ユングとスピリチュアル

ユング心理学について。

"心が開くまで、心を壊し続けなければならない。" ~ルミ

2021-05-30 13:43:59 | 心理学

"心が開くまで、心を壊し続けなければならない。" ~ルミ

You have to keep breaking your heart until it opens.-Rumi

A

"心が開くまで、心を壊し続けなければならない。" ~ルミ

"神は心が開いたままになるまで、何度も何度も心を壊す。"
~Hazrat Inayat Khanハズラット・イナヤット・カーン

"私はあなたの心を壊すためにこの話をしますが、それは心が壊れて開き、世界の他の部分に対して二度と閉じないようにという意味でしかありません。" ~メアリー・オリバー『デボーション』より

"自分の心の秘密を知り、その知識によって人生の心の断片となるために、これらすべてのことを愛があなたにしなければならない。
しかし、もしあなたが恐怖の中で、愛の平和と愛の喜びだけを求めるのであれば、あなたは自分の裸を隠して、愛の脱穀場から出て、季節のない世界で、笑いはするが笑いっぱなしではない、泣きはするが泣きっぱなしではない、ということにした方があなたのためになる。~カリル・ギブラン著「預言者」より

"心の中心は...すべての不幸の源である。私たちの心は、間違った考え方、自然ではないこと、感傷的なものへの執着などで満たされています。もしあなたがそれを失ったら、あなたの心は壊れてしまうでしょう。壊れてしまうのであれば、あなたの心はとても健康的とは言えませんよね?あなたの心が壊れなければならない理由は、心の中の感情、情緒、間違った愛を取り除くためです。だから、真実を見つけて悟りを開く前に、誰もが心を壊さなければならないのです。
男と女がお互いの心を壊すのはそのためです...しかし、私たちはそれをただの変態的なゲームだと思いがちですが、そうではなく、あなたの愛着を壊すための神のプロセスによるものなのです。できればあなたの心を壊したい...あなたが純粋になるために。誰かの心が折れたとき、彼らは "I'm finished.終わりました。 "と言います。~バリー・ロング

"Barry Long|The Way to Enlightenment", youtube, 1:16:50 min.バリー・ロング|悟りへの道」
"人の中で燃えることができるものはすべて燃えるべきだ。耐火性のあるものだけが保つ価値がある。私の気持ちを傷つけられるなら、傷つけられた方がいい、なぜならそれは私の中のエラーだからだ。"
~ロバート・A・ジョンソン『インナー・ゴールド』。

人生の目的は、より大きなもの、より大きなものに負けることである。~ライナー・マリア・リルケ(Rainer Maria Rilke

"Of course I'll hurt you. もちろん、あなたは私を傷つけるでしょう。もちろん、私たちはお互いに傷つけあうでしょう。しかし、それが存在の条件なのです。春になるには、冬のリスクを受け入れること。存在になるためには、不在のリスクを受け入れることになる」。
~アントワーヌ・ド・サン=テグジュペリ『星の王子さま』より

私の許可なしに誰も私を傷つけることはできない。~ガンジー

あなたを傷つけるものは、あなたを祝福する。
闇はあなたのロウソク。
あなたの境界線はあなたの探求です。
~ルミ

私たちの多くは、「自分は痛みに耐えられない」という誤った信念を持って、感情から逃げることに一生を費やしています。しかし、あなたはすでに痛みを背負っています。あなたがしていないことは、その痛みを超えたところにある自分のすべてを感じることです。~カリル・ジブラン(Khalil Gibran

言い換えれば、個性化、つまり自己を意識することは、神の苦しみである。~カール・ユング『ETH講義』201ページ。

"あなたの心の中にある未解決のものすべてに対して忍耐強く、質問そのものを愛そうとしなさい、それはまるで鍵のかかった部屋のようであり、今は非常に外国語で書かれた本のようである。今、答えを求めてはいけません。答えは、あなたがそれを生きることができないために与えられないものです。そして、重要なのは、すべてを生きることです。今、質問を生きなさい。そうすれば、気づかないうちに、いつの日か、答えに向かって生きていくことができるかもしれない。
~ライナー・マリア・リルケ(Rainer Maria Rilke

あなたの心臓は開き、もちろんあなたは完全にパニックになっています。~レナード・コーエン
"敵は変装した教師である。"
~吉川英治

"自分を本当に傷つける人に出会うことは、貴重な宝物に出会うことだ。その人を大切にして、自分の欠点をなくし、道を切り開いていくチャンスを生かしてください。もし、あなたがまだ自分にひどい仕打ちをする人に愛と慈悲を感じることができないなら、それはあなたの心が十分に変化していない証拠であり、あなたはより多くのアプリケーションを使って作業を続ける必要があります。"
~ディルゴ・キェンツェ・リンポチェ(Dilgo Khyentse Rinpoche

"心の中の憎しみを克服すれば、外の世界には、もはや一人の敵さえも存在しないことを発見するだろう。"
~ディルゴ・キェンツェ・リンポチェ(Dilgo Khyentse Rinpoche

 

A

“You have to keep breaking your heart until it opens.” ~Rumi

“God breaks the heart again and again and again until it stays open.”
~Hazrat Inayat Khan

“I tell you this to break your heart, by which I mean only that it break open and never close again to the rest of the world.” ~Mary Oliver, Devotions.

"All these things shall love do unto you that you may know the secrets of your heart, and in that knowledge become a fragment of Life’s heart.
But if in your fear you would seek only love’s peace and love’s pleasure, Then it is better for you that you cover your nakedness and pass out of love’s threshing-floor, Into the seasonless world where you shall laugh, but not all of your laughter, and weep, but not all of your tears." ~The Prophet by Kahlil Gibran

“The heart center… is the source of all unhappiness. Our hearts are filled with wrong thinking, not natural, attachments to our sentimental things. If you loose it then it will break your heart. So your heart cannot be very healthy if it can get broken, can it? The reason that your heart has to be broken is to get rid of the emotion in it, the sentiment, the wrong love. So everybody’s heart has to be broken before they can find the truth and be enlightened.
It’s the reason men and women break each other’s hearts… but we tend to think it’s just a perverse game but its not, it’s by divine process to break your attachments. I will break your heart if I can… so that you will be pure. When someone’s heart is broken they say “I’m finished.” ~Barry Long

“Barry Long | The Way to Enlightenment”, youtube, 1:16:50 min.
“Anything that can burn in a person should burn. Only the things that are fireproof are worth keeping. If you can hurt my feelings, they are better off hurt, because it’s an error in me.”
~Robert A. Johnson, Inner Gold:

The purpose of life is to be defeated by greater and greater things. ~Rainer Maria Rilke

“Of course I’ll hurt you. Of course you’ll hurt me. Of course we will hurt each other. But this is the very condition of existence. To become spring, means accepting the risk of winter. To become presence, means accepting the risk of absence.”
~Antoine de Saint-Exupéry, The Little Prince.

Nobody can hurt me without my permission. ~Ghandi

What hurts you, blesses you.
Darkness is your candle.
Your boundaries are your quest.
~Rumi

Many of us spend our whole lives running from feeling with the mistaken belief that you can not bear the pain. But you have already borne the pain. What you have not done is feel all you are beyond that pain. ~Khalil Gibran

In other words, individuation, becoming conscious of the Self, is divine suffering. ~Carl Jung, ETH Lectures, Page 201.

“Be patient toward all that is unsolved in your heart and try to love the questions themselves, like locked rooms and like books that are now written in a very foreign tongue. Do not now seek the answers, which cannot be given you because you would not be able to live them. And the point is, to live everything. Live the questions now. Perhaps you will then gradually, without noticing it, live along some distant day into the answer.”
~Rainer Maria Rilke

Your heart opens and of course you’re completely panicked because you are used to guarding this organ with your life.” ~Leonard Cohen
"Enemies were teachers in disguise."
~Eiji Yoshikawa

"To meet someone who really hurts you is to meet a rare and precious treasure. Hold that person in high esteem, and make full use of the opportunity to eradicate your defects and make progress on the path. If you cannot yet feel love and compassion for those who treat you badly, it is a sign that your mind has not been fully transformed and that you need to keep working on it with increased application."
~Dilgo Khyentse Rinpoche

"Once you overcome the hatred within your mind, you will discover that in the world outside, there is no longer any such thing as even a single enemy."
~Dilgo Khyentse Rinpoche


カール・ユングが語る「ペルソナ」とは

2021-05-30 02:09:18 | 心理学

ペルソナとは、個人の意識と社会との間の複雑な関係のシステムであり、ある種の仮面のようなもので、一方では他人に明確な印象を与え、他方では個人の本当の姿を隠すように設計されています。

The persona is a complicated system of relations between individual consciousness and society, fittingly enough a kind of mask, designed on the one hand to make a definite impression upon others, and on the other, to conceal the true neture of the individual.

 

カール・ユングが語る「ペルソナ」とは
水面の鏡を見る者は、まず自分の顔を見る。自分自身に向かう者は、自分自身と対決する危険を冒す。鏡はお世辞ではなく、鏡に映るものを忠実に映し出します。つまり、私たちはペルソナや俳優の仮面で覆っているため、世間に見せることのない顔を見ることになります。しかし、鏡は仮面の背後にあり、真の顔を見せてくれるのである。
"Archetypes of the Collective Unconscious"(1935年)。CW9』第1部「アーキタイプと集合的無意識」にて。P.43

ペルソナとは、個人の意識と社会との間の複雑な関係のシステムであり、一種の仮面にふさわしく、一方では他人に明確な印象を与え、他方では個人の真の性質を隠すように設計されているものである。
"The Relations between the Ego and the Unconscious(自我と無意識の関係)" (1928). CW7:分析心理学に関する2つの論考』所収。P.305

どのような職業や職種にも、特徴的なペルソナがあります。公人の写真が頻繁に報道される今日では、こうしたことを研究するのは容易である。ある種の行動は世間から強制されており、職業人はその期待に応えようと努力します。ただ、危険なのは、教授は教科書と、テノールは声と、自分のペルソナと同一になってしまうことです。そうなると、ダメージは大きく、今後は自分の経歴を背景にしてのみ生きることになる。. . . そして、このネサスのシャツを体から引き剥がし、不死の炎の燃え盛る炎の中へと足を踏み入れ、自分自身を本当の姿に変えるためには、ヘラクレスのような必死の決断が必要となるのです。少し大げさに言えば、ペルソナとは、実際には自分ではないが、自分や他人が自分だと思っているものだと言えるでしょう。
"生まれ変わりについて」(1940年)。CW9第1部「アーキタイプと集合的無意識」にて。P.221

私はかつて、非常に高貴な人物と知り合いになったことがある。実際、彼を聖人と呼ぶのは簡単かもしれない。私は丸3日間、彼の周りを歩き回ったが、彼の中には死を免れない欠点は見当たらなかった。劣等感が募り、どうしたら自分を高められるかを真剣に考え始めていた。そして4日目、彼の妻が相談に来た。.... それ以来、私の身にはこのようなことは起こっていません。しかし、これは私が学んだことである。つまり、自分のペルソナと一体化した男は、その自己犠牲の代償として妻がひどい神経症になったとしても、妻に気づかれることなく、すべての乱れを快く妻を通して顕在化させることができるということだ。
"The Relations between the Ego and the Unconscious(自我と無意識の関係)" (1928). CW7:分析心理学に関する2つの論考』所収。P.306

A
"ユングの言葉を借りれば、個性的になり、解放された個人として生きるためには、様々な人生の役割の仮面をいつ、どのように着脱するかを知らなければなりません。郷に入っては郷に従え」、家にいるときは元老院での役割の仮面をつけていてはいけないのです。しかし、仮面の中には深く切り込んだものもあるので、これはいよいよ簡単ではありません。仮面の中には、判断力や道徳的価値も含まれています。判断力や道徳観、プライドや野心、実績など。惚れっぽいところもある。自分の仮面や他人の仮面に過度に感心したり、執着したりするのはよくあることです。しかし、個性化の作業では、このように強制的に影響を受けてはならない。個性化の目的は、人が自分の中心から、自分の賛否をコントロールして生きることを見つけ、それを学ぶことです。そしてこれは、固定された役割の一般的な仮面舞踏会を演じたり、それに応えたりすることでは達成できない。~ジョセフ・キャンベル『生きるための神話』より

 

Carl Jung talks on the persona ~
Whoever looks into the mirror of the water will see first of all his own face. Whoever goes to himself risks a confrontation with himself. The mirror does not flatter, it faithfully shows whatever looks into it; namely, the face we never show to the world because we cover it with the persona, the mask of the actor. But the mirror lies behind the mask and shows the true face.
"Archetypes of the Collective Unconscious" (1935). In CW 9, Part I: The Archetypes and the Collective Unconscious. P.43

The persona is a complicated system of relations between individual consciousness and society, fittingly enough a kind of mask, designed on the one hand to make a definite impression upon others, and, on the other, to conceal the true nature of the individual.
"The Relations between the Ego and the Unconscious" (1928). In CW 7: Two Essays on Analytical Psychology. P.305

Every calling or profession has its own characteristic persona. It is easy to study these things nowadays, when the photographs of public personalities so frequently appear in the press. A certain kind of behaviour is forced on them by the world, and professional people endeavour to come up to these expectations. Only, the danger is that they become identical with their personas-the professor with his text-book, the tenor with his voice. Then the damage is done; henceforth he lives exclusively against the background of his own biography. . . . The garment of Deianeira has grown fast to his skin, and a desperate decision like that of Heracles is needed if he is to tear this Nessus shirt from his body and step into the consuming fire of the flame of immortality, in order to transform himself into what he really is. One could say, with a little exaggeration, that the persona is that which in reality one is not, but which oneself as well as others think one is.
"Concerning Rebirth" (1940). In CW 9, Part I: The Archetypes and the Collective Unconscious. P.221

I once made the acquaintance of a very venerable personage - in fact, one might easily call him a saint. I stalked round him for three whole days, but never a mortal failing did I find in him. My feeling of inferiority grew ominous, and I was beginning to think seriously of how I might better myself. Then, on the fourth day, his wife came to consult me.... Well, nothing of the sort has ever happened to me since. But this I did learn: that any man who becomes one with his persona can cheerfully let all disturbances manifest themselves through his wife without her noticing it, though she pays for her self-sacrifice with a bad neurosis.
"The Relations between the Ego and the Unconscious" (1928). In CW 7: Two Essays on Analytical Psychology. P.306

A
“To become—in Jung’s terms—individuated, to live as a released individual, one has to know how and when to put on and to put off the masks of one’s various life roles. ‘When in Rome, do as the Romans do,’ and when at home, do not keep on the mask of the role you play in the Senate chamber. But this, finally, is not easy, since some of the masks cut deep. They include judgment and moral values. They include one’s pride, ambition, and achievement. They include one’s infatuations. It is a common thing to be overly impressed by and attached to masks, either some mask of one’s own or the mana-masks of others. The work of individuation, however, demands that one should not be compulsively affected in this way. The aim of individuation requires that one should find and then learn to live out of one’s own center, in control of one’s for and against. And this cannot be achieved by enacting and responding to any general masquerade of fixed roles.” ~Joseph Campbell, Myths to Live By


ユング博士が世界に向けて「説明」しようとしていたのは何だと感じますか?

2021-05-30 02:00:35 | 心理学

ユング博士が世界に向けて「説明」しようとしていたのは何だと感じますか?

What do you feel Dr. Jung was attempting to "explain" to the world?

 

A

私は、自分が追い求めているものを人々に見てもらうことができないことを理解しなければならなかった。私は実質的に一人です。
あれこれと理解してくれる人は数人いるが、全体を見ている人はほとんどいない....
人間には魂があり、その分野には埋もれた宝があるという事実に人々の目を開かせること、そして私たちの宗教と哲学が嘆かわしい状態にあるという事実に、私は最も重要な任務を果たせなかった。~ユングは、ゲルハルト・アドラーが引用した「ユングの人格の諸相」(『心理学の展望』6/1(1975年春)、14ページ)に登場します。
この分野は、宝が隠されている集合的無意識であり、海の中の王家の宝である。~カール・ユング、ETH、講義XIII、113ページ。

A

I had to understand that I was unable to make the people see what I am after. I am practically alone.
There are a few who understand this and that, but almost nobody sees the whole....
I have failed in my foremost task: to open people’s eyes to the fact that man has a soul and there is a buried treasure in the field and that our religion and philosophy are in a lamentable state. ~Jung, quoted by Gerhard Adler in “Aspects of Jung’s Personality,” in Psychological Perspectives 6/1 (Spring 1975), p. 14.
This field is the collective unconscious where the treasure is hidden, the royal treasure in the sea. ~Carl Jung, ETH, Lecture XIII, Page 113.

A
ヘンリー・コービンのユングについての記述:
"著者は一人で、自分の魂の力だけで強くなっている。現代において、このようなケースはすでに並外れたものであり、特別な尊敬を必要とします。彼はいかなる宗教、教義、組織のスポークスマンでもありません。そのような人の信用を失墜させることを目的とした裏切りのある小さな表現があります。"そのような人は自分自身だけを代表している" それに対して、この場合の意味は、まさにすべての壮大さ、すべての力、すべての信憑性を伝えるものです。集団的な規範や公式のドグマ、既成の意見を代表しているだけなのに、自分自身の「代表」であると主張できる人が、今日どれだけいるでしょうか。この男一人の存在があるからこそ、私は、もし本当に一人であるならば、一人で(彼の著作を)熟考し、このメッセージに耳を傾けるよう、すべての一人の人を招待したいのです。本物の全体性は、孤独から、そして孤独の中でなければ、ここでは生まれません。ここにある「神学」は、マニュアルやテキストの歴史的な批判を通して学ぶものではなく、魂の夜と苦しみの中で、妥協することなく、臆病になることなく、放棄することなく、内的に従事する聖なる闘争の中で学ぶものなのです。
[コービンは、心理学とは、ユングは常にヒエロジー、つまり「聖なる事柄の科学」を意味していると述べています] 。

A
Henry Corbin’s description of Jung :
“The author is alone, strong with the force of his soul alone. In our times, such a case is already extraordinary and calls for a singular respect. He is not the spokesman of any religious faith, any dogma, or any institution. There is a treacherous little expression that is intended to ruin the credibility of the person at whom it is targeted: “Such a person represents only himself.” In contrast, the meaning here in this case would be precisely what conveys all the grandeur, all the force, and all the authenticity. For how many men today could claim really to be “representatives” of themselves, when they represent only collective norms, official dogmas, and ready-made opinions? It is because we are in the presence here of this man alone that I would like to invite all those alone to contemplate [his writings], to listen to this message, if really they are alone. The authentic totality cannot be born here except from the solitudes and in solitude. The ‘theology’ we have here is not learned in manuals or through the historical critique of texts, but in the night and the suffering of the soul, in the sacred struggle that is engaged innerly without compromise, without cowardice, and without abdication.”
[by psychology, Corbin goes on, Jung really always means hierology , “the science of sacred matters”.]

 

 


重力のような法則があるから、宇宙は無から自分自身を作り出すことができるし、そうなるだろう。 -スティーブン・ホーキング

2021-05-30 01:38:14 | 心理学

重力のような法則があるから、宇宙は無から自分自身を作り出すことができるし、そうなるだろう。

-スティーブン・ホーキング

Because there's a law such as Gravity, The Universe can and will create itself from nothing

-Stephen Hawking

意識は説明できないし、意識がなければ何もできない、と「ホーキング博士」は意識について語っています。
重力のような法則があるからこそ、宇宙は何もないところから自分自身を作り出すことができるし、これからもそうしていくだろう。
-- スティーブン・ホーキング
沈黙(無)は、意識を観察している状態です。
ここには重力のコントロールはない。
沈黙という観点から、重力の観測は可能である。
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思考と想像力は、ルールが適用されないプロセスであり、無限のシンギュラリティの意識状態である。
思考とは、別の思考の思考を(必要に応じて)変化させるプロセスである。
-- ジッドゥ・クリシュナムルティ
想像力とは、イメージを創り出すことである。
-- ジッドゥ・クリシュナムルティ(Jiddu Krishnamurti
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意識にはルールが適用されないので、どんな人でも「私は考えている」と考える。
そうでなければ、「思考」は「思考者」ではない。
-- エックハルト・トッレ
そして、思考なくして思考者はありえない。
--- ジッドゥ・クリシュナムルティ
実際には、意識はすべての存在の中で進行している特異点なのである。
--- エルヴィン・シュレディンガー(最も高貴な人
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心は常に静かである。
心は完全に静まり返っている-強制されているわけでも、制御されているわけでも、催眠されているわけでもない。なぜなら、静けさの中でこそ、まったく新しい、認識できないようなことが起こりうるからである。
--- ジッドゥ・クリシュナムルティ
思考、制御された思考、抑制された思考と闘ってきた心の静けさ。
--- ジッドゥ・クリシュナムルティ(Jiddu Krishnamurti
時間と秩序は時系列的に存在する-バス、列車
時間は漸進的なプロセスであり、昨日から今日、そして明日へと続いていくものである。
--- ジッドゥ・クリシュナムルティ(Jiddu Krishnamurti
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人間の知性の最高形態は、判断せずに自分自身を観察することである。
-- ジッドゥ・クリシュナムルティ
沈黙とは、意識を観察している状態です。
あなたは意識である。
--- ジッドゥ・クリシュナムルティ
意識の裏をかくことはできないからだ。
-- マックス・プランク(一番偉い人

Consciousness cannot be described and nothing is possible without it, so " Stephen Hawking " says about consciousness.
Because there's a law such as Gravity, the universe can and will create itself from nothing.
-- Stephen Hawking
Silence ( nothing ) is a state of observation of consciousness.
There is no control of gravity here.
From the perspective of silence, the observation of gravity can be done.
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Thinking and Imagination is a process that no rules apply to, and it is a state of consciousness of an endless singularity.
Thinking is a process of changing ( as needed ) thinking of another thought.
-- Jiddu Krishnamurti
Imagination means creating images.
-- Jiddu Krishnamurti
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No rules apply to consciousness therefore, any person thinks that I am thinking.
Otherwise; the Thought is not thinker.
-- Eckhart tolle
And; there can be no thinker without thought.
--- Jiddu Krishnamurti
The total number of minds in the universe is one; in fact, consciousness is a singularity phasing within all beings.
--- Erwin schrodinger ( Noblest )
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The mind is always quiet.
the mind becomes perfectly still - not enforced, not controlled, not hypnotised. And it must be still because it is only in stillness that a totally new, unrecognisable thing can take place.
--- Jiddu Krishnamurti
the stillness of a mind that has struggled with thought, controlled thought, suppressed thought.
--- Jiddu Krishnamurti
time and order exist chronologically—the bus, the train.
time is a gradual process, a continuation of yesterday through today to tomorrow—a duration.
--- Jiddu Krishnamurti
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The highest form of human intelligence is to observe yourself without judgement.
-- Jiddu Krishnamurti
Silence is a state of observation of consciousness.
You are consciousness.
--- Jiddu Krishnamurti
Because we cannot get behind consciousness.
-- Max Planck ( Noblest )

 

A

科学の信仰箇条は、空間、時間、因果関係です。四つ目は欠けていて拒絶されているものだ。~カール・ユング『C.G.ユングとの対話』59ページ。

私が底に着いた瞬間、私は科学的理解の限界に到達した。超越的なもの、つまり元型そのものの性質であり、これ以上科学的な記述ができないものである。~ユング、MDR、『ワーク』221ページ

科学的理解が深まるにつれ、私たちの世界は人間性を失っていった。
~CGユング『人間とその象徴』。

科学は内的生活の避難所をも破壊してしまった。かつては避難所であったものが、恐怖の場所となった。~CGユング『魂を求める現代人』p.209。

"近代科学は、物質についてのいわゆる客観的な知識を通じて、物質を脱魂化することにとどまった。すべての擬人化された投影が次々と対象物から取り除かれ、2つの結果をもたらした。第一に、人間の自然との神秘的な同一性がかつてないほどに抑制されたこと、第二に、人間の魂に戻ってくる投影が無意識をひどく活性化させたため、近代になって人間は無意識の精神の存在を仮定せざるを得なくなったことである。" ~ユング、CW II、Para. 375.

中世の錬金術は、人間がこれまでに試みたことのない、神の世界秩序への最大の介入への道を用意しました。錬金術は科学時代の幕開けであり、科学的精神のデーモンが自然の力を、これまで知られていなかったほど人間に奉仕するように強制したのです。ゲーテは錬金術の精神から「超人」ファウストの姿を生み出し、この超人によってニーチェのツァラトゥストラは、神は死んだと宣言し、超人を生み出そうとする意志を宣言したのである。ここに、今日の世界で働いている力を解き放った真のルーツ、精神の奥深くにある準備過程がある。科学技術は確かに世界を制覇しましたが、精神が何かを得たかどうかは別の問題です。~カール・ユング、CW13、パラ163

科学の根本的な誤りは、創造物から創造主を締め出してしまうことにある。~ウォルター・ラッセル博士

"科学は西欧人の心の最高の道具であり、それを使えば素手よりも多くの扉を開くことができる。したがって、科学は私たちの理解の一部であり、唯一無二の理解方法であると主張するときに私たちの洞察を曇らせるだけです。しかし、東洋は私たちに別の、より広く、より深遠で、より高い理解を教えてくれました。私たちはこの方法を、宗教用語から引用された単なる影の感情として、漠然と知っているに過ぎません。そのため、私たちは喜んで東洋の「知恵」を引用符で囲み、信仰と迷信の曖昧な領域に押しやってしまいます。しかし、このように東洋の「リアリズム」は完全に誤解されています。東洋の知恵は実用的な知識に基づいている......それを過小評価する正当性は少しもない」。
~CGユング、『黄金の花の秘密』78ページ。

A

The articles of faith of science are: space, time and causality. The fourth is missing and rejected: the pleroma. ~Carl Jung, Conversations with C.G. Jung, Page 59.

The moment I touched bottom, I reached the bounds of scientific understanding, the transcendental, the nature of the archetypes per se, concerning which no further scientific statements can be made. ~Jung, MDR, The Work, pg 221

As scientific understanding has grown, so our world has become dehumanized.
~CG Jung, Man and his symbols.

Science has destroyed even the refuge of inner life. What was once a sheltering haven has become a place of terror. ~CG Jung, Modern Man in Search of a Soul, p.209,

"It remained for modern science to despiritualize matter through its so-called objective knowledge of matter. All anthropomorphic projections were withdrawn from the object one after another, with a twofold result: firstly man's mystical identity with nature was curtailed as never before, and secondly the projections falling back into the human soul caused such a terrific activation of the unconscious that in modern times man was compelled to postulate the existence of an unconscious psyche." ~Jung, CW II, Para. 375.

Medieval alchemy prepared the way for the greatest intervention in the divine world order that man has ever attempted alchemy was the dawn of the scientific age, when the daemon of the scientific spirit compelled the forces of nature to serve man to an extent that had never been known before. It was from the spirit of alchemy that Goethe wrought the figure of the “superman” Faust, and this superman led Nietzsche’s Zarathustra to declare that God was dead and to proclaim the will to give birth to the superman, to “create a god for yourself out of your seven devils.” Here we find the true roots, the preparatory processes deep in the psyche, which unleashed the forces at work in the world today. Science and technology have indeed conquered the world, but whether the psyche has gained anything is another matter. ~Carl Jung, CW 13, Para 163

The cardinal error of science lies in shutting the creator out of his creation. ~Dr. Walter Russell.

"Science is the best tool of the Western mind and with it more doors can be opened than with bare hands. Thus it is part and parcel of our understanding and only clouds our insight when it lays claim to being the one and only way of comprehending. But it is the East that has taught us another, wider, more profound, and a higher understanding, that is, understanding through life. We know this way only vaguely, as a mere shadowy sentiment culled from religious terminology, and therefore we gladly dispose of Eastern 'wisdom' in quotation marks, and push it away into the obscure territory of faith and superstition. But in this way Eastern 'realism' is completely misunderstood. It does not consist of sentimental, exaggeratedly mystical, intuitions bordering on the pathological and emanating from ascetic recluses and cranks; the wisdom of the East is based on practical knowledge... which we have not the slightest justification for undervaluing."
~CG Jung, The Secret of the Golden Flower, page 78.


自分自身との関係は、他のすべての関係のトーンを設定します。

2021-05-30 01:17:53 | 心理学

自分自身との関係は、他のすべての関係のトーンを設定します。

The rellationship with yourself sets the tone for every other relationship you have.

A

"自己との関係は、同時に同胞との関係でもあり、自分との関係ができない限り、後者との関係もできない。個性化には2つの主要な側面があります。第1に、それは統合の内部的かつ主観的なプロセスであり、第2に、それは客観的な関係の同様に不可欠なプロセスです。どちらも他方なしには存在できない。~カール・ユング、CW16、パラ464

A

親密な関係についての真実は、自分自身との関係よりも良いものにはなり得ないということです。私たちが自分自身とどのように関係しているかによって、他者の選択だけでなく、関係の質も決まるのです。実際、すべての親密な関係は、それを始めたときの私たちの姿を暗黙のうちに明らかにする。したがって、すべての関係は私たちの内面の状態を示すものであり、自分の無意識との関係に勝る関係はありえない。~ジェームス・ホリス著『中庸の道:中年期の不幸から意味へ』。

A

関係性なしに個性化することが不可能であるように、個性化なしに本当の関係性を持つことは不可能である。~エスター・ハーディング著、C.G.ユング・スピーキング、31ページ

心理的な関係」というと、必ず意識的な関係を前提としています。心理学的な観点からすると、彼らは全く関係がないことになります。他の観点、例えば生理学的な観点からは、二人は関係していると考えられるが、その関係を心理的なものと呼ぶことはできない。私が仮定したような完全な無意識は起こらないが、それにもかかわらず、少なくない程度の部分的な無意識が存在し、心理的な関係はその無意識が存在する程度に限定されることを認めなければならない。
~CGユング、心理的関係としての結婚、アニマとアニムス。パラ325。

A

世の中のほとんどのつながりは関係ではなく、参加型ミスティック(神秘的なつながり)です。
人は見かけ上、つながっているように見えますが、もちろん本当のつながりではなく、関係でもありません。しかし、少なくとも群れの中の一匹の羊であるという感覚は得られます。
しかし、自分が羊としての資格を失うと、必然的に群れから外れ、ある種の孤独感に悩まされることになる。しかし、その後、再び関係を築くチャンスがあるにもかかわらず、今度は意識的な関係を築くことができ、それははるかに満足のいくものである。
参加する神秘性は、人に独特の無意識を与えますが、それはある意味で母親の機能であり、人は無意識の中で運ばれます。
なぜなら、一般的な人間は、自分の世界と共有できない何かをしなければならないとき、ひどく怯えるからである。
普通の意識を超えようとすると、人間の群集本能に直面することになります。~カール・ユング『ビジョン・セミナー』625ページ

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"しかし、避けられない投影が避けられずに落ちた後、私たちは自分自身の旅の巨大さとの関係で再び召喚されます。その結果、ロマンスは、愛と呼ばれる価値のあるものに取って代わられるかもしれません。だからこそ、愛には子供ではなく大きな人が必要なのです。子供は一瞬の気まぐれで恋に落ちたり消えたりする。大柄な人は、人生の移り変わりの中で、親密さと距離感、防御と開放の間を行き来することができ、両義性や曖昧さを互いに許容することで成長することができます。愛とは、私たちが自分自身に同じことを望むのと同様に、相手に最も深いところで自分自身であることの自由を与えることを求めている。
~ジェームス・ホリス、抜粋。人生の後半に意味を見出すために。

"愛とは、主に特定の人との関係ではありません。それは態度であり、性格の方向性であり、愛の「対象」ではなく、世界全体との関係を決定するものです。もし、ある人が一人の人だけを愛し、他の仲間には無関心であれば、その人の愛は愛ではなく、共生的な愛着、あるいは拡大されたエゴイズムである。しかし、ほとんどの人は、愛は(愛の)能力によってではなく、対象によって構成されると信じている。" ~エリック・フロム『愛することの芸術』P.42。

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"Relationship to the Self is at once relationship to our fellow man, and no one can be related to the latter until he is related to himself. Individuation has two principal aspects: in the first place it is an internal and subjective process of integration, and in the second it is an equally indispensable process of objective relationship. Neither can exist without the other." ~Carl Jung, CW 16, Para 464

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The truth about our intimate relationships is that they can never be any better than our relationship with ourselves. How we are related to ourselves determines not only the choice of the Other but the quality of the relationship. In fact, every intimate relationship tacitly reveals who we were when we commenced it. All relationships, therefore, are symptomatic of the state of our inner life, and no relationship can be any better than our relationship to our own unconscious. ~James Hollis, The Middle Passage: for Misery to Meaning in Midlife.

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And just as it is impossible to individuate without relatedness, so it is impossible to have real relationships without individuation. ~Esther Harding, C.G. Jung Speaking, Page 31

Whenever we speak of a "psychological relationship" we presuppose one that is conscious, for there is no such thing as a psychological relationship between two people who are in a state of unconsciousness. From the psychological point of view they would be wholly without relationship. From any other point of view, the physiological for example, they could be regarded as related, but one could not call their relationship psychological. It must be admitted that though such total unconsciousness as I have assumed does not occur, there is nevertheless a not inconsiderable degree of partial unconsciousness, and the psychological relationship is limited in the degree to which that unconsciousness exists.
~CG Jung, Marriage as a Psychological Relationship, Anima and Animus. Para 325.

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Most connections in the world are not relationships, they are participation mystique [mystical connection].
One is then apparently connected, but of course it is never a real connection, it is never a relationship; but it gives the feeling of being one sheep in a flock at least, which is something.
While if you disqualify yourself as a sheep you are necessarily out of the flock and will suffer from a certain loneliness, despite the fact that you then have a chance to reestablish a relationship, and this time a conscious relationship, which is far more satisfactory.
Participation mystique gives one a peculiar unconsciousness, which is in a way a function of the mother; one is carried in unconsciousness.
Sometimes it is nice and sometimes it is not nice at all, but as a rule people prefer it because the average man gets awfully frightened when he has to do something which he cannot share with his world; he is afraid to be alone, to think something which other people don’t think, or to feel something which other people don’t feel.
One is up against man’s gregarious instinct as soon as one tries to transcend the ordinary consciousness. ~Carl Jung, Visions Seminar, Page 625

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“Yet, after the inevitable projections unavoidably fall away, we are re-summoned in a relationship to the immensity of our own journey. Romance may be replaced by something worth being called love, as a result of the humbling encounter with the challenges that our withdrawn projections bring home to us. This is why love requires big persons, not kids. Kids fall in and out of love at the moment’s whim. Big people can ride the shifting tides of life, range between intimacy and distance, defense and openness, and grow through their mutual toleration of ambivalence and ambiguity. Love asks that we confer on the other the freedom to be who they most profoundly are, even as we wish the same for ourselves.”
~James Hollis, Excerpt From: Finding Meaning in the Second Half of Life.

“Love is not primarily a relationship to a specific person; it is an attitude, an orientation of character which determines the relatedness of a person to the world as a whole, not toward one “object” of love. If a person loves only one other person and is indifferent to the rest of his fellow men, his love is not love, but a symbiotic attachment, or an enlarged egotism. Yet, most people believe that love is constituted by the object, not by the faculty (of love).” ~Erich Fromm, The Art of Loving, Pg. 42.

 

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結婚が危機を伴わずにスムーズに個人の関係に発展することはめったにない、というか決してないだろう。~カール・ユング『分析心理学への寄稿』P.193

人間関係の進化に不可欠なのは、内なるパートナーと外なるパートナーが同じではないということに気づくことです。内なる神性が外なる人間という生き物に投影されている限り、そこにあるのは幻想、混乱、失望、絶望だけであり、肉の持つ心の痛みのいくつかを挙げればきりがありません。内側の(花嫁または花婿)との関係は外側の関係に影響を与えますが、(彼または彼女)は私たちの内なる完全性への旅に同行する存在です。外側のパートナーは、地上の道を共有します。この2つを区別することは、謙虚で解放感のある経験となります。私は、投影されていない夫を初めて見たときのことを覚えています。私たちは結婚して25年になります。
~マリオン・ウッドマン著『荒らされた花婿』。

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私たちは、世界が自分の目で見たとおりであると仮定しがちであるのと同様に、人々が私たちが想像したとおりであるとナイーブに仮定しています。. . .
私たちの無意識の中にあるすべての内容は、常に周囲の環境に投影されています。そして、対象物のある特性を投影または想像として認識することによってのみ、私たちは対象物の実際の特性とそれらを区別することができるのです。. .
Cum grano salis, 我々は常に相手の中に自分の認めていないミスを見る。
この素晴らしい例は、すべての個人的な喧嘩の中に見られます。
私たちが並外れた自己認識力を持っていない限り、私たちは自分の投影を見抜くことはできず、常にそれに屈しなければなりません。
無意識の内容が投影されるのは自然なことであり、当然のことなのである。~カール・ユング、CW8、パラ507

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Seldom, or perhaps never, does a marriage develop into an individual relationship smoothly and without crises; there is no coming to consciousness without pain. ~Carl Jung, Contributions to Analytical Psychology, P. 193

Crucial to (the evolution of relationship) is the realization that the inner partner is not the same as the outer partner, and so long as the inner divinity is projected onto the outer human creature, there can be nothing but illusion, confusion, disappointment and despair, to mention but a few of the heartaches that the flesh is heir to. While our relationships to the inner (bride or bridegroom) will influence our outer relationships, (he or she) is the presence that accompanies us in our inner journey to totality. Our outer partner shares the earthly path. Discriminating between the two can be a humbling and releasing experience. I remember the first time I saw my husband without projection. We had been married 25 years.
~Marion Woodman, The Ravaged Bridegroom.

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Just as we tend to assume that the world is as we see it, we naïvely suppose that people are as we imagine them to be. . . .
All the contents of our unconscious are constantly being projected into our surroundings, and it is only by recognizing certain properties of the objects as projections or imagos that we are able to distinguish them from the real properties of the objects. . .
Cum grano salis, we always see our own unavowed mistakes in our opponent.
Excellent examples of this are to be found in all personal quarrels.
Unless we are possessed of an unusual degree of self-awareness we shall never see through our projections but must always succumb to them, because the mind in its natural state presupposes the existence of such projections.
It is the natural and given thing for unconscious contents to be projected. ~Carl Jung, CW 8, Para 507