B組の様子です。
着色の仕上げをしました。
前回の塗り残しを探して細かいところまで塗りました。
凸凹した表面に刷毛で塗るのはたいへんでした。筆に持ち替えて着色
の続きをしました。
ドライヤーで乾かし、大事な目玉の部分を仕上げます。
「先生、どうですか?」
と作品を見せてくれました。本当にこんな生き物がいたらいいですね!
ちょこちょこと海底を歩いていそうです!
最後はみんなで協力して後片付けをしました。
使う前よりもきれいになったのですよ!!ありがとう!
B組の様子です。
着色の仕上げをしました。
前回の塗り残しを探して細かいところまで塗りました。
凸凹した表面に刷毛で塗るのはたいへんでした。筆に持ち替えて着色
の続きをしました。
ドライヤーで乾かし、大事な目玉の部分を仕上げます。
「先生、どうですか?」
と作品を見せてくれました。本当にこんな生き物がいたらいいですね!
ちょこちょこと海底を歩いていそうです!
最後はみんなで協力して後片付けをしました。
使う前よりもきれいになったのですよ!!ありがとう!
The japanese page is this page.
Students from class B.
Students were making work based on 15 years from now.
The future, any job, a dream you are working towards; students thought of lots of different things.
The students cut out their faces and made their bodies.
Some people had a detailed plan of what they would be making.
Some people started to ask others about how they could make their ideas.
’How can I make stairs?’ someone asked me.
The japanese page is this page.
Students from class B.
We covered pieces of newspaper with coloured tape.
You could try to think of how the pattern would look on the bag when it was finished.
Some people had an explanation for their pattern.
There were some people who attached pieces of newspaper before covering with tape to try and make a big bag.
What is going to go into suck a big bag?! You need to think about what design you will have on such a big bag.
There were some people who finished their bags quickly.