Military Sentences Vilsack to Hang 米国虚構新聞
ヴィルサックに絞首刑を宣告する軍隊
月曜日の軍事法廷では、後悔していないトーマス・J・ヴィルサックが、ダース・E・クランドール副提督に社会主義の利点を説き、無制限で安価な食料へのアクセスが、アメリカを肥満したナマケモノ国家に変えてしまったと論じた。そして、「恩知らずのアメリカ人」が、ないものを嘆くのではなく、あるものに感謝することを学ぶよう、「我々のグルメなやり方」を正すために、迅速な方向転換が必要であると述べた。そして、ハイパーインフレと政府による食糧配給を、アメリカを「悟りの世界」に近づける方法として、熱弁をふるったのである。
「覚醒した世界」。クランドール副提督は、考え込むように繰り返した。「中国やベネズエラはともかく、世界というのは無理がありますよ、ヴィルサック被拘束者。君は反逆罪で起訴されている。自白すれば慈悲が与えられるかもしれない"
ヴィルサックは「国のために尽くすこと以外は認めない」と言った。
クランドール副提督は、全米の食品加工工場が「偶然」炎上し始める数日前の2022年4月13日に、ヴィルサックがジーナ・ライモンド商務長官に送った電子メールを証拠として提出した。そのメールは、一方的なものであり、間接的に責任を認めたに過ぎないが、誰が国家の食糧供給を管理すべきかについてのヴィルサックの見解が明確に表現されていた。彼はいくつかの文章を声に出して読んだ。「小さな、孤立した事象は報道されないが、インフレには甚大な影響を与える。しかし、インフレには大きな影響を与える。人々は物価が上がることに不平を言うべきでなく、今のままでは食料が多すぎる。少しくらいの景気変動は悪いことではない」。"ことわざはどうでしょう?彼が "ジャンプ "と言ったら、"どれくらいの高さ?"と聞くんだ。航空事故はよくあることだ。767や757である必要はない。" "犯罪を隠すには、一見無関係に見える他の犯罪の中に隠すのが一番だ。" "必要なら殉教する覚悟も必要だ"
"これらのメールがあなたの政府アカウントから来たことを立証しました あなたが書いたのですか、被拘束者ヴィルサック?" クランドール副提督が尋ねた。
「それはあなたが決めることです "とヴィルサックは言った。
ジョージア州コビントンにあるゼネラル・ミルズ社の工場に、セスナ機A340が空から落下し、修復不可能な損害を与えた事件である。NTSBとFBIは後に、操縦士のミスで公認教官と研究家が死亡したと主張したが、FBIの内部告発者は、飛行機は操縦不能で遠隔操作されていたと反論した。
提督はパネルにジッポーライターくらいの大きさと形のぐちゃぐちゃになった金属製の物体を見せた。それはセスナA340の残骸から回収された遠隔誘導チップだという。この技術は、市販の無人機に搭載されているものとほぼ同じであり、軍事技術と全く異なるものではない、と彼は付け加えました。
「このデバイスに見覚えはありますか?クランドール副提督はヴィルサックに尋ねた。
「いや、なぜわかるんだ?私は技術者ではありません」とヴィルサックは言った。
「もちろん、そうだろう。だが、君はかなりの数の装置を設計したことがある。
彼は、RRNが名前を隠しているFBIの内部告発者を証人席に呼び出した。彼女は直接尋問で、ヴィルサックがFBIにこの事件を担当させ、NTSBを「締め出す」ように命じたと証言している。以前の記事で述べたように、NTSBは米国内で発生した航空機事故や米国人の死傷者が出た事故に関しては、絶対的な権限を持つ。ただし、NTSBが犯罪を疑い、FBIに協力を要請した場合だけは例外です。
"NTSBが犯罪を疑ったり、FBIに援助を求めたりしたかどうか知っているか?" クランドール副長官は内部告発者に尋ねた。
「NTSBには犯罪を疑う時間がなかった。NTSBには事件を疑う時間はなかった。FBIはすでに到着していた。NTSBは帰らされたのです」と言った。
"これは異常なことだったのか?" クランドール副提督は尋ねた。
「他に前例は一つしかない。TWA800便です」と彼女は言った。
「つまり、何かが間違っていたと言ってよいでしょう。ヴィルサック被拘束者がこの命令を出したとどうしてわかるのですか?農務長官がFBIに命令する権限があるのでしょうか?"
"理論的には、何の権限もありません。しかし、彼はやりました。彼の署名がFBIに指揮を任せる書類にありました」と彼女は言いました。
"それを知っているのは..."
"命令書を見たから、残骸を調べたFBIチームの一員だから、誘導チップを入手したのは私だから "と言った。
Crandall副提督はVilsackの署名入りの手紙をパネルに見せた。「クリストファー・レイ長官へ。ジョージア州コビントンのゼネラル・ミルズ社の工場で起きた双発機セスナA340(機体番号N84GR)の事故について、今日電話で話した内容に従って、全調査権限を持つことを許可する」と書かれていた。
クランドール副提督はヴィルサックに向かい、「その電話で何を話したか、話してもらえますか」と言った。
ヴィルサックは黙ったままだった。クランドール副提督は、内部告発者を追い出した。
「被拘束者ヴィルサックは、全米の食品加工工場の破壊とジョージア州のゼネラル・ミルズ社への飛行機墜落を画策したのです。もし、彼を有罪とすれば、反逆罪だ "と。
委員会は、わずか5分の審議で有罪の評決を下した。そして、JAGに最高刑である死刑を課すよう勧告した。
「私は委員会の決定に同意する。判決は今日から1週間後の5月16日に執行される」と、クランドール副司令官は法廷を閉じる前に言った。
At his military tribunal on Monday, an unrepentant Thomas J. Vilsack tried to lecture Vice Adm. Darse E. Crandall on the benefits of socialism, arguing that unregulated access to limitless, inexpensive food had transformed America into a nation of obese sloths. A sharp and immediate pivot, he said, was needed to correct “our glutenous ways,” so “ungrateful Americans” would learn to appreciate what they had instead of crying over what they had not. His impassioned statement espoused hyperinflation and government rationing of food as methods of aligning America with the “enlightened world.”
“Enlightened world,” Vice Adm. Crandall repeated ponderously. “China and Venezuela, sure, but the world, well, that’s a stretch, detainee Vilsack. You stand accused of treason, a crime punishable by death. If you wish to confess, leniency might be shown.”
“I admit to nothing except serving my country,” Vilsack said.
Vice Adm. Crandall entered into evidence emails Vilsack had sent to Secretary of Commerce Gina Raimondo on April 13, 2022, days before food processing plants across the country began ‘accidentally’ bursting into flames. The emails, though unidirectional and holding only an indirect admission of culpability, clearly expressed Vilsack’s views on who should control the nation’s food supply. He read aloud several passages: “Small, isolated events won’t get coverage but will have an immense impact on inflation. People shouldn’t bitch about paying higher prices, they have too much food as is. A little combustion isn’t a bad thing.” “How does the saying go? When he says jump, we ask, ‘how high.’ Aviation accidents happen all the time, doesn’t have to be 767s or 757s.” “The best way to conceal a crime is to hide it amid other seemingly unrelated crimes.” “We must be ready to martyr ourselves if needed.”
“We’ve established these emails came from your government account. Did you write these, detainee Vilsack?” Vice Adm. Crandall asked.
“That’s for you to determine,” Vilsack said.
Vice Adm. Crandall asked the three officers tasked with weighing JAG’s case to focus on a specific incident: the destruction of a General Mills plant in Covington, Georgia, which sustained irreparable damage when a commuter aircraft, a Cessna A340, plummeted from the sky into it. The NTSB and the FBI later claimed that pilot error caused the deaths of a certified flight instructor and a student pilot, an assertion rebuked by an FBI whistleblower who said the plane was pilotless and remote controlled.
The admiral showed the panel a mangled metallic object about the size and shape of a Zippo lighter. He said it was a remote guidance chip retrieved from the wreckage of the Cessna A340. The technology, he added, was nearly identical to that found on commercially available drones and not entirely dissimilar from military tech.
“Do you recognize this device?” Vice Adm. Crandall asked Vilsack.
“No, why should I? I’m not an engineer,” Vilsack snapped.
“Of course you’re not, but you have engineered quite a lot,” Vice Adm. Crandall retorted.
He summoned to the witness stand the FBI whistleblower whose name RRN has been asked to conceal. Under direct examination, she testified that Vilsack had ordered the FBI to take charge of the case and “shut out” the NTSB. As mentioned in an earlier article, the NTSB has absolute authority in matters involving aircraft accidents that take place on U.S. soil or involve American casualties. The only exception is if the NTSB suspects a crime and requests FBI help.
“Do you know if the NTSB suspected a crime, or asked the FBI for assistance?” Vice Adm. Crandall asked the whistleblower.
“NTSB hadn’t time to suspect a crime. As soon as they arrived at the scene, they were dismissed. The FBI was already there. NTSB was sent home,” she said.
“And this was unusual?” Vice Adm. Crandall asked.
“I could find only one other precedent: TWA 800,” she said.
“So, it’s safe to say something was amiss. How do you know detainee Vilsack gave this order? What authority would a secretary of agriculture have to command the FBI?”
“In theory, no authority. But he did. His signature was on the paperwork authorizing the FBI to take lead,” she said.
“And you know this because—”
“Because I saw the order, I was part of the FBI team that examined the wreckage, and I’m the one who obtained the guidance chip,” she said.
Vice Adm. Crandall showed the panel a letter bearing Vilsack’s signature. “To Director Christopher Wray: You are hereby authorized to assume full investigative authority of the accident at the General Mills plant in Covington, Georgia, which involved a twin-engine Cessna A340, tail number N84GR, in accordance with our phone conversation earlier today,” part of it read.
Vice Adm. Crandall turned to Vilsack, and said, “Would you care to tell us what you talked about on that phone call?”
Vilsack stayed silent. Vice Adm. Crandall dismissed the whistleblower.
“I submit to you,” he addressed the panel, “that detainee Vilsack orchestrated the destruction of numerous food processing plants across this country and the plane crash into the General Mills facility in Georgia. If you find him guilty, it’s treason,”
The panel deliberated only five minutes before reaching a verdict of guilty. It recommended that JAG impose the maximum allowable punishment—death—against him.
“I concur with the commission’s decision, sentence to be carried out one week from today, May 16,” Vice Adm. Crandall said prior to adjourning the tribunal.