疲れた。
15分昼寝してた。
今日は、朝5時ごろから起きてたよ。
今日も1万歩を歩いたよ。
今、HEROを見てた。
(^^)
疲れた。
15分昼寝してた。
今日は、朝5時ごろから起きてたよ。
今日も1万歩を歩いたよ。
今、HEROを見てた。
(^^)
0001於戯 (ああ) 仏法に 値 (あ) ふこと、0001(Ā ) buppō ni atai (a ) fuko to
於戯 (ああ) 仏法に 値 (あ) ふこと 希 (まれ) にして、 喩 (たと) へを 曇 (どん) 華 (げ) の 萼 (はなぶさ) に仮り、類を浮木の穴に比せん、尚以て 足 (た) らざる者か。爰(ここ)に我等宿縁深厚なるに依って、幸に此の経に遇い奉ることを得(う)。
(Reading romaji)
於戯 (Ā ) buppō ni atai (a ) fuko to Nozomi (mare) ni shite, Yui (tato) e o kumori (Don) hana (-ge) no gaku (Hana busa) ni kari,-rui o ukiki no ana ni hise n, naomotte ashi (ta)-ra zaru-mono ka. 爰 (Koko) ni warera shukuen shinkō (jin atsu) naru ni yotte, Saiwai ni kono kei ni ai tatematsuru koto o e (u ).
(Literal translation)
ああ。仏法に値することは稀である。
Oh. It is rare to deserve Buddhist law.
その珍しさを例えるなら、私は「どんげの花」(滅多に咲かない花)で例えさせてもらう。
If you want to compare that unusualness, I would like to compare it to "Dong flower" (a flower that rarely blooms).
類似するものを「浮木」(丁度良い穴の開いた川に浮かぶ木)で表す。
A similar thing is represented by "float" (a tree that floats in a river with a good hole).
なおもって、それを表現するには不足する。
Still, there is not enough to express it.
ここに、私たちは宿縁がすごく深く。それによって、幸せなことに、私たちはこの経に遇うことを出来た。
Here, we have a very deep relationship. So, happily, we were able to treat this sutra.
(解説)(Commentary)
仏法は、時代によって変わる法である。それを「方便」と言う。
Buddhist law is a law that changes with the times. It is called "Expedient(FoBen)".
言葉は死に、また生まれる。
Words die and are born again.
「皆以方便分別(かいいほうべんふんべつ)」。
`Everyone. Use. Expedient. Separate. (kaī hō be n fun betsu)'.
全ての便法を分別しなさい。そう言うことです。
Separate all expedients.That is what it says.
時代は変わり、人、価値、社会も変わる。
Times change, people, value, and society change.
私たちが法を広める場所は世界であり、目的は社会的価値である。
The place where we spread the law is the world, and the purpose is social value.
精神は低きから高きに流れるのである。
The spirit flows from low to high.
より高い価値の法が求められる。
Higher value law is required.
仏法に値いするとは、二義あります。
There is a double sense that it deserves Buddhist law.
一に法これ仏法に値すること。
First, the law deserves Buddhism.
二に人これ仏法に値すること。
Second, people who deserve Buddhism.
法を「曇華の花房(うどんげのはんふさ)」に譬える。
The law is metaphorically referred to as "Udonge no Hanafusa".
人を「一眼の亀」に譬える。
A person is compared to a "one-eyed turtle".
大悪が起こらなければ、私たちは会い難い法である。
If no Great evil is happening, we are a law hard to meet.
時代は変わり「元初」です。喜ぶべきか憂うべきか。
The times have changed and it is "First Origin".
Should we be pleased or worried?
解説終わり。
End of commentary.
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仏法は、時の法である。それを方便と言う。
言葉は死に、また生まれる。
皆を以て方便を分別すべし、それは、全ての思想(法)を以て分別しなさいと言うことである。
時代は変わり、人、価値、社会も変わる。
法を広めるのは世界であり、目的は社会的価値である。
精神は低きから高きに流れるのである。
より高い価値の法が求められる。
仏法に値うとは、二義あり、一に法これ仏法に値すること。二に人これ仏法に値すること。
法を曇華の花房に譬える。人を一眼の亀に譬える。
大悪なければ会い難し法なり。
時は変わり元初である。喜ぶべきか憂うべきか。
終わり。
釈尊の一番息子の話。The story of the First son of Buddha.
Immediately after being born, Buddha's first son died when the Devil ate his child's left arm and right foot.
The Devil queen wanted a child.
As a result, the queen had many children.
Next, there is a person who forced the child to be reborn.
The person may have wanted to have a child who could help his teacher.
The child was born as before, with his left arm and right leg lost.
The child lives up to junior high school but dies.
Shin doesn't know if it is a "junior funeral."
However, this time, the child chanted "Namu_Myo_Ho_RengeKyo" and died without pain.
The child may have seen "the truth of the universe" on the verge of dying.
The next time the child is reborn.
God, Buddha, and Devil all tried to save the child.
Because they want them to be saved by the child.
This is because the world had promised Armageddon.
Everyone threw each seed towards the child's life.
It is the seed of the Buddha, the seed of the god, the seed of the Devil, the seed of the Amida, the seed of the world. He also threw seeds of wisdom, seeds of desire, and seeds of libido.
The child was born safely this time.
The child has a mission to save all the gods and Buddhas, and even the Devil.
This is just fantasy.
Memories of a summer night. It is also a memorable story for Shin.
The end.
釈尊の一番の息子は、生まれてすぐ魔族によってその子の左腕と右足を食われて死ぬ。
魔族の女王は、子供が欲しかったのである。
そのかいあって、女王には子供が沢山生まれた。
次にその子を強引に生まれ変わらせた人がいる。
その人は自分の師を助けれる子を出現させたかったのだろう。
その子は、以前のまま左腕と右足をなくして生まれてきた。
その子は中学生まで生きるが死ぬ。
それが「中等部葬」であるかは真は知らない。
しかし、今度は、その子は「南無妙法蓮華経」を唱えて痛みなく死んだ。
その子は死ぬ間際に「宇宙の真理」を見たかもしれない。
次にその子が生まれ変わるときに。
神様、仏様、魔族は、皆でその子を救おうとした。
それは、自身を救って欲しいからである。
歴史に世界のハルマゲドンが約束されていたからである。
皆は、その子の命に向けて各々の種を投げ込んだ。
それは、仏の種であり、神の種であり、魔族の種、阿弥陀の種、世界の種である。智慧の種、欲望の種、性欲の種も投げ込んだ。
その子は、今度は無事に生まれてきた。
その子は、全ての神仏、そして魔族さえも救う使命を得たのである。
これは、単なる御伽噺(おとぎばなし)である。
夏の世の思い出話。真にとっても思い出話である。
おしまい。
(Yuya's adventure)0005_never karaoke
Everyone gathers at the church to practice hymns.
"Yuya. No, no.
Lord lives in space.
Please make Yuya's voice echo in the universe.
again." Father Adwe encouraged Yuya.
"Dedicated to God.
Oh my Miko. Oh ooooo~oo"
(I don't want to lose a big voice.
good. Resonate in the entire universe. )
Yuya was enthusiastic.
"We follow the Lord. Lord."
"Yes. Up to that.
Yuya. It was very nice. Especially at the end. You were full of energy.''
Father Adwe was pleased.
“Yes. Thank you.” Yuya bowed.
"If you do it, you can do it." Mendia made fun of Yuya.
"It's awful," Yuya laughed.
"Painful" Mendia squeezed the likely voice.
"What's wrong?" Yuya looked at her face with anxiety.
There was a red blot on her left palm.
"It's a sign of God's messenger, so it doesn't hurt," Mendia said vigorously.
"It's okay," Yuya said with deep thought.
Yuya learned a lot at the church. There is a lord in the universe. The voice seems to echo in the entire universe.
The church was booming. Some people even say, "I'm fine with Yuya's voice."
However, calm days do not last long.
(Here, take a break.) The writer said.
to be continued. Next time (Gee! Kidnapping!)
教会に集まって、みんなが賛美歌の練習をしている。
「裕也。だめだめ。
主は、宇宙に住んでいます。
その宇宙に響き渡るように声をだしてください。
もう一回。」アドウェ神父は、裕也を激励した。
「神に捧げん。
我が神子をぉぉおお」
(デカイ声なら負けないぞ。
ようし。全宇宙に響け。)
裕也は意気込んだ。
「我ら。主に従う。主よ」
「はい。そこまで。
裕也。よかったよ。特に最後のほうが。元気がいっぱい出ていた」
アドウェ神父は喜んでいた。
「はい。ありがとうございます。」裕也はお辞儀をした。
「やれば、出来るですね」メンディアは茶化した。
「ひどいなぁ」裕也は笑った。
「痛い」メンディアは、出そうな声を押し殺した。
「どうしたの?」裕也は、心配そうに彼女の顔を見つめた。
左の手のひらに赤いしみが出来ていた。
「神の使いの印。だから痛くない。」メンディアは、強盛に言った。
「なら良いけど」裕也は、考え深げでいた。
教会で、裕也は、いろいろ学んだ。宇宙に主はいるんだ。全宇宙に響くようにだ。
教会は活気づいていた。みんなも、裕也の声を聞き元気がでると言う人もいるくらい。
だが、平穏な日日も長くは続かない。
ここで、まずは一休み。
つづく。 次回(げぇー!誘拐!)
#Yuya #adventur #YuyaAdoventur #OriginalNovel #NeverKaraoke
Human heart.No.006
3302_0005人間の本位(善こそ全て)自作小説
--大悪が終って②--
The drastic battle of the Chinese people has begun.
A young Hong Kong leader, Shutei, was arrested.
Shin has a relation to protect her.
Makoto does not know if she is guilty, but he can give her a good body.
He can also share her pain. He can divide her into belief and courage.
(It's not a battle in Hong Kong.
It is the battle of the Chinese people in China.
It is a battle of Japanese faith in the neighboring country.
It is a battle for people who believe in freedom.
Otherwise, the reform will not succeed. )
Shin thought so.
(If you attach a god and Buddha to your side, nature will support you.
There is nothing that cannot be fulfilled.
I don't know what will happen, but
I am looking forward to seeing what good luck will bring.
However, I don't want only a disaster to occur. )
Shin thought.
(I have no choice but to pray.
May her wish be fulfilled.
The Chinese people will get the ideal future. )
(Well, do you pray again?
If Shin prays, the future is already fixed. )
Shin heard the voice of the saint again.
(She has no choice but to awaken the hearts of all the people in China and make a relation.
First, let's pray for Shutei. )
Shin's prayer goals have been set.
Makoto has been praying for soldiers and police of the world's military for a long time.
Because they are deadly and do their job in the first battle.
That is why Shin protects them.
o be continued. Next time (After the Great evil ending ③)
中国国民の本当の戦いがはじまった。
香港の若き指導者「周 庭 (しゅう てい)」さんが逮捕された。
真は、彼女を守るためにリレーションした。
真は彼女に罪があるかは分らないが、善身をわけ与えれる。
痛みも分かち合える。強い信念も勇気も分けれる。
(それは、香港で起こった戦いではない。
中国国民の自身の中国で起こった戦いである。
隣国の日本の信仰の戦いである。
自由を信仰する人戦いである。
そうしなければ、改革は成功しない。)
真は、そう考えた。
(神仏を味方につければ、自然は味方をしてくれる。
成就出来ないことはない。
何がどう起こるかわからないが、
どう言う容で幸運が現れれるか楽しみである。
しかし、災害だけは起きないでほしくない。)
真は思った。
(祈るしかない。
彼女の願いが成就しますように。
中国国民が理想の未来の姿を得れますよに。)
(ほう。また、祈るのかい。
真さんが祈れば、もう未来は確定だね。)
真は聖人の声がまた聞こえた気がした。
(彼女は中国の全国民の心を呼び覚ましリレーションしていくしかないのである。
まずは、周庭さんを祈ろう。)
真の祈りの目標は決まった。
真は、前から世界の軍隊の兵士や警察を祈ってリーレーションしていた。
なぜなら、彼らは第一戦で命をかかて職務をしている。
だから、真は彼らを守るのである。
つづく。 次回(大悪終わりて③)
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