はるはるお花紙の絵(1年生)その2

2012年10月16日 18時50分00秒 | 1年生

B組の様子です。

「お花紙ってこんなに色があるの?!」

と驚いていました。

なんと18色もあります!

そこから好きな色をすきなだけ使って活動しました。

選ぶ色はやはり人それぞれ。

片っ端からすべての色を使う人、系統だてて使う人、明るい色

だけ、などいろいろです。

使い方の工夫をしている人がいましたよ。

「折ってみたら色が濃くなったよ、」

「重ねてみたら色が濃くなったよ。」

同じ『濃く』するでもやり方が違います。

 

「せ、先生!カメレオンみてください!」

カメレオン?色がいっぱいだから?どういうことだろうと見に行く

と…

「おぉっ!本当にカメレオンだっ!」

思わず先生も大声をあげてしまいました!

 

お花紙をよってみたり、丸めてみたり…

いろんな色や形の工夫をしていきました。

 

途中、お互いの作品を見せ合う時間をとりました。

「どこが好き?」「これっ!」

と鑑賞会が自然とはじまりました。

 

さあ、もうすぐ活動時間も終わりです。仕上げに向かって大忙し

です!

「はあーお腹すいたー、」

と言い残して子どもたちはアートルームを後にしました。


A picture to tell a story. (Grade 2) part 5

2012年10月16日 17時56分20秒 | Grade 2

The japanese page is this page.

 

Students from Class B.

We had an exchange activity using our pictures while the parents came to watch class. After 3rd period finished there were people who still wanted to do work so used their break-time.

 We have to use imagination to ‘tell the story’ using our picture.

We can’t rely on words so must use the picture.

You can find a lot of things when you look closely and think about these pictures.

This is the scene where tadpoles come to the hero during a break.

 Look closely.

They are also drawn like this! I didn’t know what this was before looking closely.

Let’s look at more…

‘Teacher, I’ve also drawn a caterpillar!”

the artist told me.

This wasn’t in the story but the artist has used their imagination to complete the picture.

 

Other students pictured how the rabbit came out of the moon.

Is the rabbit making a rice ball on the Moon? There is something (stairs?) coming down from the Moon!

 The other theme in this project was thinking about colour.

We painted background colours over the construction paper and then painted onto that.

。You can change where and what you paint from the background.

There was a lot of discovery in this!

 “Teacher, Look! I can make it look golden!”

Oh yes! It really is! I can see a gold colour!

 “Teacher, can you feel it coming out from the Moon?!”

It seems like a mist around the Moon.

 Everyone tried to create an image which would stand out by themselves.

 

 

 


はるはるお花紙の絵(1年生)

2012年10月16日 17時15分41秒 | 1年生

A組の様子です。

お花紙を使います。

まずはお花紙に親しみます。

「ふわふわしてる!」「やわらかーい!」

と画用紙とは違う感触を楽しんでいます。

「マリア様のベールみたい!」「雲みたい!」と視覚的な気づき

もあれば、

「さらさらしてる!」「私はざらざらしてるように思える!」

と感触からの感想もありました。

 

水で薄めた糊で画用紙に貼っていきます。

はみ出した糊はタオルで丁寧に拭き取っていきます。そしてまた

次の色を選んで貼っていきます。

みんな楽しそうに活動しています。

中にはお花紙を工夫して使う人もいました!

題名もそれぞれ付けているようです!次回の図工で聞いてみ

ましょう!!