テクノストラベル@読み捨てかわら版@これってどうなの旅の今昔

2004年12/20から、つらつらと書き続けて参りましたブログがプロバイダ閉鎖によりやむなくこちらに引越し致しました(涙

これだけ拘束されている報道が多く出ているのに、ひょっとして拘束容疑が容疑ではなく、本当にそうなのかもしれない?

2025-02-28 03:36:17 | 危機管理

 

拘束された日本人には危機管理が有ったのだろうか?これだけ日本人が拘束されているのに疑問だ、仮になんの疑惑もなくったて難癖を付けられて拘束される事も想定される!早々に帰国しなかったのだろうか?それとも、俺は大丈夫だと考えていたのだろうか? 日本人の危機感の無さがとても怖いです!

まさか日本政府が助けてくれてと思っているだろうか!助けてくれるなら、正確には知りませんが、既に何人かの日本人の解放への行動を取っているだろうに

 

今回の日本人拘束の件、大いに疑問が有ります、日本政府が早急に救出に手を下さいなら、本当にその拘束された日本人の居留理由と違う目的で居留していたのかもしれない

 

例えば、勉強目的(留学)で居留していたのに、実際には働いて報酬を得ていたとか?!

 

 

既にご案内の通り、中国渡航には2024年11月22日に中国政府から発表されたノービザ渡航解禁(但し、期間限定)

2024年11月30日〜2025年12月31日迄

そして滞在期間も新型コロナ禍前の15日間から30日間となっています

 

新型コロナ禍では中国旅行には、日本に在る中国政府の代表機関である大使館や領事館で事前に、渡航目的や期間、何処に訪問するとか、個人情報100項目くらいを添えて、査証(ビザ)の事前申請をし、その付与受けなければなりませんでしたので

特に、中国経済に依存している大阪の中小企業の企業法人者は大歓迎しました

 

しかし、

心して訪問しなければならない、特に独裁国家や軍事政権国家や

自由の国アメリカでも、渡航に関しては、常に危険に満ち溢れています、

 

小社では中国においては、たとえノービザ渡航が付与されていても

ビザを取得しての渡航を強く薦めています

 

万一の保険に

 

 

中国、入管法違反容疑で3邦人拘束 全人代前に摘発強化か

 

 

 

中国北京市で2025年2月、40〜60代の在留邦人男性3人が公安当局に出入国管理法違反の疑いで相次ぎ拘束されたことが27日分かった。

 

日中関係筋が明らかにした。北京で3月5日に開幕する中国の全国人民代表大会(全人代、国会に相当)を前に、当局が違法行為の摘発を強化している可能性がある。

日中関係筋によると、今月20日に60代と40代の男性、23日に50代男性がそれぞれ拘束された。

 

「居留理由とは異なる活動」を行った疑いが持たれている。

 

在中国日本大使館は在留邦人に資格外活動をしないよう注意を呼びかけている。

 

 

 

中国、入管法違反容疑で3邦人拘束 全人代前に摘発強化か - 日本経済新聞

中国、入管法違反容疑で3邦人拘束 全人代前に摘発強化か - 日本経済新聞

【北京=共同】中国北京市で今月、40〜60代の在留邦人男性3人が公安当局に出入国管理法違反の疑いで相次ぎ拘束されたことが27日分かった。日中関係筋が明らかにした。北京で3...

日本経済新聞

 

 

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大規模な航空機事故が起こっても、ちっともおかしくない状況(インシデント)

2025-02-27 05:52:54 | 危機管理

 

 

タイトルはいわゆる「インシデント」それは事故が発生する前のヤバイ状態、

何故ヤバイのか? それは解っている!

航空機事故が慢性的な航空管制官の不足

航空管制システムの近代化

それの見直し

 

 

 

 

 

 

北米の空港で相次ぐ異常事態、直前の着陸取りやめ間一髪で衝突回避

  • 1日に少なくとも2件発生、1月のヘリ衝突やカナダでの横転に続く
  • 人員不足にもかかわらずFAAは数百人解雇-DOGEが近代化支援

 

 

米首都ワシントンに近いロナルド・レーガン・ワシントン・ナショナル空港で、25日朝に着陸しようとしていたアメリカン航空グループの航空機は、同じ滑走路から離陸しかけていた別の航空機との衝突を避けるため、急きょ着陸を取りやめた。米国で数週間前から航空機を巡る異常事態が相次いでいる。

 

米連邦航空局(FAA)の発表によれば、アメリカン機は管制塔から「ゴーアラウンド(着陸復行)」の命令を受け、着陸をやり直した。ゴーアラウンドは他の航空機と十分な間隔を取るための行動で、操縦士か管制塔が指示を出すことができる。

 

このインシデントからわずか2時間足らずを経たシカゴのミッドウェー国際空港では、サウスウエスト航空の航空機が着陸寸前の滑走路を小型のビジネスジェット機が横断。サウスウエスト機がとっさに高度を上げ、間一髪で衝突は避けられた。

 

北米では航空機のインシデントが相次いでいる。1月29日にはレーガン空港近くで米軍ヘリコプターとアメリカン航空傘下地域航空会社の旅客機が空中で衝突し、67人が死亡した。今月17日にはカナダのトロントでデルタ航空機が着陸に失敗、滑走路で翼を失い横転したが乗員乗客は全員無事だった。このほかにもプライベートジェットの事故が複数起きている。

 

米国では慢性的な管制官不足と空の便の混雑激化が懸念されている。トランプ政権は今月、FAAの職員数百人を解雇。米運輸省は航空管制システムの近代化を目指し、資産家イーロン・マスク氏と同氏の政府効率化省(DOGE)に支援を求めている。航空管制の近代化は長年の懸案となっており、大規模な見直しが求められる。

 

サウスウエスト航空の場合はプライベートジェットのクルーが管制官の指示を聞き逃していたと、米国家運輸安全委員会(NTSB)のホメンディ委員長は26日、FOXニュースとのインタビューで述べた。滑走路に着く前に停止するよう管制官は指示していたという。NTSBの調査が完了していないためまだ結論は出せないと、同委員長は述べた。

原題:Aborted Airport Landing Adds to Series of Flight Incidents (1)(抜粋)

 

 

 

北米の空港で相次ぐ異常事態、直前の着陸取りやめ間一髪で衝突回避

北米の空港で相次ぐ異常事態、直前の着陸取りやめ間一髪で衝突回避

米首都ワシントンに近いロナルド・レーガン・ワシントン・ナショナル空港で、25日朝に着陸しようとしていたアメリカン航空グループの航空機は、同じ滑走路から離陸しかけて...

Bloomberg.com

 

 

 

 

 

 

 

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世界の航空運賃は2024年に引き続き、2025年も値上がりする

2025-02-26 04:42:36 | 運賃

 

航空運賃がびっくりするくらいに高い、LCCが活況を呈するわけですがLCC航空会社の運賃も、新型コロナ禍前に比べると相当値上がりしています

 

 

Air ticket price rise boosts airlines' profit outlook

12Feb2025

 

Airlines are flexing their pricing power as limited capacity and strong consumer demand have eased pressure to discount fares to fill their planes.
The rising fares have bolstered the outlook for carriers on both sides of the Atlantic. Major U.S. airlines including Delta (DAL.N), opens new tab, Alaska (ALK.N), opens new tab and United (UAL.O), opens new tab have forecast bumper profits this year. Earnings at most European airlines are expected to improve as well.
 
Airfares in the United States rose at their fastest pace in 21 months in December from a year ago, data from the Department of Labor shows.
 
In Europe, airline ticket prices were up 6% year-on-year in 2024, according to data from travel research group ForwardKeys.
 
 
Global airlines body IATA has forecast about a 15% year-on-year jump in net profit per passenger for North American airlines in 2025. European carriers are estimated to reap a 12% annual increase in net profit per passenger.
Rising fares are a reflection of enforced capacity discipline as a shortage of planes due to production and engine delays has put a cap on the industry's growth plans.
 
 
Ryanair (RYA.I), opens new tab last month reported better-than-expected profit in the December quarter on improved pricing power. CEO Michael O'Leary said constrained capacity in Europe could boost summer fares.
 
Analysts at Bernstein estimate annual capacity growth at European carriers is undershooting travel demand growth by a wide margin. They called it "the most encouraging industry setup in decades."

INCREASED FOCUS ON PROFITABILITY

European airlines are hoping for a better 2025 after 2024 was marred by spiraling costs and geopolitical instability.
John Grant, senior analyst at OAG, said higher ticket prices would translate into improved results for most European airlines in the March quarter, which historically has been their weakest quarter.
 
"Most airlines have increased their average selling fares," Grant said.
In the United States, a shift in focus away from market share to profitability has prompted carriers to aggressively reduce their growth plans. This marks a reversal from last summer when an excess supply of seats in the price-sensitive end of the market sparked an airfare war, hurting earnings.
 
 
 
As a result, annual domestic seat growth this year is estimated to be the slowest in at least a decade. United's CEO, Scott Kirby, last month said the pullback in flying by U.S. carriers was here to stay.
"The industry is evolving into an equilibrium where each airline, driven by economic necessity, will be primarily focused on flying where they have a competitive advantage," Kirby told investors.
 
 

TARIFFS A 'MACRO WILDCARD'

There is little evidence that higher costs of travel are taking a toll on consumer demand.
 
Air tickets sold through U.S. travel agencies in December were up 17% from a year ago,
 
data from Airlines Reporting Corp shows, with average ticket prices up 4% from a year ago.
 
U.S. airline executives say households with earnings of $100,000, which account for 75% of air-travel spending, are doing well and continue to splurge on travel.
"People want to travel," Alaska Air's chief financial officer, Shane Tackett, said in an interview. "They're still prioritizing experiences with their budgets."
Higher ticket prices helped the six largest U.S. airlines expand their margins on average by about 337 basis points in the December quarter.
 
 
The higher prices and increased profitability have fueled a rally in U.S. airline stocks. The NYSE Arca Airline index (.XAL), opens new tab has gained 51% in the past six months, outpacing a 13% jump in the S&P 500 index (.SPX), opens new tab. United Airlines' stock has surged about 155% during the same period.
The situation could change if growing risks of a multi-front trade war make travelers tighten their purse strings. Economists have warned that President Donald Trump's tariffs could slow growth and fuel inflation.
Daniel McKenzie, an analyst at Seaport Research Partners, said tariffs in the longer term are a "macro wildcard" for the industry.
"Trade wars are bad for demand," he said.

Make sense of the latest ESG trends affecting companies and governments with the Reuters Sustainable Switch newsletter. Sign up here.

 

英老舗メディア「ロイター」が伝えた➡︎ここ

 

URLは

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/rising-airfares-boost-profit-outlook-airlines-2025-02-12/

 

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欧米は非常に治安が悪くなって、有色人種への排斥の空気で澱んでいる

2025-02-24 11:55:44 | 危機管理

 

ヨーロッパへの旅行は非常に用心深く実行されなけばらならい、

 

帰って来る人、一様に怖い思いをしたとか、先日、友人の愛息がパリのカフェでこの寒い時期にカフェの室内席が空いているからそこへと 

そうしたら満席だから屋外の席しか空いていないと、室内の席はガラガラなのに、あからさまな嫌がらせを受けた

 

欧州の優等生も、些かどころかすっかりその輝きが失せてしました、そのドイツが保守政権が誕生した

 

欧州の移民や難民の受け入れは完全に失敗した

スウエーデンでは、移民に対して金やるから、帰って来れの政策が出ている

 

スウェーデン政府、移民の帰還手当を大幅に増額、1人当たり最大35万クローナに(スウェーデン) | ビジネス短信 ―ジェトロの海外ニュース - ジェトロ

 

既にメローニが率いるイタリアやフィンランド、

 

https://www.jetro.go.jp/biznews/2024/06/58a5577fe50c002e.html

 

 

 

オルバン率いる保守政権のハンガリーでも保守派が政権に参加している

 

 

https://www.jetro.go.jp/biz/areareports/special/2024/0701/bc4acf7ea7bfd0ad.html

 

フランスやベルギーなどでも保守派への支持が高まっている。

 

 

 

 

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2025年2月28日から正式に夏が始まるそしてそれは5月中旬迄続く

2025-02-24 00:46:57 | アジアトピックス

 

タイの話です

 

Summer starts next week
21Feb.2025

 

Thailand will officially enter summer next Friday, with temperatures expected to be slightly lower than last year, the weather service said.

 

This year's summer will span from Feb 28 to mid-May, Meteorological Department director-general Sugunyanee Yavinchan declared on Friday.

 

Ms Sugunyanee said there would be more moderate temperatures due to a cooler La Niña, which may help reduce heat and bring rainfall up to 20% above average during the three-month period. However, summer rain is likely to be brief and limited to certain areas.

 

According to the forecaster, this summer is expected to see the mercury ranging between 35°C and 36°C, which is slightly lower than last year's average of 37.5°C.

The department warned that 14 provinces in the northern and northeastern regions should brace for intense heat, with temperatures potentially exceeding 42°C in April, when summer typically reaches its peak.



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Summer starts next week

Summer starts next week

Thailand will officially enter summer next Friday, with temperatures expected to be slightly lower than last year, the weather service said.

https://www.bangkokpost.com

 

 

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