US2016003247(JP)
[0002] Japanese Patent No. 2009-281509 (Patent Literature 1) as background art of the subject technical field discloses that
本技術分野の背景技術として、特許2009-281509号公報(特許文献1)がある。この公報には、
“There is an inclined surface having the plate thickness reduced from the outer peripheral side to the inner peripheral side preliminarily formed on the surface of the mirror plate of the orbiting scroll, which faces the mirror plate of the fixed scroll in expectation of the scroll deformation.
旋回スクロールの鏡板の固定スクロールの鏡板との対向面には、スクロールの変形を見越して、予め外周側から内周側にかけて板厚が小さくなる傾斜面を形成する。」と記載されており、
The fixed scroll has a spiral wrap standing on the inner periphery of the flat plate, and a cylindrical mirror plate mounted on the outer periphery to surround the wrap.
「平板部の内周部に渦巻状のラップが立設されるとともに外周部にラップを囲むように筒状の鏡板が設けられてなる固定スクロールと、
The orbiting scroll has a standing spiral wrap in mesh with the fixed scroll wrap on the mirror plate opposite the fixed scroll at the side of the standing wrap to form a plurality of compression chambers.”
固定スクロールのラップ立設側に対向した鏡板に固定スクロールのラップと噛み合って複数の圧縮室を形成する渦巻状のラップが立設されてなる(*旋回スクロール)
This makes it possible to “improve efficiency of the compressor by reducing the friction loss caused by deformations of the fixed scroll and the orbiting scroll” (see abstract).
これにより「固定スクロールと旋回スクロールの変形に起因して生じる摩擦損失を低減して圧縮機の効率を向上させること」ができると記載されている(要約参照)。
US2020063736(JP)
[0050] In the scroll compressor according to the present embodiment, the oil supplying passage to compression chamber 15 is configured with passage 13a formed inside orbiting scroll 13 and recess 12a formed in a wrap side end plate of fixed scroll 12.
本実施の形態によるスクロール圧縮機では、圧縮室15への給油経路が、旋回スクロール13の内部に形成された通路13aと、固定スクロール12のラップ面側鏡板に形成された凹部12aから構成されている。
Third opening end 56a of passage 13a is formed at wrap tip end 13c and is periodically opened to recess 12a according to the orbiting movement.
通路13aの第3開口端56aはラップ先端13cに形成し、旋回運動にあわせて周期的に凹部12aに開口させ、
Further, fourth opening end 56b of passage 13a is always open to back-pressure chamber 29.
また通路13aの第4開口端56bは常に背圧室29に開口させている。
Accordingly, back-pressure chamber 29 and second compression chamber 15b can intermittently communicate with each other (see FIGS. 6 and 9).
これにより、背圧室29と第2圧縮室15bを間欠的に連通させることができる(図6、図9参照)。
EP3495663(JP)
[0016] Further, a turning bearing that supports the drive shaft with respect to the turning scroll 6 is disposed on a side closer to the motor unit than the end plate of the turning scroll 6.
なお、旋回スクロール6に対して駆動軸を支持する旋回軸受は、旋回スクロール6の鏡板よりもモータユニット側に配置されている。
As a result, compared with a shape in which the turning bearing enters into the end plate in order to reduce the axial dimension, even with the turning scroll 6 and the fixed scroll 7 having the same diameter, a compression amount can be secured without reducing a compression chamber.
これにより、軸方向寸法を低減するために鏡板内に旋回軸受が入り込んだ形状に比べて、同じ径の旋回スクロール6及び固定スクロール7であっても、圧縮室を削減することなく圧縮量を確保できる。
EP3048304(JP)
[0015] The fixed scroll 11 is fixed with bolts or the like (not shown) to the frame 14 that is fixed and supported in the airtight container 21.
固定スクロール11は、密閉容器21内に固定支持されているフレーム14に、不図示のボルト等によって固定されている。
The fixed scroll 11 has an end plate 11 a, and a scroll wrap 11 b (blade) that is upright on one side of the end plate 11 a.
固定スクロール11は、鏡板11aと、鏡板11aの一方の面に立設された渦巻11b(渦巻歯)と、を有している。
A discharge port 111 for discharging the compressed fluid is formed through the substantially central part of the fixed scroll 11.
また、固定スクロール11の略中央部には、圧縮された流体を吐出するための吐出ポート111が貫通して形成されている。
The discharge valve 25 is placed at the outlet of the discharge port 111 of the fixed scroll 11 so as to cover the discharge port 111, and prevents backflow of the fluid.
さらに、固定スクロール11の吐出ポート111の出口部には、吐出弁25が吐出ポート111を覆うように設置され、流体の逆流を防止するようにしている。
US9435340
Compression mechanism 18 may generally include an orbiting scroll 68 and a non-orbiting scroll 70. Orbiting scroll 68 may include an end plate 72 having a spiral vane or wrap 74 on the upper surface thereof and an annular flat thrust surface 76 on the lower surface. Thrust surface 76 may interface with annular flat thrust bearing surface 54 on main bearing housing 46. A cylindrical hub 78 may project downwardly from thrust surface 76 and may have a drive bushing 80 rotatably disposed therein. Drive bushing 80 may include an inner bore in which crank pin 64 is drivingly disposed. Crank pin flat 66 may drivingly engage a flat surface in a portion of the inner bore of drive bushing 80 to provide a radially compliant driving arrangement. An Oldham coupling 82 may be engaged with the orbiting and non-orbiting scrolls 68, 70 to prevent relative rotation therebetween.
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