EP3556557
"[0026] Figure 4 illustrates an exemplary 3D printer 400 comprising an extrusion nozzle (402), a feeder (404), and a melter (406) for feeding material (322) into pores or spaces (306) between the fiber tows so as to fabricate the pins in a z-direction (z-pins); and a platform (410) (e.g., print bed or base) for supporting the plies (302) or base layer (408) while the pins (308) are being formed. Example printers 400 include, but are not limited to, a desktop Fused Deposition Modeling (FDM) 3D printer. In one or more examples, the 3D printer is controlled using software. The platform (410) and/or the nozzle (402) are moved so that the nozzle (402) and the plies (302) or base layer (408) can be moved relative to one another in an x-y plane (412) and vertically up or down in a z-direction (414). In one or more further examples, the printer has a robot head with two end effectors (or a dual end effector), where one end effector is used for depositing the layers (301) or plies (302) including fiber tows (304) (or layups on the surface(s) of the layer(s) 301), and the other end effector is used for deposition of the bead(s) of material (322) to build the pins (308)."
図4は、例示的な3Dプリンタ400を示しており、このプリンタは、ファイバートウの間の孔又は隙間(306)に材料(322)を供給して、z方向に沿ってピン(zピン)を作製するための押出ノズル(402)、供給部(404)、溶融部(406)を有する。また、ピン(308)の成形中に、プライ(302)又はベースレイヤ(408)を支持するためのプラットフォーム(410)(例えば、プリントベッド、あるいは、プリント台)を有する。プリンタ400の例には、限定するものではないが、デスクトップ型の熱溶解積層法(「FDM」)3Dプリンタが含まれる。1つ以上の実施例において、3Dプリンタは、ソフトウェアを用いて制御される。プラットフォーム(410)及び/又はノズル(402)を移動させて、ノズル(402)と、プライ(302)又はベースレイヤ(408)とを、x-y平面(412)内で相対移動させ、また、z方向(414)に上下方向に相対移動させることができる。1つ以上の別の実施例においては、プリンタは、2つのエンドエフェクタ(又は、1つのデュアル・エンドエフェクタ)を備えるロボットヘッドを有する。一方のエンドエフェクタは、ファイバートウ(304)(又は、レイヤ301の表面のレイアップ)を含むレイヤ(301)又はプライ(302)の積層に使用され、他方のエンドエフェクタは、ピン(308)を形成するための材料(322)の粒子(bead)の堆積に使用される。
US2019016069
"[0064] Referring briefly to FIGS. 9 and 11, the spring clamp 340 and the upper plate 308 and/or the lower plate 306 may include a spring clamp alignment feature 346. The spring clamp alignment feature 346 may facilitate centering the spring clamp 340 relative to the upper plate 308 and lower plate 306 such that the upper plate 308 and lower plate 306 may uniformly distribute the plate clamping force 344 onto the composite charge 500.
図9および図11を簡単に参照すると、ばねクランプ340および上部プレート308および/または下部プレート306は、ばねクランプ整列機構346を含むことができる。ばねクランプ整列機構346は、ばねクランプ340を上部プレート308および下部プレート306に対してセンタリングすることを容易にすることができ、上部プレート308および下部プレート306が、プレートクランプ力344を複合チャージ500上に均一に分配することができる。
In this regard, by centering the spring clamp 340 relative to the upper plate 308 and lower plate 306, the lengthwise tension 460 (FIG. 8) may be uniformly distributed across the width of the composite charge 500. In an embodiment of the spring clamp alignment feature 346, the spring clamps 340 may each include a notch 348 (FIG. 11) formed in each of the free ends 342 of the spring clamp 340.
これに関して、ばねクランプ340を上部プレート308および下部プレート306に対してセンタリングすることによって、長手方向の張力460(図8)を複合チャージ500の幅にわたって均一に分布させることができる。ばねクランプ整列機構346の実施形態では、ばねクランプ340は、それぞれ、ばねクランプ340の自由端342の各々に形成されたノッチ348(図11)を含むことができる。
The upper plate 308 and/or the lower plate 306 may include spring clamp alignment features 346 in the form of centering marks 350 (FIG. 9), and which may include a longitudinally-oriented mark and/or a transversely-oriented mark. The centering marks 350 may be embossed, scribed, painted, engraved, machined, cast, or formed in any manner on the exterior surfaces of the upper plate 308 and/or the lower plate 306.
上部プレート308および/または下部プレート306は、センタリングマーク350(図9)の形態のばねクランプ整列機構346を含むことができ、長手方向のマークおよび/または横方向のマークを含むことができる。センタリングマーク350を、上部プレート308および/または下部プレート306の外面にエンボス加工、刻み付け、塗装、彫刻、機械加工、鋳造、または任意の方法で形成することができる。
In an embodiment, the centering marks 350 may include transversely-extending grooves 351 (FIGS. 10, 12-13) that may be formed (e.g., machined) into the exterior surface of the upper plate 308 and the lower plate 306. Such grooves 351 may guide the installation of the spring clamps 340 into position by engaging with the inner edges of the free ends 342 (FIGS. 10-13) of each spring clamp 340.
一実施形態では、センタリングマーク350は、上部プレート308および下部プレート306の外面に形成(例えば、機械加工)され得る横方向に延伸する溝351(図10、図12~図13)を含むことができる。このような溝351は、各ばねクランプ340の自由端342(図10~図13)の内縁部と係合することにより、ばねクランプ340の設置を所定の位置に案内することができる。
Further in this regard, the intersection of the centering marks 350 (e.g., grooves) may generally designate the geometric center of an upper plate 308 or lower plate 306.
さらに、これに関して、センタリングマーク350(例えば、溝)の交差点は、一般に、上部プレート308または下部プレート306の幾何学的中心を指定することができる。
By positioning the spring clamp 340 such that the intersection of the longitudinally-oriented mark and transversely-oriented mark is visible through the notch 348 when the spring clamp 340 is viewed from the top-down direction as shown in FIG. 9, the spring clamp 340 may be generally centered on the upper plate 308 and lower plate 306."
図9に示すように、ばねクランプ340を上下方向(*上から下)に見たときに、長手方向のマークと横方向のマークとの交差点がノッチ348を通って見えるように、ばねクランプ340を配置することによって、ばねクランプ340を、一般に、上部プレート308および下部プレート306上にセンタリングすることができる。
EP2822852
"[0023] The horizontal fitting portion 306 is tapered in two directions.
水平連結部分306は、2つの方向にテーパが付けられている。
First, due to the presence of diagonal edges 314, horizontal fitting portion 306 is tapered in a top to bottom direction
第1に、斜め縁部314の存在により、水平連結部分306は上下方向にテーパが付けられている。
-the width 316 of the horizontal fitting portion 306 is greater closer to a bottom surface 322 and smaller near a top surface 324 of the horizontal fitting portion 306.
つまり、水平連結部分306の幅316は、底面322に近づくにつれて大きくなり、かつ水平連結部分306の上面324近傍では小さくなる。
Second, the horizontal fitting portion 306 is tapered in a lengthwise direction-the horizontal fitting portion has a width 316 that is greater closer to the rib attachment member 304 and smaller towards the distal end 320 of the t-shaped fitting extension 302."
第2に、水平連結部分306は長手方向にテーパが付けられている。つまり、水平連結部分は、中央リブ取付部材304に近づくにつれて大きくなり、かつT字形連結延在部302の先端部320に向かって小さくなる幅316を有する。
WO2018044658
"[0057] Visual indicators 704G-704O identify mappings to physical controls on the right side of the game controller. In particular, visual indicator 704G is associated with connector 702G and indicates that connector 702G is mapped to the "X" button of the game controller. Visual indicator 704H is associated with connector 702H and indicates that connector 702H is mapped to a headphone input jack of the game controller. In other words, a pair of headphones that is plugged into connector 702H may receive audio output from the game controller. Visual indicator 7041 is associated with connector 7021 and indicates that connector 7021 is mapped to the "Y" button of the game controller. Visual indicator 704J is associated with connector 702J and indicates that connector 702J is mapped to moving the right joystick of the game controller in the up and down directions. Visual indicator 704K is associated with connector 702K and indicates that connector 702K is mapped to the "A" button of the game controller. Visual indicator 704L is associated with connector 702L and indicates that connector 702L is mapped to moving the right joystick of the game controller in the left and right directions. Visual indicator 704M is associated with connector 702M and indicates that connector 702M is mapped to the "B" button of the game controller. Visual indicator 704N is associated with connector 702N and indicates that connector 702N is mapped to depressing the left trigger of the game controller. Visual indicator 704O is associated with connector 702O and indicates that connector 702O is mapped to depressing the right joystick of the game controller."
WO2012112402
"[0049] The principal components for the torso points, i.e., a 3D orthonormal basis, may be computed as a result of applying principal component analysis (PCA) to the seven- by-three torso matrix. The first principal component u is aligned with the longer dimension of the torso. It may be canonically oriented (top-down) because in most dancing, it is not anticipated that the player's torso will stand upside-down relative to the sensor. In contrast, for the second principal component r, aligned with the line that connects the shoulders, the orientation is not so easily inferred, and here may be placed on the "left-right" skeleton orientation inferred by the skeletal tracking algorithm. Finally, the last axis of the orthonormal basis is computed as a cross product of the first two principal components, i.e., t = u x r. The resulting basis {u, r, t} may be referred to herein as the torso frame."
胴体点についての主成分、すなわち3D直交基底が、7かける3の胴体行列に主成分解析(PCA: principal component analysis)を適用した結果として計算されてもよい。第一の主成分u〔ベクトル〕は胴体のより長い寸法方向と整列させられる。これは正準的に(上下方向に)配向されてもよい。たいていのダンスではプレーヤーの胴体がセンサーに対して上下さかさまになることは予期されないからである。対照的に、両肩をつなぐ直線と整列させられる二番目の主成分r〔ベクトル〕については、配向はそれほど簡単には推定されず、ここでは骨格追跡アルゴリズムによって推定される「左右」骨格配向上に置かれてもよい。最後に、正規直交基底の最後の軸が、最初の二つの主成分のクロス積として計算される。すなわち〔ベクトル〕t=u×rである。結果として得られる基底{u,r,t}は本稿では胴体系と称されることがある。
US2016181714
"[0015] In some embodiments, a socket for an IC die package, such as an LGA (Land Grid Array) socket is surface mounted or otherwise attached to a motherboard. The bottom side connector with high speed cables already attached is placed in a fitting on the edge of the socket. The connector assembly is not permanently attached to the motherboard or to the socket, but floats vertically up or down. Other movements are constrained by alignment features designed into a bolster plate, the socket, and/or motherboard."
いくつかの実施形態において、LGA(ランドグリッドアレイ)ソケットなどのICダイパッケージのソケットは、マザーボードに面実装されるか、または異なる方法で取り付けられる。複数の高速ケーブルが既に取り付けられた底部側コネクタがソケットの端部に嵌って配置される。コネクタアセンブリはマザーボードまたはソケットに不変的には取り付けられず、上下方向に上または下へ浮遊する。他の動きは、ボルスタープレート、ソケット及び/又はマザーボード内に設計された位置合わせ機構により制約される。
WO2015175113
"[0056] In more traditional gesture input systems, the gestures are often non- ergonomic, up and down swipes, e.g., parallel to the display, which are detected using one or more motion cameras. Even techniques to capture hand gestures to augment the keyboard force the user to swipe up and down parallel to the display at an awkward angle. This quickly becomes tiring due to the unnatural movements."
より旧型のジェスチャー入力システムでは、ジェスチャーは通常、人間工学的なものではなく、上下方向のスワイプ、例えば、ディスプレイと平行なものであり、1または複数のモーションカメラを用いて検出される。キーボードを拡張するべくハンドジェスチャーを撮像する技術であっても、ユーザは、不自然な角度でディスプレイに平行に上下方向にスワイプするよう強制される。これは、不自然な動きであるので、短時間で疲れてしまう。
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