Shiny instrument portrait painting (Grade 6) Part 6

2012年06月05日 15時39分50秒 | Grade 6

The japanese page is this page.

 

Work from class B.

Students thought of ways they could show the colour gold on their own.

We had to try to show gold without using gold paint.

We had to try to show not just the colour gold, but also make it look like it was shiny.

We added more layers of paint to make the gold effect,

Each time more paint was added,

 “Oh, it’s getting softer!”

People said both happy and amazed.


焼き物に挑戦!(2年生)その2

2012年06月05日 14時39分50秒 | 2年生

B組の様子です。

4月に作った器に絵の具のような使い方のできる釉薬

で模様付します。

扱い方に気を付けながら塗らないと割れたり欠けたりして

しまいます。慎重に扱うように説明しましたが、子どもたち

は和気藹藹、楽しく活動しています。

「先生、こんな塗り方はどうですか?」

とスタスタ歩いてきては見せてくれます。

先生はぶつかったり、落としたりしないかとヒヤヒヤです。

直径10センチぐらいの小さな器ですが、子どもたちは時間

をかけて丹念に色塗りをしていました。

「先生、これでいいですか?」

と尋ねてくるので、

「終わりは自分で決めてね。」

と返します。だって自分の作品ですから。

素敵な器ができあがりそうです!


 I like to play! (Grade 4) Part 4

2012年06月05日 12時39分50秒 | Grade 4

The japanese page is this page.

 

 Students from class C.

Everyone was having lots of fun sketching and playing with the kendama.

Everyone has a happy face!

When people catch the kendama it makes a sound. As the ball lands on the dish; ker-plunk, it is a pleasant sound.

It is fun to draw someone playing.  You concentrate so you don’t miss any of the action.

 Lots of people tried to do different moves with the bean-bags.

 A good representation of the fingers in a Cat’s cradle.

 


Shiny instruments portraits (Grade 6) Part 6

2012年06月05日 10時39分50秒 | Grade 6

The japanese page is this page.

 

 Work from class B

Under the pictures is a short introduction.

 

You can see someone blowing on the trombone.

The work is very big.

 The instrument is being held on the left.

 

It is a really good representation of the line of the music stand and facial features.

I can hear the music from this picture.

 

By drawing wrinkles around the leg and skirt you can really get a feel of the shape.

 With the bottom of the instrument it is like a 3D effect.