でこぼこ広場に絵の具が走る(5年生)その4

2012年12月07日 18時45分21秒 | 5年生

C組の様子と作品です。

 

できあがったカンバスに着色をしました。

自分なりにテーマや目的を持って活動しました。

たとえばこの作品の題名は『未来への道(仮称)』

左右を分けるように通ったラインがまさしく道のようです。

凹凸のある道を未来へのいろんなイベントや課題だと捉えたのでしょう

か。作品も素晴らしいですが、題名も考えさせられるものになりました。

 

1学期では『浄水通りスケッチ』、そしてこの題材と絵の具をたくさん使い

ました。空になったたくさんの絵の具のチューブがありました。

「先生、これも貼っていいですか?」

となんでも凸凹にする気まんまんでした。

 

着色の仕方もいろんな方法がされていました。

ストローのようなもので吹き付けたり…

上から点々と下すようにしてみたりと様々でした。

 

不思議なもので、活動の終わりの時刻が近づくと立ち上がって描く人が

増えてきます。

立ち上がる事で大きく筆を動かすことができるのと全体を見渡せるので

自分の進み具合が分かるからだそうです。

早く終わった人は頑張っている人たちの応援をしていました。

 

『地球の広場(仮称)』

 

『工場(仮称)』


Using a cutter knife (Grade 3) part 3

2012年12月07日 13時50分38秒 | Grade 3

The japanese page is this page.

Students from class B.

We are not just cutting shapes.

We must also think about the combination of colours and patterns.

Seeing a sheet of colour with a hole cut out can make you think of different things.

Here it looks like the pattern seen after the heart has been cut out is sparking from far back.

 Some people thought of the pattern they could make by cutting 2 pieces.

Some people cut boldly, while others used repeating patterns.

This student made the pattern of a Christmas tree for their design!

I KANGAE!!


3rd exchange of work from Yokohama

2012年12月07日 13時37分55秒 | Diary

The japanese page is this page.

 

This is the third time we have exchanged work with another elementary school. This time in Yokohama.

The work was shown outside 1A’s class room on the 2nd floor.

Ms. K worked at the school in Yokohama until last year.

“Oh wow, Here’s some work from my previous art teacher!”

She said while looking at the work nostalgically.

Ms. K from the 6th grade really liked the work.

”Wow, this work from grade 2 is really good! You can see the work getting better and better as the students get older” she said.

Ms. M from the 4th Grade said “The colours are beautiful! It’s so colourful!!” as she looked at the different colours.

When all the students have gone home and the lights are switched off I walked past the work as I went downstairs.

With the only light coming as reflections from the student’s work my heart stopped for a moment as I had the same feeling about the beautiful colours as ms. M had had earlier in the day.