自分自身との関係は、他のすべての関係のトーンを設定します。
The rellationship with yourself sets the tone for every other relationship you have.
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"自己との関係は、同時に同胞との関係でもあり、自分との関係ができない限り、後者との関係もできない。個性化には2つの主要な側面があります。第1に、それは統合の内部的かつ主観的なプロセスであり、第2に、それは客観的な関係の同様に不可欠なプロセスです。どちらも他方なしには存在できない。~カール・ユング、CW16、パラ464
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親密な関係についての真実は、自分自身との関係よりも良いものにはなり得ないということです。私たちが自分自身とどのように関係しているかによって、他者の選択だけでなく、関係の質も決まるのです。実際、すべての親密な関係は、それを始めたときの私たちの姿を暗黙のうちに明らかにする。したがって、すべての関係は私たちの内面の状態を示すものであり、自分の無意識との関係に勝る関係はありえない。~ジェームス・ホリス著『中庸の道:中年期の不幸から意味へ』。
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関係性なしに個性化することが不可能であるように、個性化なしに本当の関係性を持つことは不可能である。~エスター・ハーディング著、C.G.ユング・スピーキング、31ページ
心理的な関係」というと、必ず意識的な関係を前提としています。心理学的な観点からすると、彼らは全く関係がないことになります。他の観点、例えば生理学的な観点からは、二人は関係していると考えられるが、その関係を心理的なものと呼ぶことはできない。私が仮定したような完全な無意識は起こらないが、それにもかかわらず、少なくない程度の部分的な無意識が存在し、心理的な関係はその無意識が存在する程度に限定されることを認めなければならない。
~CGユング、心理的関係としての結婚、アニマとアニムス。パラ325。
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世の中のほとんどのつながりは関係ではなく、参加型ミスティック(神秘的なつながり)です。
人は見かけ上、つながっているように見えますが、もちろん本当のつながりではなく、関係でもありません。しかし、少なくとも群れの中の一匹の羊であるという感覚は得られます。
しかし、自分が羊としての資格を失うと、必然的に群れから外れ、ある種の孤独感に悩まされることになる。しかし、その後、再び関係を築くチャンスがあるにもかかわらず、今度は意識的な関係を築くことができ、それははるかに満足のいくものである。
参加する神秘性は、人に独特の無意識を与えますが、それはある意味で母親の機能であり、人は無意識の中で運ばれます。
なぜなら、一般的な人間は、自分の世界と共有できない何かをしなければならないとき、ひどく怯えるからである。
普通の意識を超えようとすると、人間の群集本能に直面することになります。~カール・ユング『ビジョン・セミナー』625ページ
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"しかし、避けられない投影が避けられずに落ちた後、私たちは自分自身の旅の巨大さとの関係で再び召喚されます。その結果、ロマンスは、愛と呼ばれる価値のあるものに取って代わられるかもしれません。だからこそ、愛には子供ではなく大きな人が必要なのです。子供は一瞬の気まぐれで恋に落ちたり消えたりする。大柄な人は、人生の移り変わりの中で、親密さと距離感、防御と開放の間を行き来することができ、両義性や曖昧さを互いに許容することで成長することができます。愛とは、私たちが自分自身に同じことを望むのと同様に、相手に最も深いところで自分自身であることの自由を与えることを求めている。
~ジェームス・ホリス、抜粋。人生の後半に意味を見出すために。
"愛とは、主に特定の人との関係ではありません。それは態度であり、性格の方向性であり、愛の「対象」ではなく、世界全体との関係を決定するものです。もし、ある人が一人の人だけを愛し、他の仲間には無関心であれば、その人の愛は愛ではなく、共生的な愛着、あるいは拡大されたエゴイズムである。しかし、ほとんどの人は、愛は(愛の)能力によってではなく、対象によって構成されると信じている。" ~エリック・フロム『愛することの芸術』P.42。
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"Relationship to the Self is at once relationship to our fellow man, and no one can be related to the latter until he is related to himself. Individuation has two principal aspects: in the first place it is an internal and subjective process of integration, and in the second it is an equally indispensable process of objective relationship. Neither can exist without the other." ~Carl Jung, CW 16, Para 464
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The truth about our intimate relationships is that they can never be any better than our relationship with ourselves. How we are related to ourselves determines not only the choice of the Other but the quality of the relationship. In fact, every intimate relationship tacitly reveals who we were when we commenced it. All relationships, therefore, are symptomatic of the state of our inner life, and no relationship can be any better than our relationship to our own unconscious. ~James Hollis, The Middle Passage: for Misery to Meaning in Midlife.
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And just as it is impossible to individuate without relatedness, so it is impossible to have real relationships without individuation. ~Esther Harding, C.G. Jung Speaking, Page 31
Whenever we speak of a "psychological relationship" we presuppose one that is conscious, for there is no such thing as a psychological relationship between two people who are in a state of unconsciousness. From the psychological point of view they would be wholly without relationship. From any other point of view, the physiological for example, they could be regarded as related, but one could not call their relationship psychological. It must be admitted that though such total unconsciousness as I have assumed does not occur, there is nevertheless a not inconsiderable degree of partial unconsciousness, and the psychological relationship is limited in the degree to which that unconsciousness exists.
~CG Jung, Marriage as a Psychological Relationship, Anima and Animus. Para 325.
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Most connections in the world are not relationships, they are participation mystique [mystical connection].
One is then apparently connected, but of course it is never a real connection, it is never a relationship; but it gives the feeling of being one sheep in a flock at least, which is something.
While if you disqualify yourself as a sheep you are necessarily out of the flock and will suffer from a certain loneliness, despite the fact that you then have a chance to reestablish a relationship, and this time a conscious relationship, which is far more satisfactory.
Participation mystique gives one a peculiar unconsciousness, which is in a way a function of the mother; one is carried in unconsciousness.
Sometimes it is nice and sometimes it is not nice at all, but as a rule people prefer it because the average man gets awfully frightened when he has to do something which he cannot share with his world; he is afraid to be alone, to think something which other people don’t think, or to feel something which other people don’t feel.
One is up against man’s gregarious instinct as soon as one tries to transcend the ordinary consciousness. ~Carl Jung, Visions Seminar, Page 625
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“Yet, after the inevitable projections unavoidably fall away, we are re-summoned in a relationship to the immensity of our own journey. Romance may be replaced by something worth being called love, as a result of the humbling encounter with the challenges that our withdrawn projections bring home to us. This is why love requires big persons, not kids. Kids fall in and out of love at the moment’s whim. Big people can ride the shifting tides of life, range between intimacy and distance, defense and openness, and grow through their mutual toleration of ambivalence and ambiguity. Love asks that we confer on the other the freedom to be who they most profoundly are, even as we wish the same for ourselves.”
~James Hollis, Excerpt From: Finding Meaning in the Second Half of Life.
“Love is not primarily a relationship to a specific person; it is an attitude, an orientation of character which determines the relatedness of a person to the world as a whole, not toward one “object” of love. If a person loves only one other person and is indifferent to the rest of his fellow men, his love is not love, but a symbiotic attachment, or an enlarged egotism. Yet, most people believe that love is constituted by the object, not by the faculty (of love).” ~Erich Fromm, The Art of Loving, Pg. 42.
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結婚が危機を伴わずにスムーズに個人の関係に発展することはめったにない、というか決してないだろう。~カール・ユング『分析心理学への寄稿』P.193
人間関係の進化に不可欠なのは、内なるパートナーと外なるパートナーが同じではないということに気づくことです。内なる神性が外なる人間という生き物に投影されている限り、そこにあるのは幻想、混乱、失望、絶望だけであり、肉の持つ心の痛みのいくつかを挙げればきりがありません。内側の(花嫁または花婿)との関係は外側の関係に影響を与えますが、(彼または彼女)は私たちの内なる完全性への旅に同行する存在です。外側のパートナーは、地上の道を共有します。この2つを区別することは、謙虚で解放感のある経験となります。私は、投影されていない夫を初めて見たときのことを覚えています。私たちは結婚して25年になります。
~マリオン・ウッドマン著『荒らされた花婿』。
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私たちは、世界が自分の目で見たとおりであると仮定しがちであるのと同様に、人々が私たちが想像したとおりであるとナイーブに仮定しています。. . .
私たちの無意識の中にあるすべての内容は、常に周囲の環境に投影されています。そして、対象物のある特性を投影または想像として認識することによってのみ、私たちは対象物の実際の特性とそれらを区別することができるのです。. .
Cum grano salis, 我々は常に相手の中に自分の認めていないミスを見る。
この素晴らしい例は、すべての個人的な喧嘩の中に見られます。
私たちが並外れた自己認識力を持っていない限り、私たちは自分の投影を見抜くことはできず、常にそれに屈しなければなりません。
無意識の内容が投影されるのは自然なことであり、当然のことなのである。~カール・ユング、CW8、パラ507
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Seldom, or perhaps never, does a marriage develop into an individual relationship smoothly and without crises; there is no coming to consciousness without pain. ~Carl Jung, Contributions to Analytical Psychology, P. 193
Crucial to (the evolution of relationship) is the realization that the inner partner is not the same as the outer partner, and so long as the inner divinity is projected onto the outer human creature, there can be nothing but illusion, confusion, disappointment and despair, to mention but a few of the heartaches that the flesh is heir to. While our relationships to the inner (bride or bridegroom) will influence our outer relationships, (he or she) is the presence that accompanies us in our inner journey to totality. Our outer partner shares the earthly path. Discriminating between the two can be a humbling and releasing experience. I remember the first time I saw my husband without projection. We had been married 25 years.
~Marion Woodman, The Ravaged Bridegroom.
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Just as we tend to assume that the world is as we see it, we naïvely suppose that people are as we imagine them to be. . . .
All the contents of our unconscious are constantly being projected into our surroundings, and it is only by recognizing certain properties of the objects as projections or imagos that we are able to distinguish them from the real properties of the objects. . .
Cum grano salis, we always see our own unavowed mistakes in our opponent.
Excellent examples of this are to be found in all personal quarrels.
Unless we are possessed of an unusual degree of self-awareness we shall never see through our projections but must always succumb to them, because the mind in its natural state presupposes the existence of such projections.
It is the natural and given thing for unconscious contents to be projected. ~Carl Jung, CW 8, Para 507