What I want. (Grade 1) part 3.

2013年02月06日 16時30分00秒 | Grade 1

The japanese page is this page.

 

Students from class C.

 

We used pastels to colour any places we didn’t paint before.

Some groups still used paint.

You can use the brush stroke to represent different things.

 We worked together to put work in the drying rack.

Here is some of the work.

Ms. KM’s work “ I can see the Earth while eating candy on a rainbow.”

 “I opened the door at lunchtime and saw a rainbow with my friends. The big rainbow is a slide.”

 

Ms. TM’s work “I want to go to an exciting country.”

 “There is a house on a cake, and in the morning a strange town in the universe.”


すてきなバック(1年生)その9

2013年02月06日 15時03分26秒 | 1年生

C組の様子です。

 

ファッションショーに向けて練習をしていました。

楽しそうです。

ショーを前に入念なチェックをしていました。

ショーが始まるとみんな大興奮でした。

いろんな振りやポーズを練習していたようですが、本番では…

どうやら恥ずかしいようでした。

 

ショーはただのお楽しみではなく、自分の作品の良いところ・工夫した

ところを再認識する場でもありました。ですからこの後の交流活動が深

まります。

色・形に注目しながら自分の考えを書いていきました。

同じ条件で自分もつくった作品ですのでその人の苦労や頑張ったこと

が理解できます。

交流後は他の人と書かれたことを分かち合っている場面も見受けられ

ました。

書かれたコメントを読んで自分の作品をまた眺めるのも楽しみであり、

勉強にもなります。


すてきなバック(1年生)その8

2013年02月06日 12時00分19秒 | 1年生

B組の様子です。

 

ファッションショーに向けて最後の仕上げに頑張っていました。

早めに作り終えた人たちはファッションショーの練習を始めていました。

監督さんを決めて、アドバイスを受けているようでした。

ファッションショーの始まりです。

花道をバックの紹介をしながら進みます。

紹介と言っても言葉は使わずに、動きを工夫してバックの特徴を伝え

ました。最後の組は大盛り上がりでした!

 

ショーの後は交流活動をしました。

バックの外見だけではなく、中まで確認していました。

いろんな工夫は見えないところまでされています。それを見逃さないの

はすごいですね!!

クラスの人が書いてくれたコメントを熱心に読んでいました。

みんなうれしそうでした。


Drawing on a bumpy surface (Grade 5) part 4

2013年02月06日 08時30分00秒 | Grade 5

The japanese page is this page.

 

Students and work from class C.

 

We coloured our finished canvas.

Students worked with their own theme and objectives.

For example this work is called “Road to the future”.

The road seems to pass from left to right.

It probably tries to capture some of the various events and challenges a road to the future might hold.

It has an interesting title and idea.

 

 This activity used a lot of paint. These are the empty tubes of paint.

 “Teacher, can I stick as well?”

Someone said as their work filled up.

 

There are many different ways of colouring, like spraying with a straw…

You can make different points from the top.

 People stood up to try and finish their work at the end.

 If you stand up you can see across your whole work.

 Those who finished early could help others who hadn’t.

 “Square Earth”

 “Factory”