Culture Day festival 2012 (Grade 2)

2013年01月22日 16時30分00秒 | Diary

The japanese page is this page.

 

Work from Grade 2.

 

1) A rainy day, and A picture to tell a story.

While painting the rainy days pictures we experimented with letting colours ‘bleed’ together.

It was exciting to try using this new technique.

2) Yummy, Yummy food.

We represented the food and ingredients of food we find delicious using construction paper.

 3) Pottery challenge.

 We hand moulded bowls from clay. After finishing it was baked in a kiln.

We have built upon modeling work which the students first practiced in Grade 1.


ドリームボックス(4年生)その2

2013年01月22日 12時08分37秒 | 4年生

B組の様子です。

 

15年後の自分自身をつくりました。

将来、どんな職業に就いているのか、どんな夢に向かって努力している

のか、そんな自分を想像します。

今の自分の顔を切り抜いて、体を自分でつくります。

配られた用紙に自分の未来を詳しく描いている人もいました。

自分以外の部分(まわりの様子)を作り始める人もいました。

階段をどうやって作るか、相談していました。


卒業制作(6年生)その2

2013年01月22日 11時05分05秒 | 6年生

B組の様子です。

 

デザインも大方決まり、いよいよ本格的に製作開始です。

電動鋸で形を工夫する人や…

絵の具で着色する人…

フェルトなどを持ってきて貼り付ける人もいました。

針を工夫しようとしている人もいました。

様々なアイデアが先生を驚かせました。

 

どんな時計になるか楽しみですね。


Culture Day festival 2012 (Grade 4)

2013年01月22日 08時30分00秒 | Diary

The japanese page is this page.

 

Work from Grade 4.

1) I like to play.

 We had a theme of playing with bean-bags and ball games.

2)Made from paper.

These cities were made after 3 different people brought their work together to make a finished piece of work.

3)Futaba concert (From Grade 3)

 This piece shows the instrument the students love to play.

We are showing this work from the end of Grade 3.

There are some very interesting pieces of work in the ‘Made from paper’ unit. It is nice to see people bring their work and ideas together.