自信はいったいどこから来るのでしょうか?何か理由があるのでしょうか?
Where exactly do you get your self-confidence from? Is there a reason?
A
自信はエゴからではなく、自己から来るものです。自己実現です。
また、仏陀の八正道でいうところの「正見」です。
人よ、己を知れ、さすれば宇宙とその神々を知るであろう...~デルファイの神託
"人よ、汝自身を知れ "という文章の意味は?
答えです。この文章は、ギリシャの神秘の神殿の入り口の上にあったもので、人間には、表面に現れているよりもはるかに深い自己の本質の謎を徹底的に理解することが義務づけられていることを示しています。これは、"上のように、下のように "というハーメチックな公理の原則に基づいています。彼が自分自身を理解し、自分自身を知るとき、彼は神についても類推して知ることができるでしょう。人間は神に似せて作られた」と本当に言われているからです。
しかし、自分自身を知るためには、目に見えるもの、つまり肉体を理解するだけでなく、思考、感情、情動の原因である目に見えない体を理解することも必要です。これが神秘の神殿で与えられた教えである。~マックス・ハインデル
"確信は疑いによってのみ、結果は実験によってのみ得られることに気づかずに、私たちは確信を持ち、疑いを持たず、結果を持ち、実験をしないことを望む。
~C.G.ユング、『ポータブル・ユング』。
"確信を求めることは、意味を求めることを妨げる。不確実性は、人間が自分の力を発揮するための条件そのものである。" ~Erich Fromm.
"人が何かを理解できるのは、自分自身を理解しているのと同じくらいであるというのが一般的な真理である"
~CGユング『ツァラトゥストラ・セミナー』p.742
もしあなたが自分自身について学び、最終的に多かれ少なかれ自分が何者であるかを発見するならば、あなたは神についても学び、神が何者であるかを知ることになる。~カール・ユング『手紙』第二巻、301ページ。
ほとんどの人は、「自己認識」を、意識的なエゴ・パーソナリティについての知識と混同しています。
自我意識を少しでも持っている人は、自分のことを知っているのが当たり前だと思っています。
しかし、自我が知っているのは自分自身の内容だけであり、無意識とその内容を知っているわけではない。~カール・ユング、CW10、パラ491
ほとんどの人は、「自己認識」を、意識的なエゴ・パーソナリティの知識と混同しています。自我意識を少しでも持っている人は、自分のことを知っているのが当たり前だと思っています。人々は、自分の社会的環境の中で平均的な人が自分自身について知っていることによって、自分の自己認識を測りますが、ほとんどの場合、彼らから隠されている本当の精神的な事実によってではありません。この点では、精神は、平均的な人がほとんど知らない生理学的、解剖学的構造を持つ身体のように振る舞う。体の中で生活しているにもかかわらず、そのほとんどが素人には全く知られておらず、体について知られていることはもちろん、知られていないこともすべて存在していることを意識に伝えるためには、特別な科学的知識が必要です。
一般的に「自己認識」と呼ばれているものは、人間の精神に何が起こっているかについての、社会的要因に依存した非常に限られた知識でしかありません。そのため、「私たちには」「私たちの家族には」「私たちの友人や知人の間では」こんなことは起こらないという偏見に常に直面することになる。一方で、資質の存在についても同様に幻想的な仮定に出会いますが、これは単に事件の真の事実を覆い隠すのに役立つにすぎません。
~CGユング、CW10、パラ491、492
"しかし、影と結びついている傾向を認め、それを実現することをある程度認めなければ、この統合は行われず、有用な目的にも使えません。これは不服従や自己嫌悪につながりますが、同時に自立にもつながり、それなしでは個性化は考えられません。
~CGユング『心理学と宗教。西と東』P.198
"もしあなたが不誠実であれば、あなたは個性化のプロセスから除外される。不誠実であれば、あなたは無意識にとって何の役にも立たない。偉い人はあなたに唾を吐きかけ、あなたは泥沼の中ではるかに取り残されてしまうでしょう、愚かで、馬鹿な人です。" ~カール・ユング『C.G.ユング、語る。インタビューと出会い』359-364ページ
A
Confidence comes from the Self and not from the ego. Self-realization.
Or in the Buddha’s eightfold path, Right View.
Man, know thyself, and thou shalt know the universe and its Gods… ~The Oracle at Delphi
What is meant by the sentence "Man, know thyself?"
Answer: This sentence was found above the entrance to a Greek mystery temple as an indication of the fact that it is obligatory upon man to thoroughly understand the mystery of his own nature, which is much deeper than is apparent on the surface. This, on the principle of the hermetic axiom, "as above, so below." When he understands himself and knows himself, he will be able by analogy to know about God. For it is truly said that "Man was made in the image of God."
But to know himself it is not only necessary that he should understand that which he sees, the physical body, but also the invisible bodies which are the causes of his thoughts, feelings and emotions. This was the teaching given in the mystery temples. ~Max Heindel
“We want to have certainties and no doubts--results and no experiments--without even seeing that certainties can arise only through doubt and results only through experiment.”
~C.G. Jung, The Portable Jung.
"The quest for certainty blocks the search for meaning. Uncertainty is the very condition to impel man to unfold his powers.” ~Erich Fromm.
"It is a general truth that one can only understand anything in as much as one understands oneself"
~CG Jung, Zarathustra Seminar p.742
If you learn about yourself and if eventually you discover more or less who you are, you also learn about God, and who He is. ~Carl Jung, Letters Vol. II, Page 301.
Most people confuse “self-knowledge” with knowledge of their conscious ego-personalities.
Anyone who has any ego-consciousness at all takes it for granted that he knows himself.
But the ego knows only its own contents, not the unconscious and its contents. ~Carl Jung, CW 10, Para 491
Most people confuse "self-knowledge" with knowledge of their conscious ego-personalities. Anyone who has any ego-consciousness at all takes it for granted that he knows himself. People measure their self-knowledge by what the average person in their social environment knows of himself, but not by the real psychic facts which are for the most part hidden from them. In this respect the psyche behaves like the body, of whose physiological and anatomical structure the average person knows very little too. Although he lives in it and with it, most of it is totally unknown to the layman, and special scientific knowledge is needed to acquaint consciousness with what is known of the body, not to speak of all that is not known, which also exists.
What is commonly called "self-knowledge" is therefore a very limited knowledge, most of it dependent on social factors, of what goes on in the human psyche. Hence one is always coming up against the prejudice that such and such a thing does not happen "with us" or "in our family" or among our friends and acquaintances. On the other hand, one meets with equally illusory assumptions about the alleged presence of qualities which merely serve to cover up the true facts of the case.
~CG Jung, CW 10, Paras 491, 492
“But this integration cannot take place and be put to a useful purpose unless one can admit the tendencies bound up with the shadow and allow them some measure of realization – tempered, of course, with the necessary criticism. This leads to disobedience and self disgust, but also to self-reliance, without which individuation is unthinkable.”
~CG Jung, Psychology and Religion: West and East, P. 198
“If you are dishonest, you are excluded from the individuation process. If you are dishonest, you are nothing for your unconscious. The Great Man will spit on you, and you will be left far behind in your muddle—stuck, stupid, and idiotic.” ~Carl Jung, C.G. Jung Speaking: Interviews and Encounters, Pages 359-364
A
"仏陀が八正道で言ったように...第一に正しい見解(仏性)を持つこと。そして、残りのものはそれに従います。正しい言葉、正しい行動など...他のすべてのものは正しい見方に基づいていると言えるでしょう。
正しい見方から正しい言葉が生まれます。
正しい見方から正しい行動が生まれます。
正しい見解から正しい品行が生まれます。
正しく見ることから正しいことなどが生まれます。
悲しいのは、ほとんどの仏教徒が、「正見」が非常に難しいものであるため、それを逆さまにしてしまったり、「教えを信じる」と訳してしまったり、「正しい言葉」や「正しい行動」や「正しい行為」と格闘して、いつかは「正見」にたどり着けるだろうと考えてしまったりしていることです。残りの部分はRight Viewの結果です。正しい見解がなければ、それらを正しく理解することはできません。そして、あなたが「正しい見方」を持っていれば、それらはただ起こります。もしあなたが本当に正しい見方を持っているなら、それらは起こるのです。
~Adyashanti - leaping beyond fear - WHole Satsang", Youtube at 1:48:22 min.
"...というわけで、仏陀の八正道の最初のステップは「正見」でした。仏教徒は、「正見」を教えを理解することだと思っていますが、それは間違いです。正しい見方とは、教えを理解することだと思っていますが、そうではなく、目を覚ますことです。それが第一段階です。それが第一段階です!目を覚ましてください。正見を得なければ、残りの部分は何の意味もありません。正しい言葉、正しい行い、正しい行動、だ・だ・だ・だ・・・正見なしでは何の意味もありません。正見なくして正しい行動を知ることはできませんし、正見なくして正しい言葉を知ることはできませんし、正見なくして残りのどれも知ることはできません。仏教徒は「正見」が何であるかを知らないと思いますが、彼らと話をするたびに、「正見」は多くのものの中の一つであるかのように言われます...いいえ、「正見」です。正見がなければ、他のものは役に立たない。私がやっていることは、正見がなければ、ただのおしゃべりであり、ただの概念であり、他の人がもっとくだらないことを言っているだけです。正見がなければ、信じるか信じないかの材料が増えるだけで、そんなことは全く関係ありません。
それは、真実をありのままに見ることです。
そうすれば、自分の中の、他人の中の、世界の中の暴力を終わらせることができます。
~アディアシャンティ、リトリートトーク2005、オーディオ「The Most Powerful Illusion」、Youtube、29.52min.
沈黙を守る。
沈黙しなさい。
もしあなたがまだ神の舌になっていないのであれば
耳になりなさい。
~ルミ
A
“As the Buddha said in the eightfold path… number one – Right View (Buddha nature). And then the rest follow. Right Speech, Right Conduct, etc… I would say that all the others though are based on Right View.
From Right View comes Right Speech.
From Right View comes Right Action.
From Right View comes Right Conduct品行.
From Right View comes Right etc, etc, etc.
The sad part is that most Buddhists turn it upside down since Right View is very difficult or its translated as ‘believing in the teachings’ or something ridiculous like that or thinking that I’ll struggle with Right Speech and Right Conduct and Right Action and I’ll get to Right View sometime… I would say that there’s no mistake that the old wise guy put Right View first (and foremost), you can’t get the rest of them right unless you have Right View. The rest is an outcome of Right View. You can’t get them right without Right View. And if you got Right View they just happen. If you really have Right View then they happen, which is really an amazing thing actually, pretty amazing thing.”
~‘Adyashanti - leaping beyond fear- WHole Satsang’, Youtube at 1:48:22 min.
“… and so the first step on the Buddha’s eightfold path was Right View. Boy its interesting how Buddhists screw that one up, they think Right View is understanding the teachings. No, Right View is waking the hell up! That’s Step One! Wake up! Get Right View, otherwise the rest doesn’t make any sense. Right speech, right conduct, right action, da-da-da da… It doesn’t make any sense without right view. You can’t possibly know right action without Right View, you can’t know right speech without Right View, you can’t know any of the rest without Right View. It’s been watered down, I don’t think Buddhists even know what Right View is but every time I talk with them it’s always like right view is one thing among lots of things… No, it’s ‘the’ thing. With no Right View the rest is useless. Its just concepts, it’s just like this, what I’m doing, without Right View, is just more talk, its just more concepts, its just another guy spouting more crap. Without Right View, it’s just more stuff to either believe in or not believe in and all that’s totally irrelevant.
It’s seeing truth for what it is.
So you can end the violence within yourself, with others, with the world.”
~Adyashanti, Retreat Talk 2005 audio The Most Powerful Illusion, Youtube at 29.52
min.
Keep silence,
be mute;
if you have not yet become the tongue of God,
be an ear.
~Rumi