焼き物に挑戦!(2年生)

2012年04月13日 16時56分59秒 | 2年生

英語のページはこちらです。

 

B組の様子です。

陶土を使った初めての題材です。

油粘土とは違う肌触りにあちらこちらで悲鳴のような感性のような声が

あがります。

瀬戸貫入土という肌理の細かい乳白色に焼きあがる土を使っています。

いよいよ制作に入ります!

粘土の重さを軸にして新聞紙をろくろ替わりにします。

くるくると回って、都合よく手回しろくろのように動きます。

器の形になったら次は自分の作りたい形に整えます。

ここで3つの要素を説明しました。

① つまむ

② のばす

③ へこませる

これを組み合わせて自分の作りたい形を想像します。

 たった3つ?!意外とこれだけでいろんな形ができます。

思考を巡らせて子どもたちはいろんな形を作り出します。

③へこませるをこんな使い方をしている人も現れました!

10日間ほど乾燥させて素焼きをします。

さあ、どんな器ができるのでしょうか!作者も先生もワクワクしています!


Dream box (Grade 4)

2012年04月13日 07時43分00秒 | Grade 5

The Japanese page is this place.

 

The work of the new Grade 5.

They thought about their dream job.

Above the image is the class and initials of who made it,

 and what their dream job is.

Under the image is how they imagine the job will be.

 

Ms.IR from class A. “Cabin attendant”

I will meet a variety of different customers and travel to many foreign countries!

I’ll provide hours of fun on air travel.

I want to finish work with a smile.

 Always set a goal for the future and go for it!

 

 

 Ms. K.K. from class B. “Swimming Instructor”

 I learn to swim at the pool.

A year ago I learned to do backstroke with after being taught by my teacher.

 I can do it after this!

So I want to be a kind swimming teacher and teach you.

 

 

Ms. HJ from class C. “Forensic Scientist”

 I want to investigate cause of death quickly

so I can tell the police if there is a murder and help to catch criminals.

 I want to be the cleverest forensic scientist in the world.