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The Wisconsin Purchase
How Mark Zuckerberg’s millions and the Center for Technology and Civic Life turned Wisconsin blue in 2020.
CTCLとCEIRの多額の資金は、伝統的な選挙資金、メディア購入、ロビー活動など、費用がかさむ現代の選挙に関連する費用とは無関係である。むしろ、市や郡レベルの選挙事務所に民主党の活動家が入り込み、その事務所をプラットフォームにして、優先的な管理手法や投票方法、投票用紙の収集作業、データ共有契約を実施したり、集中的なマルチメディア・アウトリーチ・キャンペーンや、民主党の有権者が多い地域に外科的にターゲットを絞ったコンシェルジュ・レベルの投票活動を行ったりするための資金を提供していたのです。
CTCLの浸透により一部の地方選挙事務所に偏りが生じたことで、ウィスコンシン州の2020年の選挙全体に構造的な偏りが生じた。これは、特定の有権者や投票方法を他の有権者よりも優遇し、他のクラスの有権者や投票方法を不利にすることで、CTCLが好む有権者や投票方法が最終的な選挙結果に大きな影響を与えるというものでした。ウィスコンシン州における2020年の選挙結果は、確立された選挙法、有権者の平等な扱い、行政の中立性に基づいて選挙が行われていた場合の結果ではありません。
ウィスコンシン州のCTCL ウィスコンシン州のCTCL:CTCLの全米規模の取り組みのためのグラウンドゼロ
ウィスコンシン州におけるCTCLの「Safe Elections Project」は、お金に困っている自治体が選挙資金の増額を求めて草の根的に活動した結果ではありません。CTCLの工作員が主導し、Facebookの創業者であるマーク・ザッカーバーグが巨額の資金を提供した。ザッカーバーグは「ウィスコンシン・ファイブ」の市長やその他の市当局者とのコネクションを築き、最初の助成金申請を奨励し、その完了を支援するための資金と助言を提供した。
CTCLのウィスコンシン州の選挙への関わりは、ラシーン市から始まりました。5月下旬、CTCLはウィスコンシン州南東部のラシーン市に10万ドルの助成金を交付し、「ウィスコンシン州の他の都市に "Wisconsin Safe Voting Plan "への参加を呼びかけました」。ラシーン市のコーリー・メイソン市長は、マディソン、ミルウォーキー、グリーンベイ、ケノーシャのリベラル派の市長たちに、CTCLの助成金を受けようと話しましたが、その際には「条件付き」という但し書きがついていました。
CTCLは、ラシーン市が最初に交付する10万ドルのうち、1万ドルを4つの都市に分配することを許可しました(1万ドルは自分のものにしました)。
公文書請求で入手した電子メールには、2020年7月7日にCTCLが「ウィスコンシン5」への第一次助成金を公示する3カ月前の2020年5月に、メイソンのオフィスが他の4市長との仮想会議を何度も設定していたことが記されている。ウィスコンシン州の安全な投票計画、そしてウィスコンシン州の選挙へのCTCLの関与は、CTCLの活動家理事とグリーンベイ、ケノーシャ、マディソン、ミルウォーキー、ラシーンの選挙管理者との共同作業の結果として生まれたものでした。これらの都市は、やがてCTCL内部で「ウィスコンシン5」と呼ばれるようになりました。
民主党がウィスコンシン州を奪還するために重要な地域にある他の少なくとも10都市は、CTCLが州内の非都市部の選挙事務所に提供する最低5,000ドルを大幅に上回る多額の助成金を申請し、受領することで、この計画に参加しようとした。
Although CTCL and CEIR are chartered as non-partisan 501(c)(3) corporations, our research shows that the $419.5 million of CTCL and CEIR spending that took place in 2020 was highly partisan in its distribution, and highly partisan in its effects. Targeted CTCL and CEIR spending played a decisive role in building a “shadow” election system with a built-in structural bias that systematically favored Democratic votes over Republican votes.
Big CTCL and CEIR money had nothing to do with traditional campaign finance, media buys, lobbying, or other costs that are related to increasingly expensive modern elections. Rather, it had to do with financing the infiltration of election offices at the city and county level by Democrat activists and using those offices as a platform to implement preferred administrative practices, voting methods, ballot harvesting efforts, and data sharing agreements, as well as to launch intensive multi-media outreach campaigns and surgically targeted, concierge-level get-out-the-vote efforts in areas heavy with Democratic voters.
The injection of bias into select local election offices through CTCL infiltration introduced structural bias into Wisconsin’s entire 2020 election. This involved favoring certain voters and voting practices over others, and disfavoring other classes of voters and voting practices, giving CTCL’s preferred voters and voting methods an outsized impact on the final election results. The outcome of the 2020 election in Wisconsin is not the outcome that would have occurred if the election had been conducted on the basis of established election laws, equal treatment of voters, and administrative neutrality.
CTCL In Wisconsin: Ground Zero For CTCL’s Nationwide Effort
CTCL’s Safe Elections Project in Wisconsin was not the result of a grass roots clamor for greater election funding among money-starved municipalities desperately seeking additional election funding. It was entirely a top-down endeavor, initiated by CTCL operatives, and funded by a massive inflow of money from Facebook founder Mark Zuckerberg, who cultivated connections among “Wisconsin Five” mayors and other city officials, incentivized the first grant applications, and provided funds and advice to aid in their completion.
CTCL involvement in Wisconsin’s election began in Racine. In late May, CTCL issued a $100,000 grant to the southeast Wisconsin city to “recruit other Wisconsin cities to join the ‘Wisconsin Safe Voting Plan.’” Racine Mayor Cory Mason spoke to his fellow liberal mayors in Madison, Milwaukee, Green Bay, and Kenosha about accepting CTCL’s grants—with the proviso that there would be strings attached.
CTCL authorized the City of Racine to distribute from its initial $100,000 grant, $10,000 to each of the four recruited cities (keeping $10,000 for itself), as an incentive for them to participate with Racine in applying for the larger CTCL conditional grants.
Emails obtained through public records requests show Mason’s office in May 2020 setting up numerous virtual meetings with the four other mayors three months before CTCL publicly announced the first round of grants to the “Wisconsin 5” on July 7, 2020. The Wisconsin Safe Voting Plan, and CTCL involvement in Wisconsin’s election was the culmination of a collaborative effort between CTCL’s activist directors and election officials in Green Bay, Kenosha, Madison, Milwaukee, and Racine. These cities would soon come to be referred to in CTCL inner circles as “The Wisconsin 5.”
At least 10 other cities in areas that were important to Democratic efforts to retake Wisconsin would eventually seek to become part of the plan by applying for and accepting significant CTCL grants considerably in excess of the minimum $5,000 offered to non-urban election offices throughout the state.