雨の日のわたし(2年生)

2012年06月13日 13時59分32秒 | 2年生

雨の日のわたし…と題して雨の日を特別な目でみて

絵にしようという題材です。

梅雨とはいえ雨があまり降らないので中庭で疑似体

験をしました。

先生がホースで雨のように水をまきます。

「きゃあー」

「わー」

「ぬれる、ぬれる、」

と喜んでいるのか困っているのか分からないような

声が聞こえます。

いや、やっぱり楽しんでいますね…

雨の日を楽しんで絵を描いてもらえればきっといい

作品ができるはずです。

 

アートルームに戻って今度は絵の具をにじませて

使う練習?遊び?のようなことをしました。

これは雨の日の雰囲気を色で表現するための試し

です。

練習ですので活動が終わったら捨てるつもりでした

「先生、もったいないから持って帰りたいです!」

とある人が言い出しました。

すると次々に持ってかえりたい、と声があがりました。

結局、ほとんどの人が持って帰ることになりました。

にじみの美しさを気にってくれたようです。

 

 

 

 


Yummy Yummy! My delicious thing! (Grade 2) Part 6

2012年06月13日 12時27分02秒 | Grade 2

The japanese page is this page.

 

Work from class B

Above the picture are the initials of who made the work.

Below the picture are comments about the work.

①  Description of the food.

②  The concept for the design and materials used.

③  Comment for people looking at the work.

Are the 3 things written.

 

Ms. NK’s work. “Lucky delicious lunch”

① I thought of a lunch for a fun excursion.

② I went to a yarn shop to make some yakisoba.

③  Eating this lunch will be fun.

 

Ms. NM’s work. “ A Child’s bear lunch”

① I made a bear so it looked fun for children to eat.

② It looks bright and beautiful.

③ Please eat everything without things you like and dislike.

 

Ms. AH’s work. “Lucky lunch”

① It is made into the shape of a ribbon so it looks cute.

② It has a delicious rice-ball and rice.

③  Please eat my lunch-box.