそのようなことを言っていません。
Rさん、Aさんがコメントでこう指摘しています。
ユング博士は決して言っていません。"I am not what happened to me, I am what I chose to become."
ユングが言ったのは
"自分を創造するのは自分ではなく、むしろ自分に起こることである。" ~カール・ユング、CW11、パラ391)
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カール・ユングの言葉と、アラン・ワッツの言葉を紹介します。この2つの言葉は、相反するもののように思えますが、アラン・ワッツがここで触れたものは本物で、ユングは見たいものに流され、シャドーワークを欠いていたのではないかと考えています😄反対の方は教えてください。
"私は私に起こったことではなく、私がなることを選んだものである。"
~カール・グスタフ・ユング~。
"自分の思考をコントロールすることはできないし、自分の感情をコントロールすることもできない。なぜなら、コントロールすることはできないからです。あなたは自分の思考と感情を持っていて、それらは走り続け、走り続け、走り続けています。座って彼らを見ていると、彼らが行く、あなたはまだ息をしていますよね?まだ髪を伸ばしているし、まだ見たり聞いたりしている。あなたはそれをしていますか?つまり、呼吸は何かをしているのか?あなたは見ていますか?つまり、目の操作を整理し、網膜の杆体と錐体をどのように働かせるかを正確に把握していますか?あなたはそれをしていますか?それはハプニングです。起こっているからこそ、これらの出来事を感じることができるのです。あなたは息をしていますが、それは起こっています。考えることも、感じることも、聞くことも、空を横切る雲を見ることも、空が青くなることも、太陽が輝くことも起きています。
それがある。このすべてが起こっているのです。そして、あなたを紹介しましょう、これはあなた自身です。これは、あなたが実際に誰であるかのビジョンであり始めます。そしてこれが、あなたが機能する方法なのです......あなたはハプニングによって機能する......つまり、自然発生的な出来事によって機能するのです。
~アラン・ワッツ
写真:Sean Stratton レモネード・アート・ギャラリーのキュレーター兼アーティスト
Post Updated : ( seems like the quote was falsely attributed to Jung and he never said such a thing.
Robin Wiley, Andrew Beal pointed out that this in the comments
Dr. Jung never said: “I am not what happened to me, I am what I chose to become.”
What Jung said was:
“It is not I who create myself, rather I happen to myself.” ~Carl Jung, CW11, Para 391)
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Here i have two quotes one from Carl Jung the other is from Alan Watts they seem as two opposed statements i tend to think whatever Alan Watts got in touch here is real and Jung drifted into what he wanted to see and lacked some shadow work 😄 please enlighten us if you disapprove.
“I am not what happened to me, I am what I choose to become.”
~Carl Gustav Jung~
"You can’t control your thoughts, you can’t control your feelings. Because there is no control. You are your thoughts and your feelings and they’re running along, running along, running along. To sit and watch them, there they go, you’re still breathing aren’t you? Still growing your hair, still seeing and hearing. Are you doing that? I mean is breathing something that you do? Do you see? I mean do you organize the operations of your eyes and know exactly how to work those rods and cones in the retina? Do you do that? It’s a happening. It happens so you can feel all this happening. You are breathing, it’s happening. Your thinking is happening, your feeling is happening, your hearing, you’re seeing the clouds are happening across the sky, the sky is happening blue, the sun is happening shining.
There it is. All this happening. And may I introduce you, this is yourself. This begins to be a vision of who you really are. And that’s the way you function you function by happening that is to say by spontaneous occurrence.
~Alan Watts~
Picture by Sean Stratton
Curator & Artist at Lemonade Art Gallery
A
ユング博士は決して "I am not what happened to me, I am what I chose to become." (私は私に起こったことではなく、私が選んだものである)
ユングが言ったのは
"自分を創造するのは自分ではなく、むしろ自分に起こることなのだ。" ~カール・ユング、CW11、パラ391
パラグラフ全文
[この無意識の基質には「自己」という言葉が適していると思いました。自我は自己に対して、動かされた者と動かされた者のように、あるいは対象と対象のように位置しています。なぜなら、自己から放射状に広がる決定要因は、四方八方から自我を取り囲み、したがって自我よりも上位に位置しているからです。自己は、無意識のように、自我が進化するための先験的な存在である。いわば、自我の無意識的な前景である。自分を創造するのは自分ではなく、むしろ自分に起こることなのです。この認識は、宗教現象の心理学にとって基本的に重要であり、イグナチオ・ロヨラが『霊性修行』の冒頭で "Homo creatus est "(人間は創造された)を "fundamentum "(基礎知識)としたのもそのためです。しかし、基本的なことですが、それは心理学的な真実の半分にしかなりません。なぜなら、もし人間が、すでに無意識のうちに存在していた何かの結果として生まれただけの生き物であるならば、人間には自由がなく、意識する意味もないからである。心理学では、因果関係があるにもかかわらず、人間が自由の感覚を享受しているという事実を考慮しなければならず、それは意識の自律性と同一である。いかに自我が依存的であり、前提条件であることが証明されても、自我に自由がないことを納得させることはできないのである。絶対的に前もって形成された意識と完全に依存した自我は無意味な茶番であり、すべては無意識のうちに同じように、あるいはそれ以上に進んでしまうからです。自我意識の存在は、それが自由で自律的なものであってこそ意味があるのです。これらの事実を述べることによって、確かに反知性主義を確立しましたが、同時に物事のあるがままの姿を示しました。依存と自由の度合いには時間的、地域的、個人的な違いがある。現実には、自己の至高性と意識のハイブリット性の両方が常に存在している。
~カール・ユング、CW11、パラ391。
A
Dr. Jung never said: “I am not what happened to me, I am what I chose to become.”
What Jung said was:
“It is not I who create myself, rather I happen to myself.” ~Carl Jung, CW11, Para 391
Full paragraph:
[391] The term “Self” seemed to me a suitable one for this unconscious substrate, whose actual exponent in consciousness is the ego. The ego stands to the self as the moved to the mover, or as object to subject, because the determining factors which radiate out from the self surround the ego on all sides and are therefore supraordinate to it. The self, like the unconscious, is an a priori existent out of which the ego evolves. It is, so to speak, an unconscious prefiguration of the ego. It is not I who create myself, rather I happen to myself. This realization is of fundamental importance for the psychology of religious phenomena, which is why Ignatius Loyola started off his Spiritual Exercises with “Homo creatus est” as their “fundamentum.” But, fundamental as it is, it can be only half the psychological truth. If it were the whole truth it would be tantamount to determinism, for if man were merely a creature that came into being as a result of something already existing unconsciously, he would have no freedom and there would be no point in consciousness. Psychology must reckon with the fact that despite the causal nexus man does enjoy a feeling of freedom, which is identical with autonomy of consciousness. However much the ego can be proved to be dependent and preconditioned, it cannot be convinced that it has no freedom. An absolutely preformed consciousness and a totally dependent ego would be a pointless farce, since everything would proceed just as well or even better unconsciously. The existence of ego consciousness has meaning only if it is free and autonomous. By stating these facts we have, it is true, established an antinomy, but we have at the same time given a picture of things as they are. There are temporal, local, and individual differences in the degree of dependence and freedom. In reality both are always present: the supremacy of the self and the hybris of consciousness.
~Carl Jung, CW 11, Para 391.
A
考えを作るのではなく、考えがやってくるのです。無意識が物事に干渉することを選択した場合、無意識は好きなことをすることができる。~カール・ユング著「個人化プロセスの夢の象徴」107ページ
A
私の考えでは、「考える」という言葉は、意図的であるかどうかにかかわらず、概念によって考えを結びつけること、つまり判断の行為に限定すべきです。
意図的に考える能力を「知性」と呼び、受動的に考える能力を「知的直観」と呼ぶことにします。
さらに、私は指示された思考を合理的な機能と呼んでいます。それは、私が意識している合理的な規範に従って、概念の下で観念の内容を整理するからです。無指向性思考は、私が意識していない、したがって理性に合致しているとは認識できない規範によって、観念の内容を整理し判断するので、私は非合理的な機能であると考えています。
後になって、その直感的な判断行為が、不合理と思われる方法で行われたにもかかわらず、理性に合致していると認識できるようになるかもしれません。
~C.G.ユング、『定義』、CW6、Pars. 831-832.
A
You do not make thoughts; they come to you. If the unconscious chooses to interfere with things, it can do anything it likes to do. ~Carl Jung, Dream Symbols of the Individuation Process, Page 107
A
The term “thinking” should, in my view, be confined to the linking up of ideas by means of a concept, in other words, to an act of judgment, no matter whether this act is intentional or not.
The capacity for directed thinking I call intellect; the capacity for passive or undirected thinking I call intellectual intuition.
Further, I call directed thinking a rational function, because it arranges the contents of ideation under concepts in accordance with a rational norm of which I am conscious. Undirected thinking is in my view an irrational function, because it arranges and judges the contents of ideation by norms of which I am not conscious and therefore cannot recognize as being in accord with reason.
Subsequently I may be able to recognize that the intuitive act of judgment accorded with reason, although it came about in a way that appears to me irrational.
~C.G. Jung, Definitions, CW 6, pars. 831-832.