Suffering is necessary until you realize it is unnecessary.
ECKHART TOLLE
苦しみは、それが不必要だと気づくまでは必要なものです。
エックハート・トーレ
唯一の脱出方法は...。
The only way out is through...
B
この男は、動物を苦しめ、地球を破壊することになるという論理に苦しまずに肉を食べている...。
A
B
ユングは肉を食べた...
B
A
まず第一に、当時はスーパーに代替品があふれていませんでした。また、この人が主張しているような「気づき」や「苦しみからの解放」の話は聞こえてきませんでした。
A
B
スーパーマーケットには、商品化されすぎた偽物の食品があふれています。本来の食べ方は、自然に触れることだと思います。
"自然に触れると必ずきれいになる。文明の利器を使いすぎて汚れてしまった人は、森の中を散歩したり、海で泳いだりします。枷を外して、自然に触れさせるのです。それは内側でも外側でもできることです。森の中を歩いたり、芝生に寝転んだり、海に入ったりすることは、外から無意識に入っていくことであり、夢を通して自分の中に入っていくことは、内から自然に触れていくことであり、これは同じことであり、物事は再び正しい方向に向かっていくのである。" ~カール・ユング『夢の分析:1928-1930年の講義のノート』。
ボリンゲンでは、静寂に包まれ、「自然とのささやかな調和」の中で生活しています。私は「自然とのささやかな調和」の中で生活していますが、何世紀も前にさかのぼって、遠い未来を予測するような考えが浮かんできます。ここでは、創造の苦悩は軽減され、創造と遊びは密接に結びついている。~カール・ユング『記憶・夢・反省』226ページ。
パーソナリティNo.2は時間の外に存在し、母性無意識の息子である:「ボーリンゲンでは、私は自分の本当の人生の中にいて、最も深く自分自身である。ここでは、私はいわば「母の年老いた息子」である。私が子供の頃にすでに経験していた「年老いた人」、「古代の人」は、人格第2号であり、これまでも、そしてこれからも存在し続ける。彼は時間の外に存在し、母性無意識の息子である。私の空想の中で、彼はフィレモンの形をしていて、ボーリンゲンで再び命を吹き込まれたのです。
"私の名前は私自身から独立した存在である。本当の自分は、ボーリンゲンで薪割りをしたり、食事を作ったりして、80歳の誕生日の試練を忘れようとしているのです」。~C.G.ユング、メアリー・バンクロフトへの手紙、1955年8月
ユングは子供の頃から動物や植物が大好きで、湖や森、山の美しさには目がありませんでした。自然は彼にとって最も重要なものであり、彼の作品には自然に関する印象的な記述が散見されます。老人となった彼は、年齢の限界についてこう告白している。「植物、動物、雲、昼と夜、そして人間の中の永遠性など、私を満たしてくれるものはたくさんある。自分が不確かであればあるほど、私の中には万物への親近感が芽生えてきたのです」。自然はユングが最も愛したものであり、母親と同様、少年時代から部分的に「目に見えない深い大地に根ざしている...動物、木、山、草原、流水と何らかの形でつながっている」と感じていました。
~マリー=ルイーズ・フォン・フランツ CG JUNG 「現代における彼の神話
何年も前から、ジャガイモやトウモロコシを植えることができなくなり、まるで持ち主がいなくなったかのように、黒い大地に雑草が生い茂るということが初めて起こりました。物事や外界の生活は私を通り過ぎて、私を世間知らずの思考の世界に、そして何世紀もの時間の中に置き去りにします。私がかつて始めた仕事を、あなたや他の人が引き継いでくれていることを嬉しく思います。世界はそれをひどく必要としています。それは、実際に存在する人間が、自分の悪魔に対処できるだけの意識を持っているかどうかという問題に決着がつくとき、一般的な対決になるようです。~カール・ユング書簡集第1巻、468-469ページ
B
the dude eats meat while not suffering the logic of seeing how that causes suffering in animals and destruction of the planet...
A
B
Jung ate meat...
B
A
firstly, there wasn't supermarkets full of alternatives back then. Secondly I don't hear him talking about being aware or free from suffering in the way this guy claims to be
A
B
The supermarket is filled with fake food that been over commercialized. The proper way to eat is to get close to nature.
“Whenever we touch nature we get clean. People who have got dirty through too much civilization take a walk in the woods or a bath in the sea. They shake off the fetters and allow nature to touch them. It can be done within or without. Walking in the woods or laying on the grass, taking a bath in the sea are from the outside entering the unconscious, entering yourself through dreams is touching nature from the inside and this is the same thing, things are put right again.” ~Carl Jung, Dream Analysis; Notes on a Lecture given 1928-1930.
In Bollingen, silence surrounds me almost audibly, and I live "in modest harmony with nature." Thoughts rise to the surface which reach back into the centuries, and accordingly anticipate a remote future. Here the torment of creation is lessened; creativity and play are close together. ~Carl Jung, Memories Dreams and Reflections, Page 226.
Personality No.2 exists outside time & is the son of the maternal unconscious : "At Bollingen I am in the midst of my true life, I am most deeply myself. Here I am, as it were, the "age-old son of the mother".. the "old man," the "ancient," whom I had already experienced as a child, is personality No. 2, who has always been & always will be. He exists outside time and is the son of the maternal unconscious. In my fantasies he took the form of Philemon, & he comes to life again at Bollingen."
"My name enjoys an existence quasi independent of myself. My real self is actually chopping wood in Bollingen and cooking the meals, trying to forget the trial of an eightieth birthday." ~C.G. Jung, Letter to Mary Bancroft, August 1955
Jung loved animals and plants, not only when he was a child but all his life, and he could never see enough of the beauty of lakes, forests and mountains. Nature was for him of prime importance, and striking descriptions of nature are scattered through all his works. As quite an old man, speaking of the limitations of age, he confesses: "Yet there is so much that fills me: plants, animals, clouds, day and night, and the eternal in man. The more uncertain I have felt about myself, the more there has grown up in me a feeling of kinship with all things." Nature was Jung's greatest love and like his mother he felt from early youth partially "rooted in deep, invisible ground ... somehow connected with animals, trees, mountains, meadows, and running water."
~Marie-Louise Von Franz CG JUNG His Myth in Our Time
For untold years it has happened for the first time that I could not plant my potatoes and my corn anymore and weed has overgrown my piece of black earth, as if its owner were no more. Things and exterior life slip past me and leave me in a world of unworldly thought and in a time measured by centuries. I am glad that you and others carry on the work I once began. The world needs it badly. It seems to come to a general showdown, when the question will be settled whether the actually existing man is conscious enough to cope with his own demons or not. ~Carl Jung Collected Letters Vol 1, Pages 468-469.
A
菜食主義の活動家には暗い影があります-自然から離れてしまったという点で。
[C.G.ユング】「完璧であろうと自分の能力を超えて努力すると、影は地獄に堕ちて悪魔になるという事実がある」。C・G・ユング】。]
人が必死になって善良で素晴らしく完璧であろうとすると、それ以上に影は黒く邪悪で破壊的であろうとする明確な意志を持つようになります。
人はそのことに気づくことができません。いつも素晴らしくあろうと努力しているのに、理解できないような恐ろしい破壊的なことが起こることを発見し、そのような事実が自分とは関係ないと否定するか、認めたとしても自然な苦悩だと考えるか、あるいはそれを最小限にして責任を他に転嫁しようとします。
事実は、自分の能力を超えて完璧になろうとすれば、影は地獄に降りて悪魔になるということです。
自分より上に立つことも、自分より下に立つことも、自然や真理の観点からは同じように罪深いことだからです。
人間が自分ではない何かになることは、確かに神の意志ではありません。自然の中を見ると、すべてがあるがままであることは、間違いなく神の意志であることがわかります。~カール・ユング『ビジョン・セミナー』569ページ。
あなたが自分の劣等性の事実を受け入れるとき、それはあなたとともに生きています。あなたは白人だけではなく、ある部分は黒人ですが、両方が人間全体を作っているのです。それどころか、黒を受け入れたからといって、白の部分がなくなるわけではありません。むしろ、受け入れられないときにこそ、物事はうまくいかないものです。それは単なる神経症です。カール・ユング『ヴィジョン・セミナー』391ページ
私たちの道徳的判断の相対性と誤りについていくら洞察しても、こうした欠陥から私たちを救い出すことはできない。善悪を超えた存在であると考えている人は、たいていの場合、人間を最も苦しめる存在である。なぜなら、彼らは自分の病気の痛みと恐怖でねじ曲がっているからだ。~カール・ユング『アイオン』第97巻
B
A
動物を食べないこと、拷問にお金を払わないことは簡単で、必死になる必要もないという事実を認めないための手段のように聞こえます。人はどんなものでも妄想に変えることができます。その中にはジャングスのような哲学も含まれていて、そのように選択的に使用すれば、誰かが行動の言い訳に使うことができます。
完璧さを求めているのではなく、健康であること、そして苦しみを簡単に減らすことができるのです。
A
B
食料品店の商品が本物の食べ物ではないことを説明したのと同じ意味で、商業的に栽培された大規模農業の「農業」も自然ではありません......だから、それらの動物を食べるのは良くないということには同意します。
しかし、地元の小規模な農場や、特に有機農場では、動物の命が続く限り、きちんとしたケアで動物を扱っています。ですから、私たちはこのような農家を支援し、彼らの肉や野菜の製品を買うべきです。
br
B
動物が動物を食べる、カモシカの正義はどこにある?人生は苦しみです。そうでないと言う人は何かを売っているのでしょうか🙂でも、私たちはそれを避けようとしています。
A
[厳格な食事療法を守る】。]
人は自分の魂と向き合うことを避けるために、どんなに不条理なことでも何でもします。インドのヨガやそのエクササイズを実践したり、厳格な食生活を送ったり、神智学を暗記したり、世界中の文献から神秘的な文章を機械的に繰り返したりします。このようにして、魂は何も良いものが出てこないナザレのような状態になってしまったのです。だからこそ、私たちは地球の四隅からそれを手に入れよう。それがより奇想天外で奇妙なものであればあるほどいい。~カール・ユング著『心理学と錬金術』99ページ。
A
すべての生命は他の生命を養っています。
多くの人は死に対する恐怖心を持っており、それを動物に投影して、衣食住のために動物を殺さないことを正当化しようとする合理主義へのアピールのようなものです。
"生命は生命を糧にする"。ウロボロスのシンボルである「蛇が尻尾を噛む」という意味です。生きているものはすべて、何かの死の上に成り立っている。自分の体も何かの餌になる。これを否定する人、我慢する人は秩序を失っている。死とは与える行為なのだ。" ~ジョセフ・キャンベル
すべての再生のアイデアは、この事実に基づいています。
自然そのものが、死と再生を求めている。
錬金術師のデモクリトスが言うように、「自然は自然を喜び、自然は自然を従え、自然は自然を支配する」~カール・ユング、CW9.1、パラ234
A
The vegan activists have a dark shadow – in that they have become detached from nature.
["The fact is that if one tries beyond one's capacity to be perfect, the shadow descends into hell and becomes the devil." C G Jung]
When one tries desperately to be good and wonderful and perfect, then all the more the shadow develops a definite will to be black and evil and destructive.
People cannot see that; they are always striving to be marvellous, and then they discover that terrible destructive things happen which they cannot understand, and they either deny that such facts have anything to do with them, or if they admit them, they take them for natural afflictions, or they try to minimize them and to shift the responsibility elsewhere.
The fact is that if one tries beyond one’s capacity to be perfect, the shadow descends into hell and becomes the devil.
For it is just as sinful from the standpoint of nature and of truth to be above oneself as to be below oneself.
It is surely not the divine will in man that he should be something which he is not, for when one looks into nature, one sees that it is most definitely the divine will that everything should be what it is. ~Carl Jung, Visions Seminar, Page 569.
When you accept the fact of your inferiority, it lives with you; you are it too, but not exclusively. You are not only white, one part is black, but both make the whole man. It is not wiping out the white substance when you accept the black—on the contrary; it is only when you can’t that things go wrong, when there is nothing but white and nothing but black. That is simply neurotic. Carl Jung, Visions Seminar, Page 391.
No amount of insight into the relativity and fallibility of our moral judgment can deliver us from these defects, and those who deem themselves beyond good and evil are usually the worst tormentors of mankind, because they are twisted with the pain and fear of their own sickness. ~Carl Jung, Aion, Para 97
B
A
sounds like a way of not acknowledging the fact it is easy and doesn't require desperation to not eat animals or pay for torture. Doesn't require anything but simple logic and different food choices. don't have to make it into anything else. people can take anything and turn it into delusion including a philosophy like jungs which someone could use to excuse behavior if they selectively use it in that way.
it's not seeking perfectionism, it's just being healthy and reducing suffering easily
A
B
In the same sense that I explained how grocery store products are not real food… commercially grown big agriculture “farming” is not natural either… and so I agree with you that it’s not a good idea to eat those animals.
However, small local farms and especially organic farms treat their animals with good and decent care for as long as their life lasts. So we ought to support these farmers and buy their meat and veggie products.
Br
B
animals eat animals, Where's the justice for the Antelope? Life is suffering. Anyone who tells you otherwise is selling something 🙂 but we do try to avoid it.
A
[observe a strict regimen of diet]
People will do anything, no matter how absurd, in order to avoid facing their own souls. They will practice Indian yoga and all its exercises, observe a strict regimen of diet, learn theosophy by heart, or mechanically repeat mystic text from the literature of the whole world - all because they cannot get on with themselves and have not slightest faith that anything useful could ever come out of their own souls. Thus the soul has been turned into a Nazareth Gradually from which nothing good can come. Therefore let us fetch it from the four corners of the earth - the more far-fetched and bizarre it is the better. ~Carl Jung, Psychology and Alchemy, Page 99 .
A
All life feeds off other life.
Many people have a fear of death and shadow project that onto animals in a sort of appeal to Rationalism in attempts to justify not killing animals for food and clothing.
“Life lives on life. This is the sense of the symbol of the Ouroboros, the serpent biting its tail. Everything that lives lives on the death of something else. Your own body will be food for something else. Anyone who denies this, anyone who holds back, is out of order. Death is an act of giving.” ~Joseph Campbell
All ideas of rebirth are founded on this fact.
Nature herself demands a death and a rebirth.
As the alchemist Democritus says: “Nature rejoices in nature, nature subdues nature, nature rules over nature” ~Carl Jung, CW 9.1, Para 234
自然は自らに喜びを与え、いわば純然たる愛から自らを食べているのです。自然は分割されていない存在として表現され、龍や蛇が自分の尾を噛み、尾の端から自分を食べているようなものです。~カール・ユング『現代心理学』42ページ。
"はっきりと見るためには、死の冷たさが必要である。生命は生きることも死ぬことも、始まることも終わることも望んでいる。あなたは永遠に生きることを強制されているわけではありません。しかし、あなたの中には両方の意志があるので、あなたは死ぬこともできます。生と死は、あなたの存在においてバランスを取らなければならない。今日の男性は、あまりにも多くの正しくないものが生きていて、あまりにも多くの正しいものが死んでいるので、大きな死のスライスが必要です。バランスを保っているものは正しく、バランスを崩しているものは正しくない。しかし、バランスがとれていれば、それを維持するものは正しくなく、それを乱すものは正しいのである。バランスは同時に生であり、死でもある。生の完成のためには、死とのバランスがふさわしい。私が死を受け入れれば、私の木は成長します。私が世界を包む死に突入すれば、私の芽は開きます。私たちの人生には、いかに死が必要かということです。
些細なことでも喜びを感じるのは、死を受け入れたときだけです。しかし、まだ生きられるものを貪欲に探していたら、喜びに値するものは何もなく、あなたを取り囲み続ける小さなものはもはや喜びではないのです。だから、私は死を見ています。
もしあなたが死を受け入れるならば、それは完全に霜の降りた夜と不安な心配のようなものですが、甘い葡萄でいっぱいの葡萄畑の中の霜の降りた夜なのです。あなたはすぐに自分の富に喜びを感じるでしょう。死は熟す。果実を収穫できるようになるには、死が必要です。死がなければ、人生は意味のないものになってしまう。なぜなら、長く続くものが再び立ち上がり、自らの意味を否定するからだ。存在するためには、そして自分の存在を楽しむためには、死が必要であり、限界があるからこそ自分の存在を満たすことができるのである。" ~カール・ユング『赤い本』274-275ページ
"フリーマンのインタビューでは、ついに「死」についての質問が出てきました。ユングによれば、心理学的に言えば、死は誕生と同じように生命の不可欠な構成要素であるという。この観点からすると、死は一種のゲートのようなものです。この門をくぐりたくない人は、人生そのものを放棄していることになり、死を否定することで自分の人生を無意味なものにしていることになります。
では、老人は死に対してどのように振る舞えばよいのでしょうか。数多くの老人を診てきたユングは、自分の年齢を重ねることに何年も悩んできました。そんな彼にとっては、日々の生活を大切にして、終わりは避けられないと前を向いて生きるしかありませんでした。それをしない人は、死を前にして生きる自信を失い、後ろ向きになり、体が硬くなって、生きているうちに死んでしまう。" ~ゲアハルト・ヴェール『ユング』より
10.00-一皿のスープで食事を始める。
12時-食卓でユングは彫刻刀を研ぎ、メインコースの肉を切り分けます。
https://www.youtube.com/watch?v=EL_qLonQCSo&feature=share
カール・G・ユング博士」または「ラピス・フィロソフォラム
R
引用される人になるためのコツ。問題点を一文以内で述べ、その答えを一文以内で述べる。なるべくキャッチフレーズに狂いがないように。苦労していることは、すべて省くことが大切です。問題をスイッチのように切り替えることができると思わせることで、"パワフル "なインパクトを与えることができます。そしてもちろん、一番下に自分の名前を入れます。良いフォントを選び、背景を変えてコントラストをつけます。
J
地球は痛みの工場です。
セス・マイヤーズのGIFはありません by レイトナイト・ウィズ・セス・マイヤーズ
J
苦しみと痛みの区別
1/ この概念的な区別は何度も聞いたことがありますが、その出所は知りません。この区別が最初に扱われたのはいつなのか、興味深いですね。
2/ ブッダは、涅槃が解毒剤である本当の痛みである「ドゥッカ」という不満足(しばしば「苦しむ」と変換される)の概念を加えた。
3/ギリシャ哲学にもこの問題を扱う用語がいくつかあります。「taraxia」と「ataraxia」が思い浮かびますが、もう少し探してみます。
4/ マヤやイリュージョンに対するヴェンダンタの哲学的アプローチは、善と同様に、あらゆる形態の痛みや悪などを否定するものだと思います。なぜなら、神は存在の基盤であり、それ以外の経験は「他」であり、余計なものだからです。これについては、Elliadeがどこかで引用しています。
シェーン・ファング
Nature gives itself pleasure, or eats itself out of sheer love, so to speak. Nature is then represented as an undivided being, a dragon or a snake biting its own tail, eating itself up from the tail end. ~Carl Jung, Modern Psychology, Page 42.
“We need the coldness of death to see clearly. Life wants to live and to die, to begin and to end. You are not forced to live eternally; but you can also die, since there is a will in you for both. Life and death must strike a balance in your existence. Today's men need a large slice of death, since too much incorrectness lives in them, and too much correctness died in them. What stays in balance is correct, what disturbs balance is incorrect. But if balance has been attained, then that which preserves it is incorrect and that which disturbs it is correct. Balance is at once life and death. For the completion of life a balance with death is fitting. If I accept death, then my tree greens, since dying increases life. If I plunge into the death encompassing the world, then my buds break open. How much our life needs death!
Joy at the smallest things comes to you only when you have accepted death. But if you look out greedily for all that you could still live, then nothing is great enough for your pleasure, and the smallest things that continue to surround you are no longer a joy. Therefore I behold death, since it teaches me how to live.
If you accept death, it is altogether like a frosty night and an anxious misgiving, but a frosty night in a vineyard full of sweet grapes. You will soon take pleasure in your wealth. Death ripens. One needs death to be able to harvest the fruit. Without death, life would be meaningless, since the long-lasting rises again and denies its own meaning. To be, and to enjoy your being, you need death, and limitation enables you to fulfill your being.” ~Carl Jung, Red Book, Pages 274-275
“Finally the Freeman interview led to the question of death. According to Jung, psychologically speaking, it is, with birth, an equally integral component of life. From this point of view death represents a kind of gate. Whoever does not want to go through it shirks life itself; by his denial of death he makes his life meaningless.
But how should an old person behave toward death? Jung's advice was clear: having treated innumerable old people and having been concerned himself for years with mastering his own age, for him there was only one way to live from day to day and look ahead, inevitable as the end my be. Those who do not do this, robbing themselves of their confidence in life in the face of death, look backward, grow stiff, and die while they are still alive.” ~Gerhard Wehr, “Jung”
10.00—they begin the meal with a dish of soup.
At 12.00—at the dinner table Jung sharpens his carving knife and carves the meat for the main course.
https://www.youtube.com/watch?v=EL_qLonQCSo&feature=share
Dr. Carl G. Jung or Lapis Philosophorum
R
Protip on becoming someone who get quoted. State a problem in less that one sentence, then state the answer in less than one sentence. Try to be a catchphrase crazy as possible. Its important to leave out all the details of the struggle. Make it seem like the problem can be flipped like a lightswitch to give it that extra "powerful" impact. Then of course add your name at the bottom choose a good font and then change the background for some contrast.
J
the earth is a pain factory.
Seth Meyers No GIF by Late Night with Seth Meyers
J
The suffering/pain distinction
1/ I have heard this conceptual distinction before many times but do not know what its source is. Would be interesting to see when the original treatment of this distinction occurred.
2/ Buddha added the concept of "dukka" unsatisfactoriness (often transalted as sufferring) which is the real pain to whihc nirvana is the antidote.
3/ There are a few terms in Greek philosophy which also address this; taraxia and ataraxia come to mind - I will try to find a few more.
4/ I think the vendanta approch of maya or illusion, philosophically is such that it discounts all forms of pain, evil etc as well as good, since Godhead is the ground of being to which any other experience is "other" and superfluous . Nice quote from Elliade on this somehwere.
Shane Fang
A
苦しみには2種類あります。正当な苦しみと、正当ではない苦しみです。
一方は必要なもので、一方は必要のないものです。
重要なのは、一方を他方から理解することです。
重要なのは...自分の無意識の内容を意識することです。
A
私たちが間違った判断をしたり、思考を支配するために、コレクティブ・ノームの群れの物語に依存して現実を誤認すると、埋もれた魂の痛みを抑圧する方法を見つけ、これが神経症的な行動を引き起こします - 人生における物事を、お互いを知らない別の人間として見るのです。そのため、苦しみから学び、苦しみを和らげるために状況を修正する必要があることを理解する代わりに、苦しみを抑圧したり、抑制したりして、苦しみを永続させます。
[人生の問いに対する不十分な、あるいは間違った答えに満足して、神経症になってしまう人をよく見てきました。[...]
ノイローゼは常に正当な苦しみの代用なのです】。]
ユングは神経症の原因がどこにあるかを指摘しています...
痛みを自然で健康的な方法で生きようとせずに抑圧すると、神経症になってしまうのです。
神経症は痛みを避けることの自然な副産物なのです。-カール・ユング
"ノイローゼは常に正当な苦しみの代用である。" ~カール・ユング、1938年 心理学と宗教 CW11、パラ129
神経症は自己分裂である。~CGユング、CW7、パラ18
"人生の問題に対する不十分な、あるいは間違った答えで満足してしまうと、神経症になってしまう人をよく見てきました。
地位、結婚、評判、外見上の成功やお金を求め、求めていたものを手に入れても不幸でノイローゼになってしまうのです。
このような人は、通常、精神的な視野が狭すぎます。
彼らの人生には十分な内容、十分な意味がありません。
このような人は、精神的な視野が狭く、人生の内容や意味が十分ではありません。~カール・ユング、MDR、140ページ
あるものは抑制され、あるものは抑圧される。
原則として、人間の心理構造の中で反社会的な要素を表す傾向(私が「統計的犯罪者」と呼ぶもの)は抑圧されます。
しかし、単に抑圧されているだけの傾向は、通常、やや疑わしい性質を持っています。
反社会的というよりも、型破りで社会的に不器用なのである。
抑圧する理由も同様に疑わしい。
ある人は全くの臆病から、ある人は慣習的な道徳から、またある人は名誉のために抑圧する。
抑圧とは、ある種の中途半端な意識で物事を手放すことであり、ホットケーキを落としたり、高すぎるブドウを非難したり、自分の欲望を意識しないように見て見ぬふりをすることである。
フロイトは、抑圧が神経症を引き起こす主要なメカニズムの1つであることを発見しました。
抑圧は意識的な道徳的選択に相当するが、抑圧は嫌な決定を取り除くためのむしろ不道徳な「好み」である。
抑圧は心配、葛藤、苦しみを引き起こすかもしれないが、神経症を引き起こすことはない。
神経症は常に正当な苦しみの代用なのである。~カール・ユング、CW11、パラ129
ノイローゼとは内面の亀裂であり、自己との戦いの状態である。... 人を自分との戦いに駆り立てるものは、自分が互いに対立する二人の人間から成り立っているという直観や知識である。~カール・ユング「魂を求めた現代人
19:45-「家にいるときと人前に出ているときとではまったく違う。それを知らない人は、結局それにつまずいてしまう。家の中で親密な関係にあるときの男なのか、それとも公の場に現れる男なのか、それはジキルとハイドの問題なのか。多くの場合、二重人格と言えるほどの違いがあります...そして、それが顕著になればなるほど、人は神経症になります。彼らがノイローゼになるのは、2つの異なる方法を持っていて、常に自分自身に矛盾を抱えているからです。彼らは自分自身のことを意識していないので、自分が1つだと思っていますが、誰もが2つあることに気付いています...ある人は彼のことを1つの面でしか知らず、他の人は彼のことをもう1つの面でしか知りません。~C.ユング(1990年のユーチューブ・ドキュメンタリー「The World Within - C.G. Jung in His Own Words」より)。
A
There are two types of suffering. Legitimate suffering and suffering that is not legitimate.
One is necessary and one is not necessary.
The key is understanding one from the other.
The key is… becoming conscious of our unconscious contents.
A
When we misperceive reality due to our addiction to the Collective Norm herd narratives, among other ways we judge wrongly, and that rule our thoughts... we find ways to suppress or repress the pain of our buried soul and this causes neurotic behavior – seeing things in life as two different people who don’t know each other. So instead of learning from the suffering and seeing how we need to make the necessary changes to correct the situation which would alleviate the suffering, we instead suppress or repress it – which perpetuates it.
[I have frequently seen people become neurotic when they content themselves with inadequate or wrong answers to the questions of life. […]
Neurosis is always a substitute for legitimate suffering.]
Jung is pointing out where the neurosis stems from…
When we repress the pain instead of living it out as we should in a natural and healthy way, then we become neurotic.
Neurosis is the natural by-product of pain avoidance. –Carl Jung
“Neurosis is always a substitute for legitimate suffering.” ~Carl Jung, 1938 Psychology and Religion. CW 11, Para 129
Neurosis is Self-division. ~CG Jung, CW 7, Para 18
“I have frequently seen people become neurotic when they content themselves with inadequate or wrong answers to the questions of life.
They seek position, marriage, reputation, outward success or money, and remain unhappy and neurotic even when they have attained what they were seeking.
Such people are usually confined to too narrow a spiritual horizon.
Their life has not sufficient content, sufficient meaning.
If they are enabled to develop into more spacious personalities, the neurosis generally disappears.” ~Carl Jung, MDR, Page 140.
Some are suppressed and some are repressed.
As a rule those tendencies that represent the antisocial elements in man's psychic structure—what I call the "statistical criminal" in everybody—are suppressed, that is, they are consciously and deliberately disposed of.
But tendencies that are merely repressed are usually of a somewhat doubtful character.
They are not so much antisocial as unconventional and socially awkward.
The reason why we repress them is equally doubtful.
Some people repress them from sheer cowardice, others from conventional morality, and others again for reasons of respectability.
Repression is a sort of half-conscious and half-hearted letting go of things, a dropping of hot cakes or a reviling of grapes which hang too high, or a looking the other way in order not to become conscious of one's desires.
Freud discovered that repression is one of the main mechanisms in the making of a neurosis.
Suppression amounts to a conscious moral choice, but repression is a rather immoral "penchant" for getting rid of disagreeable decisions.
Suppression may cause worry, conflict and suffering, but it never causes a neurosis.
Neurosis is always a substitute for legitimate suffering. ~Carl Jung, CW 11, Para 129
Neurosis is an inner cleavage - the state of being at war with one- self. ... What drives people to war with themselves is the intuition or the knowledge that they consist of two persons in opposition to one another. ~Carl Jung; Modern Man in Search of a Soul
At 19:45— “at home you are quite different from when you are in public, and people who don’t know it stumble over it in the end, they deny that they are like that but they are like that, they are it… now, which is the real man? Is he the man as he is at home in intimate relations or is he the man that appears in public, it is a question of Jekyll and Hyde? Often there is such a difference that you would be able to speak of a double personality… and the more that that is pronounced the more that people are neurotic. They get neurotic because they have two different ways that they contradict themselves all the time and as much as they are unconscious of themselves they don’t know it, they think they’re all one and yet everyone sees that they are two… and some know him for only one side and others know him only on the other side and then there are situations that clash because the way you are with people create certain situations within the organizations and these two situations don’t chime in they are just discernless.” ~C.Jung, you-tube 1990 documentary, The World Within - C.G. Jung in His Own Words.