できたらいいな、こんなこと(1年生)その2

2012年12月11日 13時37分58秒 | 1年生

A組の様子です。

活動の途中で画用紙の裏側に自分が描いている絵のお話を書きました。

そうすることで言葉からも世界が拡がり、絵が変化していきました。

より彩り豊かにたくさんの夢が描かれました。

そうしてできあがった絵に絵の具で着色していきます。

共同絵の具を使ってグループでの活動です。筆洗の使い方もここで学び

ます。

 

2つだけ作品を紹介します。

S.F.さんの作品『お家で机を開けたら魔法の国へ来ちゃった。』

「 ある日、お勉強をしていて、机の中の消しゴムを取るためにひきだしを

開けたらタイムトラベルをしてお菓子の国へ来てしまいました。…」

 

M.K.さんの作品『地球のブランコ』

「 ブランコに乗っている時、月や地球の絵が屋根についていてみんなびっくりしました。」


Light and colour fantasy (Grade 3) part 0

2012年12月11日 08時30分00秒 | Grade 3

The japanese page is this page.

 

 I tried to explain the ideas and materials behind a unit on light and colour.

I used an ipad brought from home to try and help explain.

You can look at different things from different angles and see attractive images.

After looking at one someone said

“Teacher! I want to collect more things and look at them again!”

As people had more suggestions.

It was a good chance to look around the school at some of the patterns from light and shadows.

Do you know what this is?

Yes, it’s the shadow from a blind.

“Let’s look at the piano”

Someone said.

“It’s a really good idea!”

“Teacher, I really like Ms. N’s music” someone told me.

We went around the school looking for light and shadows.

The ceiling of the 1st floor appears red as light reflects from the floor.

Just as we were getting back to class

 “Teacher, the art room is yellow and green!”

 Someone reported.