EVEN IF YOU'RE NOT
CONSPIRACY MINDED,
SOMETHING IN YOUR
SOUL
THE
HAS TO BE TELLING
YOU SOMETHING
ISN'T RIGHT WITH
ANY OF THIS!
たとえ、あなたが
陰謀論者でなくても
あなたの心の中の何かが
魂
が語っているはずです。
何かを伝えているはずです。
何かが
正しいことではありません。
伝えているはずです。
"平均的な人間の良心の表面下の奥底では、自分の正しさがどれほど世論や道徳的規範に支えられていても、「何かおかしい」とささやく声が聞こえる。"
~C.G.ユング、CW17、人格の発達、40ページ、80パラグラフ
A
人々は遅ればせながら、ドイツ軍の心理を不思議に思っていますが、それも不思議ではありません。一人一人の兵士や将校は、暗示に振り回され、道徳的責任を剥奪された大衆の中の一粒子にすぎなかった。~カール・ユング『手紙』第2巻、217~221ページ。
神に定着していない個人は、肉体的にも道徳的にも、この世の誘惑に自分の力で抵抗することはできません。そのためには、内なる超越的な経験の証拠が必要であり、それがなければ避けられない大衆の中への没入から彼を守ることはできない。~カール・ユング著、CW10、258ページ
集団的な規範によって人生が形成されればされるほど、彼の個人的な不道徳さは大きくなる。~カール・ユング、「心理的タイプ」、1921年。
"影との対決は、最初は死んだようなバランス、道徳的な決定を妨げ、信念を効果的にしない、あるいは不可能にするような停止状態を作り出す。すべてが疑わしくなる。" ~カール・ユング、CW14、パラ708。
道徳とは、自分で選択できる場合にのみ存在し、強制された場合には選択できない」。~カール・ユング『ツァラトゥストラ・セミナー』262ページ
しかし、自分の立ち位置を確認しなければ、不道徳なイリュージョニストになってしまいます。~カール・ユング『手紙』第1巻、64~66ページ
人間の行動の背後にあるのは、世論でも道徳的規範でもなく、本人がまだ意識していない人格である。~カール・ユング『CW11』390ページ
私たちの道徳的な自由は、私たちの意識にまで達しており、それによって強制や囚われから解放されている。~カール・ユング『手紙』第2巻、546-547ページ
T
A
2番目の引用文にある「神に固定されていること」の必要性については、第二次世界大戦前のドイツ人はルーテルやカトリックの教会に定期的に通っていたことに注目すべきです。しかし、ここでユングが語っている精神的なつながりは、通常のミサ男の教会通いで得られるものよりも、より純粋で、より個人的な指向性を持ったものであることは注目に値します。そのような教会への出席は、元型的な影響の狂気に巻き込まれたドイツ人にとって、何の保護にもなりませんでした。
A
T
まさに
C
ドイツ軍や多くの市民がペルビチンを毎日摂取していたことを思い出してください。
A
C
"次の世代くらいには、人々が隷属を好きになるような薬理学的な方法が登場し、いわば涙のない独裁を生み出し、社会全体のための痛みのない強制収容所のようなものを作り出すだろう。人々は実際に自分の自由を奪われるが、むしろそれを楽しむようになる。そして、これが最終的な革命であると思われる。" ~アルダス・ハクスリー
A
「それは、善と悪がもはや自明のものではないということです。それぞれが判断材料であることを認識しなければなりません。人間の判断には誤りがあることを考えると、常に正しい判断ができるとは思えません。誤った判断の犠牲になることもあり得るからだ。倫理的な問題は、道徳的な評価がやや不確かになるという程度の影響しか受けない。それにもかかわらず、私たちは倫理的な決定をしなければならない。善」と「悪」の相対性は、決してこれらのカテゴリーが無効であるとか、存在しないということを意味するものではありません。道徳的な判断は常に存在し、それは特徴的な心理的な結果を伴います。これまで何度も指摘してきたように、過去に行ったこと、考えたこと、意図したことが間違っていれば、未来においても魂に復讐されるのである。しかし、判断の内容だけは、時と場所の条件に左右され、それに応じて異なる形をとります。道徳的な評価は常に、何が善で何が悪かを正確に知っているかのように装った道徳規範の見かけ上の信頼性に基づいているからです。しかし、その基盤がいかに不確かなものであるかを知れば、倫理的判断は主観的で創造的な行為となる。"
~カール・ユング、MDR、329-330ページ。
“Deep down, below the surface of the average man's conscience, he hears a voice whispering, "There is something not right," no matter how much his rightness is supported by public opinion or moral code.”
~C.G. Jung, CW 17, The Development of Personality, pg.40, para.80.
A
People have wondered belatedly about the psychology of the German Army-no wonder! Every single soldier and officer was just a particle in the mass, swayed by suggestion and stripped of moral responsibility. ~Carl Jung, Letters Vol. II, Pages 217-221.
The individual who is not anchored in God can offer no resistance on his own resources to the physical and moral blandishments of the world. For this he needs the evidence of inner, transcendent experience which alone can protect him from the otherwise inevitable submersion in the mass. ~Carl Jung, CW 10, Page 258.
The more a man's life is shaped by the collective norm, the greater is his individual immorality. ~Carl Jung; "Psychological Types", 1921.
“Confrontation with the shadow produces at first a dead balance, a standstill that hampers moral decisions and makes convictions ineffective or even impossible. Everything becomes doubtful.” ~Carl Jung, CW 14, Para 708.
There is only morality when you can choose, and you cannot choose if you are forced.” ~Carl Jung, Zarathustra Seminar, Page 262
But we must see where we stand, otherwise we are immoral illusionists. ~Carl Jung, Letters Vol. 1, Pages 64-66
Behind a man’s actions there stands neither public opinion nor the moral code, but the personality of which he is still unconscious. ~Carl Jung, CW 11, Para 390
Our moral freedom reaches as far as our consciousness, and thus our liberation from compulsion and captivity. ~Carl Jung, Letters Vol. II, Pages 546-547
T
A
regarding the 2nd quote about the necessity of being “anchored in god”, it’s important to note that the preWW2 Germans were regular Lutheran and Catholic churchgoers.,,, they were (they would have averred) anchored in god, in that way. But it’s worth noting that the spiritual connection Jung speaks of here is something more genuine and of a more individual orientation, than one ordinarily receives by regular mass man church attendance. That regular church attendance offered no protection to the German people, who were swept up in the craziness of an archetypal affect.
A
T
exactly.
C
remember the German army (and many citizens) took Pervitin daily - we know it as methamphetamine
A
C
“There will be, in the next generation or so, a pharmacological method of making people love their servitude, and producing dictatorship without tears, so to speak, producing a kind of painless concentration camp for entire societies, so that people will in fact have their liberties taken away from them, but will rather enjoy it, because they will be distracted from any desire to rebel by propaganda or brainwashing, or brainwashing enhanced by pharmacological methods. And this seems to be the final revolution.” ~Aldous Huxley
A
"In practical terms, this means that good and evil are no longer so self-evident. We have to realize that each represents a judgment. In view of the fallibility of all human judgment, we cannot believe that we will always judge rightly. We might so easily be the victims of misjudgment. The ethical problem is affected by this principal only to the extent that we become somewhat uncertain about moral evaluations. Nevertheless we have to make ethical decisions. The relativity of "good" and "evil" by no means signifies that these categories are invalid, or do not exist. Moral judgment is always present and carries with it characteristic psychological consequences. I have pointed out many times that as in the past, so in the future the wrong we have done, thought, or intended will wreak its vengeance on our souls. Only the contents of judgment are subject to the differing conditions of time and place and, therefore, take correspondingly different forms. For moral evaluation is always founded upon the apparent certitudes of a moral code which pretends to know precisely what is good and what evil. But once we know how uncertain the foundation is, ethical decision becomes a subjective, creative act."
~Carl Jung, MDR, pg. 329-330.
A
"私たちの時代の大きな問題は、世界に何が起こっているのか理解できないことです。私たちは、自分の魂の闇、無意識に直面しています。まるで、個人的なものから元型的なものまで、私たちの影が私たちを捉え、無意識の中で自らを演じながらその姿を現しているかのようです。このプロセスは無意識のうちに起こっているので、特に危険です。自分が何をしているかを意識せずに無意識を形にして行動すると、それは常に破壊的なものになります。自分の性格が同じ悪に染まってしまう危険性を揺るぎなく確信していない限り、誰も全国的な悪に対する免疫を持っていません。いつの間にか眠ってしまい、知らず知らずのうちに闇の手先になってしまう可能性を認識することは、精神的に免疫をつけ、自己失調症という悪しき虫の餌食にならないようにすることである。"
~カール・ユング、CW10
D
そうです、多くの人の心の奥底にある何かを
L
このように、私たちは、常に、しかし、私は右の存在を完全に信じていないということではありません。
A
ユングが何度も説明しているのは、現在の状況では、主流の「公式ストーリー」に沿って大衆に追従すればするほど、不道徳で幻想に囚われた稚拙な考えが行動に反映されるということです。そして、もし私たちが群れから離れれば、誤った情報を広める陰謀論者であり、精神的に不安定であると糾弾されるでしょう。このような現代の出来事を聞いたら、ユングはきっと大笑いすることでしょう。
"考えることは難しい、だから群れに判断を委ねよう!" ~カール・ユング、CW10、344ページ、パラ652。
では、非凡なものを支持する天秤を必然的に傾けるものは何でしょうか?それは一般的に「天職」と呼ばれるもので、人を群れや使い古された道から解放するように運命づける非合理的な要因です。~C.G.ユング
私たちは、自分の中にある個々の神性に到達できなければ、群れの動物の虜になってしまう。~CGユング、ETH講演、1939年12月1日。
群れの中にいると危機感を失い、それが集団性の深い流れからどこで逸脱しているかを見抜けなくさせる。~カール・ユング、1925年のセミナー、75ページ
大衆は常に精神的な伝染病の温床となる。~カール・ユング、CW9i、227ページ。
何百万人もの人々の生命を脅かす大きな危険は、物理的な要因ではなく、精神的に無防備な大衆に精神的な伝染病を引き起こす精神的な愚かさと極悪非道な計画である。~カール・ユング『書簡集』第2巻、124-125ページ。
私たちの時代は、個人が窒息してしまうような巨大な集団の集合と組織化をもたらそうとしているが、一方で、「個人化のプロセス」の瞑想は、逆に個人の精神的な発展の問題につながるのである。~カール・ユング『現代心理学』第5巻、11ページ。
人々が集団で集まり、個人を沈めてしまうとすぐに、影が動員され、歴史が示すように、擬人化されたり、化身したりすることさえある。~CGユング、『アーキタイプと集合的無意識』、『全集』9i、478ページ
世の中のほとんどのつながりは関係性ではなく、参加の神秘性です。人は見かけ上つながっているように見えますが、もちろんそれは本当のつながりではなく、関係でもありません。しかし、少なくとも群れの中の一匹の羊であるという感覚は得られます。
しかし、もし自分が羊としての資格を失うと、必然的に群れから外れ、ある種の孤独感に悩まされることになる。
参加する神秘性は、人に独特の無意識を与えますが、それはある意味で母親の機能であり、人は無意識の中で運ばれます。
なぜなら、一般的な人間は、自分の世界と共有できない何かをしなければならないとき、ひどく怯えるからである。
普通の意識を超えようとすると、人間の群集本能に直面することになります。~カール・ユング『ビジョン・セミナー』625ページ
A
“The great problem of our time is that we don’t understand what is happening to the world. We are confronted with the darkness of our soul, the unconscious. It is as if our shadow, both personal and archetypal, has gripped us and is revealing itself to us as it plays itself out through our unconscious. This is particularly dangerous because this process is happening unconsciously. When we act out and give shape and form to our unconscious without being consciously aware of what we are doing, it is always destructive. Nobody is immune to a nationwide evil unless he is unshakably convinced of the danger of his own character being tainted by the same evil. Recognizing our potential, at any moment, to fall asleep and unwittingly become an agent of darkness is to become psychically immunized from falling prey to the malevolent bug of egophrenia."
~Carl Jung, CW 10
D
Yes something far in the back of their minds for many
L
All the time, but that doesn’t mean that I don’t fully believe right exists
A
What I hear Jung explaining time after time, in our current situation, is how the more we follow the masses in alignment with the mainstream ‘official story’ status quo narrative, the more immoral and stuck in illusions of poor thinking will be reflected in our actions. And if we leave the herd we’ll be denounced as conspiracy theorists who promote misinformation and are mentally unstable. Pretty sure Jung would have a good laugh over hear about all of this current event of our time.
“Thinking is difficult, therefore let the herd pronounce judgment!” ~Carl Jung, CW 10, Page 344, Para 652.
What is it then that inexorably tips the scales in favor of the extraordinary? It is what is commonly called vocation: an irrational factor that destines a person to emancipate himself from the herd and from its well worn paths. ~C.G. Jung
We fall captive to the herd animal if we cannot reach the individual divinity in ourselves. ~CG Jung, ETH Lecture, 1st Dec 1939.
When you are in a herd you lose the sense of danger, and this it is that makes us unable to see where we deviate from the deep currents of collectivity. ~Carl Jung, 1925 Seminar, Page 75
Masses are always breeding grounds of psychic epidemics. ~Carl Jung; CW 9i; Par. 227.
The great dangers threatening the life of millions are not physical factors, but mental folly and diabolical schemes causing mental epidemics in the mentally defenseless masses. ~Carl Jung, Letters Vol. II, Pages 124-125.
Our age is striving to bring about a conglomeration and organization of enormous masses of people in which the individual suffocates, whereas meditation on the Process of Individuation leads in the reverse direction: to the problem of the spiritual development of the individual. ~Carl Jung, Modern Psychology, Vol. V, Page 11.
As soon as people get together in masses and submerge the individual, the shadow is mobilized, and, as history shows, may even be personified and incarnated. ~CG Jung, The Archetypes and the Collective Unconscious, Collected Works, 9i, par.478
Most connections in the world are not relationships, they are participation mystique. One is then apparently connected, but of course it is never a real connection, it is never a relationship; but it gives the feeling of being one sheep in a flock at least, which is something.
While if you disqualify yourself as a sheep you are necessarily out of the flock and will suffer from a certain loneliness, despite the fact that you then have a chance to reestablish a relationship, and this time a conscious relationship, which is far more satisfactory.
Participation mystique gives one a peculiar unconsciousness, which is in a way a function of the mother; one is carried in unconsciousness.
Sometimes it is nice and sometimes it is not nice at all, but as a rule people prefer it because the average man gets awfully frightened when he has to do something which he cannot share with his world; he is afraid to be alone, to think something which other people don’t think, or to feel something which other people don’t feel.
One is up against man’s gregarious instinct as soon as one tries to transcend the ordinary consciousness. ~Carl Jung, Visions Seminar, Page 625
A
[このような変化は個人からしか始まりません] [大衆は盲目の獣であることは、我々が代償として知っているとおりです]
[群衆の中には疑念は存在し得ない。][群衆が大きければ大きいほど、真実はより良くなり、大惨事はより大きくなる]
[膨張した意識は常に自分中心であり、自分の存在以外には意識がない。過去から学ぶことができず、現代の出来事を理解することができず、未来について正しい結論を出すことができません。それは自分自身に催眠術をかけられているようなもので、したがって議論することもできません。そのため、必然的に自らを死に至らしめる災難に見舞われることになります。逆説的ですが、インフレは意識が無意識に回帰することです。これは、意識があまりにも多くの無意識の内容を自分のものとし、すべての意識の必須条件である識別の能力を失ったときに常に起こる。運命が、丸4年の間、ヨーロッパの舞台で、誰も望まなかった記念碑的な恐ろしい戦争を演じていたとき、誰も、誰が、何が、この戦争とその継続を引き起こしたのかを正確に問おうとは夢にも思わなかった。誰も望んでいなかった戦争です。そして、この無意識の憑依状態は、我々ヨーロッパ人が自分たちの「神々しさ」を恐れるようになるまで、衰えることなく続くだろう。このような変化は、個人からのみ始めることができます。大衆は盲目の獣であることを私たちは知っています。したがって、数人の個人、あるいは個々の人々が、自我という人格には属さない、精神的な非自我に帰属させなければならない内容があることを理解し始めることは、私にとって重要なことだと思われます。脅威的なインフレーションを回避したいのであれば、このような精神的操作を行わなければならない。その助けとなるのが、詩人や哲学者が提示した有用で啓発的なモデルであり、人間と時代の両方にとっての救済策と呼ぶにふさわしいモデルやアーキタイプである。もちろん、私たちがそこで発見するものは、大衆に向けて発表できるものではなく、孤独と沈黙の中で自分自身に向けて発表できる隠れたものです。このことを知ろうとする人はほとんどいない。万能薬を自分で服用するよりも、他の人に説く方がはるかに簡単だし、誰もが知っているように、みんなが同じ船に乗っているときは、物事は決して悪くない。群衆の中には疑念は存在しません。群衆が大きければ大きいほど、真実はより良いものとなり、大惨事はより大きなものとなるのです。
~CGユング、CW12。
A
「私は何度も自分に問いかけました。なぜこの時代には、少なくとも私が取り組んでいることを理解できる人がいないのだろうかと。それは私の単なる虚栄心や承認欲求ではなく、同胞への純粋な関心によるものだと思います。それはおそらく、薬師の部族に対する古代からの機能的な関係であり、参加の神秘性であり、医師のエートスの本質なのです。
この問題が微妙であるように、その解決には心の繊細さと心の機能の実際の経験が必要である。60年も現場で働いていれば、自分の仕事について多少なりとも知っているはずである。しかし、最も無能なバカでもよく知っていて、私は何の励ましも受けませんでした。それどころか、誤解されたり、まったく無視されたりすることもあった。このような状況では、理解されないような考察を加えて意見の混乱を大きくするのが怖くなったのです。
~CGユング『手紙』第2巻、p.589。
「誤解されることはそんなに悪いことだろうか?ピタゴラスも、ソクラテスも、イエスも、ルターも、コペルニクスも、ガリレオも、ニュートンも、この世に生まれたすべての純粋で賢明な精神も、誤解されていた。偉大であることは、誤解されることである」。
~ラルフ・ウォルドー・エマーソン
"ユングの人生を歩めば歩むほど、彼に従うことは難しくなります。大多数の人は1912年までは追いかけることができますが、タイプが出てきた1920年まで追いかけることができる人はもっと少なく、それ以降は非常に難しくなり、1950年以降はほとんどの人が忘れてしまいます。~エドワード・エジンガー、「個別化。エドワード・エジンガー、"Individuation: A Myth for Modern Man" Lecture - youtube.
多くの人が自己認識と反省が必要であることを認めるだろうが、そのような必要性が自分自身を拘束するものであると考える人は、実に少ない。~カール・ユング『手紙』第二巻465-466ページ
「内面の経験や人格の核に手を伸ばそうとすると、ほとんどの人は逃げ出してしまう...。
内的体験のリスク、つまり精神の冒険は、いずれにしてもほとんどの人間にとっては異質なものです。そのような経験が心霊的なリアリティを持つかもしれないという可能性は、彼らにとって悩みの種なのです。" ~ カール・ユング、『141、記憶、夢、反省』。
A
[Such a change can begin only with individuals, for the masses are blind brutes, as we know to our cost]
[No doubts can exist in the herd; the bigger the crowd the better the truth—and the greater the catastrophe]
[563] An inflated consciousness is always egocentric and conscious of nothing but its own existence. It is incapable of learning from the past, incapable of understanding contemporary events, and incapable of drawing right conclusions about the future. It is hypnotized by itself and therefore cannot be argued with. It inevitably dooms itself to calamities that must strike it dead. Paradoxically enough, inflation is a regression of consciousness into unconsciousness. This always happens when consciousness takes too many unconscious contents upon itself and loses the faculty of discrimination, the sine qua non of all consciousness. When fate, for four whole years, played out a war of monumental frightfulness on the stage of Europe—a war that nobody wanted— nobody dreamed of asking exactly who or what had caused the war and its continuation. Nobody realized that European man was possessed by something that robbed him of all free will. And this state of unconscious possession will continue undeterred until we Europeans become scared of our “god-almightiness.” Such a change can begin only with individuals, for the masses are blind brutes, as we know to our cost. It seems to me of some importance, therefore, that a few individuals, or people individually, should begin to understand that there are contents which do not belong to the ego-personality, but must be ascribed to a psychic nonego. This mental operation has to be undertaken if we want to avoid a threatening inflation. To help us, we have the useful and edifying models held up to us by poets and philosophers—models or archetypi that we may well call remedies for both men and the times. Of course, what we discover there is nothing that can be held up to the masses—only some hidden thing that we can hold up to ourselves in solitude and in silence. Very few people care to know anything about this; it is so much easier to preach the universal panacea to everybody else than to take it oneself, and, as we all know, things are never so bad when everybody is in the same boat. No doubts can exist in the herd; the bigger the crowd the better the truth—and the greater the catastrophe.
~CG Jung, CW 12.
A
“I asked myself time and again why there are no men in our epoch who could see at least what I was wrestling with. I think it is not mere vanity and desire for recognition on my part, but a genuine concern for my fellow-beings. It is presumably the ancient functional relationship of the medicine-man to his tribe, the participation mystique and the essence of the physician’s ethos.
As the problem is subtle, its solution demands subtlety of mind and real experience of the mind’s functioning. After 60 solid years of field-work I may be supposed to know at least something about my job. But even the most incompetent ass knew better and I received no encouragement. On the contrary I was misunderstood or completely ignored. Under those circumstances I even grew afraid to increase the chaos of opinion by adding considerations which could not be understood.”
~CG Jung, Letters, Vol. 2, p. 589.
“Is it so bad, then, to be misunderstood? Pythagoras was misunderstood, and Socrates, and Jesus, and Luther, and Copernicus, and Galileo, and Newton, and every pure and wise spirit that ever took flesh. To be great is to be misunderstood.”
~Ralph Waldo Emerson
“The further along in Jung’s life you go the harder it is to follow him. The vast majority of people can follow him up to 1912, a smaller number can follow him up to 1920 when types came out, after that it gets very difficult, after 1950 for most people forget it… but that’s what I’m going to try to introduce you to.” ~Edward Edinger, "Individuation: A Myth for Modern Man" Lecture – youtube.
A good many will admit that self-knowledge and reflection are needed, but very few indeed will consider such necessities binding upon themselves. ~Carl Jung, Letters Vol. II, Pages 465-466
"Whenever there is a reaching down into the innermost experience, into the nucleus of personality, most people run away...
The risk of inner experience, the adventure of the Spirit, is in any case, alien to most human beings. The possibility that such an experience might have psychic reality is troubling to them." ~ Carl Jung, 141, Memories, Dreams, Reflections.
人は、自分の魂と向き合うことを避けるために、どんなに不合理なことでも何でもします。インドのヨガやそのエクササイズを実践したり、厳しい食生活を送ったり、神智学を暗記したり、世界中の文献から神秘的な文章を機械的に繰り返したりします。これらはすべて、自分自身と向き合うことができず、自分の魂から何か有益なものが生まれるとは微塵も信じていないからです。このようにして、魂は何も良いものが出てこないナザレのような状態になってしまったのです。だからこそ、私たちは地球の四隅からそれを手に入れよう。それがより奇想天外で奇妙なものであればあるほどいい。~カール・ユング『心理学と錬金術』CW12、99ページ。
「ユングの質問は私たち全員につきまとう--この人はどんな仕事を避けているのか?ほとんどの場合、自分の人生に対する責任を回避しているのだ。" ~ジェームス・ホリス
ヘンリー・コービンのユングについての記述。
「作者は一人で、自分の魂の力だけで強くなっている。現代において、このようなケースはすでに並外れたものであり、特別な尊敬を必要とします。彼はいかなる宗教、教義、組織のスポークスマンでもありません。そのような人の信用を失墜させることを目的とした裏切りのある小さな表現があります。"そのような人は自分自身だけを代表している" それに対して、この場合の意味は、まさにすべての壮大さ、すべての力、すべての信憑性を伝えるものです。集団的な規範や公式のドグマ、既成の意見を代表しているだけなのに、自分自身の「代表」であると主張できる人が、今日どれだけいるでしょうか。この男一人の存在があるからこそ、私は、もし本当に一人であるならば、一人で(彼の著作を)熟考し、このメッセージに耳を傾けるよう、すべての一人の人を招待したいのです。本物の全体性は、孤独から、そして孤独の中でなければ、ここでは生まれません。ここにある「神学」は、マニュアルやテキストの歴史的な批判を通して学ぶものではなく、魂の夜と苦しみの中で、妥協することなく、臆病になることなく、放棄することなく、内的に従事する聖なる闘争の中で学ぶものなのです。
[コービンは、心理学とは、ユングは常にヒエロジー、つまり「聖なる事柄の科学」を意味していると言います] 。
A
ユングが表現したように、もし一頭の羊が群れを離れ、草を食べなくなり、羊の群れに混じって移動すると、他の羊たちは、一頭の羊を見ても、もはやそれを認識できません。狼や熊のように単独で行動する習性のある動物だと思い、実際には共通の敵とみなしてしまうのです。
~バーバラ・ハンナ著『アニムス-女性の内なる真実の精神』(144頁
A
多数派が多数派であるという理由だけで、大衆や多数派と一緒に考えようとするのは、心が卑しい証拠です。真実は、人々の大多数に信じられたからといって、あるいは信じられなかったからといって、変わるものではない。~ジョルダーノ・ブルーノ(Giordano Bruno
このような変化は、個人からしか始まりません。なぜなら、大衆は盲目の獣だからです。~カール・ユング、CW12、パラ563
最も強力な君主に抵抗し、彼らの前で屈服することを拒否する人間は見つかっているが、群衆に抵抗し、見当違いの大衆の前に一人で立ち上がる人間はほとんど見つかっていない。~ハンナ・アーレント著。全体主義の起源」。
L
あなたが問題にしているシナリオがよくわからないのですが、具体的に教えてください。
A
L
主流の「公式ストーリー」と呼ばれる現状維持の物語のどの部分が理解できないのでしょうか?
L
A
あなたは非常に大雑把ですね。
A
L
では、もっと詳しく見たいトピックを提示してみてください。
L
A
たくさんありますね。私が問題にしないものもあれば、問題にするものもあります。あなたが投稿した内容は、複雑ですね。
A
L
あなたが混乱していると感じるのは理解できます。ですから、主題となるトピックを選んで話し合えば、あなたにとってより明確に理解できるかもしれません。
A
ユングが言ったように、「世論」ですね。
A
自分に正直になり、ユングが「大衆」の無意識と呼んだものについてもっと知りたいと思っている人にとって、ここに興味深い研究があります...
2021年10月24日、ASIとホストのJules Evans (philosophyforlife [dot] org)とDr. Dan Wilson (Debunk the Funk with Dr. Wilson on YouTube)との対話型オンライン・ライブ・ウェビナーを収録。
People will do anything, no matter how absurd, in order to avoid facing their own souls. They will practice Indian yoga and all its exercises, observe a strict regimen of diet, learn theosophy by heart, or mechanically repeat mystic text from the literature of the whole world - all because they cannot get on with themselves and have not slightest faith that anything useful could ever come out of their own souls. Thus the soul has been turned into a Nazareth Gradually from which nothing good can come. Therefore let us fetch it from the four corners of the earth - the more far-fetched and bizarre it is the better. ~Carl Jung, Psychology and Alchemy, CW 12, Page 99.
"Jung's question haunts us all--what task is this person avoiding? In most cases, we are avoiding responsibility for our lives." ~James Hollis
Henry Corbin’s description of Jung :
“The author is alone, strong with the force of his soul alone. In our times, such a case is already extraordinary and calls for a singular respect. He is not the spokesman of any religious faith, any dogma, or any institution. There is a treacherous little expression that is intended to ruin the credibility of the person at whom it is targeted: “Such a person represents only himself.” In contrast, the meaning here in this case would be precisely what conveys all the grandeur, all the force, and all the authenticity. For how many men today could claim really to be “representatives” of themselves, when they represent only collective norms, official dogmas, and ready-made opinions? It is because we are in the presence here of this man alone that I would like to invite all those alone to contemplate [his writings], to listen to this message, if really they are alone. The authentic totality cannot be born here except from the solitudes and in solitude. The ‘theology’ we have here is not learned in manuals or through the historical critique of texts, but in the night and the suffering of the soul, in the sacred struggle that is engaged innerly without compromise, without cowardice, and without abdication.”
[by psychology, Corbin goes on, Jung really always means hierology , “the science of sacred matters”.]
A
As Jung expressed it, if one sheep leaves the herd and no longer grazes and moves along with his company of sheep, the others--seeing it alone--will no longer recognize it. They will think it is an animal that is in the habit of moving alone by itself--such as a wolf or bear--and will actually regard it as a common enemy.
~Barbara Hannah, The Animus, The Spirit of Inner Truth in Women, pp. 144
A
It is proof of a base and low mind for one to wish to think with the masses or majority, merely because the majority is the majority. Truth does not change because it is, or is not, believed by a majority of the people. ~Giordano Bruno
Such a change can begin only with individuals, for the masses are blind brutes, as we know to our cost. ~Carl Jung, CW 12, Para 563
Men have been found to resist the most powerful monarchs and to refuse to bow down before them, but few indeed have been found to resist the crowd, to stand up alone before misguided masses. ~Hannah Arendt, Book: The Origins of Totalitarianism.
L
I'm not clear on the narrative you take issue with...can you be specific?
A
L
What part about the mainstream ‘official story’ status quo narrative don’t you understand?
L
A
You're being very general.
A
L
Then offer up a topic you'd like to see more detail on.
L
A
There are many. Some I don't take issue with and some I do. It's complicated, what you have posted.
A
L
I can understand why you feel some confusion and so if we pick a subject matter topic to discuss it might become more clear for you to understand.
A
or as Jung said, "public opinion".
A
Here’s an interesting study for anyone who is being honest with themselves and would like to learn more about what Jung referred to as the unconsciousness of the “mass-man”...
Recorded October 24, 2021, a live interactive online webinar with the ASI and hosts Jules Evans (philosophyforlife [dot] org) and Dr. Dan Wilson (Debunk the Funk with Dr. Wilson on YouTube).