Paku-paku(Grade4)

2013年02月07日 16時30分00秒 | Grade 4

The japanese page is this page.

 

Students from class B.

 

A triangle shapes doesn’t deform if you push it from the side, but a rectangle can.

Using this idea you can make a toy.

Today’s activity was to do this.

 It is fun to see how things move.

There were lots of fun ideas about how to use the movement.

 It’s fun for the teacher too!


ドリームボックス(4年生)その5

2013年02月07日 13時51分02秒 | 4年生

A組の様子です。

 

将来の自分がどんな場所で活躍しているのか、想像をはたらかせながら

作りました。

自分をどのあたりに配置したらいいか、家具や小物はどうしようか…

などいろいろ考えながら作りました。

時々席の近くの人に尋ねて参考にすることもありました。それはアイデ

アに限らず、作り方や色のことまでいろいろです。

 

とても細かいところまでつくっていました。

手前はスポーツドリンク、奥はタオルだそうです!!

この後、スポーツドリンクにストローまで立てていました!!!

この人はピアノの中まで表現していました!!!!

ピアノが大好きな事が分かりますね!

 

だんだん姿を現してきた夢のステージ。

完成間近です!


空人 ~飛べ!わたしのこころ~(5年生)その4

2013年02月07日 10時06分44秒 | 5年生

C組の様子です。

 

工作用紙でつくった骨組みにキッチンペーパーを貼る活動をしました。

『包む』ことを意識して貼り付けなければなりません。また、形や大きさ

に合わせてキッチンペーパーを折ったり切ったりすることも必要です。

 

また、水分も気をつける要素です。たっぷり糊を浸みこませた方が貼り

付けやすいのですが、形が大きく変形してしまいます。

 

大きさや形状によっては早めに終わる人も出てきました。

その人たちはお花紙で着色をします。

「絵の具で塗るものだと思っていました。お花紙楽しいです!」

と意外なもので着色することに喜んでいました。


Rubber bands (Grade 3)

2013年02月07日 08時30分00秒 | Grade 3

The japanese page is this page.

 

Students from class A.

We dropped about 10 rubber bands and looked to see what we could see from the shape.

5 people worked around a piece of paper.

People understood what I wanted them to try to do in this activity.

 “Ahh, this is like …!”

 “I can see a …!”

“Oh yes, I can see. It’s interesting!”

I heard different groups saying.

 

 Here is some work.

“The surprised chef”

 

 “A whale trying to swallow a fish”

 

 “Auntie on the bike”

 

 “A boy with a football”

 

 “Muscles girl”

 

 It’s fun to sometimes have a free activity like this.

I was thinking we could have the same activity but with different groups.

It seemed people could think of new things in different groups.

 “It’s fun teacher!”

 I was pleased to hear.