カッターナイフの使い方(3年生)その3

2012年10月04日 19時15分53秒 | 3年生

B組の様子です。

カッターナイフで模様を切るだけではありません。

色の組み合わせや焼きあがったカップの大きさも考えなけれ

ばいけません。

切り抜いた穴からのぞく色はいろんな想像をかきたててくれます。

この作品はハートの目なんですけど、バックの模様でさらにキラ

キラしているように感じます。

2枚とも切り抜いて新しい模様をつくろうとしている人もいます。

大胆に切る人もいれば、細かい模様の繰り返しでつくる人もいま

す。

この人は裏にあてる画用紙の模様からクリスマスツリーの形を

切り抜いたんだそうです!

GOOD IDEA!!


The teacher gets a haircut(Grade 3)Part 10.

2012年10月04日 19時04分47秒 | Grade 3

The japanese page is this page.

 

’The teacher gets a hair-cut’ exchange activity.

There were 2 things to think about.

①   What do you think when you see what is drawn? Why is that?

②   What does the ‘voice’ of the painting say to you? How does it say this?

Thinking about the form and colour when we look at the work.

I will introduce some pieces of work.

 

 Miss YH’s work ‘Mr. Y gets a cool hair-cut’

I see the way Mr.M is standing with his legs apart.

My eyes are drawn towards Mr. Y’s haircut as I can see how hard the hair-dresser is concentrating.Mr. Y has a serious expression as he sits and waits to see his hair-cut.

                                          From Miss MY

 

Here is another piece of work, and I spoke to the artist.

 Miss KS’s work ‘A hair-cut’

I worked hard to draw my picture of Mr. Y getting his haircut.

I’ve drawn the best expression of Mr. M.

 

You can feel the image here by looking at the expression of Mr. M!