ジロデ展 @ ルーヴル美術館 Muse'e du Louvre(3)
Girodet 1767-1824
(1)はこちら
(2)はこちら
Girodetのリンク集のつづきです。
主に展覧会の展示順に従っています。(太字が展示のコーナーのタイトル、赤字が作品のタイトル)、英文解説(青字)(こちらのルーブルのプレスリリースから引用しました)
Pathe'tique chre'tien et pittoresque du Nouveau Monde
Atala au tombeau (The Burial of Atala or The Entombment of Atala アタラの埋葬), 1808, Muse'e du Louvre, 英語解説
L'enfance selon Rousseau
Benoit-Agnes Trioson, dit Ruehaus ou Ruoz (1790 - 1804). Autrefois dit Romainville Trioson, 1800, Muse'e du Louvre
La Lec,on de ge'ographie, 1803, Montargis Muse'e Girodet, (解説PDFに図版, Nr.15)
Portraits d'orientaux et colorisme
Odalisque
Amazone, France, collection particulie`re, (La Tribune De l'Art図版)
Portrait de Mustapha, 1819, Montargis, Muse'e Girodet, (La Tribune De l'Art図版)
Beaute's me'lancoliques
Portrait de Hortense de Beauharnais, Amsterdam, Rijksmuseum
Portrait de la comtesse de Bonneval,1800
L'Italie francophie
Portrait de Giuseooe Fravega, 1795,
Le deriner chef-d'oeuvre
Pygmalion et Galate'e, 1819, Muse'e du Louvre
Virgile et Racine
Descente d’Ene'e dans le Latium, muse'e des Beaux-arts d’Orle'ans, (解説PDFに図版,p.19)
At Other Museums
The Cleveland Museum
Self-Portrait in a Hat
The Meeting of Orestes and Hermione
The Oath of the Seven Chiefs against Thebes
Sketch for "The Revolt of Cairo," 1798
Aurora and Cephalus
Ministe`re de la culture - base Joconde
デッサン多数あり
Artcyclopedia
リンク集あり
Wikipedia France
フランスで公開作品一覧あり
Girodet 1767-1824
(1)はこちら
(2)はこちら
Girodetのリンク集のつづきです。
主に展覧会の展示順に従っています。(太字が展示のコーナーのタイトル、赤字が作品のタイトル)、英文解説(青字)(こちらのルーブルのプレスリリースから引用しました)
Pathe'tique chre'tien et pittoresque du Nouveau Monde
The Burial of Atala would preserve Girodet’s place in history. Widely acclaimed upon its first presentation at the Salon of 1808, this painting, which associated one of the most literary of painters with Chateaubriand, the most pictorial writer of the period, was often copied and is considering as exemplifying the transition from Neoclassicism to Romanticism. The preparatory studies for Revolt at Cairo, the studies for Ossian, the academic drawings for Scene of a Deluge and the meticulously finished drawings, which Girodet valued as highly as the history paintings themselves, enable us to appreciate his peerless draughtsmanship.
オブリー神父に助けられ、インディアンのシャクタスがキリストに誓いをたてた若きアタラを埋葬している。彼女は恋に打ち負かされないよう毒を飲んだのだ。岩窟の中の光、幽玄な形をとらえたジロデの不思議な才能は、1801年アメリカから帰って小説「アタラ」を書いたシャトーブリアンのそれと合致している。この二人の芸術家はどちらも感動が内省的で、野性的で良い効果をもたらす自然に対して同じような直感を抱いており、前ロマン主義的感情を最もよく表現している。http://www.louvre.or.jp/から
L'enfance selon Rousseau
Portraits d'orientaux et colorisme
Beaute's me'lancoliques
L'Italie francophie
Le deriner chef-d'oeuvre
Pygmalion and Galatea, presented at the Salon of 1819, where Ge'ricault’s Raft of the Medusa was also first shown, is a return to the Neoclassical ideal, while at the same time serving as its fitting swan song.
Virgile et Racine
At Other Museums
The Cleveland Museum
Ministe`re de la culture - base Joconde
デッサン多数あり
Artcyclopedia
リンク集あり
Wikipedia France
フランスで公開作品一覧あり