リングリズム(1年生)

2012年12月19日 10時47分14秒 | 1年生

A組の様子です。

 

3年生で行った『ワゴムリズム』は輪ゴムで見立ての活動をしました。

1年生では『リングリズム』と題し、リングで見立ての活動を行いました。

内容は全く同じですが、輪ゴムと違いリングはつなげたり開いたりでき

ます。

この要素が見立ての幅を広げることになります。

 

グループでの活動でしたのでお互いに意見や考えを交換しながら進め

ているところもありました。

できた形をつなげて新しい形をつくっている人もいました。

 

 

見立てる活動はとても楽しいようで意欲的に進んでいました。

 

いろんな形を発見し、見立てていく活動や要素は図画工作にとってとて

も大切なことの一つです。

 

 

 

 

 


Made from paper (Grade 4) part 5

2012年12月19日 08時30分00秒 | Grade 4

The japanese page is this page.

 

Students from Grade 5.

As the different work was brought together a town was made.

 In front of each town was a sheet to write coments.

“Ahh, I see..”

“Wow, wow, loot at this!”

Excited voices said as time went past quickly while we looked at work.

You need to look carefully in each corner.

The image gives an atmosphere.

 You feel that the finished piece is more than the original parts.

 The power of a group is more than of an individual…

 It’s a garden. You need to look at the colours and shapes.

 

There also seems to be a rollercoaster going round this town!

The girls write which parts they like.

There is a lot of fun in this work.

 

There is a little park.

It seemed the children ‘played’ happily.