「Fun, Fun, Funにエコーを効かせたい!vol.12」の続きです。
「反射音発生機」試作1の試聴です。
10cmフルレンジのスピーカーを3ヶ用意し
2ヶは通常のステレオ接続で
1ヶは反射音専用にしました。
また、反射音を発生させるアンプの前ににはグラフィックイコライザーを挿入しました。
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結果ですが、
確かに奥行きがでるのですが、とても細かな調整が必要です。
遅延時間は0.04秒がベストでした。
これは曲による変化はあまりありません。
意外にも、反射音の音量は大きなほうが良いようです。
しかし、ナチュラルな音にするためにはグラフィックイコライザーの細かな調整が必要です。
また、最良の調整ポイントは曲によって変わります。。。
試作1をさらに改良していく予定ですが、
これを使用可能な状態にするのは
かなり時間がかかりそうです。
ゆっくり試作2を考えたいと思います。
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I would like to hear "Fun, Fun, Fun"! vol.13
It is a continuation of "I would like to hear "Fun, Fun, Fun"! vol.12"
It is the audition of the "reflected sound player" trial production 1.
8inch full range speaker was prepared three pieces.
Two pieces were used by the usual stereo connection.
One piece was used only for the reflected sound.
moreover, before the amplifier made to generate a reflected sound -- being alike -- the graphic equalizer was inserted.
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Result:
Although surely depth comes out, very fine adjustment is required.
Delay time's 0.04 second was the best.
There is no change by music.
It is unexpected.
Big volume of a reflected sound is good.
However, in order for there to be natural sound, fine adjustment of a graphic equalizer is required.
Moreover, the best adjustment point changes with music...
The trial production 1 is further due to be improved.
Changing into the state which can use this will take time considerably.
I would like to consider the trial production 2 slowly.