人物画『光る楽器』(6年生)その2

2012年04月16日 15時09分33秒 | 6年生

英語のページはこちらです。

 

B組の様子です。

みんな真剣にスケッチをしています。

あれ?右の後ろのほうで座席の上に立っている人がいます…

なんとその人は真上から見た様子をスケッチしていました!

こんな感じに見えるようです!

どんな絵に仕上がるのでしょう、楽しみです。

 

6年生にもなると表現が写実的な人も現れ、今にも動きだしそう

な作品の人もいました。


人物画『光る楽器』(6年生)

2012年04月16日 14時16分32秒 | 6年生

英語のページはこちらです。

 

C組の様子です。

今年度は音楽をテーマにしています。

特に金管楽器を題材にして取り組んでいます。

4つの楽器

チューバ、ユーフォニウム、トロンボーン、トランペットを

音楽クラブからお借りしてスケッチしました。

先生はあまり楽器に詳しくないのです。

音楽クラブの人が持ち方などを親切に教えてくれました。

スケッチは今日と次回の合わせて2回の計画です。

少ない時間を集中して頑張っていました。

楽器への映り込みを表現に取り入れています!さすがです!


Madonna and Child (Grade 4)

2012年04月16日 12時47分45秒 | Grade 5

The Japanese page is this place.

 

The new Grade 5s made this work in Grade 4.

 Above the work are the initials of who made it.

 Below the work are comments from teachers.

 

 

Ms. MM from Class A

 It seems like Mary has Jesus in a world of flowers.

 It seems like it has been drawn from the front.

 

 

Ms. NM from Class B

It’s an emotional piece.

You dared to use the red-purple colour which was a great idea.

Where you used sparkling white is also effective.

 I feel strength from the kindness of Mary and Jesus.

 

 

Ms. MH from Class C

It is a life-like image.

You didn’t draw in the middle

 but have great colours and things in the background.

 Mary seems to understand what Jesus is saying.