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しかし、環境、つまり富や貧困、搾取や抑圧、国籍や宗教など、現代の社会生活におけるあらゆる無意味なものの意味を理解し、それらを克服しようとするのではなく、その意味を理解するならば、個人の行動と、思想や思考の完全な革命が必要となります。そうなれば、もはや争いではなく、光が闇を消すことになります。光と闇の間には争いはありません。真実と偽りのものとの間には争いはない。対立するものがあるところに対立があるだけだ。~J. クリシュナムルティ「完全なる自由」1934年6月16日
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正反対のものを理解することは、精神を理解するための鍵であると言ってもいいと思います。ひとたび相反するものの現象に精通し、それを本当に理解したならば、あらゆる場所で相反するものが作用しているのを目にするでしょう。すべての戦争、すべての争い、すべてのゲームは、相反するものに関するconiunctioのエネルギーの表現です。あらゆる種類の戦争グループや派閥の片方と同一視してしまうと、自分が特定されている限り、瞬間的に、反対のものの担い手となる可能性を失ってしまいます。代わりに、あなたは一方の側に同調し、他方を投影する。あなたは敵を外に置いて、その過程で「大衆人」になる。
...同様に、私たちの情熱的な反感は、分析的な精査を受ける必要があります。私はどんな人を憎んでいるのか?どのようなグループや派閥と戦っているのか?心理学的に重要なのは、自分のリビドーがどこに留まっているかということであって、ある物事に賛成か反対かということではありません。そのため、このような考察を熱心に行っていくと、オシリスのバラバラになった体のように、外界から散らばった自分の精神を徐々に集めていくことになり、そのような作業がコニョンを促進することになるのです。
~エドワード・エジンガー『ミステリウム講義』322-324ページ。
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"影に立ち向かうということは、他人のせいにするのをやめることである。" ~エドワード・エジンガー
影の投影は悲惨なものです...教育を受けた比較的成熟した人間が、今の時代に粗悪な影の投影に従事しているのを見られるのは本当に恥ずかしいことですが、恥であろうとなかろうと、それは常に起こっています...そしてそれは社会構造に重大な損害を与えます...。
自分の影を意識していない人は、社会全体の福祉にとって重大な危険性があります】。]
影の投影...影を意識することの社会的な利点は何ですか?非常に大きいと言えます...なぜなら、人が影を意識しない限り、ほとんど確実に影が投影されるからです。それは、自分の影の性質とある程度一致するような質や程度のフックを提供してくれる誰かに投影されるのです。そうなると、投影者は悪を探すという楽しい経験をすることになります。自分の中に悪がある...そして今、世界をより良い場所にするために何を攻撃すべきかがわかったのです。それほど大きくない影の投影であれば、大した害はないと思います。普通の人間関係の一般的な仕組みの中での擦れ違いです。しかし、それが大規模な集団的規模で作動し始めると、影の投影は悲惨なものになります。その例を説明する必要はないでしょう。なぜなら、それはどこにでも見られるからです。ある派閥が別の派閥に対抗し、敵の派閥に極悪非道とまではいかなくても、暗い悪を帰すような場合です。これは世界の至る所で見られることであり、詳細を述べるつもりはありません。しかし、これはすべて影の投影の結果であり、教育を受けた比較的成熟した人間が、今の時代に粗雑な影の投影に従事しているのは実に恥ずかしいことです。しかし、恥ずかしいかどうかにかかわらず、それは常に起こっています...そして、それは私たちの社会構造に重大な損害を与えています。なぜなら、他人の中で自分にとって非常に迷惑な特定の性質、考え方、生き方が、迷惑の原因となっている自分自身の影の表現であることを認識しているからです。人には好き嫌いがありますが、あるレベルの感情が入ってくると、それは間違いなく影の投影の兆候です。自分の影を意識していない人は、社会全体の福祉にとって重大な危険をもたらします。
~エドワード・F・エジンガー著「魂の科学」。インタビューを収録。
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But if you understand the significance of environment, that is, wealth, poverty, exploitation, oppression, nationalities, religions and all the inanities of social life in modern existence, not trying to overcome them but seeing their significance, then there must be individual action, and complete revolution of ideas and thought. Then there is no longer a struggle, but rather light dispelling darkness. There is no conflict between light and darkness. There is no conflict between truth and that which is false. There is only conflict where there are opposites. ~J. Krishnamurti - Total Freedom, June 16, 1934
A
I think it is fair to say that an understanding of the opposites is the key to understanding the psyche. And once you become familiar with the phenomenon of the opposites, once you've really got it, then you'll see them operating everywhere, because they're the very core of the psyche. Every war, every contest, every dispute, every game, is an expression of coniunctio energies concerning the opposites. Whenever you fall into an identification with one of a pair of warring groups or factions of any kind, then you have momentarily so far as you are identified, anyway lost the possibility of being a carrier of the opposites. Instead, you identify with one side and project the other. You locate the enemy on the outside and, in the process, become a “mass man”.
...Similarly, our passionate antipathies need to be subjected to analytic scrutiny. What persons do I hate? What groups or factions do I fight against? Whatever they are, they are a part of me because I am bound to that which I hate as surely as I am bound to that which I love, and psychologically the important thing is where one's libido is lodged, not whether one is for or against a given thing. So if one pursues such reflections diligently, one will gradually collect one's scattered psyche from the outer world, like the dismembered body of Osiris, and such work promotes the coniunctio.
~Edward Edinger, Mysterium Lectures, Pages 322-324.
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“Confronting the shadow means to stop blaming others.” ~Edward Edinger
[shadow projection can be disastrous… and it’s really a disgrace for an educated and supposedly and relatively mature human being to be caught engaging in a crude shadow projection in this day and age, but disgrace or not, it happens all the time… and it’s a grave damage to our social fabric…
People unconscious of their shadow are a grave danger to the welfare of society as a whole.]
Shadow projection… what’s the social advantage of being aware of the shadow? I can tell you its immense… because as long as one is unconscious of the shadow, almost infallibly it gets projected. It gets projected onto somebody that provides some hook by some quality maybe by some degree that corresponds to the nature of one’s own shadow. And then when that happens, the projector then has the delightful experience of locating evil. It’s out there in you… and now I know what to attack in order to make the world a better place. In lesser shadow projections I guess no great harm is done, its an abrasion in the general mechanics of ordinary human relationships… but once it starts operating on a large collective scale, shadow projection can be disastrous… and I hardly need to spell out the examples of it because they’re everywhere to be seen, where you’ve got one faction opposing another faction and attributing dark evil, if not diabolical implications on the enemy faction. We see this everywhere in the world and I’m not going to go into the details. But this is all a consequence of shadow projection, and it’s really a disgrace for an educated and supposedly and relatively mature human being to be caught engaging in a crude shadow projection in this day and age, but disgrace or not, it happens all the time… and it’s a grave damage to our social fabric. So to the extent to the individual, through the analytic process, becomes aware of his shadow he is then inoculated from shadow projection because he recognizes that the particular quality or idea or mode of living that is so annoying to him in the other person is an expression of his own shadow which accounts for the annoyance. We can have likes or dislikes but when a certain level of affect enters the picture that’s an infallible indication of shadow projection. People unconscious of their shadow are a grave danger to the welfare of society as a whole.
~Edward F. Edinger, "Science of the Soul". Recorded Interview.
彼が自分の影に対処することを学べば、世界のために何かを成し遂げたことになる。彼は、現代の巨大な未解決の社会問題の少なくとも無限の部分を背負うことに成功したのです】。]
勇気を持って自分の投影をすべて取り除いた人を想像してみると、かなり濃い影を意識している人が出てきます。そのような人は、自分自身に新たな問題や葛藤を抱えています。このような人は、世界で間違っていることはすべて自分自身の中にあることを知っており、自分の影に対処することを学べば、世界のために何かを成し遂げたことになるのです。彼は、現代の巨大な未解決の社会問題のうち、少なくともごくわずかな部分を担うことに成功したのです。~CGユング「心理学と宗教」(1938年)。CW11:心理学と宗教。西洋と東洋。P.140
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究極的には、人間のすべての葛藤は、間違った意識的な態度によって生み出されるだけでなく、より高いレベルで相反するものを再統合するために、無意識そのものによって生み出されるのです。したがって、ある宗教的な教義や教え、伝統が人間の肉体的な本能に毒を与え、破壊的なものであるという状況は、大惨事や本来のパターンからの逸脱とみなすだけでなく、より高い意識をもたらすための無意識の精神の装置であると考えるべきである。
~マリー・ルイーズ・フォン・フランツ『アルケミック・アクティブ・イマジネーション』。
自己が無意識である限り、それはフロイトの超自我に相当し、永続的な道徳的葛藤の源となります。しかし、自己が投影から引き離され、世論と同一でなくなると、人はまさに自分自身の「賛成」と「反対」である。その時、自己は相反するものの結合として機能し、心理学的に想像しうる最も直接的な神の経験を構成することになります。~カール・ユング、「ミサにおける変容の象徴」、CW11、par. 396.
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"反対物の識別なしには意識は存在しない。これは父性原理であるロゴスであり、母性の子宮の原始的な暖かさと原始的な暗さから、つまり無意識から自らを解放しようと永遠に闘っている。神の好奇心は、生まれてくることを切望し、葛藤、苦しみ、罪を恐れません。ロゴスにとって、無意識は原罪であり、悪そのものである。そのため、ロゴスの最初の創造的な解放行為は母殺しであり、あらゆる高さと深さに挑戦した精神は、シネシウスが言うように、コーカサスの岩の上で鎖に繋がれるという神の罰を受けなければならない。二つのものは初めから一つであり、終わりには再び一つになる。意識は、無意識を認識し続けることによってのみ存在することができる。それは、生きているものが多くの死を経なければならないのと同じである。
争いを煽ることは、本当の意味でのルシファーの美徳である。葛藤は火を生み出す。それは影響と感情の火であり、他のすべての火と同様に、燃焼と光を生み出すという2つの側面を持っている。一方で、感情は錬金術の火であり、その暖かさはすべてのものを存在させ、その熱はすべての余分なものを灰にする(omnes superfluitates comburit)。しかし一方では、感情は鋼と火打ち石が出会い、火花が散る瞬間であり、感情こそが意識の主要な源なのです。感情なくして、闇から光への変化、惰性から運動への変化はありません」。
~CGユング、CW9i、Paras178-179。
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形而上学的なプロセスは、無意識の心理学では個性化のプロセスとして知られています。
このプロセスが、原則として太古の昔から無意識のうちに進行する限り、それはどんぐりが樫になり、子牛が牛になり、子供が大人になること以上の意味はありません。
しかし、個性化のプロセスを意識化すると、意識が無意識と対峙し、相反するもののバランスを取らなければなりません。
これは論理では不可能なので、対立するものの不合理な結合を可能にするシンボルに頼ることになる。
それらは無意識によって自然に作り出され、意識によって増幅されるのです。~カール・ユング、CW11、パラ755
A
c. 紅海
[256]
紅海は、通常「海」に付随する意味とは対照的に、癒しと変化をもたらす洗礼の水を表す言葉であり、したがって錬金術のアクア・ポンティカに相当するものであるというのは、ほとんど錬金術のパラドックスの一つであろう。聖アウグスティヌスは「紅海は洗礼を意味する」と言い、オートゥンのホノリウスによれば、「紅海はキリストの血で赤く染まった洗礼であり、その中で我々の敵、すなわち我々の罪が溺れている」という。
[257]
[…and if he only learns to deal with his own shadow he has done something real for the world. He has succeeded in shouldering at least an infinitesimal part of the gigantic, unsolved social problems of our day.]
If you imagine someone who is brave enough to withdraw all his projections, then you get an individual who is conscious of a pretty thick shadow. Such a man has saddled himself with new problems and conflicts. He has become a serious problem to himself, as he is now unable to say that they do this or that, they are wrong, and they must be fought against… Such a man knows that whatever is wrong in the world is in himself, and if he only learns to deal with his own shadow he has done something real for the world. He has succeeded in shouldering at least an infinitesimal part of the gigantic, unsolved social problems of our day. ~CG Jung “Psychology and Religion” (1938). In CW 11: Psychology and Religion: West and East. P.140
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Ultimately all conflicts of man are not only created by his, let us say, wrong conscious attitude, but by the unconscious itself in order to reunite the opposites on a higher level. Therefore this situation, where some religious doctrine or teaching or tradition is poisonous and destructive to the physical instinctuality of man, is not only to be viewed as a catastrophe or as a deviation from the original pattern, but just as much a device of the unconscious psyche to bring forth higher consciousness.
~Marie Louise von Franz, Alchemical Active Imagination.
So long as the self is unconscious, it corresponds to Freud's superego and is a source of perpetual moral conflict. If, however, it is withdrawn from projection and is no longer identical with public opinion, then one is truly one's own yea and nay. The self then functions as a union of opposites and thus constitutes the most immediate experience of the Divine that it is psychologically possible to imagine. ~Carl Jung; "Transformation Symbolism in the Mass"; CW 11, par. 396.
A
“There is no consciousness without discrimination of opposites. This is the paternal principle, the Logos, which eternally struggles to extricate itself from the primal warmth and primal darkness of the maternal womb; in a word, from unconsciousness. Divine curiosity yearns to be born and does not shrink from conflict, suffering, or sin. Unconsciousness is the primal sin, evil itself, for the Logos. Therefore its first creative act of liberation is matricide, and the spirit that dared all heights and all depths must, as Synesius says, suffer the divine punishment, enchainment on the rocks of the Caucasus. Nothing can exist without its opposite; the two were one in the beginning and will be one again in the end. Consciousness can only exist through continual recognition of the unconscious, just as everything that lives must pass through many deaths.
The stirring up of conflict is a Luciferian virtue in the true sense of the word. Conflict engenders fire, the fire of affects and emotions, and like every other fire it has two aspects, that of combustion and that of creating light. On the one hand, emotion is the alchemical fire whose warmth brings everything into existence and whose heat burns all superfluities to ashes (omnes superfluitates comburit). But on the other hand, emotion is the moment when steel meets flint and a spark is struck forth, for emotion is the chief source of consciousness. There is no change from darkness to light or from inertia to movement without emotion.”
~CG Jung, CW 9i, Paras 178-179.
A
The metaphysical process is known to the psychology of the unconscious as the individuation process.
In so far as this process, as a rule, runs its course unconsciously as it has from time immemorial, it means no more than the acorn becomes an oak, the calf a cow, and the child an adult.
But if the individuation process is made conscious, consciousness must confront the unconscious and a balance between the opposites must be found.
As this is not possible through logic, one is dependent on symbols which make the irrational union of opposites possible.
They are produced spontaneously by the unconscious and are amplified by the conscious mind. ~Carl Jung, CW 11, Para 755
A
c. The Red Sea
[256]
It might almost be one of the alchemical paradoxes that the Red Sea, in contrast to the significance ordinarily attached to “mare,” is a term for the healing and transforming baptismal water, and is thus an equivalent of the alchemical aqua pontica. St. Augustine says, “The Red Sea signifies baptism”; and, according to Honorius of Autun, “the Red Sea is the baptism reddened by the blood of Christ, in which our enemies, namely our sins, are drowned.”
[257]
また、紅海に対するペラティックな解釈についても触れておかなければなりません。紅海はエジプト人を溺死させたが、エジプト人はすべて「無知な者」であった。エジプトからの脱出は、罪深さの化身であるエジプトの縮図である肉体からの脱出を意味し、紅海の横断は、クロノスである腐敗の水の横断である。紅海の向こう側は、創造の向こう側である。砂漠への到着は、「生成の外の生成」である。そこには「破壊の神」と「救いの神」がそろっている。紅海は、「無意識」の者にとっては死の水であるが、「意識」の者にとっては再生と超越の洗礼の水である。無意識」とは、グノーシスを持たない者、すなわち、宇宙における人間の性質と運命について悟っていない者を意味する。現代語で言えば、個人的無意識と集団的無意識の内容を知らない人たちのことである。個人的無意識とは、グノーシス主義的に言えば、洗礼によって洗い流されなければならない罪深さと不浄さであり、影であり、劣等な機能である。集合的無意識は、多くの神秘的な宗教に特徴的な、万物の起源と救済への道に関する秘密の知識を明らかにする神話的な教えで表現されます。浄化されず、悟りの導きもなく海を渡ろうとする "無意識 "の人々は溺れ、無意識の中に閉じ込められ、一面性を超えることができない限り、精神的な死を迎えます。そのためには、自分や自分の年齢にとって無意識のもの、とりわけ内なる反対のもの、つまり、一般的な見解に少しでも反対する内容をより意識しなければなりません。なぜなら、意識的(合理的)なデータと無意識的(非合理的)なデータとの対決は、必然的に立場の変更をもたらすからである。それは、意識的(合理的)なデータと、無意識的(非合理的)なデータとの対決は、必然的に立場の変更をもたらすからです。しかし、その変更は、少なくとも意識的に認識するところまで「他者」の存在を認めることによってのみ可能となります。例えば、現代のキリスト教徒は、もはや一方的な信条に固執する必要はなく、キリスト教が400年前から分裂状態にあり、その結果、一人一人のキリスト教徒が精神に分裂を抱えているという事実を直視すべきである。当然のことながら、皆が自分の立場を主張していては、この病巣は治療も治癒もできない。その壁の内側では、自分の絶対的で一貫した信念を喜び、対立を超えた存在であるとみなすことができますが、壁の外側では、自分の強硬さによって対立を存続させ、他の人々の頭の固さや首の固さを嘆き続けます。あたかもキリスト教は最初から慢性的な争いをする人々の宗教であったかのように、そして今でもその争いを終わらせるために全力を尽くしています。驚くべきことに、キリスト教は隣人愛の福音を説くことを決してやめない。
~C.G.ユング『Mysterium Coniunctionis. 対立するものの擬人化。199-200ページ。パラグラフ256/257
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"出現時には、神は右と左の両方に向かって私を呼ぶ声がする。しかし、神は一方も他方も望んでいない。彼は中間の道を望んでいる。しかし、真ん中は長い道のりの始まりである。" ~カール・ユング『Liber Novus』311ページ。
大脳の2つの葉は古代人によって「カインとアベル」と呼ばれ、カインとの呪いの伝説に大きく関係しています。均衡の精神を殺したカインは、地球の放浪者として送り出される。~マンレイ・P・ホール
"神にはただ一つの法則がある、それは "バランス "だ。彼の宇宙はバランスがとれている。それは均衡として静止している。その均衡を乱すことは不可能であるが、均衡を乱しているように見せかけることはできる。"反対に不均衡な状態のペアに分割し、そのペアが互いに均衡を保つために絶えず交換することによって。~ウォルター・ラッセル(Walter Russell
"すべての相反するものは神のものであり、人間はこの重荷に屈しなければならない。そうすることで、人間は神の対立を満たす器となる。" ~カール・ユング-CW7
神はすべての相反するものの結合、和解であるから、善と悪の両方の原理が潜在的に神の中にあり、神に由来するのは自然なことである。~カール・ユング『ETH講義』215ページ。
"ルミに「どうやって神を知ったのか」と聞かれた。
彼はこう答えた:相反するものの間を統合することによって。"
"すべてのものは二重であり、すべてのものには極があり、すべてのものにはその対となるものがある。好きなものと嫌いなものは同じであり、対となるものは本質的には同じだが、程度は異なる。極端なものは出会う。~キバロン
We must also mention the Peratic interpretation of the Red Sea. The Red Sea drowned the Egyptians, but the Egyptians were all “non-knowers”. The exodus from Egypt signifies the exodus from the body, which is Egypt in miniature, being the incarnation of sinfulness, and the crossing of the Red Sea is the crossing of the water of corruption, which is Kronos. The other side of the Red Sea is the other side of Creation. The arrival in the desert is a “genesis outside of generation”. There the “gods of destruction” and the god of salvation” are all together. The Red Sea is a water of death for those that are “unconscious,” but for those that are “conscious” it is a baptismal water of rebirth and transcendence. By “unconscious” are meant those who have no gnosis, i.e., are not enlightened as to the nature and destiny of man in the cosmos. In modern language it would be those who have no knowledge of the contents of the personal and collective unconscious. The personal unconscious is the shadow and the inferior function, in Gnostic terms the sinfulness and impurity that must be washed away by baptism. The collective unconscious expresses itself in the mythological teachings, characteristic of most mystery religions, which reveal the secret knowledge concerning the origin of all things and the way to salvation. “Unconscious” people who attempt to cross the sea without being purified and without the guidance of enlightenment are drowned; they get stuck in the unconscious and suffer a spiritual death in so far as they cannot get beyond their one-sidedness. To do this they would have to be more conscious of what is unconscious to them and their age, above all of the inner opposite, namely those contents to which the prevailing views are in any way opposed. This continual process of getting to know the counter position in the unconscious I have called the “transcendent function,” because the confrontation of conscious (rational) data with those that are unconscious (irrational) necessarily results in a modification of standpoint. But an alteration is possible only if the existence of the “other” is admitted, at least to the point of taking conscious cognizance of it. A Christian of today, for instance, no longer ought to cling obstinately to a one-sided credo, but should face the fact that Christianity has been in a state of schism for four hundred years, with the result that every single Christian has a split in his psyche. Naturally this lesion cannot be treated or healed if everyone insists on his own standpoint. Behind those barriers he can rejoice in his absolute and consistent convictions and deem himself above the conflict, but outside them he keeps the conflict alive by his intransigence and continues to deplore the pig-headedness and stiff- neckedness of everybody else. It seems as if Christianity had been from the outset the religion of chronic squabblers, and even now it does everything in its power never to let the squabbles rest. Remarkably enough, it never stops preaching the gospel of neighbourly love.
~C.G. Jung, Mysterium Coniunctionis. The Personification Of The Opposites. Page 199-200. Para 256/257
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"On emerging, the God calls me toward the right and the left, his voice calling out to me from both sides. Yet the God wants neither the one nor the other. He wants the middle way: But the middle is the beginning of the long road.” ~Carl Jung, Liber Novus, Page 311.
The two lobes of the cerebrum were called by the ancients "Cain and Abel", and have much to do with the legend of the curse with Cain, which is literally the curse of unbalance. For the murder of the spirit of the equilibrium Cain is sent forth a wanderer of the earth. ~Manley P. Hall
“God has but one law, His law of BALANCE. His universe is balanced. It is at rest as an equilibrium. To disturb that equilibrium is impossible, but one can appear to disturb it by dividing it into pairs of oppositely unbalanced conditions which constantly interchange to keep in balance with each other.” ~Walter Russell
"All opposites are of God, thereby man must bend to this burden; and in so doing ... He becomes a vessel filled with divine conflict." ~Carl Jung-CW7
As God is the union, the reconciliation, of all the opposites, it is natural that both the good and evil principles should be in him potentially, should originate in him. ~Carl Jung, ETH Lectures, Page 215.
“They asked Rumi, how did you know God?
He answered: by uniting between opposites.”
"Everything is Dual; everything has poles; everything has its pair of opposites; like and unlike are the same; opposites are identical in nature, but different in degree; extremes meet; all truths are but half-truths; all paradoxes may be reconciled." ~The Kybalion
"タオ "とは中庸の道であり、問題も対立もない道である。蛇の道は、本能を見つけることができる唯一の道であり、本能的な道には問題も葛藤もない。葛藤や問題はすべて、差別する意識に属しています。ですから、本能を見つけたときには、大きな解放感があります。" ~C.G.ユング『ETH』p.226
また、無意識に隠されていた反対のものに気づくこと、つまり「逆転」は、無意識の存在法則との再会を意味し、この再会の目的は、意識的な生活の達成、中国語で表現すれば「道」の実現であることは疑いのないところである。~カール・ユング著『黄金の花の秘密』95-96ページ。
道教の中心となる思想は、道徳的な問題ではなく、正しい道の定義しがたい本質である「道」であり、これは錬金術の神秘でもある。~カール・ユング『ETH』142ページ。
"タオの実現には、他のすべてのものとある種の同期関係にあるという性質があります。あたかも同じ出来事の流れ、あるいは同じ生命の流れがすべてのものを貫いているかのように、すべてのものが、いわば同じリズム、同じ意味を持っているのです...。それが一般的な神秘体験であり、個人の状態が宇宙と一致し、両者が区別できなくなることである。" ~CGユング『幻影』p.608。
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"イニシエートは、決意を持って、「カミソリの刃の道」を旅しなければならない。この困難な道の両側には恐ろしい深淵があります。自我の解消への困難な道には、複雑な通路があり、その根源はまさに本当の道にあります。明らかに、「カミソリの刃の道」からは、どこにも通らない複数の道が分岐しています。あるものは、私たちを奈落の底と絶望に導く。私たちを宇宙のあちらやこちらの領域の威厳に変えてくれる道もあります。しかし、それらは私たちを永遠の普遍的な宇宙の父の懐に戻すことはできません。最も神聖で不可解な外観を持つ魅力的な道がありますが、残念ながら、それらは私たちを地獄の世界の沈没した進化の中に導くだけです。私」を解消する作業では、最内なるキリストに完全に身を捧げる必要があります。時には、解決困難な問題が現れます。突然、道が不可解な迷宮に迷い込み、どこに続いているのかわからなくなります。このような場合、内なるキリストと秘密におられる父への絶対的な従順だけが、賢明に私たちを導くことができます。Razor's Edgeの道は、内側も外側も危険に満ちています」。
~サマエル・アウン・ウィアー『大いなる反逆』より
"The Tao, the middle way, is the way without problems and without conflict. The serpent path is the only way by which we can find our instinct and the instinctive way has no problems and no conflicts. Conflicts and problems all belong to the conscious which discriminates. So it is a great release when we find our instinct.." ~C.G. Jung, ETH, p.226
Without doubt, also, the realization of the opposite hidden in the unconscious, i.e. the 'reversal', signifies reunion with the unconscious laws of being, and the purpose of this reunion is the attainment of conscious life or, expressed in Chinese terms, the bringing about of the Tao. ~Carl Jung, Secret of the Golden Flower, Pages 95-96.
The central idea of Taoism is no moral question, but is the Tao, the indefinable essence of the Right Way, and this is also the mystery of alchemy. ~Carl Jung, ETH, Page 142.
"..The realization of Tao has this quality of being in a sort of synchronistic relation with everything else, as if the same stream of events, or the same stream of life went through everything, so that everything has, as it were, the same rhythm, the same meaning... That is the general mystical experience, the coincidence of the individual condition with the universe, so that the two become indistinguishable." ~CG Jung, Visions, p.608.
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"The initiate must travel, with determination, along the Path of the Razor’s Edge. There are terrifying abysses on either side of this difficult road. On the difficult path to the dissolution of the ego, there are complex passages which have their roots precisely in the real path. Obviously, from the Path of the Razor’s Edge multiple paths diverge which lead nowhere. Some of them take us to the abyss and despair. There are paths which can transform us into the majesties of this or that zone of the universe. However, they can never return us to the bosom of the Eternal Universal Cosmic Father. There are fascinating paths of a most holy, ineffable appearance; unfortunately, they can only lead us into the submerged devolution of the infernal worlds. In the work of the dissolution of the “I,” we need to devote ourselves completely to the Innermost Christ. At times problems appear which are difficult to resolve. Suddenly the path is lost in inexplicable labyrinths and we do not know where it continues. Only absolute obedience to the Innermost Christ and the Father who is in secret can, in such instances, wisely guide us. The Path of the Razor’s Edge is full of danger, both inside and out."
~Samael Aun Weor, The Great Rebellion