フタバ水族館へようこそ!(2年生)その8

2013年02月13日 19時46分02秒 | 2年生

B組の様子です。

 

キッチンペーパーを張り付ける作業の続きを少しだけしました。

隙間ができていたり、キッチンペーパーがめくれてしまっていたりするこ

とがあります。それらを修正しました。

 

その後、交流活動をしました。

立体ですのでいろんな方向から眺めてコメントしました。

想像した生き物にした人がほとんどでした。

ですのでおもしろい形の生き物ばかりになりました。まだ真っ白の生き

物です。いろんな想像ができました。

 

交流活動後は書かれたコメントを読み返しました。

隣の人と共有したり、コメントをもとに再度作品を見直したりしました。

 

少しだけ着色を始めました。

色が着くとまた違った感じがしてきます。


ドリームボックス(4年生)その6

2013年02月13日 17時11分58秒 | 4年生

C組の様子です。

 

仕上げに向けて頑張っていました。

とても細かいところまで丁寧に作りこんでいました!!

壁の一辺は13センチです。

そう考えるととても細かい作業であることが伝わると思います。

それだけ夢への思いが強い、ということなのでしょう!

 

絵の具を使っておもしろい効果を出している人もいました。

小さい作品ですがいろんな思いが盛り込まれています!!


The teacher reads a newspaper (Grade 1) part 3

2013年02月13日 16時30分00秒 | Grade 1

The japanese page is this page.

 

 Work from class B.

 

Ms. SR’s work.

It is like Mr. Y might move at any moment. 

 It is his foot on it’s tip and the way he is looking which gives this impression.

His mouth is open a little, and it seems he might say something. What is he going to say?

 

Ms. MY’s work.

 The facial expression shows he likes what he isreading.

He has found a happy article.

The way he is holding the paper in his hands matches the expression on hisface.

The background has bright colours and more detail in another picture.

 

Ms. SY’s work.

 It is sometimesdifficult for lower grade students to draw someone from the side.

You can see the shape of the foot from the side.

There is a very good overlap of the subject and the background. Fantastic!


Design of the fingerprint (Grade 4)

2013年02月13日 08時30分00秒 | Grade 4

The japanese page is this page.

 

Work from class B.

 

 We thought about the patterns we can see on our fingerprints. We can see some of the work made and recommended by Miss T.

Ms. NY’s work ‘Maze adventure’

 

 Ms. KR’s work ‘African Hand’

 

 2 pieces of work which made Mr. Y smile.

Ms. IY’s work ‘Flower hand’

 

 Ms. IM’s work ‘A farmer’s hand’

It’s interesting, the work can make you feel funny!