intakeを動詞として使っていいのか?
EP2948630
"[0101] The engine 900 may be configured to intake of (*? partake ofとの類推?)air for combustion in several ways. In some embodiments, fresh air enters through an aperture 570D of the rotor 910 and then passes through a reed valve 917 into a working chamber via rotor intake port 915. Fuel may be provided into the working chamber by a fuel injector (e.g., fuel injector 200 or 539A or 539B, for example) or via a carburetor such as carburetor 580 for example."
機関900は、いくつかの方法において、燃焼のための空気を吸気するように構成されてもよい。いくつかの実施形態では、新鮮な空気は、回転子910の開口570Dを通して流入し、次いで、リード弁917を通して、回転子吸気ポート915を介して、作業チャンバの中に通過する。燃料は、燃料注入器(例えば、燃料注入器200または539Aまたは539B)によって、または、例えば、気化器580等の気化器を介して、作業チャンバの中に提供されてもよい。
WO2013036339
"[0022] FIGS. 2A and 2B illustrate this alternating sequence of operation in which FIG. 2A illustrates a first half cycle of operation and FIG. 2B illustrates the second half cycle of operation. As shown in FIG. 2A, during the first half cycle of operation the first compressor head 102 is in the exhaust stroke and exhausts a first gas flow A-i , while the second compressor head 104 is in the intake stroke and simultaneously intakes a second gas flow B. "
図2Aおよび図2Bは、この交互の順序の工程を図示する。図2Aは工程の第一の半サイクルを図示し、図2Bは工程の第二の半サイクルを図示する。図2Aに示すように、工程の第一の半サイクル期間に、第一のコンプレッサヘッド102は放出行程にあり、第一のガス流A1を放出し、一方、第二のコンプレッサヘッド104は吸気行程にあり、同時に第二のガス流Bを吸気する。
WO2005070175
"As shown in FIGS. 6 and 7, the inlet 114 of the air pump 90 is open to the interior chamber 112 of the control housing 72. As such, the air pump 90 draws air from the interior chamber 112 of the control housing 72. The control housing 72 has an air inlet 116. The air inlet 116 is open to the interior chamber 112. An air filter 118 is secured to the housing 72 and is positioned to filter air being drawn into the interior chamber 112 through the air inlet 116. When operated, the air pump 90 generates reduced air pressure in the interior chamber 112 thereby drawing air from the atmosphere through the filter 118, the air inlet 116, and into the interior chamber 112. Air in the interior chamber 112 is then drawn into the pump inlet 114 and pumped to the air valve 102. When the cover 74 is secured in place (see FIG. 1), the housing 72 is substantially sealed such that substantially all of the air drawn into the interior chamber 112 by the air pump 90 is drawn through the filter 118 (and hence the air inlet 116)."
図6及び図7に示すように、空気ポンプ90の入口114は、制御ユニットのハウジング72の内部チャンバ112に対して開放されている。したがって空気ポンプ90は、制御ユニットのハウジング72の内部チャンバ112から空気を吸気する。一方、制御ユニットのハウジング72は空気吸込口116を有しており、この空気吸込口116が内部チャンバ112に対して開いている。空気フィルタ118はハウジング72に固定されており、空気吸込口116を通って内部チャンバ112に吸気される空気をろ過するように配置されている。空気ポンプ90が動作すると内部チャンバ112内の空気圧を低下させ、これにより大気中の空気がフィルタ118、空気吸込口116、そして内部チャンバ112へと吸気されるようになる。内部チャンバ112内の空気はその後ポンプ入口114へと吸気され、空気弁102へと送り込まれる。カバー74を所定の位置に固定すると(図1参照)ハウジング72はほぼ密閉状態となるため、空気ポンプ90によって内部チャンバ112へ吸気される空気のほぼ全てがフィルタ118(したがって空気吸込口116)を通ることになる。
US2011100213
"1. A compressed air energy storage (CAES) system comprising:
an ambient air intake configured to intake a quantity of ambient air for storage in a compressed air storage volume;
a compression system coupled to the ambient air intake and configured to compress the quantity of ambient air to a quantity of compressed air, the compression system comprising a compression path therethrough configured to convey the quantity of compressed air through the compression system;
a first path proceeding from the ambient air intake to the compression system and configured to convey the quantity of ambient air to the compression system; and
a second path proceeding from the compression system to the compressed air storage volume and configured to convey the quantity of compressed air to the compressed air storage volume; and
a dehumidifying system coupleable to at least one of the first path, the compression path, and the second path, the dehumidifying system comprising a dehumidifying component configured to remove a quantity of moisture from one of the quantity of ambient air and the quantity of compressed air."
【請求項1】
圧縮空気貯蔵空間内に貯蔵するためにある量の周囲空気を吸気するように構成された周囲空気吸気口と、
前記周囲空気吸気口に結合されており、前記ある量の周囲空気をある量の圧縮空気に圧縮するように構成された圧縮システムであって、圧縮システムを通して前記ある量の圧縮空気を輸送するように構成された圧縮経路を含む、圧縮システムと、
前記周囲空気吸気口から前記圧縮システムに続き、前記ある量の周囲空気を前記圧縮システムに輸送するように構成された第1の経路と、
前記圧縮システムから前記圧縮空気貯蔵空間に続き、前記ある量の圧縮空気を前記圧縮空気貯蔵空間に輸送するように構成された第2の経路と、
前記ある量の周囲空気および前記ある量の圧縮空気のうちの1つからある量の水分を除去するように構成された除湿部品を備える、前記第1の経路、前記圧縮経路および前記第2の経路のうちの少なくとも1つに結合可能な除湿システムと
を備える、圧縮空気エネルギー貯蔵(CAES)システム。
US2013096809
"31. The device as recited in claim 30, wherein each cylinder of the internal combustion engine has an intake valve for intake of air, and an exhaust valve for discharge of a combustion waste gas, as actuators, opening times of which are set by a separate camshaft in each case, and wherein the control unit is configured to control the camshafts in such a way that the opening times of the intake valve and of the exhaust valve one of do not overlap or overlap only slightly."
【請求項17】
前記内燃機関(1)の各シリンダ(2,3,4,5)は、空気を吸気するための吸気弁(15)と、燃焼排気ガスを排出するための排気弁(16)とをアクチュエータとして有しており、これらの弁の開放時間は各カムシャフトによって調整され、
前記吸気弁(15)と前記排気弁(16)の開放時間が重複しないように又は僅かにのみ重複するように、前記制御機器(18)は前記カムシャフトを駆動制御する、請求項16記載の装置。
WO0009879
"1. An internal combustion engine comprising :
at least one combustion cylinder having an intake port for intake of combustion air, an exhaust port for exhausting of gaseous products of combustion within said combustion cylinder and ignition means for igniting an air-fuel mixture therein to produce combustion ;
a combustion piston mounted within said combustion cylinder for reciprocating motion therein responsive to combustion within said combustion cylinder ;
an engine crankshaft connected to and rotatably driven by the reciprocating motion of said combustion piston ;
at least one expansion cylinder having a gas inlet port for intake of the gaseous products of combustion exiting said combustion cylinder and a gas outlet port for exhausting the gaseous products after expansion within said expansion cylinder ;
an expander piston mounted within said expansion cylinder reciprocating motion therein, responsive to the expansion of gaseous products of combustion between a top dead center anda bottom dead center, said gas outler port being located between the top dead center and the bottom dead center, closer to bottom dead center, whereby said expander piston serves as a valve for said gas outlet port, permitting the exhaust of the gaseous products from the expansion cylinder as the expander piston uncovers said gas outlet port in approaching bottom dead center ;
an expander crankshaft connected to and rotatably driven by the reciprocating motion of said expander piston ;
a gas passage connecting said exhaust port of said combustion cylinder with said gas inlet port of said expansion cylinder ;
a single valve located between said exhaust port and said inlet port regulating both the exhaust gas of the gaseous products from said combustion cylinder and the intake of the gaseous products into said expansion cylinder ; and
a drive shaft rotatably driven by said engine crankshaft and by said expander crankshaft."
【請求項1】 内燃機関であって、
少なくとも一つの燃焼シリンダを有し、該燃焼シリンダは、燃焼用空気を吸気するための吸気ポートと、前記燃焼シリンダ内の燃焼ガス生成物を排気するための排気ポートと、前記燃焼シリンダ内の混合気を点火して燃焼を発生させる点火手段とを有し、
さらに、前記燃焼シリンダ内の燃焼に応じて往復運動を行う、前記燃焼シリンダ内に設けられた燃焼ピストンと、
前記燃焼ピストンに連結され、かつ前記燃焼ピストンの往復運動によって回転可能に駆動されるエンジン・クランクシャフトと、
少なくとも一つの膨張シリンダとを有し、前記膨張シリンダは、前記燃焼シリンダ内に存在する燃焼ガス生成物を吸気するためのガス入口ポートと、前記膨張シリンダ内の膨張後におけるすべてのガス生成物を排出するためのガス出口ポートとを有し、
さらに、前記膨張シリンダ内に設けられ、燃焼ガス生成物の膨張に応じその中で上死点および下死点間を往復運動するエキスパンダ・ピストンを有し、前記ガス出口ポートは前記上死点により近い、前記上死点と前記下死点の間に位置し、それによって、前記エキスパンダ・ピストンは前記ガス出口ポートに対する弁として作用して、前記エキスパンダ・ピストンが下死点に近づきつつ前記ガス出口ポートを開くときに前記エキスパンダ・シリンダからのガス生成物を排出させ、
さらに、前記エキスパンダ・ピストンに連結され、かつ前記エキスパンダ・ピストンの往復運動によって回転可能に駆動されるエキスパンダ・クランクシャフトと、
前記燃焼シリンダの前記排気ポートを前記膨張シリンダの前記ガス入口ポートに連結するガス通路と、
前記燃焼シリンダのガス生成物の排出と、前記膨張シリンダへの前記ガス生成物の吸気とを調整する、前記排気ポートおよび前記ガス入口ポートの間に位置するシングル弁と、
前記エンジン・クランクシャフトおよび前記エキスパンダ・クランクシャフトによって回転可能に駆動される駆動軸と、を有することを特徴とする内燃機関。
EP3471985
"[0004] In another embodiment, a vehicle comprises a frame; ground engaging members supporting the frame; an operator compartment supported by the frame; an engine compartment rearward of the operator area, the engine compartment being enclosed; an input duct inputting ambient air into the engine compartment; and an exhaust duct exhausting air from the engine compartment."
別の実施形態において、車輌は、フレームと、フレームを支持する地面係合部材と、フレームによって支持される運転室と、運転室の後方にあるエンジン室であって、囲まれているエンジン室と、エンジン室内へと周囲空気を吸気する吸気ダクトと、エンジン室から空気を排気する排気ダクトとを含む。
EP2011048392
"With reference to figure 5, at the end of the expansion stroke the valve-system 4 puts the combustion-expander 2 into communication with the atmosphere via the regenerator 5 which is in its cool state. The combustion gas is displaced at constant pressure into the atmosphere giving up its heat to the regenerator 5 which returns to its hot state. While the combustion-expander 2 expansion and exhaust processes are taking place the induction-displacer 1 has taken in a new charge of gas. The cycle is then repeated."
図5に関連して、膨張ストローク終了後、バルブシステム4は、その冷たい状態にあるリジェネレータ5を介して、燃焼-エキスパンダ2を大気と連絡させる。燃焼ガスは、その熱をリジェネレータ5に与えながら一定圧力で大気中へと変位する。そして、リジェネレータ5はその熱い状態に戻る。燃焼-エキスパンダ2の膨張および排気プロセスが起こる間に、誘導-ディスプレーサ1は、新たなガスを吸気する。サイクルは、その後繰り返される。
US2005193993
"[0004] For a running engine, a vaporization chamber (or vapor chamber) under substantial super-atmospheric pressure has a pulsed, pressurized fuel spray injector spaced from a heated heat-transfer surface. Vapor at pressure, previously produced by spray heated by the heat-transfer surface, recirculates adjacent the injector. The vapor intercepts and turbulently mixes with injected liquid spray. This assists in producing more vapor, while the mixture is heated further by the heat-transfer surface. A vapor passage from the chamber conducts the fuel vapor to the engine in a manner preserving substantial super-atmospheric pressure in the chamber. Thus the vapor density associated with the pressure condition of the chamber helps produce fuel vapor. Time delay and flow conditions between liquid injection into the vaporization chamber and entry of the fuel into a combustion region of the engine can promote mixing of vapor with any residual atomized fuel particles. With fuel such as gasoline it is found that effective vaporization and transport from a central vapor chamber to cylinders of an engine can be produced without use of airflow in the vapor chamber. In other instances, a limited input of pressurized air may facilitate operation. The air can aid in recirculation of the heated vapor and mixing with the injected liquid spray. In either system, the motive power of the introduced liquid spray, itself, can produce strong turbulent mixing action. If air is to be introduced to the vapor chamber, it may be admitted as cross-jets at the nozzle at which the liquid spray emerges to promote atomization of the liquid spray into finer particles."
エンジンを運転するために、実質的に超大気圧下の気化室(または蒸気室)が、加熱された熱伝達面から離間された脈動化加圧燃料噴霧噴射器を有する。熱伝達面によって加熱された噴霧によって事前に発生されたある圧力下の蒸気は、噴射器に隣接して再循環する。蒸気は、噴射された液体噴霧を受け止めてそれと乱流状態で混合する。このことは、より多量の蒸気の発生を補助し、一方、混合物は、熱伝達面によってさらに加熱される。前記室からの蒸気通路は、室内を実質的に超大気圧に維持しつつ燃料蒸気をエンジンに導く。このようにして、前記室の圧力状態に関連する蒸気密度は、燃料蒸気の発生を補助する。気化室内への液体噴射とエンジンの燃焼領域内への燃料流入との間の時間遅延および流量状態により、蒸気と残りの霧化燃料粒子との混合を促進できる。ガソリンなどの燃料については、蒸気室で空気流を用いることなく、中央蒸気室からエンジンのシリンダまでの有効な気化および輸送を行うことができることが確認されている。他の実施例では、加圧空気の入力を制限することにより、作動を促進することが可能である。空気は、加熱蒸気の再循環、および噴射された液体噴霧との混合を促進できる。一方の装置では、導入される液体噴霧自体の原動力は、強力な乱流混合作用を生じさせることができる。空気が蒸気室に導入された場合、空気は、ノズルでクロスジェットを吸気することが可能であり、このノズルにおいて、液体噴霧は、その霧化を促進するように、より微細な粒子になる。
※コメント投稿者のブログIDはブログ作成者のみに通知されます