大箱好きの米国で🇺🇸シュリンクフレーション
50年ぶりの記録的なインフレに対応するため、シュリンクフレーションと呼ばれる製品の小型化を進める企業が再び話題を呼んでいる。
Daily Mail紙によると、全米で、インフレが急進する中、企業は収益を維持するための対策をとっている。トイレタリー製品から人気の朝食用シリアル、インスタントコーヒーのトップブランドであるCharmin、Bounty、Gatoradeなど、インフレの影響を受けている企業はほんの一例である。
中でもシリアルの雄、ハニーバンチズオブオーツは、箱の容量が14.5オンスから12オンスに縮小され、約17%(ボウル2杯分)の減量となった。
Companies again are making headlines for their downsizing of products, known as shrinkflation, to keep up with the record levels of inflation not seen in 50 years.
According to the Daily Mail, across the United States, companies are taking steps to maintain their bottom line amidst surging inflation. From toiletries to popular breakfast cereals and the leading brand of instant coffee, companies such as Charmin, Bounty, and Gatorade are just a few feeling the effects of inflation.
Chief among them, the stalwart of cereal, Honey Bunches of Oats, has seen the volume of its boxes shrink from 14.5 ounces to 12 ounces — a cut of nearly 17 percent or two bowls worth.