ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

"私たちが現実と呼ぶものは、実は文化的に承認され、言語的に強化された幻覚にすぎない。" ~ テレンス・マッケナ

2021-05-14 23:29:23 | 心理学

"What we call reality is in fact nothing more than a culturally sanctioned and linguistically reinforced hallucination."
~ Terence McKenna
 

D
信念がなければ、現実はないと思いますよ。

A

D
私は、あなたがどのようにしてその主張にたどり着いたのか、裏付けのある資料で示すことができないかと思っています...本当の現実は、信念とはほとんど何の関係もありませんからね。

D
A
 愛を通して、唯一の現実を。自明のことですが、「裏付けのある証拠」を敬遠してしまうのが残念です。

D
詳しく説明すると、経験的な現実は明らかに幻影であり、言語のようにエーテルのようなものですが、注意を払ってサインを読めば、幻影ではないと思います。そして、言語は最も重要なものであり、それによって私たちはつながっているのです。

A

"まとめると、4種類のリアリティを考えてきました。
(1) 感覚を通して得られる静的な現実。
2)直観によって明らかにされる動的な現実。
3)思考によって与えられる静的なイメージ。
(4) 感じることによって感じられる動的なイメージ" です。
~C.G.ユング、1925年セミナー

可能性は、現実と同時に知覚することはできない。~カール・ユング著「個人化プロセスの夢の象徴」131ページ

つまり、直感的な人にとっては、現実は死んだものであり、その忌まわしい現実から逃れるために、できるだけ早く可能性に逃げ込むのである。~カール・ユング著「個人化プロセスの夢の象徴」131ページ

直感は私たちに現実を飛び越えさせる。感覚は可能性を恐れ、この現実が私たちが変えたいと思うものかもしれないことを恐れている。~カール・ユング、「個人化プロセスの夢の象徴」131ページ

感覚は知性と対立し、両者は決して一致しません。そうでなければ、両者は汚染され、不純なものになってしまいます。
感覚は現実の概念であり、直観は可能性の概念である。
直感的であれば、現実を知覚することはない。~カール・ユング著「個人化プロセスの夢の象徴」13ページ

A

"現実とは、信じることをやめても消えないものである。" ~フィリップ・K・ディック(Phillip K. Dick)

"偽りの現実は偽りの人間を生む。あるいは、偽物の人間が偽物の現実を作り出し、それを他の人間に売って、最終的には自分自身の偽物に変えてしまう。つまり、偽物の人間が偽物の現実を発明し、それを他の偽物の人間に売りさばくことになるのだ。" ~フィリップ・K・ディック

"人類は多くの現実に耐えられない。"
~T. T.S.エリオット『四つの四重奏』より

"現実に対する想像力を持っている人はほとんどいない" ~ゲーテ

A

ユングによれば、神は現実そのものであり、神は愛だけではなく、善でもあり悪でもある。
"今日に至るまで、"神 "とは、私の意志的な道を暴力的かつ無謀に横切るすべてのもの、私の主観的な見解、計画、意図をひっくり返し、私の人生のコースを良くも悪くも変えてしまうすべてのものを指定するための名前なのです」。
~ユング博士が死の2年前の1959年12月に、イギリスのキングスカレッジにいる「M.レナード」とだけ書かれた男性に宛てた手紙です。
https://thesethingsinside.wordpress.com/.../carl-jung.../
カール・ユング、神は現実そのもの
thesethingsinside.wordpress.com


A

"これまで述べてきたように、すべての善は神に由来すると主張する一方で、自分が悪の源であると考えるかどうかは、人間にとって大きな重要な違いとなります。
本人が知っているかどうかにかかわらず、このことは、一方では悪魔的な誇りとハイブリスを、他方では忌まわしい劣等感を彼に抱かせる。
しかし、相反するものが持つ巨大な力を神に帰属させると、彼は神の小さなイメージとしての慎ましい立場に陥る。相反するものが無意識のうちに存在するヤハウェではなく、男性と女性、善と悪という主要な相反するものからなる四位一体の神であり、心理学的な経験や歴史的な証拠によって確認されるように人間の意識に反映されている。" ~カール・ユング、CW18、パラ1617

私たちの中に働いている最終的な要因は、「ある貴族」が自分の「しもべ」に託して取引をさせたタラントに他なりません(ルカ19:12~)。
世の中のやり方に関わることが、道徳的な意味で何を意味するかは、想像力を必要としません。いたるところで悪が働いていないかのように装うことができるのは幼稚な人だけであり、その人が無意識であればあるほど、悪魔は彼女/彼を駆り立てるのである。. . . 
善と悪を正しい視点から見て、人間の行動の動機を計ることができる最も広いスケールの冷酷な自己認識だけが、最終的に悪い結果にならないことを保証してくれるのです。
カール・ユング; CW 9/2, par. 255.

神が唯一の善であるならば、すべてが善である。どこにも影がありません。悪は存在しないし、人間だって善であり、悪を生み出すことはできないだろう。~カール・ユング『手紙』第2巻、518-519ページ

 

https://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%92%E3%83%A5%E3%83%96%E3%83%AA%E3%82%B9#:~:text=%E3%83%92%E3%83%A5%E3%83%96%E3%83%AA%E3%82%B9%EF%BC%88%E5%8F%A4%E5%B8%8C%3A%20%E1%BD%95%CE%B2%CF%81%CE%B9%CF%82%E3%80%81%E8%8B%B1%E8%AA%9E,%E5%BE%8C%E3%81%A7%E5%8E%B3%E3%81%97%E3%81%8F%E7%BD%B0%E3%81%9B%E3%82%89%E3%82%8C%E3%82%8B%E3%80%82

ヒュブリス古希ὕβρις英語: Hubris, Hybris)とは、神話に由来した言葉であり、神に対する侮辱や無礼な行為などへと導く極度の自尊心自信を意味する。通常は後で厳しく罰せられる。

 

D
Without belief there's no reality, I'm afraid.

A

D
I’m wondering if you are able to show with supporting material how you arrived at your claim… because true reality has little to nothing to do with belief.

D
A
 Through love, the only reality. It is self-evident, but I'm afraid it shuns "supporting evidence".

D
To elaborate, the empirical reality is obviously an apparition, it's as ethereal as language, but I don't think it's an illusion if we pay attention and read the signs. And language is of utmost importance - that's how we connect.

A

"To sum up, we have considered four kinds of realities:
(1) static reality that comes to us through sensation;
(2) the dynamic reality revealed by intuition;
(3) static images given us by thinking;
(4) dynamic images sensed by feeling."
~C.G. Jung, 1925 Seminars

Possibilities can never be perceived at the same time as reality. ~Carl Jung, Dream Symbols of the Individuation Process, Page 131

So to the intuitive, reality is the dead thing from which he escapes as soon as possible into a possibility, in order to get away from that odious reality; but sensation keeps him down to reality. ~Carl Jung, Dream Symbols of the Individuation Process, Page 131

Intuition makes us jump realities; sensation is afraid of possibilities, afraid that this reality might be something we would want to change. ~Carl Jung, Dream Symbols of the Individuation Process, Page 131

Feeling opposes the intellect, they never agree; otherwise they would become contaminated, impure; and sensation opposes intuition.
Sensation is the concept of reality and intuition of possibilities.
If you are intuitive, you do not perceive reality. ~Carl Jung, Dream Symbols of the Individuation Process, Page 13

A

“Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away.” ~Phillip K. Dick.

"Fake realities will create fake humans. Or, fake humans will generate fake realities and then sell them to other humans, turning them, eventually, into forgeries of themselves. So we wind up with fake humans inventing fake realities and then peddling them to other fake humans." ~Philip K Dick

“Humankind cannot bear very much reality.”
~T. S. Eliot, Four Quartets

“Few people have the imagination for reality” ~Goethe

A

According to Jung, God is reality itself… and God is both good and evil, not just love.
“To this day “God” is the name by which I designate all things which cross my willful path violently and recklessly, all things which upset my subjective views, plans and intentions and change the course of my life for better or worse.”
~CG Jung, – a letter Dr. Jung wrote in December 1959, two years before his death, to a man described only as "M. Leonard", an Englishman located in King's College, England.
https://thesethingsinside.wordpress.com/.../carl-jung.../
Carl Jung says God is reality itself
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A

"As I have said, it makes a great and vital difference to man whether or not he considers himself as the source of evil, while maintaining that all good stems from God.
Whether he knows it or not, this fills him with satanic pride and hybris on the one side and with an abysmal feeling of inferiority on the other.
But when he ascribes the immense power of the opposites to the Deity, he falls into his modest place as a small image of the Deity, not of Yahweh, in whom the opposites are unconscious, but of a quaternity consisting of the main opposites: male and female, good and evil, and reflected in human consciousness as confirmed by psychological experience and by the historical evidence." ~Carl Jung, CW 18, Para 1617

The final factors at work in us are nothing other than those talents which "a certain nobleman" entrusted to his "servants," that they might trade with them (Luke 19:12 ff.). 
It does not require much imagination to see what this involvement in the ways of the world means in the moral sense. Only an infantile person can pretend that evil is not at work everywhere, and the more unconscious s/he is, the more the devil drives her/him. . . . 
Only ruthless self-knowledge of the widest scale, which sees good and evil in correct perspective and can weigh up the motives of human action, offers some guarantee that the end result will not turn out too badly ~
Carl Jung; CW 9/2, par. 255.

If God is only good, everything is good. There is not a shadow anywhere. Evil just would not exist, even man would be good and could not produce anything evil. ~Carl Jung, Letters Vol. II, Pages 518-519
 

~神はすべての相反するものの結合、融和であるから、善と悪の両方の原理が潜在的に彼の中にあり、彼の中で発生するのは自然なことである。~カール・ユング『ETH講義』215ページ。

これまで軽視され拒絶されてきたものはすべて、たとえ不道徳なものであっても、悪であっても必要である。光が暗闇なしには存在できないように、美徳は悪なしには存在できないからである。~カール・ユング、コーンウォール講演、26ページ。

"神は善悪を超えている "と言う代わりに、"人生は善と悪の両方である "と言うことができる。~カール・ユング『C.G.ユングとの対話』40ページ。

もし、多くの人が信じたがっているように、無意識が極悪なものでしかなく、悪でしかないのであれば、状況は単純であり、善を行い、悪を避けるための道は明確です。しかし、「善」とは何か、「悪」とは何か。無意識はもともと悪であるだけでなく、最高の善の源でもあります。闇であると同時に光でもあり、獣的、半人間的、悪魔的であると同時に、超人間的、精神的、そして古典的な意味では「神的」でもあります。~カール・ユング、CW16、パラ389

エディンガーは、ユングの「ヨブへの答え」についてコメントしています。
この明らかな逆転現象をどのように理解すればよいのでしょうか。ユングが矛盾していると非難されるのは、これだけではありません。ユングは一貫して矛盾していると言ってもいいでしょう。それは、彼が常に相反するものの作用を強く意識しているからです。[...]
パラグラフ738

"神の逆説的な性質は人間にも同じような影響を与えます。それは人間を相反するものに引き裂き、一見解決できないような対立に引き渡すのです。そのような状態で何が起こるのか?. . . 例えば、誰も解決する方法を知らない義務の対立があります。意識はただ、「Tertium non datur! そこで医者は患者に、無意識が非合理的で、したがって予期しない第三のものを解決策として提案する夢を見ないかどうか、待ってみるように助言するのである。経験が示すように、和解と統一の性質を持つシンボルが実際に夢の中で現れる......相反するものの結合を意味するのだ。"
先に述べたように、不安という症状は神への接近の現れである。ユングはこの命題に、「葛藤の状態は神への接近の症状である」というもう一つの命題を加えています。葛藤とは、逆説的な神の性質の近くにいるということであり、その近さは人を相反するものに引き裂く効果があります。そうなったときの処方箋は、我慢して第三のものを待つことです。[...]
ここに、もう一つの非常に重要なユングの原則があります。それは、相反するものが神のイメージに存在するということです。つまり、善と悪、そしてその他の反対語は、神像そのものの属性なのです。もし自我が一対の反対物のどちらか一方に同一化してしまうと、ユングが言及している不条理な結果へと向かうことになります。この原則を述べるのは簡単ですが、実際の心理的生活に統合して適用するのはそれほど簡単ではありません。なぜなら、自我の初期の発達は、精神に起こるすべてのことに責任を持つことに基づいているからです。ですから、相反するものを自我の中ではなく、神像の中に存在するものとして措定するには、画期的な態度の変化が必要です。パラグラフ740には、非常に重要な記述、素晴らしい記述があります。
"ヤハウェが人間になることを決意したのは、人間が自分が直面している神像の種類を意識するようになったときに起こるべき発展の象徴である。神は人間の無意識から行動し、人間の心が無意識からさらされている相反する影響を調和させ、一つにまとめるように迫る。無意識は、分裂と統一の両方を求めている。したがって、人間が統一を求める際には、ヨブがはっきりと認識していたように、形而上学的な助言者の助けを常に期待することができるのである。無意識は、光に到達するために意識に流れ込みたいと思っているが、同時に無意識のままでいたいと思っているので、絶えず自分自身を妨害している。(無意識は相反するもので構成されているため、このような矛盾したことをするのです。) つまり、神は人間になりたいと思っているが、なかなかなれないのだ。"
そして第746段落から:今、本当に重要なのは、堕天使たちが自分の手に[渡した]超人的な力と同等になるために、人間がより高い道徳的レベル、より高い意識の面に登れるかどうかということだ。そして最後に、747項の最後に、このような妊娠中の記述がある。
"ほとんど神のような力を与えられたのだから、彼はもはや盲目で無意識のままではいられない。彼が自分自身を理解し、それによって神のグノーシスを達成するためには、神の性質や形而上学的プロセスの何かを知らなければならない」。
~エドワード・エジンガー著『神のイメージの変容』120-122ページ。

~Swami VivekanandaAs God is the union, the reconciliation, of all the opposites, it is natural that both the good and evil principles should be in him potentially, should originate in him. ~Carl Jung, ETH Lectures, Page 215.

All those things which have been neglected and rejected, even immoral things, even evil is needed for virtue cannot exist without evil, as light cannot exist without darkness. ~Carl Jung, Cornwall Lecture, Page 26.

Instead of saying, "God is beyond good and evil," we can say, "Life is both good and evil." ~Carl Jung, Conversations with C.G. Jung, Page 40.

If, as many are fain to believe, the unconscious were only nefarious, only evil, then the situation would be simple and the path clear to do good and to eschew evil. But what is "good" and what is "evil"? The unconscious is not just evil by nature, it is also the source of the highest good not only dark but also light, not only bestial, semi-human and demonic but superhuman, spiritual, and, in the classical sense of the word, "divine." ~Carl Jung, CW 16, Para 389

Edinger is commenting on Jung’s Answer to Job:
How are we to understand this apparent reversal? This isn't the only occasion on which Jung can be accused of being inconsistent. You can almost say he is consistently inconsistent, and that is because he is always keenly aware of the operation of the opposites. […]
Paragraph 738:

“The paradoxical nature of God has a like effect on man: it tears him asunder into opposites and delivers him over to a seemingly insoluble conflict. What happens in such a condition? . . . There are, for example, conflicts of duty no one knows how to solve. Consciousness only knows: tertium non datur! [A third is not given.] The doctor therefore advises his patient to wait and see whether the unconscious will not produce a dream which proposes an irrational and therefore unexpected third thing as a solution. As experience shows, symbols of a reconciling and unitive nature do in fact turn up in dreams . . . signifying the union of opposites.”
As I said earlier, the symptom of anxiety is a manifestation of proximity to God. Jung is now adding to that proposition another: that a state of conflict is a symptom of proximity to God. Conflict means that one is in the vicinity of the paradoxical God nature, and that proximity has the effect of tearing one asunder into opposites. When that happens the prescription is to wait endure and wait for the third. […]
Here's another very important Jungian principle, that the opposites reside in the God-image. That means good and evil, as well as the other opposites, are attributes of the God-image itself. If the ego falls into an identification with either one of a pair of opposites, it is then on its way to the absurd result that Jung alludes to. It is easy enough to state this principle, but it is not so easy to integrate and apply in actual psychological life, because the early development of the ego is based on taking responsibility for everything that goes on in the psyche. So it requires a revolutionary change in attitude to posit the opposites as residing in the God-image rather than in the ego. Paragraph 740 contains a very important statement, a wonderful statement:
“Yahweh's decision to become man is a symbol of the development that had to supervene when man becomes conscious of the sort of God-image he is confronted with. God acts out of the unconscious of man and forces him to harmonize and unite the opposing influences to which his mind is exposed from the unconscious. The unconscious wants both: to divide and to unite. In his striving for unity, therefore, man may always count on the help of a metaphysical advocate, as Job clearly recognized. The unconscious wants to flow into consciousness in order to reach the light, but at the same time it continually thwarts itself, because it would rather remain unconscious. [Because it is composed of opposites, that is why it does these contradictory things.] That is to say, God wants to become man, but not quite.”
And from paragraph 746: The only thing that really matters now is whether man can climb up to a higher moral level, to a higher plane of consciousness, in order to be equal to the superhuman powers which the fallen angels have [passed] into his hands. And then finally, at the end of paragraph 747, there is this pregnant statement:
“Since he has been granted an almost godlike power, he can no longer remain blind and unconscious. He must know something of God's nature and of metaphysical processes if he is to understand himself and thereby achieve gnosis of the Divine.”
~Edward Edinger, Transformation of the God-Image, Pages 120-122.

 

D
A
"ある日、ルミは大きな書物の山の横で本を読んでいた。そこに通りかかったシャムス・タブリーズが、"何をしているんですか?"と尋ねた。ルミは嘲笑しながら「あなたには理解できないこと」と答えた。それを聞いたシャムスは、書物の束を近くの水たまりに投げ込んだ。ルミは慌てて本を救い出すと、なんと本はすべて乾いていました。ルミはシャムスに "これは何だ?"と尋ねた。と尋ねると、シャムスは「これはあなたが理解できないものです」と答えました。

A


Diana Chavdarova あなたの意見は聞きましたが、それを裏付ける証拠は何もありませんでした。

D
A
A 英語の名詞は大文字ではないということを覚えれば、そうすることができるでしょう。

A

D
強調したいのは、あなたが持っているのはただの意見であって、それ以上のものではないということです。

A


"ある意見が広く受け入れられているという事実は、それが全く不合理でないという何の証拠にもならない。実際、人類の大多数が愚かであることを考慮すると、広く受け入れられている信念は賢明であるよりも愚かである可能性が高い」~バートランド・ラッセル

何の知識もない人が、何の判断材料もないのに、簡単に結論を出し、熱狂的な意見を持ってしまうことに私は驚かされる。~ウィリアム・ゴールディング

"その結果、人々は無意識のうちに、主観的な意見が普遍的に有効であると信じるようになる。私がこの事実を述べたのは、過去300年の間に経験主義が強まったにもかかわらず、本来の態度が決して消滅したわけではないことを示すためである。" ~CGユング、CW8、パラグラフ343。

"真実を見たいのであれば、何かに賛成したり反対したりする意見を持たないようにすれば、真実は明らかになる。" ~曾子安

"魂が見たもの、経験したもの、それが自分の知っていることであり、それ以外は外見、偏見、意見である。" 〜スリ・オーロビンド

"データがなければ、ただの意見の持ち主にすぎない。" ~W. エドワーズ・デミング

"真実は相対的なものではない。相対的なものは、真実に対する意見である。"
~ニコラス・ゴメス・ダビラ(Nicolás Gómez Dávila)

"...ほとんどの人は、自分の目を1枚か2枚のハンカチで縛って、これらの意見の共同体のどこかに所属している。この適合性によって、彼らはいくつかの点で嘘をつくのではなく、いくつかの嘘の作者でもなく、すべての点で嘘をつくことになる。彼らのすべての真実は、完全な真実ではありません。彼らの2は本当の2ではなく、彼らの4は本当の4ではない。だから、彼らの言う言葉の一つ一つが我々を苛立たせ、我々は彼らを正すためにどこから手をつけてよいかわからない」~ラルフ・ウォルドー・エマーソン。

プラトンの『共和国』より。"善の観念を抽象化して定義できるようになるまで、また、すべての反論に挑戦し、意見に訴えるのではなく、絶対的な真理に基づいて反証できるようになるまで、そして、議論のどの段階でも決してためらわないようになるまで、これらすべてができない限り、あなたは、その人が善の観念も他のいかなる善も知らないと言うことになる。
"本で読んだからといって、あることを信じてはいけない。他の人が本当だと言ったからといって信じてはいけない。伝統的に神聖化されているからといって、言葉を信じてはいけない。自分で真実を見つけなさい。それを推論しなさい。それが悟りだ。"

 

D
A
"One day Rumi was reading next to a large stack of books. Shams Tabriz, passing by, asked him, "What are you doing?" Rumi scoffingly replied, "Something you cannot understand." On hearing this, Shams threw the stack of books into a nearby pool of water. Rumi hastily rescued the books and to his surprise they were all dry. Rumi then asked Shams, "What is this?" To which Shams replied, "This is what you cannot understand."

A

Diana Chavdarova I hear your Opinion but I don;t see any evidence to support it.

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A
A  You may do so once you also learn that nouns in English are not capitalised.

A

D
The emphasis is that that all you have is an OPINION. nothing more.

A

“The fact that an opinion has been widely held is no evidence whatever that it is not utterly absurd; indeed in view of the silliness on the majority of mankind, a widespread belief is more likely to be foolish than sensible” ~Bertrand Russell

I am astonished at the ease with which uninformed persons come to a settled, a passionate opinion when they have no grounds for judgment. ~William Golding.

"As a result, people incline unconsciously to a belief in the universal validity of subjective opinions. I mention this fact only to show that, in spite of the growing empiricism of the last three hundred years, the original attitude has by no means disappeared." ~CG Jung, CW 8, paragraph 343.

“If you wish to see the Truth then hold no opinions for or against anything and the Truth with reveal itself.” ~Seng Ts’an

“What the soul sees and has experienced, that it knows; the rest is appearance, prejudice and opinion.” ~Sri Aurobindo

“Without data you’re just another person with an opinion.” ~W. Edwards Deming

“Truths are not relative. What is relative are opinions about truth.”
~Nicolás Gómez Dávila

"...most men have bound their eyes with one or another handkerchief, and attached themselves to some one of these communities of opinion. This conformity makes them not false in a few particulars, authors of a few lies, but false in all particulars. Their every truth is not quite true. Their two is not the real two, their four not the real four; so that every word they say chagrins us, and we know not where to begin to set them right" ~Ralph Waldo Emerson.

From Plato's Republic: "Until the person is able to abstract and define the idea of the Good, and unless he can run the gauntlet of all objections and is ready to disprove them, not with appeals to opinion, but to absolute truth, never faltering at any step of the argument-unless he can do all this, you would say that he knows neither the idea of the Good nor any other good; he apprehends only shadows, if anything at all, which is given by opinion, not science."
“Do not believe a thing because you have read about it in a book. Do not believe a thing because another man has said it was true. Do not believe in words because they are hallowed by tradition. Find out the truth for yourself. Reason it out. That is realization.”

 

A

"文化を作らなければならない。テレビを見るな、雑誌を読むな、NPRも聞くな。自分でロードショーを作るんだ。もしあなたがマイケル・ジャクソンやビル・クリントンや他の誰かのことを気にしているなら、あなたは力を失っています。それはすべて文化的な転換であり、現実にあるのは、あなたとあなたの友人とあなたの協会、あなたの高揚感、オルガスム、あなたの希望、あなたの計画、あなたの恐れです。そして、私たちは「ノー」と言われるのです。私たちは重要ではなく、周辺的な存在なのです。学位を取り、仕事に就き、これを手に入れ、あれを手に入れる」。そして、あなたはプレイヤーとして、そのゲームに参加することさえしたくないのです。自分の心を取り戻し、滅びゆく世界の骨から製造されたゴミを消費する中途半端なバカに変えようとする文化的技術者たちの手から救い出したいのです」。
~テレンス・マッケナ『歴史の果てのめまい』より

A

"自分の本当の姿を知らないということは、気が狂ったような、感覚のないもの、つまりゴーレムになるということだ」。そして実際に、病的なまでにオーウェル的なこのイメージは、現在ハイテク産業の「民主主義国」に住む大勢の人間に当てはまる。彼らの真正性は、メディアを通して伝えられる大衆的なスタイルの変化に従順に従う能力にある。ジャンクフードやゴミのようなメディア、ファシスト的な政治にどっぷり浸かっている彼らは、意識の低い有害な生活を強いられている。処方された毎日のテレビ番組に鎮静化された彼らは、消費するという行為以外のすべてを失った生ける屍となっているのです」。~テレンス・マッケナ

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"私たちは、漁師のようになって、心の暗い海に出て、その海に網を降ろさなければなりません。そして、あなたができる最大の善行は、新しいアイデアを持ち帰ることです。なぜなら、私たちの世界は良いアイデアがないために危機に瀕しているからです。私たちの世界が危機に瀕しているのは、意識が欠如しているからなのです。私たちの世界は、良いアイデアがないために危機に瀕しています。そうすれば、私たちは人間の精神の救済に参加することができるのです」。
~テレンス・マッケナ

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"いつも通りのビジネスはもはや選択肢ではない。中間の道はありません。それは、特権を持つ人々が、とてつもない規模の軍備とプロパガンダでその特権を守り、それ以外の人々が貧困、飢餓、絶望、死に陥る世界です。合理主義者はこのような世界を恐れており、また、インスピレーションやアイデアに欠けているため、このような世界しか想像できないのです。だから、エスタブリッシュメントの全努力は、サイケデリックではない薬物や、超越的でインスピレーションを与えるものではなく、ナルコレプシーのように死んでしまうようなメディアを使って、パニックを抑え、ボールの動きを維持し、普通の人々や普通の集団を静止させることになっている。これが、私たちが生きているフィクションです。だからこそ、私たちの状況は非常に分裂しているように感じられるのです。もちろん、今回の大統領選挙を経験することで、その矛盾はほとんど吐き気を催すほどに高まっています。なぜなら、議論されているのは、通常通りのビジネスという幻想を維持することを可能にするために、社会的な機械にどのような方法で微調整を加えるかということだからですが、答えは、そのような微調整はなく、すべてが終わっているということです。その代わりに必要なのは、あらゆる種類の新しいアイデアに対する根本的な開放です」。
~テレンス・マッケンナ

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反対意見の併記
錬金術で行われたように、システムを強制的に閉じるのではなく、システムを十分に開いた状態にすることで、違いが共鳴し、相反するものではなく補完的なものになるようにするのです。錬金術師は、すべてのものには反対のものが存在することを理解する知恵を持っていました。それは、どちらか一方ではなく、両方であるということです。これを彼らは、"coincidentia oppositorum "と呼びました。
~テレンス・マッケンナ

 

A

“We have to create culture, don't watch TV, don't read magazines, don't even listen to NPR. Create your own roadshow. The nexus of space and time where you are now is the most immediate sector of your universe, and if you're worrying about Michael Jackson or Bill Clinton or somebody else, then you are disempowered, you're giving it all away to icons, icons which are maintained by an electronic media so that you want to dress like X or have lips like Y. This is shit-brained, this kind of thinking. That is all cultural diversion, and what is real is you and your friends and your associations, your highs, your orgasms, your hopes, your plans, your fears. And we are told 'no', we're unimportant, we're peripheral. 'Get a degree, get a job, get a this, get a that.' And then you're a player, you don't want to even play in that game. You want to reclaim your mind and get it out of the hands of the cultural engineers who want to turn you into a half-baked moron consuming all this trash that's being manufactured out of the bones of a dying world.”
~Terence McKenna, “The Vertigo At the Edge of History”.

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“Not to know one's true identity is to be a mad, disensouled thing — a golem. And, indeed, this image, sick-eningly Orwellian, applies to the mass of human beings now living in the high-tech industrial ‘democracies’. Their authenticity lies in their ability to obey and follow mass style changes that are conveyed through the media. Immersed in junk food, trash media, and cryp-to fascist politics, they are condemned to toxic lives of low awareness. Sedated by the prescripted daily television fix, they are a living dead, lost to all but the act of consuming.” ~Terence McKenna.

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"We each must become like fishermen, and go out onto the dark ocean of mind, and let your nets down into that sea. And the greatest good you can do is to bring back a new idea, because our world is endangered by the absence of good ideas. Our world is in crisis because of the absence of consciousness. And so, to whatever degree, any one of us can bring back a small piece of the picture, and contribute it to the building of the new paradigm. Then we participate in the redemption of the human spirit."
~Terence McKenna.

A

"Business as usual is no longer an option. There is no middle way. It's a world where people of privilege defend that privilege with tremendous establishments of armament and propaganda and the rest of the world slips into poverty, starvation, desperation, and death. This is the kind of world that rationalists fear, and it's also the only kind of world they can imagine because they are bankrupt of inspiration and ideas. So the entire effort of the Establishment has become one of holding down panic, keeping the ball in play, keeping ordinary people and ordinary populations quiescent through drugs which are not psychedelic, through forms of media which are not transcendental and inspiring, but which are narcoleptic and deadening. This is the fiction that we live in. This is why our situation feels so schizophrenic. Of course as we go through this presidential election the contradictions are heightened almost to the point of nausea because what is under discussion is what manner of fine-tuning shall be applied to the social machinery in order to make it possible to hold together the illusion of business as usual - and the answer is there is no such fine-tuning, it's all finished. Instead what is needed is a radical openness to new ideas of all sorts."
~Terence McKenna

A

Coincidentia Oppositorum
My assumption whenever I am confronted with opposites is to try to unify them, to create a coincidentia oppositorum as was done in alchemy, to not force the system to closure but to try and leave the system open enough, so that the differences can resonate and become complimentary rather than antithetical. The alchemist had the wisdom to see that everything occurs in the presence of it’s opposite. It’s not either-or, it’s both-and. This they called, coincidentia oppositorum.
~Terence McKenna


超越的な機能は、人が自分で行うものではなく、むしろ相反するものの衝突を経験することで得られるものである。~カール・ユング

2021-05-14 22:48:53 | 心理学

特異点、二重性、特異点、二重性...

禁断の果実を食べることは中毒になります。一口食べるごとに、私は美しいとは言えない正反対の土地にいることに気づく。二度ほど、目眩ましの効果が切れて、すぐに食べることに戻りました。きっと、このスリル感にハマってしまったのだろうか。
どんなに言葉を尽くしても、酔っている人に部屋が回っていないことを納得させることができない。 酔いが醒めるのを待って、もう一度、考えればいいのだろうか。私にはわかりません。
私は今、ユングの「赤い本」を読み終えようとしているところです。ユングと同じページにいると信じているときもあれば、同じ本に載っていないときもあります Ha! 他の人からのフィードバックにとても興味があります。お願いします。....この相反するものをどうすればいいのでしょうか?神の頭が私たちを通してそれらを表現するのか、それとも何か?

Singularity, duality, singularity, duality....
Eating the forbidden fruit is intoxicating! With each bite, I find myself in a land of opposites, which is not a beautiful garden. Twice, the dizzying effects wore off and I went right back to eating. Surely, it's the thrill that I'm addicted to?
No matter the words, I'm unable to convince the drunk that the room isn't spinning.  Do I just wait for the drunk to be sober and figure it out, again? I don't know.
I am in the process of finishing Jung's "Red Book". Sometimes, I believe I'm on the same page as Jung and other times, I'm not in the same book! Ha! I am very interested in getting feedback from others, please....What are we to do with these opposites? Let the God head express them through us or 

 

J

知性とは何ですか?それは人間の魂の機能であり、鏡ではなく、子供が太陽に向かってかざすことで太陽がまぶしく感じられることを期待するような、鏡の無限の断片である。
- C.G.ユング、MDR、p.88
人間の全人格が問われ、その全人格の現実をもって戦いに参加する。そうして初めて人間は全体となり、その時初めて「神が生まれる」、つまり人間の現実に入り込み、「人間」という形で人間と付き合うことができるのです。この受肉の行為によって、人間、つまり自我は内的に「神」に取って代わられ、神は外的に人間になりますが、これはイエスの言葉と一致します。"私を見る者は父を見る」というイエスの言葉通りに。
-C.G.ユング、MDR、p.369

J

And what was the intellect? It was a function of the human soul, not a mirror but an infinitesimal fragment of a mirror such as a child might hold up to the sun, expecting the sun to be dazzled by it.
- C.G.Jung, MDR, p.88
The whole man is challenged and enters the fray with his total reality. Only then can he become whole and only then can "God be born", that is, enter into human reality and associate with man in the form of "man". By this act of incarnation man - that is, his ego - is inwardly replaced by "God", and God becomes outwardly man, in keeping with the saying of Jesus: "Who sees me, sees the Father."
-C.G.Jung, MDR, p.369

 

A


正反対のものを組み合わせることや超越的な機能というテーマで私たちが混乱している主な理由のひとつは、あまりにも多くの社会規範的な信念システムを抱え、一方的な感覚を維持する多くのヘルドの物語に支配されているからではないかという提案をしたいと思います。自分自身に正直になり、群れの影響から離れて初めて、意識的な決断を下すための十分な内なる本物の権威を得て、十分な識別力を磨くことができるのです。誠実さや道徳心、良心が弱いと、「個」の確立に向けて大きく前進することはできません。
"超越的な機能は、人が自分で行うものではなく、むしろ相反するものの衝突を経験することで得られるものである。~カール・ユング『書簡集』第一巻、269ページ

だからこそ、明確な宗教的信念を持つ人の心理には、超越的機能の痕跡が見られないのです(ビリーフシステム/集団規範)。超越的機能」という言葉が指し示すのは、まさにある状態から別の状態への移行である。だからこそ、彼は超越的機能を経験したのです。一方、キリスト教の聖人は、根本的かつ全面的な態度の変化を伴わないため、超越的機能を経験することはできませんでした...。
"私たちは、自分の中にある個々の神性に到達できなければ、群れの動物の虜になってしまいます。もしこれが自我を意味すると考えれば、私たちは個人主義者やエゴイストとして当然非難されますが、私たちの原初の神性を思い出すことは、まったく別のことなのです。" ~C.G.ユング, ETH, 12/1/1939

意識的に行動することが重要で、そうしないとコンプレックスに支配されてしまう。私たちの中のヒーローは、個性化の呼びかけに答えることが求められます。私たちは、外界の不協和音から目をそらし、内なる声を聞かなければなりません。その声を生きる勇気を持つことができたとき、私たちは個性を獲得することができるのです。自分のことを知っていると思っていた人たちとは他人になるかもしれませんが、少なくとも自分自身とは他人ではなくなります。
~ジェームス・ホリス

個性化]を目標とする前に、まず、必要最小限の集団規範に適応するという教育的な目的を達成しなければならない。植物がその固有の性質を最大限に発揮しようとするならば、まず植えられた土壌で育つことができなければならない。~カール・ユング、「定義」、CW 6、par. 761.

意識の傾向と無意識の傾向は、共に超越的機能を構成する2つの要素です。ある態度から別の態度への移行を有機的に可能にすることから「超越的」と呼ばれる。~CGユング、超越的機能、CW8、par. 145.

超越的機能は目的や目標なしに進むのではなく、本質的な人間の啓示につながるものです。
そもそも超越的機能は純粋に自然なプロセスであり、場合によっては個人の知識や援助なしにその過程を進めることができ、時には反対を押し切って強引に達成することもあります。
このプロセスの意味と目的は、あらゆる側面において、もともと胎児の生殖細胞に隠されていた人格を実現すること、つまり、本来の潜在的な全体性を生み出し、展開することです。
この目的のために無意識が使用するシンボルは、人類が常に全体性、完全性、完璧性を表現するために使用してきたものと同じで、原則として、四位一体と円のシンボルです。
このような理由から、私はこれを個性化のプロセスと呼んでいる。
この自然な個性化のプロセスは、私の治療法のモデルとして、また指導原理として役立った。~カール・ユング、CW7、パラグラフ186-187

"相反するものの識別なしには、意識は存在しない。" ~カール・ユング「母型の心理的側面」CW9i、par. 178.

"抑圧された内容は、相反するものの緊張を生み出すように意識化されなければならず、それなしには前進はあり得ない。意識は上にあり、影は下にある。高いものが常に低いものを求め、熱いものが冷たいものを求めるように、すべての意識は、おそらく意識せずに、その無意識の反対のものを求めている。生命は相反するものの閃きからのみ生まれる」。~CGユング、CW7、パラ78。

"人間が相反するものに支配されている限り...真の精神的成長は望めない"
~マンリー・P・ホール『聖なる魔法』27章

正反対のものの経験なしには、全体性の経験はなく、したがって、聖なる姿への内的なアプローチもない。~カール・ユング、CW12、パラ24

 

"全体性とは、自分の存在の一部を切り離すことではなく、相反するものを統合することで達成される。" ~C.G.ユング(要引用

"自我性を放棄することができれば、心の深みから来る抵抗はなくなり、自己(意識+無意識)はそのより大きな次元に私たちを受け入れます。"そこで私たちは「全体」となり、相対的な全体性のために、真に全体であるもの、すなわち神に近づくことができるのです。
~C.G.ユング、ペーテル・ルーカスへの手紙、1955年3月25日

しかし、意識の獲得は知識の木の最も貴重な果実であり、人間に地球に対する勝利をもたらした魔法の武器であり、人間が自分自身に対してさらに大きな勝利を得ることを願っている。~カール・ユング、CW14、パラ289

意識は本質的に精神の知覚器官であり、精神の目であり耳である。~カール・ユング、ETH講演、98ページ。

 

A

I would make the suggestion that one of the main reasons we’re confused by this topic of pairing the opposites and the transcendent function is because we harbor too many social norm belief systems and are governed by the many Herd-narratives that keep in a sense of one-sidedness. Its only after we become honest enough with ourselves to walk away from the Herd influences that we gain enough of our own inner authentic authority to make conscious decisions and to hone a good amount of discernment. If we are weak in our honesty, moral compass and good conscience we’re not going to make much headway on our Individuation process.
“The transcendent function is not something one does oneself; it comes rather from experiencing the conflict of opposites.” ~Carl Jung, Letters Vol. I, Page 269

That is why you find no trace of the transcendent function in the psychology of a man with definite religious convictions (Belief Systems/Collective Norms). What the term “transcendent function” designates is really the transition from one condition to another. That is why he experienced the transcendent function, whereas a Christian saint could never experience it, since for him no fundamental and total change of attitude would be involved… ~CG Jung, JL1 ¶ 0
"We fall captive to the herd animal if we cannot reach the individual divinity in ourselves. If we think this means the ego, we are rightly condemned as individualists & egotists, but to remember our primeval divinity, that is a totally different thing." ~C.G. Jung, ETH, 12/1/1939

The act of consciousness is central; otherwise we are overrun by the complexes. The hero in each of us is required to answer the call of individuation. We must turn away from the cacaphony of the outerworld to hear the inner voice. When we can dare to live its promptings, then we achieve personhood. We may become strangers to those who thought they knew us, but at least we are no longer strangers to ourselves.
~James Hollis
Before [individuation] can be taken as a goal, the educational aim of adaptation to the necessary minimum of collective norms must first be attained. If a plant is to unfold its specific nature to the full, it must first be able to grow in the soil in which it is planted. ~Carl Jung; “Definitions,” CW 6, par. 761.

The tendencies of the conscious and the unconscious are the two factors that together make up the transcendent function. It is called "transcendent" because it makes the transition from one attitude to another organically possible. ~CG Jung, The Transcendent Function, CW8, par. 145.

The transcendent function does not proceed without aim and purpose, but leads to the revelation of the essential man.
It is in the first place a purely natural process, which may in some cases pursue its course without the knowledge or assistance of the individual, and can sometimes forcibly accomplish itself in the face of opposition.
The meaning and purpose of the process is the realization, in all its aspects, of the personality originally hidden away in the embryonic germplasm; the production and unfolding of the original, potential wholeness.
The symbols used by the unconscious to this end are the same as those which mankind has always used to express wholeness, completeness, and perfection: symbols, as a rule, of the quaternity and the circle.
For these reasons I have termed this the individuation process.
This natural process of individuation served me both as a model and guiding principle for my method of treatment. ~Carl Jung, CW 7, Paras 186-187

“There is no consciousness without discrimination of opposites.” ~Carl Jung, Psychological Aspects of the Mother Archetype," CW 9i, par. 178.

"The repressed content must be made conscious so as to produce a tension of opposites, without which no forward movement is possible. The conscious mind is on top, the shadow underneath, and just as high always longs for low and hot for cold, so all consciousness, perhaps without being aware of it, seeks its unconscious opposite, lacking which it is doomed to stagnation, congestion, and ossification. Life is born only of the spark of opposites." ~CG Jung, CW 7, Para. 78.

"As long as man is ruled by opposites... he is incapable of true spiritual growth."
~Manly P. Hall, Sacred Magic, 27

Without the experience of the opposites there is no experience of wholeness and hence no inner approach to the sacred figures. ~Carl Jung, CW 12, Para 24.
 

"Wholeness is not achieved by cutting off a portion of one’s being, but by integration of the contraries." ~C.G. Jung (citation needed)

"The resistance coming from the psychic depths ceases if we can give up our egohood, and the Self (consciousness + unconscious) receives us into its greater dimension, where we are then "whole," and because of our relative wholeness we are near to that which is truly whole, namely God."
~C.G. Jung, Letter to Pater Lucas, 25 March 1955
And yet the attainment of consciousness was the most precious fruit of the tree of knowledge, the magical weapon which gave man victory over the earth, and which we hope will give him a still greater victory over himself. ~Carl Jung, CW 14, Para 289

Consciousness is essentially the psyche's organ of perception, it is the eye and ear of the psyche. ~Carl Jung, ETH Lectures, Page 98.


アクティブ・イマジネーションを行うことと、トラウマ反応として解離することには関連性がありますか?

2021-05-14 21:19:14 | 心理学

アクティブ・イマジネーションを行うことと、トラウマ反応として解離することには関連性がありますか?解離して今を意識していない結果、多くの無意識の内容が出てきて、このルートでそれに関与することもあると思います...。

Is there a connection between doing an Active Imagination and dissociating as a trauma reaction? I find that as a result of dissociation and not being conscious in the present moment, a lot of unconscious content can come up and one can even engage in it through this route...

 

A

"以下に述べる「能動的想像法」の方法は、いわば意識の閾値のすぐ下にある無意識の内容を生み出すための最も重要な補助手段であり、それが強化されると、意識の中に自然に入ってくる可能性が最も高くなる。そのため、この方法には危険がつきものであり、できれば専門家の監督下でなければ採用すべきではありません。なぜなら、フロイトの言ういわゆる「自由連想」に簡単に移行してしまい、患者は自分自身のコンプレックスの不毛な輪の中に巻き込まれてしまい、いずれにしてもそこから抜け出すことができないからである。さらに危険なのは、それ自体は無害なのだが、本物のコンテンツが作られても、患者がそれに対してもっぱら美的な関心を示し、結果的にすべてを包み込むようなファンタスマゴリア((走馬灯のように)移り変わる幻影)の中に留まってしまい、再び何も得られなくなることである。これらの空想の意味と価値は、それらが人格全体に統合されて初めて明らかになる。つまり、空想が意味するものだけでなく、その道徳的要求にも直面した瞬間に、空想は明らかになるのである。
最後に、3つ目の危険性として、ある状況下では非常に深刻な問題となる可能性があります。サブリミナルな内容がすでに高いエネルギーを持っているため、活発な想像力によってその出口が与えられると、意識的な心を圧倒し、人格を支配してしまう可能性があります。これは、少なくとも一時的には、統合失調症とは容易に区別できない状態をもたらし、真の「精神病的な間隔」につながる可能性もあります。したがって、能動的想像力の方法は、子供の遊び道具ではありません。無意識に対する一般的な過小評価が、この方法の危険性を大きく高めている。"
~CGユング、CW8、超越的機能、序文。

A

“The method of “active imagination,” hereinafter described, is the most important auxiliary for the production of those contents of the unconscious which lie, as it were, immediately below the threshold of consciousness and, when intensified, are the most likely to irrupt spontaneously into the conscious mind. The method, therefore, is not without its dangers and should, if possible, not be employed except under expert supervision. One of the lesser dangers is that the procedure may not lead to any positive result, since it easily passes over into the so-called “free association” of Freud, whereupon the patient gets caught in the sterile circle of his own complexes, from which he is in any case unable to escape. A further danger, in itself harmless, is that, though authentic contents may be produced, the patient evinces an exclusively aesthetic interest in them and consequently remains stuck in an all-enveloping phantasmagoria, so that once more nothing is gained. The meaning and value of these fantasies are revealed only through their integration into the personality as a whole—that is to say, at the moment when one is confronted not only with what they mean but also with their moral demands.
Finally, a third danger—and this may in certain circumstances be a very serious matter—is that the subliminal contents already possess such a high energy charge that, when afforded an outlet by active imagination, they may overpower the conscious mind and take possession of the personality. This gives rise to a condition which—temporarily, at least—cannot easily be distinguished from schizophrenia, and may even lead to a genuine “psychotic interval.” The method of active imagination, therefore, is not a plaything for children. The prevailing undervaluation of the unconscious adds considerably to the dangers of this method."
~CG Jung, CW 8, The Transcendent Function, Prefatory Note.


"何よりも自分に嘘をついてはいけない」 - フョードル #ドストエフスキー

2021-05-14 20:33:39 | 心理学

"何よりも自分に嘘をついてはいけない」 - フョードル #ドストエフスキー #実存主義

"Above all, don't lie to yourself" — Fyodor #Dostoevsky #existentialism

 

"何よりも自分に嘘をつかないこと。自分に嘘をつき、自分の嘘に耳を傾けている人は、自分の中にある真実も、周りにある真実も見分けがつかなくなり、自分に対しても他人に対しても尊敬の念を失ってしまいます。そして、尊敬の念を持たない彼は、愛することをやめてしまう。"
- フョードル・ドストエフスキー

“Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love.”
― Fyodor Dostoyevsky

生きている哲学-心理学、哲学、スピリチュアリティ

The Living Philosophy - Psychology, Philosophy, Spirituality

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"何よりも、自分に嘘をついてはいけない。自分に嘘をつき、自分の嘘に耳を傾ける人間は、自分の中にも周囲のどこにも真実を見出せないところまで来てしまい、自分に対しても他人に対しても無礼に陥ってしまう。誰にも敬意を払わず、愛することをやめ、愛がないので、自分を満足させ、楽しませるために、情熱と粗悪な快楽に身を任せ、悪徳においては完全な獣性に達します。
~フョードル・ドストエフスキー『カラマーゾフの兄弟』。第2章

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"もし、あなたが不誠実であるならば、あなたは個性化のプロセスから除外されます。もしあなたが不誠実であれば、あなたは無意識にとって何でもない存在になってしまう。偉い人はあなたに唾を吐きかけ、あなたは泥沼の中ではるかに取り残されてしまうでしょう。" ~カール・ユング『C.G.ユング、語る。インタビューと出会い』359~364ページ

"しかし、影と結びついている傾向を認め、それを実現することをある程度認めない限り、この統合は行われず、有用な目的を達成することはできません-もちろん、必要な批判で和らげられています。これは不服従や自己嫌悪につながりますが、同時に自立にもつながり、それなしでは個性化は考えられません。
~CGユング『心理学と宗教。西洋と東洋、P.198

非常によくある間違いは、自分の信念を貫く勇気を持つことであり、むしろ自分の信念に対する攻撃のための勇気を持つことなのである。~F. ニーチェ
"あえて怒らせない者は正直者ではない。" ~トマス・ペイン

この作品は、「洞察力」「忍耐力」「行動力」の3つの部分で構成されています。心理学が必要なのは第1部だけで、第2部と第3部では道徳的な強さが主な役割を果たすのである。~CGユング、書簡集第1巻、375ページ。

 

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“Above all, do not lie to yourself. A man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point where he does not discern any truth either in himself or anywhere around him, and thus falls into disrespect towards himself and others. Not respecting anyone, he ceases to love, and having no love, he gives himself up to the passions and coarse pleasures, in order to occupy and amuse himself, and in his vices reaches complete bestiality, and it all comes from lying continually to others and to himself.”
~Fyodor Dostoevsky, The Brothers Karamazov. Chapter 2.

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“If you are dishonest, you are excluded from the individuation process. If you are dishonest, you are nothing for your unconscious. The Great Man will spit on you, and you will be left far behind in your muddle—stuck, stupid, and idiotic.” ~Carl Jung, C.G. Jung Speaking: Interviews and Encounters, Pages 359-364

“But this integration cannot take place and be put to a useful purpose unless one can admit the tendencies bound up with the shadow and allow them some measure of realization – tempered, of course, with the necessary criticism. This leads to disobedience and self disgust, but also to self-reliance, without which individuation is unthinkable.”
~CG Jung, Psychology and Religion: West and East, P. 198

A very popular error: having the courage of one’s convictions; rather it is a matter of having the courage for an attack on one’s convictions. ~F. Nietzsche
“He who dares not offend cannot be honest.” ~Thomas Paine

The opus consists of three parts; insight, endurance, and action. Psychology is needed only in the first part, but in the second and third parts moral strength plays the predominant role. ~CG Jung, Letters Vol. 1, Page 


この世の表舞台で起きているすべてのこと、すべての状況は、もっぱら私たちが内に抱えているものの反映です。

2021-05-14 13:55:49 | 心理学

この世の表舞台で起きているすべてのこと、すべての状況は、もっぱら私たちが内に抱えているものの反映です。だからこそ、「外見は内面の反映」と厳粛に宣言できるのです。誰かが内的に変化し、その変化が根本的なものであれば、状況や人生、そして外見も変化するのです。
-サマエル・アウン・ウィアー

All things, all circumstances that occur outside ourselves, on the stage of this world, are exclusively the reflection of what we carry within. With good reason then, we can solemnly declare that the 'exterior is the reflection of the interior.' When someone changes internally and if that change is radical, then circumstances, life and the external also change.
-Samael Aun Weor