〇から生まれるカタチ(5年生)その6

2012年10月19日 11時45分01秒 | 5年生

A組の様子です。

仕上げに向けて大忙し?!です。

 

T先生から作品コメントを添付することについて説明がありました。

通っているとみんなから

「先生、これ何の動物か分かりますか?」

とたずねられます。

 

リスです。

 

パンダです。

 

単純化した中にも特徴をうまく取り入れてあります。

 

文化祭に展示する作品です。どうぞコメントにもご注目ください。

 

 


How to use a cutter knife (Grade 3)

2012年10月19日 08時30分00秒 | Grade 3

The japanese page is this page.

 

We were practicing how to use a cutter knife.

It seemed that some people had used one at home, while others were using one for the first time.

Everyone needed to be careful not to cut themselves.

 We practiced cutting straight lines and curves.

Then used both to make a pattern.

 After practicing how to use the cutter knife we tried to make a coaster.

It can be a coaster for the cup from Term 1.

 Eevryone was doing well after some practice.

Look at this intricate design!

Some people put two different colours and patterns together to try to make a contrast in colours and patterns.