https://appliedjung.com/anima-animus-fb/?fbclid=IwAR1rex0ECr48DNOXj6cOisUfrnqi39sdKzq5OCSHMJSfVdFbDhz8xzyM1Fs
オプス中に自我意識に発生する「魂」は、男性の場合は女性的な性格を、女性の場合は男性的な性格を持っています。男性のアニマは和解して一つになろうとし、女性のアニムスは識別して一つになろうとします。
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オプス中に自我意識に発生する「魂」は、男性の場合は女性的な性格を、女性の場合は男性的な性格を持っています。男性のアニマは和解して一つになろうとし、女性のアニムスは識別して一つになろうとします。
怒りを煽ることで、怒りを持つ人々の支持を得ることができます。
怒りを煽ることで、怒っている人たちの反感を買うことにもなります。
Fomenting anger will get you a following of angry people.
It will also get you an opposition of angry people.
A
youtubeの動画にある講演は、ユングが「世界観を整えないと、見るものすべてが歪んでしまう」と語った理由を示す良い例です。彼は無意識というマス・マンの視点から話しています。彼の言うことのほとんどは、寡頭制独裁国家の傘下にある世界観からのもので、集団主義と群集心理の類に汚染されています。
意識的な基盤から来る怒りには、その時と場所があります。
怒りの問題点は無意識にある。彼はこの非常に重要な違いに気づかなかった。
"もし私たちが描いた世界像が自分自身に遡及しないのであれば、私たちはどんな美しい見せかけのものでも満足できるでしょう。しかし、そのような自己欺瞞は自分に跳ね返ってきて、私たちを非現実的で愚かな、無力な存在にしてしまう。虚構の世界に傾いているからこそ、現実の優れた力に負けてしまうのです。このようにして私たちは、根拠のある綿密な世界観を持つことがいかに重要であるかを経験的に学ぶのです。
~CGユング「分析心理学と世界観」(1928年)CW8「精神の構造と力学」。パラ699
"現代の大きな問題は、世界に何が起こっているのか理解できないことです。私たちは、自分の魂の闇、無意識に直面している。まるで、個人的なものから元型的なものまで、私たちの影が私たちをつかみ、無意識の中で自らを演じながら、その姿を明らかにしているかのようです。このプロセスは無意識のうちに起こっているので、特に危険です。自分が何をしているかを意識せずに無意識を形にして行動すると、それは常に破壊的なものになります。自分の性格が同じ悪に染まってしまう危険性を揺るぎなく確信していない限り、誰も全国的な悪に対する免疫を持っていません。いつの間にか眠ってしまい、知らず知らずのうちに闇の手先になってしまう可能性を認識することは、自己失調症という悪しき虫の餌食にならないための心理的な免疫を得ることなのです。"
~カール・ジョン-CW10
もし私たちが自分で世界の絵を描かなければ、その世界の忠実な反映である自分自身も見えません。世界の絵に映し出されて初めて、丸い自分自身を見ることができるのです。自分の創造的な行為の中でのみ、私たちは光の中に進み出て、自分自身の全体性と完全性を見ることができます。私たちは、自分の顔以外の顔を世界に向けてはならないし、自分自身を見つけるためにはまさにそうしなければならない。科学や芸術を目的とするよりも、自分の道具の創造者である人間の方が優れているのです。
CGユング、「分析心理学と世界観」。CW8:精神の構造と力学。P.737.
いつの時代も世界の支配者層は、自分たちの信奉者に誤った世界観を押し付けようとしてきた。~ジョージ・オーウェル(George Orwell)。
A
自分の性格が同じ悪に染まる危険性を揺るぎなく確信していない限り、誰も全国的な悪に対する免疫を持たない。~CG Jung, CW 18, para 1400.
A
カール・ユング「独裁者国家」について
群衆が大きければ大きいほど、個人は無視されるようになる。しかし、もし個人が自分の罰当たりさと無力さに圧倒されて、自分の人生に意味がなくなったと感じるならば、それは結局のところ、公共の福祉やより高い生活水準とは一致しないのです。外側だけを見て、大部隊の前で怯えている人は、自分の感覚と理性の証拠に対抗するための資源を持っていない。私たちは皆、統計的な真実と数の多さに魅了され、圧倒されています。そして、個人の人格がどのような大衆組織によっても代表されず、擬人化されていないために、個人の人格が無価値であることを日々知らされているのです。逆に、世界の舞台を闊歩し、その声を広く聞いている人物は、無批判な大衆にとっては、何らかの大衆運動や世論の流れに乗って生まれてきたように見え、そのために称賛されたり非難されたりする。ここでは、大衆の暗示が主な役割を果たしているので、彼らのメッセージが彼ら自身のものであり、彼ら自身が責任を持っているのか、それとも単に集団的な意見のメガホンとして機能しているだけなのかは、重要ではありません。
A
The lecture in the youtube video is a good example of why Jung talked about getting our Worldview in order or else everything we see will be twisted. He speaks from a Mass-man perspective of unconsciousness. Most of what he says is from the Worldview of under the umbrella of the Oligarchy Dictator State and so its all tainted with that ilk of Collectivism and herd mentality.
Anger has its time and place when coming from a conscious foundation.
The problem with anger is unconsciousness. He fails to note this very important distinction – because he is unconscious of it.
“If the picture we create of the world did not have a retroactive effect on us, we could be content with any sort of beautiful or diverting sham. But such self-deception recoils on us, making us unreal, foolish, and ineffectual. Because we are tilting at a false picture of the world, we are overcome by the superior power of reality. In this way we learn from experience how important it is to have a well-based and carefully constructed Weltanschauung.”
~CG Jung, "Analytical Psychology and Weltanschauung" (1928) CW 8: The Structure and Dynamics of the Psyche. Para 699.
“The great problem of our time is that we don’t understand what is happening to the world. We are confronted with the darkness of our soul, the unconscious. It is as if our shadow, both personal and archetypal, has gripped us and is revealing itself to us as it plays itself out through our unconscious. This is particularly dangerous because this process is happening unconsciously. When we act out and give shape and form to our unconscious without being consciously aware of what we are doing, it is always destructive. Nobody is immune to a nationwide evil unless he is unshakably convinced of the danger of his own character being tainted by the same evil. Recognizing our potential, at any moment, to fall asleep and unwittingly become an agent of darkness is to become psychically immunized from falling prey to the malevolent bug of egophrenia."
~Carl Jung- CW 10
If we do not fashion for ourselves a picture of the world, we do not see ourselves either, who are the faithful reflections of that world. Only when mirrored in our picture of the world can we see ourselves in the round. Only in our creative acts do we step forth into the light and see ourselves whole and complete. Never shall we put any face on the world other than our own, and we have to do this precisely in order to find ourselves. For higher than science or art as an end in itself stands man, the creator of his instruments.
CG Jung, "Analytical Psychology and Weltanschauung". CW 8: The Structure and Dynamics of the Psyche. P.737.
The ruling class of the world in every age, have tried to impose a false view of the world upon their followers. ~George Orwell.
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Nobody is immune to a nationwide evil unless he is unshakably convinced of the danger of his own character being tainted by the same evil. ~CG Jung, CW 18, para 1400.
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Carl Jung on the Dictator State
The bigger the crowd the more negligible the individual becomes. But if the individual, overwhelmed by the sense of his own puniness and impotence, should feel that his life has lost its meaning- which, after all, is not identical with public welfare and higher standards of living- then he is already on the road to state slavery and, without knowing or wanting it, has become its proselyte. The man who looks only outside and quails before the big battalions has no resource with which to combat the evidence of his senses and his reason. But that is just what is happening today: we are all fascinated and overawed by statistical truths and large numbers and are daily apprised of the nullity and futility of the individual personality, since it is not represented and personified by any mass organization. Conversely, those personages who strut about on the world stage and whose voices are heard far and wide seem, to the uncritical public, to be born along on some mass movement or on the tide of public opinion and for this reason are either applauded or execrated. Since mass suggestion plays the predominant role here, it remains a moot point whether their message is their own, for which they are personally responsible, or whether they merely function as a megaphone for collective opinion.
このような状況下では、個人の判断がますます不確かになり、責任ができるだけ集団化される、つまり個人から切り離されて企業体に委ねられるのは当然である。このようにして、個人はますます社会の機能となり、社会は現実のキャリアの機能を奪うことになります。社会は国家と同様に抽象的な観念に過ぎず、どちらも仮設化され、自律的になっている。特に国家は、すべてが期待される準生物的な人格に変えられている。実際には、国家は、それを操作する方法を知っている個人のためのカモフラージュに過ぎない。このようにして、立憲主義国家は、原始的な社会形態の状況、すなわち、すべての人が酋長や寡頭制の独裁的な支配に服する原始的な部族の共産主義に移行する。
独裁者国家は、ブルジョア理性に対して一つの大きな利点を持っている。それは、個人とともに、個人の宗教的力を飲み込んでしまうことである。国家が神の代わりになっているのである。だからこそ、この角度から見ると、社会主義独裁国家は宗教であり、国家奴隷制は礼拝の一形態である。しかし、宗教的機能をこのように脱臼させたり、改竄したりすることは、密かな疑念を生まずにはいられない。しかし、その疑念は、大衆意識に向かう一般的な傾向との衝突を避けるために、直ちに抑圧される。その結果、いつものように、狂信主義という形で過剰な補償が行われ、それが反対派の最後の一歩を踏みつぶすための武器として使われることになる。目的が手段を正当化するという理由で、自由な意見は抑圧され、道徳的な判断は無慈悲にも抑圧される。国家の政策は信条にまで高められ、指導者や党のボスは善悪を超えた半神となり、その有権者は英雄、殉教者、使徒、宣教師として称えられる。真実はただ一つであり、それ以外には何もない。それは神聖なものであり、批判の対象にはなりません。異なる考えを持つ者は異端者であり、歴史的に見ても、あらゆる種類の不愉快なことで脅かされる。政治権力を握っている党のボスだけが、国家の教義を真正に解釈することができ、彼は自分の都合のいいように解釈します。
独裁者であっても、国家の行為に脅しを伴うだけでなく、あらゆる種類の荘厳さをもってそれを演出することが必要だと考える。吹奏楽、旗、幟、パレード、怪物のデモンストレーションは、教会の行列、大砲、悪魔を追い払うための花火と原理的には変わらない。ただ、国家権力の暗示的なパレードは、集団的な安心感を生み出すが、宗教的なデモンストレーションとは異なり、個人が自分の内なる悪魔から身を守ることはできない。それゆえ、彼はより一層、国家の力、すなわち大衆にしがみつき、精神的にも道徳的にもそれに身を任せ、社会的脱皮の最後の仕上げをすることになる。国家は、教会と同様に、熱意、自己犠牲、愛を要求する。宗教が「神への畏れ」を必要とする、あるいは前提とするならば、独裁者国家は、必要な恐怖を提供するために細心の注意を払う。
すでに指摘したように、独裁者国家は、個人の権利を奪うだけでなく、個人の存在の形而上学的な基盤を奪うことによって、心理的にも個人の足元から地面を切り取ってしまった。人間の倫理的な判断はもはや重要ではなく、唯一重要なのは大衆の盲目的な動きであり、嘘はこのようにして政治的行動の作動原理となった。国家はこのことから論理的な結論を導き出した。あらゆる権利を完全に奪われた何百万人もの国家奴隷の存在がそれを物語っている。
~C.G.ユング、『知られざる自己』、254ページ、パラ503。
Under these circumstances it is small wonder that individual judgment grows increasingly uncertain of itself and that responsibility is collectivized as much as possible, i.e., is shuffled off by the individual and delegated to a corporate body. In this way the individual becomes more and more a function of society, which in its turn usurps the function of the real life carrier, whereas, in actual fact, society is nothing more than and abstract idea like the state. Both are hypostatized, that is, have become autonomous. The state in particular is turned into a quasi-animate personality from whom everything is expected. In reality it is only a camouflage for those individuals who know how to manipulate it. Thus the constitutional state drifts into the situation of a primitive form of society, namely the communism of a primitive tribe where everybody is subject to the autocratic rule of a chief or an oligarchy.
The dictator state has one great advantage over bourgeois reason: along with the individual it swallows up his religious forces. The state has taken the place of God; that is why, seen from this angle, the socialist dictatorships are religions and state slavery is a form of worship. But the religious function cannot be dislocated and falsified in this way without giving rise to secret doubts, which are immediately repressed so as to avoid conflict with the prevailing trends towards mass-mindedness. The result, as always in such cases, is overcompensation in the form of fanaticism, which in turn is used as a weapon for stamping out the last flicker of opposition. Free opinion is stifled and moral decision is ruthlessly suppressed, on the plea that the end justifies the means, even the vilest. The policy of the state is exalted to a creed, the leader or party boss becomes a demigod beyond good and evil, and his votaries are honored as heroes, martyrs, apostles, missionaries. There is only one truth and besides it no other. It is sacrosanct and above criticism. Anyone who thinks differently is a heretic, who as we know from history, is threatened with all manner of unpleasant things. Only the party boss, who holds the political power in his hands, can interpret the state doctrine authentically, and he does so as suits him.
Even a dictator thinks it necessary not only to accompany his acts of state with threats but to stage them with all manner of solemnities. Brass bands, flags, banners, parades and monster demonstrations are no different in principle from ecclesiastical processions, cannonades and fireworks to scare off demons. Only, the suggestive parade of state power engenders a collective feeling of security, which unlike religious demonstrations, gives the individual no protection against his inner demonism. Hence he will cling all the more to the power of the state, i.e., to the mass, thus delivering himself up to it psychically as well as morally and putting the finishing touch to his social depotentiation. The state, like the church, demands enthusiasm, self-sacrifice and love, and if religion requires or presupposes the “fear of God,” then the dictator state takes good care to provide the necessary terror.
As I have already pointed out, the dictator state, besides robbing the individual of his rights, has also cut the ground from under his feet psychically by depriving him of the metaphysical foundations of his existence. The ethical decision of the human being no longer counts- what alone matters is the blind movement of the masses, and the lie has thus become the operative principle of political action. The state has drawn the logical conclusions from this, as the existence of many millions of state slaves completely deprived of all rights mutely testifies.
~C.G. Jung, The Undiscovered Self, Page 254, Para 503.
人生の流れを好転させる!最高に楽しくてエキサィティング!クランボルツのプランド・ハップンスタンス、ユングのシンクロニシティ、フォーカシング、プロセスワーク、フランクル心理学などを総動員して、人生にイエス! という姿勢、オープンマインドを学びます!
"すべての人は2人の人間である。1人は暗闇の中で目覚めており、もう1人は光の中で眠っている。"
~カリル・ジブラン(Khalil Gibran)
“Every man is two men; one is awake in the darkness, the other asleep in the light."
~Khalil Gibran
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人は、自分の魂と向き合うことを避けるために、どんなに不条理なことでも何でもする。人は光の姿を想像することで悟りを開くのではなく、闇を意識させることで悟りを開くのである。~カール・ユング『心理学と錬金術』99ページ。
私たちの中には、私たちの知らないもう一人の自分がいる。その人は夢の中で私たちに語りかけ、私たちが自分自身を見ているのとは違った見方をしていることを教えてくれます。そのため、私たちが解決策のない困難な状況に陥ったとき、彼はときに私たちの態度を根本的に変える光を灯すことができる--困難な状況に私たちを導いた態度そのものを。~CGユング『全集』第10巻、par. 325.
A
People will do anything, no matter how absurd, in order to avoid facing their own souls. One does not become enlightened by imagining figures of light, but by making the darkness conscious. ~Carl Jung, Psychology and Alchemy, Page 99.
In each of us there is another whom we do not know. He speaks to us in dreams and tells us how differently he sees us from the way we see ourselves. When, therefore, we find ourselves in a difficult situation to which there is no solution, he can sometimes kindle a light that radically alters our attitude – the very attitude that led us into the difficult situation. ~CG Jung, Collected Works, vol. 10, par. 325.
正しい傾向にあるものと間違った傾向にあるものを区別するという、一見穏やかな慎重さであっても、それだけでは公平とは言えません。間違った方向の正しいものと、正しい方向の間違ったものがたくさんあります。
Even the seemingly mildly prudent differentiation between what tends to be right and what tends to be wrong is not enough to be fair. There are many wrong oriented right and right oriented wrong things.
A
"真の教義と偽の教義を見分けることができない人は、どんな形の秘教的な教えにも適さない" ~マンリー・P・ホール
"仏になるには長い準備が必要である。このことを理解していなければ、汚れた手で神聖な儀式に参加していることになる。" ~カール・ユング ETHレクチャー 13Jan1939, Page 56.
"変容のためのワークの大きな危険性のひとつは、エゴが超越的なものにすぐに飛びつくことで、深い心理的なワークを回避しようとすることです。これは、エゴが常に自分自身を実際よりもはるかに「高度」に思い込んでいるからである。"
~ドン・リチャード・リソとラス・ハドソン
"なぜなら、この分野全体が形而上学的な罠に満ちていて、そこから落ちて、占い師や神智学者、黒魔術師になってしまう可能性があるからだ。" ~カール・ユング『ビジョンズセミナー』72ページ
"...人は自分で検証していない知的知識を学ぶと、自分が知っていると思っていることを実際には知らないことになる。これを「複合的無知」(jahl murakkab)といいます。言い換えれば、彼らはそれを知らず、その無知は、彼らがそれを知らないことを知らないという事実によって、さらに複合的なものとなる。"
~ウィリアム・チティック
"昔の巨匠が定めた規律と自己改善のプロセスに身を捧げる者は、正しい門から知恵の家に入る準備をしているのだ。一方で、息をしたり、唱えたり、声を出したり、心理学的に自分を肯定したりして、すべてを知っている状態になれると信じている愚かな人間は、鍵をファイルしていない鍵を開けようとしている。~マンリー・P・ホール
"古代の叡智は、知識を得るためには、「まず自分の人生を清めなさい」と言っています。これは文字通りの意味です。学生の魂から利己主義が取り除かれない限り、彼は精神的な刺激物として以上に高尚な目的のために役立つ知識を得ることは決して望めない。現代の心理学的カルトはこの点を完全に見落としており、通常では達成できないものへの果てしない欲望のほかに、人間の本質的な美徳を強調することができません。かつて人は真理のために死んだが、今は真理が人の手で死ぬのだ」。
~マンリー・P・ホール『古代の叡智が弟子に期待すること』より
古代の叡智の教えを学ぶ最初のステップは、知識の探求ではありません。
それは、知識を受け取るための自己の準備です。多くの真理探求者は、ここで最初の過ちを犯してしまいます。視線を天に向け、恍惚とした表情で照明に向かって突進する」が、タレスのように自分の準備不足で溝に落ちてしまうのである。私たちは、賢くなりたいと思っている人を何千人も知っていますが、賢さの前には賢さのための能力が必要であることを理解できる人は、ほとんどいないようです。照明は、照明のために自分自身を整えた生物の中でのみ可能であり、希望したり、願ったり、聞いたりすることで自分自身を整えることはできません。スポーツ選手が肉体的に優れた能力を発揮するために自分を鍛えなければならないように、哲学の学生が哲学的な強さを身につけるためには、自分の思考、感情、行動を専門的に鍛えなければならないのです。
~マンリー・P・ホール 学生への手紙。1935年7月 オカルト(隠された)知識の獲得について。
"入門者は、決意を持って「カミソリの刃の道」を旅しなければならない。この困難な道の両側には恐ろしい深淵があります。自我の解消への困難な道には、複雑な通路があり、その根源はまさに本当の道にあります。明らかに、「カミソリの刃の道」からは、どこにも通らない複数の道が分岐しています。あるものは、私たちを奈落の底と絶望に導く。私たちを宇宙のあちらやこちらの領域の威厳に変えてくれる道もあります。しかし、それらは私たちを永遠の普遍的な宇宙の父の懐に戻すことはできません。最も神聖で不可解な外観を持つ魅力的な道がありますが、残念ながら、それらは私たちを地獄の世界の沈没した進化の中に導くだけです。私」を解消する作業では、最内なるキリストに完全に身を捧げる必要があります。時には、解決困難な問題が現れます。突然、道が不可解な迷宮に迷い込み、どこに続いているのかわからなくなります。このような場合、内なるキリストと秘密におられる父への絶対的な従順だけが、賢明に私たちを導くことができます。Razor's Edgeの道は、内側も外側も危険に満ちています」。
~サマエル・アウン・ウィアー『大いなる反逆』より
プラトンの『共和国』より。"善の観念を抽象化して定義できるようになるまで、また、あらゆる反論に挑戦し、意見に訴えるのではなく、絶対的な真理に基づいて反証できるようになるまで、議論のどの段階でも決して躊躇することなく、これらのことができるようになるまで、あなたは、その人が善の観念も他のいかなる善も知らないと言うだろう。
"もし誰かが私の間違いを証明し、どんな考えや行動でも私の間違いを示してくれるなら、私は喜んで改めるだろう。私が求めるのは真実であり、それは誰にも害を与えない。害を与えるのは、自分の自己欺瞞と無知に固執することである。" ~マルクス・アウレリウス『瞑想録』。
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"A person incapable of discriminating between a true and false doctrine is unfitted for any form of esoteric instruction". ~Manly P. Hall.
“There must be a long preparation to be Buddha, if we do not realise this we are taking part in a holy ceremony with dirty hands.” ~Carl Jung, ETH Lecture 13Jan1939, Page 56.
“One of the great dangers of transformational work is that the ego attempts to sidestep deep psychological work by leaping into the transcendent too soon. This is because the ego always fancies itself much more ‘advanced’ than it actually is.”
~Don Richard Riso and Russ Hudson
"If one studies the occult with the wrong attitude one can get infected, for this whole field is full of metaphysical traps through which one can fall, disappear as into an oubliette, and became the astrologer, the theosophist, or the black magician." ~Carl Jung, Visions Seminar, Page 72
“…when people learn intellectual knowledge that they have not verified for themselves, they do not in fact know what they think they know. This is called “compound ignorance” (jahl murakkab). In other words, they do not know it, and their ignorance is compounded by the fact that they do not know that they do not know it.”
~William Chittick
"Those who dedicate themselves to the processes of discipline and self improvement set down by the old masters, are preparing themselves to enter the house of wisdom by the proper gate. On the other hand, such foolish mortals as believe they can breathe, chant, intone, psychologize or affirm themselves into a state of all knowing are trying to pick locks for which they have not filed the key." ~Manly P. Hall
“In all things involving the acquirement of knowledge, the Ancient Wisdom says, 'First purify your own life.' This means literally what it says. Until selfishness is removed from the soul of a student he can never hope to gain any knowledge that will serve him for any purpose more lofty than as a mental stimulant. The modern psychological cults overlook this entirely, failing to emphasize any virtue essential for the human nature outside of endless desires for things not normally attainable. Once men died for Truth, but now Truth dies at the hands of men.”
~Manly P. Hall, 'What The Ancient Wisdom Expects Of Its Disciples'
The first step in the study of the Ancient Wisdom Teachings is not the quest of knowledge.
It is the preparation of self to receive knowledge. This is where most truth seekers make their first mistake. With their eyes turned towards the heavens, they rush ecstatically towards illumination," only to stumble, like Thales, into the ditch of their own unpreparedness. We know thousands of people who want to be wise but very few of these people seem capable of understanding that before wisdom must come the capacity for wisdom. Illumination is only possible in an organism that has fitted itself for illumination; nor does one so fit himself by hoping, wishing or listening. As an athlete must train himself in order to excel in bodily prowess, so the student of philosophy must put his thoughts, emotions and actions under specialized discipline if he is to develop philosophical strength.
~Manly P. Hall Letter to students. July 1935. On the aquisition of Occult (hidden) Knowledge.
"The initiate must travel, with determination, along the Path of the Razor’s Edge. There are terrifying abysses on either side of this difficult road. On the difficult path to the dissolution of the ego, there are complex passages which have their roots precisely in the real path. Obviously, from the Path of the Razor’s Edge multiple paths diverge which lead nowhere. Some of them take us to the abyss and despair. There are paths which can transform us into the majesties of this or that zone of the universe. However, they can never return us to the bosom of the Eternal Universal Cosmic Father. There are fascinating paths of a most holy, ineffable appearance; unfortunately, they can only lead us into the submerged devolution of the infernal worlds. In the work of the dissolution of the “I,” we need to devote ourselves completely to the Innermost Christ. At times problems appear which are difficult to resolve. Suddenly the path is lost in inexplicable labyrinths and we do not know where it continues. Only absolute obedience to the Innermost Christ and the Father who is in secret can, in such instances, wisely guide us. The Path of the Razor’s Edge is full of danger, both inside and out."
~Samael Aun Weor, The Great Rebellion
From Plato's Republic: "Until the person is able to abstract and define the idea of the Good, and unless he can run the gauntlet of all objections and is ready to disprove them, not with appeals to opinion, but to absolute truth, never faltering at any step of the argument-unless he can do all this, you would say that he knows neither the idea of the Good nor any other good; he apprehends only shadows, if anything at all, which is given by opinion, not science."
“If someone can prove me wrong and show me my mistake in any thought or action, I shall gladly change. I seek the truth, which never harmed anyone: the harm is to persist in one's own self-deception and ignorance.” ~Marcus Aurelius, Meditations.