gngoatからの情報です。
GNの蒸気機関車Cクラス(0-8-0タンク)は、スイッチャーとして、鉱石ドック等で活躍しました。その多くは、Fクラス(2-8-0テンダー)からの改造だと言うことです。写真は、保有している模型(HO)です。詳細はこのブログの2005年6月3日版をご覧ください。
http://blog.goo.ne.jp/jackojichan/e/a08ffd3c9609fbd66577fcad9a0824bb
以下、原文を転載します。
The only C-class steamers originally built as 0-8-0's are the C-1's.
Per the book Railroad History #143, Autumn, 1980, by Kenneth Middleton & Norman C. Keyes:
C-2 class 0-8-0 was rebuilt from F-6 class 2-8-0
C-2S class 0-8-0 was rebuilt from F-6 class 2-8-0
C-3 class 0-8-0 was rebuilt from F-9 class 2-8-0
C-4S class 0-8-0 was rebuilt from F-8 class 2-8-0
C-4 class 0-8-0 was rebuilt from F-8 class 2-8-0
C-5 class 0-8-0 was rebuilt from F-5 class 2-8-0
I believe that I have seen somewhere where the S after a class means that these locomotives are superheated.
GNの蒸気機関車Cクラス(0-8-0タンク)は、スイッチャーとして、鉱石ドック等で活躍しました。その多くは、Fクラス(2-8-0テンダー)からの改造だと言うことです。写真は、保有している模型(HO)です。詳細はこのブログの2005年6月3日版をご覧ください。
http://blog.goo.ne.jp/jackojichan/e/a08ffd3c9609fbd66577fcad9a0824bb
以下、原文を転載します。
The only C-class steamers originally built as 0-8-0's are the C-1's.
Per the book Railroad History #143, Autumn, 1980, by Kenneth Middleton & Norman C. Keyes:
C-2 class 0-8-0 was rebuilt from F-6 class 2-8-0
C-2S class 0-8-0 was rebuilt from F-6 class 2-8-0
C-3 class 0-8-0 was rebuilt from F-9 class 2-8-0
C-4S class 0-8-0 was rebuilt from F-8 class 2-8-0
C-4 class 0-8-0 was rebuilt from F-8 class 2-8-0
C-5 class 0-8-0 was rebuilt from F-5 class 2-8-0
I believe that I have seen somewhere where the S after a class means that these locomotives are superheated.