Light and colour fantasy (Grade 3) part 3

2013年01月28日 16時30分00秒 | Grade 3

The japanese page is this page.

 

Students from class C.

 

“Teacher, look, look!”

I heard a voice say.

“Look at this…”

And I got a description.

It is great to hear someone being able to talk about their work like this.

 

There were lots of narrative pieces.

It’s the sea. The dolphins are swimming so comfortably.

This is a squirrel having an adventure.

Some people have made effects I’ve never seen before.

This ribbon has made a rainbow effect.

There are some interesting effects. Like this cotton being used as a cushioning effect.

 “It’s 3D!”

Someone said.

 It’s a pencil cap.

We used the same transparent paper but the effects are so different.


すてきなバック(1年生)その5

2013年01月28日 13時50分35秒 | 1年生

C組の様子です。

 

先週つくったバックは大好評でした。さらに布のテープで色を付けられ

るとあって、みんな張り切っていました!!

いろんな色の布のテープがあります。その組合わせでいろんな雰囲気を

持ちます。同じ赤色でも商品の違いで色が違います。

さらに自分なりのデザインが加わるのでいろんなデザインのバックが登

場します。

これに形や機能の工夫が入ります。

この人は蓋をつけました。蓋が勝手に開かないための仕掛けもありました。

最後にはファッションショーを予定しています。

見ている先生も楽しみです!!


卒業制作(6年生)その3

2013年01月28日 11時10分57秒 | 6年生

C組の様子です。

 

デザインも大方決まり、表したいものにむけて制作が始まりました。

電動鋸で全体の形を切り取りました。

初めて使う電動鋸に苦戦しながらも慎重に切っていました。

自分が作りたかった形にならなかったものにアレンジを加えることで、

魅力的なデザインにした人もいました。さすがです。

 

彫刻刀で丁寧に彫っていきます。

この段階で、もういろんなデザインの時計がありました。

大きく大胆にカットされたものや…

四角い形をいかしたものなど

どれも個性的でおもしろい作品ばかりでした。

 

中には…

クラスの人が切った残りをこんなふうに構成して飾っている人がいました。

「先生、算数で面積を求めるこんな形ありましたよね!」

ありました、ありました。(笑)

 


卒業制作(6年生)その3

2013年01月28日 09時25分10秒 | Grade 6

A組の様子です。

 

まずはどんな時計にするかデザインを練りました。

制限はあるものの、様々な材料を扱えるのでいろんな時計ができそう

です。

デザインが決まったらさっそく製作開始です。

電動鋸で形を整える人もいれば…

彫刻刀で彫り始める人…

小学校最後の作品、頑張ってくださいね!


Light and colour fantasy (Grade 3) part 4

2013年01月28日 08時30分00秒 | Grade 3

The japanese page is this page.

 

Students from class A.

 

We finally have the material to stick onto the frame.

We like looking at the effects of different materials.

After trying a material in a certain way we looked at it again and made some adjustments.

A new way of attaching the material is devised.

“Teacher! Look, Look!”

Someone called after changing their work. Some people call each time they see something new.

 

 “Wow, beautiful!”

Some people thought of new little tricks.

When you hold the work up to the Sun you can see some unexpected things.

“It’s so pretty!”

I say. Both adults and children can react the same way to see something like this.