公開メモ DXM 1977 ヒストリエ

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Procurement

2021-07-08 17:54:00 | 今日の単語
According to UCC, the procurement price of green coffee beans this year (in yen terms) has risen more than 1.5 times compared to April last year, and with the addition of cost-increasing factors such as material and energy reductions and soaring logistics costs, the price has reached a level that exceeds the level of corporate efforts.

Procurement
調達とは、条件を見つけて合意し、多くの場合、入札または競争入札プロセスを介して、外部ソースから物品、サービス、または作品を取得するプロセスです[1]。

調達は一般的に、希少性のある状況下での購買決定を伴います。健全なデータが入手可能であれば、費用便益分析や費用効用分析などの経済分析手法を活用することが良い方法です。

組織的なプロセスとしての調達は、質、量、時間、場所などの側面を比較したときに、買い手が可能な限り最良の価格で商品、サービス、または作品を受け取ることを確実にすることを目的としています[2]。 企業や公共団体は、不正や談合にさらされるなどのリスクを最小限に抑えながら、ビジネスのための公正で開かれた競争を促進することを目的としたプロセスを定義することがよくあります。

ほとんどすべての購買決定には、配送や取り扱い、限界利益、価格変動などの要素が含まれます。また、企業の社会的責任の観点を採用している組織では、より広い社会的・倫理的配慮を考慮した購買活動を求めているようです[3]。

歴史 編集

商品やサービスの正式な購入は、古代から行われていた採集や略奪が、17世紀に登場した専門のクオーターマスターという用語に引き継がれた軍事兵站にそのルーツがあります。現在、産業界の購買部門として認識されているものが初めて文書化されたのは、19世紀の鉄道会社である。

"鉄道用品の購入、管理、使用において行使される知性と忠実さは、建設と運行のコストに直接影響を与え、役員の評判と所有者の利益に影響を与える」[4]。
1922年の初期の参考書には次のように説明されている。

"現代の購買担当者は、購買担当者がゴム印や余分なペニーの交渉人である可能性が高かった古い時代よりも、はるかに重要な人物である。現代の購買担当者は創造的な思想家であり計画者であり、今や自分の仕事を職業と考えている」[5]。


Procurement is the process of finding and agreeing to terms, and acquiring goodsservices, or works from an external source, often via a tendering or competitive bidding process.[1]

Procurement generally involves making buying decisions under conditions of scarcity. If sound data is available, it is good practice to make use of economic analysis methods such as cost-benefit analysis or cost-utility analysis.

Procurement as an organizational process is intended to ensure that the buyer receives goods, services, or works at the best possible price when aspects such as quality, quantity, time, and location are compared.[2] Corporations and public bodies often define processes intended to promote fair and open competition for their business while minimizing risks such as exposure to fraud and collusion.

Almost all purchasing decisions include factors such as delivery and handling, marginal benefit, and price fluctuations. Organisations which have adopted a corporate social responsibility perspective are also likely to require their purchasing activity to take wider societal and ethical considerations into account.[3]

HistoryEdit

Formalized acquisition of goods and services has its roots in military logistics, where the ancient practice of foraging and looting was taken up by professional quartermasters, a term which dates from the 17th Century. The first written records of what would be recognized now as the purchasing department of an industrial operation is in the railway companies of the 19th Century. 

"The intelligence and fidelity exercised in the purchase, care and use of railway supplies influences directly the cost of construction and operating and affect the reputations of officers and the profits of owners."[4]

An early reference book from 1922 explains that

"The modern purchasing agent is a more important man [sic] by far than he was in older days when purchasing agents were likely to be rubber stamps or bargainers for an extra penny. A Purchasing agent of the modern breed is a creative thinker and planner and now regards his work as a profession."[5]


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