Apres l'Insead

欧州へのMBA留学体験記と
その後のつつましい生活について。。。

選択科目その2 (Introduction to Electives part 2)

2007-02-20 22:52:14 | Insead
今日、今学期の選択科目の1つである、『商品/サービス開発戦略』が終わりました。
この授業では、各個人が思い立ったアイデア約50個から8つのプロジェクトへと
絞込み、6-8人のグループ(アメリカのアートセンターカレッジオブデザインの学生を1人含む)
に分かれて、グループで1つの商品開発をコンセプト作りまで行うと言う授業です。

クラスは主に、1)講義形式の授業と2)実際にグループでコンセプト作りを行うの
2つのステージに分かれているのですが、実際に商品開発を行うがごとく、
グループによってバラバラだったり、スムーズに進めていたりという体験が
実作業を通じて得られて、単なるケーススタディでは得られないものを学べた気がします。

今日は各グループの発表があり、最初のアイデアからは想像もつかない
コンセプトを作り上げているグループが多くて、とても有意義だったと感じています。
うちのグループも最初は出遅れましたが、最後はいいものが仕上がり、
他のグループメイトからも高評価を得ることが出来ました。

それにしても、商業デザイン専攻の学生は発想やデザイン能力が抜きん出ていて、
デザインだけでこうも変わるのかと思い知らされましたね。^^;

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We've just finished working for the class,
"Strategies for Product and Services Development" today.
In this class, participants worked together for 8 ideas out of about 50 drafts
with some people from Art Center of College and Design in the US,
one of the top advanced education organization of design in the world.
We work to build up one product concept working with other 5-7 participants.

The contents of class consists of 1)lecture and 2)group work.
During those works, we struggled in concept making with other participants
including ACCD people and Wharton exchangers.
Hence, we could learn what wouldn't be learned through case studies.

Today, we had final presentations in the last class
and I was impressed with the final solution each group came up with.
Although our group did make a bad start, we could make it in today's finals.
We could also receive good reputation from our classmates.

Anyway, I really recognized the brightness in design and creativity of
ACCD people through group work with them and other guys.
One good design totally changes the impression of product concept.
I really learned it through this course.