公開メモ DXM 1977 ヒストリエ

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「誤った情報」を事前に検閲する。

2022-11-30 04:54:06 | ビックテック

元FBI Jim Baker がTwitterの中にいた! ロシア疑惑捏造の主犯 ハンター・バイデンの地獄のラップトップはロシアの陰謀と。。。

NEW - Google showcases new "info interventions" informed by "behavioral science" to "build resilience to online harms." One approach is "pre-bunking misinformation" to "immunize" users.ユーザーを「予防接種」するための「誤った情報を事前に)する。

Google の子会社である Jigsaw の CEO である Yasmin Green 氏は、火曜日に開催された "Fighting Misinformation Online" カンファレンスで、「防御から攻撃へと移行する必要がある」と述べた。

詳細 - Google と YouTube は、国際ファクト チェック ネットワーク (IFCN) が新しいグローバル ファクト チェック ファンドを立ち上げるための 1,320 万ドルの助成金も発表しました。

 


IPSOSの調査によると、今年、中欧とバルト海諸国では、29%の人がメディアの偽情報に強く影響されていると表明しています。そして、この傾向は国際的にも同じです。
毎日、何百万人もの人々がGoogleとYouTubeを使って正確な情報にアクセスし、事実とフィクションを区別するのに役立っています。Google は、オンラインでの誤った情報の拡散に対処することを非常に重要視していますが、これは私たちだけでできることではありません。
本日、Google は YouTube、European University Institute、Calouste Gulbenkian Foundation と共同で、ヨーロッパの政策立案者、NGO、報道機関、学術関係者、技術系企業を招集し、誤った情報への対処について協力して知識を共有するためのイベントを開催します。ブリュッセルおよびオンラインで920人以上が議論に参加し、誤報をめぐるさまざまな分野の専門家による講演が行われる予定です。
オンライン上の誤報の拡散に対するさらなる支援
本日、私たちは、ヨーロッパ全域のパートナーシップとイニシアチブを通じて、メディア・リテラシーの取り組みを促進する新たな方法を発表します。
Google と YouTube は、International Fact-Checking Network (IFCN) に 1,320 万ドルの助成金を提供し、65 ヶ国、80 以上の言語をカバーする 135 の事実確認組織のネットワークを支援する新しい Global Fact Check Fund を立ち上げることを発表しました。これは、Google と YouTube がこれまで行ってきた誤った情報への対応に基づくもので、事実確認に関する助成金としては最大規模となります。
中欧および東欧における誤報対策に対する Google の取り組みの一環として、市民社会および調査研究活動も支援しています。Google.org は、TechSoup Europe に 250 万ドルの助成金を提供し、アクセラレータ ファンドを立ち上げて NGO による偽情報との戦いを支援するほか、Demagog による地域全体の事実確認エコシステムの構築を支援する助成金も提供しています。さらに、IPSOSは最近、この地域で人々がどの程度偽情報にさらされているかについての調査結果を発表しました。この研究は、カレル大学内の研究・監視ハブである中央ヨーロッパデジタルメディア観測所(CEDMO)と協力して実施された一連のプロジェクトの第一弾であり、Googleの支援を受けています。
YouTubeは、メディアリテラシーの取り組みとして「Hit Pause」を開始し、誤った情報を広めるために用いられるさまざまな操作の手口を見極めるヒントを提供することで、人々が視聴・共有するコンテンツを評価できるよう支援しています。これは、今後数カ月のうちにヨーロッパ全域で展開される予定です。また、YouTube では、検索結果やおすすめ情報において信頼性の高いソースを表示し、誤報の多い特定のトピックについては、さらに詳しい情報を得るためにサードパーティのソースを示す情報パネルに人々をつなげます。
これらの新しい取り組みは、世界中の人々がオンラインで目にするものをよりよく理解するための製品やツールを作成する Google と YouTube での取り組みに基づくものです。例えば、検索結果のページにアクセスする前に、その結果に関する重要な情報を提供する「この結果について」は、最近、他の言語にも拡大され、24 億回以上使用されています。また、ヨーロッパ12カ国の図書館員や図書館スタッフに対して、これらのツールの使用方法を含むメディア リテラシーのベストプラクティスをトレーニングする「Super Searchers」イニシアティブを開始しました。2021年にはダブリンに「Google Safety Engineering Center for Content Responsibility」を開設し、有害かつ違法コンテンツの拡散に取り組む我々の活動に対して政策立案者や研究者、規制当局にさらなる透明性を提供できるようになりました。
ネット上の害に対抗するための研究や技術を開発するグーグル内のチーム、ジグソーも、現地の専門家や学者と提携し、偽情報に直接対抗するアプローチと、人々がより簡単に偽情報を特定し反論できるようにするアプローチの両方を開発してきました。このチームは最近、中欧と東欧で反難民の物語に対抗するための先制戦術として、プレバンキングビデオシリーズを展開しました。
今日、ブリュッセルで誤報とメディア・リテラシーの専門家の話を聞く機会を得たことに感謝し、どうすれば共に前進できるのか、オープンで建設的な対話を続けていきたいと思います。 無料版のDeepL翻訳(www.DeepL.com/Translator)で翻訳しました。


According to the IPSOS agency, 29% of people surveyed this year in Central Europe and the Baltic express being strongly affected by disinformation in the media. And the trend is echoed internationally.

Every day, millions of people use Google and YouTube to access accurate information, and help them sort the facts from fiction. We take the challenge of fighting the spread of misinformation online very seriously, but it’s not something we can do alone.

Today, Google, in partnership with YouTube, the European University Institute and Calouste Gulbenkian Foundation, is convening European policymakers, NGOs, media organizations, academics and tech companies to collaborate and share knowledge about tackling misinformation. Over 920 people in Brussels and online will join the discussion, with talks led by experts from across the misinformation landscape.

Further support in the fight against the spread of misinformation online

Today we’re announcing additional ways we are furthering media literacy efforts through partnerships and initiatives across Europe:

  • Google and YouTube are announcing a $13.2 million grant for the International Fact-Checking Network (IFCN) to launch a new Global Fact Check Fund to support their network of 135 fact-checking organizations from 65 countries covering over 80 languages. Building on our previous work to address misinformation, this is Google and YouTube’s single largest grant in fact-checking.
  • As part of Google’s commitment to fight disinformation in Central and Eastern Europe, we're also supporting civil society and research efforts. Google.org is providing $2.5M in grant funding to TechSoup Europe to launch an accelerator fund and will help NGOs fight against disinformation, along with another grant supporting Demagog in building its fact checking ecosystem across the region. Additionally, IPSOS recently published research on the extent to which people are exposed to disinformation in the region. The research is the first of a series of projects conducted in cooperation with the Central European Digital Media Observatory (CEDMO), a research and monitoring hub within Charles University, and supported by Google.
  • YouTube has launched a media literacy initiative, “Hit Pause,” to help people assess the content they watch and share by providing tips on identifying different manipulation tactics used to spread misinformation. This will roll out across Europe in the coming months. YouTube also raises up authoritative sources in search results and recommendations, and connects people with information panels for certain topics prone to misinformation that point people to third-party sources for additional context.

These new initiatives build upon our work at Google and YouTube to create products and tools to help people around the world better understand what they are seeing online. For instance, About this Result, a feature in Search which provides critical context on a result before you visit the page, was recently expanded to additional languages and has been used more than 2.4 billion times. We also launched a “Super Searchers” initiative to train librarians and library staff across 12 European countries on media literacy best practices, including how to use these tools and our Google Safety Engineering Center for Content Responsibility, in Dublin, opened in 2021 to provide greater transparency to policymakers, researchers and regulators on our work tackling the spread of harmful and illegal content.

Jigsaw, a team within Google that develops research and technology to counter online harms, has also partnered with local experts and academics to develop approaches to both directly counter disinformation and help people more easily identify and refute it. The team recently deployed a series of prebunking videos as a preemptive tactic to help counter anti-refugee narratives across Central and Eastern Europe.

We’re grateful to have the opportunity to hear from experts in the misinformation and media literacy communities today in Brussels, and will continue the open and constructive dialogue on how we can make progress together.

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