神が人となったのは、人が神となるためである。
God became Man,so that Man may become God
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"自己の経験においては、以前のように「神」と「人」という相反するものが和解するのではなく、むしろ神のイメージそのものの中にある相反するものが和解するのである。それこそが神への奉仕の意味であり、人間が神に提供できる奉仕の意味であり、それによって暗闇から光が現れ、創造主が被造物を意識し、人間が自分自身を意識するようになるのである」。~CGユング、MDR p.338
"生物学的発達と同様、心理学的発達の目標は自己実現、つまり個性化である。
しかし、人間は自分を自我としてしか知らず、全体としての自己は神のイメージとは区別がつかないので、自己実現は、宗教的あるいは形而上学的な言葉で言えば、神の受肉に等しいものです。
それは、キリストが神の子であるという事実にすでに表現されている。" ~カール・ユング、CW11、パラ233
"個性化は究極的には宗教的なプロセスであり、それに対応する宗教的な態度を必要とする=自我の意志が神の意志に服従する" ~カール・グスタフ・ユング『書簡集』第2巻、265ページ
神に固定されていない個人は、肉体的にも道徳的にも世界の誘惑に自分の力で抵抗することはできません。そのためには、内なる超越的な経験の証拠が必要であり、それがなければ避けられない大衆の中への没入から彼を守ることはできない。~カール・ユング、CW10、258ページ
"神の変容が単なる興味深いアイデアではなく、生きた現実であることが人々に一人ずつ徐々に理解されていくにつれ、それは新しい神話として機能し始めるかもしれない。この神話を自分自身の現実として認識する人は、自分の人生をこのプロセスのために捧げます。そのような人は、神の[継続的な]受肉のための器として自分を提供し、それによって神に人間的な姿を与えることで、神の継続的な変容を促進するのである。
~エドワード・エジンガー著『意識の創造』113ページ。
"神像は静的な存在ではない。私たちが知っているかどうかにかかわらず、私たちが生きている神像の元型は、ダイナミックなプロセスの一部なのです。それは、人類という種の進化の過程において、また、人類という種の歴史的文化的発展の過程において、神像は生きた存在であり、動き、展開し、発展し、変容を遂げる生きたプロセスであるということです。その変容の過程は、集団精神の事実を歴史的に検証すれば明らかになる。"
~エドワード・エジンガー著『新しい神のイメージ』
自我が独立した存在として存在しないのであれば、神のイメージも実際には存在しない。神は意識の結果であり、それはキリストの降誕と平行して人間の魂に生まれる。神が存在するためには、意識のある人間が必要であるということは、マイスター・エックハルトが最初に明確に述べたことである。彼は深層心理学者であった。
~エドワード・エジンガー『アイオン』解説書
"全ての誕生とは、全てからの分離、制限の中での閉じ込め、神からの分離、常に新しく生まれてくることの苦悩を意味する。全への回帰、苦痛を伴う個性の解消、神との再会は、魂が再び全を抱きしめることができるようになるまでの拡大を意味する。"
~ヘルマン・ヘッセ
神の存在を証明することはできませんが、私の研究は、神のパターンがすべての人間の中に存在すること、そして個人の中のこのパターンが、人生が可能な最大の変革エネルギーを自由に使えることを経験的に証明してきました。自分自身の中にこのパターンを見つけることで、人生は変容します。~CGユング、ラウレンス・ヴァン・デル・ポストへの手紙。
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“In the experience of the self it is no longer the opposites "God" and "man" that are reconciled, as it was before, but rather the opposites within the God-image itself. That is the meaning of divine service, of the service which man can render to God, that light may emerge from the darkness, that the Creator may become conscious of His creation, and man conscious of himself.” ~CG Jung, MDR p.338
“The goal of psychological, as of biological, development is self-realization, or individuation.
But since man knows himself only as an ego, and the self, as a totality, is indescribable and indistinguishable from a God image, self-realization—to put it in religious or metaphysical terms —amounts to God’s incarnation.
That is already expressed in the fact that Christ is the son of God.” ~Carl Jung, CW 11, Para 233
"Individuation is ultimately a religious process which requires a corresponding religious attitude = the ego-will submits to God’s will." ~Carl Gustav Jung, Letters Vol. II, Page 265.
The individual who is not anchored in God can offer no resistance on his own resources to the physical and moral blandishments of the world. For this he needs the evidence of inner, transcendent experience which alone can protect him from the otherwise inevitable submersion in the mass. ~Carl Jung, CW 10, Page 258.
"As it gradually dawns on people, one by one, that the transformation of God is not just an interesting idea but is a living reality, it may begin to function as a new myth. Whoever recognizes this myth as his own personal reality will put his life in the service of this process. Such an individual offers himself as a vessel for the [continuing] incarnation of deity and thereby promotes the on-going transformation of God by giving Him human manifestation."
~Edward Edinger, The Creation of Consciousness, Page 113.
"The God-image is not a static entity. The archetype of the God-image—what we live by whether we know it or not—is part of a dynamic process. It means that in the course of the evolution of the human species and in the historical-cultural development of the human species, the God-image is a living entity, a living process that moves, that unfolds, that develops and undergoes transformations. That transformation process is also evident if one makes a historical examination of the facts of the collective psyche."
~Edward Edinger, The New God-Image
If the ego does not exist as a separate entity, then the god image does not really exist either. God is a consequence of consciousness, it is born in the human soul parallel to the nativity of Christ. That God requires conscious man in order to come into existence was first stated clearly by Meister Eckhart. He was a depth psychologist manqué.
~Edward Edinger, Commentary to Aion.
"All birth means separation from the All, the confinement within limitation, the separation from God, the pangs of being born ever anew. The return into the All, the dissolution of painful individuation, the reunion with God means the expansion of the soul until it is able once more to embrace the All."
~Hermann Hesse
I cannot prove to you that God exists, but my work has proved empirically that the pattern of God exists in every man and that this pattern in the individual has at its disposal the greatest transforming energies of which life is capable. Find this pattern in your own individual self and life is transformed. ~CG Jung, Letter to Lauerence van Der Post.
「私の人生にとって重要で意味のあることは、私の内にある神の意志を実現するために、可能な限り完全に生きることです。」~カール・ユング
カール・ユング、「内なるキリストの復活」について
私の人生にとって重要で意味のあることは、私の中にある神の意志を実現するためにできるだけ完全に生きることである。この課題は、私に時間も何もないほど多くのことを与えてくれます。もし私たち全員がそのような生き方をすれば、軍隊も警察も外交も政治も銀行も必要ないということを指摘しておきましょう。今のような狂気ではなく、意味のある人生を送ることができるのです。自然がリンゴの木に求めているのは、リンゴを実らせることであり、ナシの木に求めているのはナシを実らせることである。自然は私が単なる人間であることを望んでいる。しかし、自分が何者であるか、自分が何をしているかを意識している人間だ。神は人間に意識を求める。
これが、内なるキリストの誕生と復活の真実です。より多くの考える人がそれに気づくように、これは世界の精神的な再生です。ロゴスであるキリスト......つまり、心、理解者が暗闇の中に輝いている。キリストは、人間についての新しい真実でした。人間は存在しない。私は存在し、あなたは存在する。しかし、人間は言葉に過ぎない。存在しない人類のことは気にせず、存在するもの-自己-を見ることを避けている あなたは、隣人の塀に身を乗り出して言う人のようなものだ。"ほら、雑草が生えていますよ。そして、あそこには、もう一つの雑草がある。どうして畝をもっと深く耕さないんだ?そして、どうしてつるを縛らないんだ?" そしてその間、彼の後ろにある自分の庭は雑草でいっぱいになっているのです。
C.G.ユングの言葉
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http://jungcurrents.com/jung-resurrection-divine-within
Carl Jung: “What is important and meaningful to my life is that I shall live as fully as possible to fulfill the divine will within me.”
Carl Jung, on “The Resurrection of the Christ Within”
What is important and meaningful to my life is that I shall live as fully as possible to fulfill the divine will within me. This task gives me so much to do that I have no time or any other. Let me point out that if we were all to live in that way we would need no armies, no police, no diplomacy, no politics, no banks. We would have a meaningful life and not what we have now—madness. What nature asks of the apple-tree is that it shall bring forth apples, and of the pear-tree that it shall bring forth pears. Nature wants me to be simply man. But a man conscious of what I am, and of what I am doing. God seeks consciousness in man.
This is the truth of the birth and the resurrection of Christ within. As more and more thinking men come to it, this is the spiritual rebirth of the world. Christ, the Logos—that is to say, the mind, the understanding, shining into the darkness. Christ was a new truth about man. Mankind has no existence. I exist, you exist. But mankind is only a word. Be what God means you to be; don’t worry about mankind which doesn’t exist, you are avoiding looking at what does exist—the self You are like a man who leans over his neighbor’s fence and says to him: “Look, there is a weed. And over there is an-I- other one. And why don’t you hoe the rows deeper? And I why don’t you tie up your vines?” And all the while, his own garden, behind him, is full of weeds.
C.G. Jung Speaks
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