三菱ジープ互助会

全国の三菱ジーパーとの連携の輪を拡大しよう。
≪設立の趣旨≫
①修理情報の共有
②J3等車両研究
③部品調達他

三菱ジープのトランスファーについて その⑦

2020-02-10 13:04:08 | 日記
コメントを頂戴したYさんからの追加情報も頂いたので、本家のHerm Tilfordさんの会社に以下問い合わせを行ってみました。まあ日本人の素人からの質問にお答えいただけるか少し待ってみることにします。

 《北米のHerm Tilfordさんへの問い合わせ》怖いもの知らずですいません。
 I am contacting you from Tokyo Japan.My name is Shioi, I am a Japanese spec Jeep owner. I am now confusing about drive gear for full range overdrive. Because my information about CJ2A,CJ3A,MB,M38 are very limited. Can you kindly advise me the information colored yellow as per attached ?

 
⇒時差の関係からか2時間でもう回答が返ってきました。これは少し困りました。次の一手を考えます。
 HI Shioi

The overdrives will add 25% to your top speed and reduce the engine rpm by 25%
Applications for the overdrives depends on:
#1 the type of vehicle you have
#2 Type of transmisson you have
#3 type of transfer case you have
#4 tooth count of the output shaft gear in the transfer case
#5 spline count of the transmisson shaft that the output shaft gear in the transfer
case is on
I build numerous types of overdrives
Answer the above questions and I can help you
Herm
 
以下正直にご返事。彼の地はこれから朝を迎えるようですね。明日2月11日のご返事に期待しましょう。
Dear Herm
Thanks for your quick reply.
I have just studied the amount of teeth and spline by
heritage vehicles.
Best regards


★三菱ジープ互助会★
 代表発起人J57改@日野市
 当方へのアクセスは、jeep-gojyokai@crux.ocn.ne.jp
塩井まで。

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