和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

油圧を供給

2018-07-10 18:59:52 | 英語特許散策

US2016223077(JP)
"[0010] To handle this, it is considered to maintain the pulley pressure in a high state previously, in order to suppress the instantaneous torque inputted to the belt of the continuously variable transmission and occurrence of the belt slippage. However, this leads to an increase in a load on an oil pump for supplying the hydraulic pressure. In addition, in a case where this oil pump is driven by the engine, this also leads to a degradation of a fuel economy (consumption). Thus, a reduction in the load on the oil pump is desired."

「[0010] これに対して、無段変速機のベルトに瞬間的なトルク入力が生じ、ベルト滑りの発生を抑制するために、予めプーリ圧を高い状態に維持しておくことも考えられるが、それでは油圧を供給するためのオイルポンプの負荷の増大を招くことになる。また、このオイルポンプがエンジンで駆動される場合は、燃費の悪化にも繋がることになるため、オイルポンプの負荷は軽減することが望まれる。 」

US2016131230(JP)
"[0051] In the hydraulic circuit 100, the oil discharged from the oil pump 101 is distributed to the hydraulic chamber 12A of the actuator 12 of the drive pulley 7 to change a speed ratio by changing an effective running diameter of the belt 9, and to the hydraulic chamber 32 of the actuator 15 of the driven pulley 8 to establish a belt clamping pressure by the driven pulley 8. In order to transmit the torque required to propel the vehicle Ve through the CVT 5, relatively highly pressurized oil is delivered to the hydraulic chambers 12A and 32. "

「[0047] その油圧回路100は、駆動プーリ7における推力付与装置12の油圧室12Aと、従動プーリ8における推力付与装置15の油圧室32とに、オイルポンプ101が吐出した圧油を供給するように構成されている。したがって、駆動プーリ7側の油圧室12Aには、ベルト9の巻き掛け半径を変化させて変速を行うための圧油が供給され、その従動プーリ8側の油圧室32には、従動プーリ8がベルト9を挟み付ける力を発生させるための油圧が供給される。また、CVT5は、車両の走行のためのトルクを伝達するものであり、しかも油圧に応じたトルク容量に設定されるものであるから、油圧室12A,32には、伝達トルクに応じた高い油圧を供給することになる。 」

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外嵌

2018-07-10 18:05:42 | 英語特許散策

WO2015168202
"16. The rotatable assembly of claim 12, wherein the elastomeric portion of the dust cap defines a sealing bead located along an outer perimeter of the elastomer portion, and wherein the sealing bead is elastical!y deformable to fit over a lip located around the opening of the bore."

「16. 前記ダストカップの前記弾性部分が、当該弾性部分の外周部に沿って位置する封止ビードを画成し、 
前記封止ビードが、弾性変形可能であり、前記孔部の前記開口部の周りに位置する縁部に外嵌されていることを特徴とする請求項12に記載の回転可能組立体。」

US2015107406
"18. The method according to claim 17, further comprising the step of:
fitting an excluder seal about the outer periphery of one of the plurality of annular projections."

「18. 前記複数の環状突起のうちの1つの環状突起の前記外周に排除用シールを外嵌するステップを更に含む、請求項17に記載の方法。」

US2016223104
"1. A pipe coupling comprising:
a tubular casing, having a longitudinal gap between a first free end and a second free end, for fitting around a pipe;
a tensioning system for tightening the casing around the outer surface of the pipe, the system comprising:
a first pivoting member, extending radially from the first free end of the tubular casing;
a second pivoting member, extending radially from the second free end of the tubular casing, having a projection located at a distal end of the second pivoting member and extending towards the first pivoting member;
a bridge plate located inside the casing for spanning the longitudinal gap between the first free end and the second free end of the tubular casing;
at least one fastener; and
means for restraining radially the projection of the second pivoting member relative to the first pivoting member,
wherein, upon tightening the or each fastener, the first pivoting member and the second pivoting member pivot about the projection, and the first pivoting member and the second pivoting member resiliently bend about the first free end of the tubular casing and the second free end of the tubular casing respectively, such that each proximal end of the first pivoting member and the second pivoting member are drawn together to both tighten the casing around the outer surface of the pipe and to apply a radial force to the bridge plate."

「1. 第1自由端部と第2自由端部の間に長手方向ギャップを有し、管に外嵌される管状のケーシングと、 
該ケーシングを前記管の外面の周りで締める締め付けシステムと、を備えた管継手において、 
前記締め付けシステムは、 
前記管状のケーシングの前記第1自由端部から半径方向に延びる第1枢動部材、 
前記管状のケーシングの前記第2自由端部から半径方向に延び、前記第1枢動部材に向かって延びる突起が遠位端部に位置付けられた第2枢動部材、 
前記ケーシング内に位置付けられ、前記管状のケーシングの前記第1自由端部と前記第2自由端部の間の前記長手方向ギャップに跨るブリッジ板、 
少なくとも1つのファスナ、及び 
前記第2枢動部材の前記突起を前記第1枢動部材に対して半径方向に拘束する手段 
を含み、前記ファスナを締めると、前記第1枢動部材及び前記第2枢動部材は、前記突起を支点に枢動し、前記第1枢動部材及び前記第2枢動部材は、前記管状のケーシングの前記第1自由端部及び前記管状のケーシングの前記第2自由端部それぞれを中心に弾性的に曲がっており、前記第1枢動部材及び前記第2枢動部材の近位端部同士が接近して前記管の前記外面の周りで前記ケーシングを締めると共に前記ブリッジ板に半径方向力を加えるようにする管継手。 」

US2016290343
"[0017] In a preferred embodiment in which the rotor device is in particular suited for uses in a turbomolecular pump, a plurality of rotor elements are arranged in particular in the longitudinal direction on the rotor shaft, in particular by pressing. However, a corresponding rotor element may for example also be a disc-shaped carrier of a Holweck stage. This carrier caries the tubular elements of the Holweck stage or is integrally formed therewith. According to the present disclosure, also such a rotor element or such a rotor element carrier is made from the above mentioned material, in particular aluminum, and is fitted on a stainless steel shaft by pressing. "

「[0017] ロータデバイスが特にターボ分子ポンプでの使用に適している好ましい実施形態では、複数のロータ要素がロータ軸に特に長手方向に、特には押し付けによって配置されている。しかしながら、対応するロータ要素は、例えばホルベック段(Holweckstufe)の円盤状のキャリアであってもよい。このキャリアは、ホルベック段の管状の要素を支持するか、又は管状の要素と一体的に形成されている。本発明によれば、このようなロータ要素又はこのようなロータ要素キャリアも、上記の材料、特にアルミニウムから形成されており、押し付けによってステンレス鋼の軸に外嵌されている。 」

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CVT、シーブ

2018-07-10 17:35:52 | 英語特許散策

US2015111674
" 1. A CVT drive system comprising:
a moveable sheave axially moveable along a first shaft and having a radially extending surface;
a fixed sheave fixed to the first shaft, the fixed sheave cooperatively disposed with the moveable sheave to engage a belt therebetween, the first shaft engagable with an engine output;
a back plate attached to the first shaft and having a radial surface, the back plate engaged with the moveable sheave for a locked rotation while allowing a relative axial movement;
an inertia member radially moveable upon the radially extending surface and the radial surface upon rotation of the moveable sheave, the inertia member is temporarily disengagable from the radial surface and from the radially extending surface;
a first spring resisting axial movement of the moveable sheave toward the fixed sheave along the first shaft; and
a sleeve member disposed between the moveable sheave and the fixed sheave, the sleeve member rotatable with the belt."

「1. 第1のシャフトに沿って軸方向に移動可能であり、径方向に延びる面を有する可動シーブを備え、 
前記第1のシャフトに固定された固定シーブを備え、前記固定シーブは前記可動シーブに対して協働的に配置されて、これらのシーブの間にあるベルトに係合し、前記第1のシャフトはエンジン出力軸に係合可能であり、 
前記第1のシャフトに取付けられ、かつ径方向面を有する背面板を備え、前記背面板は相対的な軸方向移動を許容しつつ、ロックされた回転のために前記可動シーブに係合し、 
前記可動シーブの回転により、前記径方向に延びる面と前記径方向面の上で、径方向に移動可能な慣性部材を備え、前記慣性部材は前記径方向面と前記径方向に延びる面から一時的に解放可能であり、 
前記第1のシャフトに沿って前記固定シーブに向かう、前記可動シーブの軸方向の移動に抵抗する第1のバネを備え、 
前記可動シーブと前記固定シーブの間に配置されたスリーブ部材を備え、前記スリーブ部材は前記ベルトとともに回転可能である 
CVT駆動システム。 」

US2015080170
"[0034] Returning to FIG. 1, the pulley assembly 26 includes a first pulley or sheave pair 40 and a second pulley or sheave pair 42. The first pulley 40 includes a first truncated conical sheave or member 40A and second truncated conical sheave or member 40B in axial alignment with the first truncated conical sheave 40A. The second sheave 40B is directly connected for rotation with the transfer member 32 and may be integrally formed with the transfer member 32. The first sheave 40A is moveable axially relative to the second sheave 40B by a hydraulic control system (not shown) or other actuating system. It should be appreciated that the sheaves 40A and 40B may be axially switched without departing from the scope of the present invention. 

[0035] The second pulley 42 includes a first truncated conical sheave or member 42A and second truncated conical sheave or member 42B in axial alignment with the first truncated conical sheave 42A. The second sheave 42B is directly connected for rotation with the transmission output shaft or member 22 or may be integrally formed with the transmission output shaft or member 22. The first sheave 42A is moveable axially relative to the second sheave 42B by a hydraulic control system (not shown) or other actuating system. It should be appreciated that the sheaves 42A and 42B may be axially switched without departing from the scope of the present invention. 

[0036] A torque transmitting belt or chain 44 having a V-shaped cross section is mounted between the first pulley pair 40 and the second pulley pair 42. Drive torque communicated from the transfer shaft 32 is transferred via friction between the sheaves 40A and 40B and the belt 44. The ratio of the input pulley 40 to the output pulley 42 is adjusted by varying the spacing between the sheaves 40A and 40B and between the sheaves 42A and 42B. For example, to change the ratio between the pulleys 40 and 42, the axial distance between sheaves 40A and 40B may be reduced by moving sheave 40A towards sheave 42B while simultaneously the axial distance between sheave 42A and 42B may be increased by moving sheave 42A away from sheave 42B. Due to the V-shaped cross section of the belt 44, the belt 44 rides higher on the first pulley 40 and lower on the second pulley 42. Therefore the effective diameters of the pulleys 40 and 42 change, which in turn changes the overall gear ratio between the first pulley 40 and the second pulley 42. Since the radial distance between the pulleys 40 and 42 and the length of the belt 44 is constant, the movement of the sheaves 40A and 42A must occur simultaneously in order to maintain the proper amount of tension on the belt 44 to assure torque is transferred from the pulleys 40, 42 to the belt 44."

「[0034]図1に戻り参照すると、プーリ組立体26は、第1のプーリまたはシーブの対40、および第2のプーリまたはシーブの対42を含む。第1のプーリ40は、第1の切頭円錐形シーブまたは部材40A、および第1の切頭円錐形シーブ40Aと軸方向に位置合わせされた第2の切頭円錐形シーブまたは部材40Bを含む。第2のシーブ40Bは、伝動部材32と一緒に回転するように直接接続され、また、伝動部材32と一体的に形成されうる。第1のシーブ40Aは、油圧制御システム(図示せず)かまたは他の動作システムにより、第2のシーブ40Bに対して軸方向に可動である。シーブ40Aおよび40Bが本発明の範囲から逸脱することなく軸方向に取り替え可能であることを理解されたい。 

[0030] [0035]第2のプーリは、第1の切頭円錐形シーブまたは部材42A、および第1の切頭円錐形シーブ42Aと軸方向に位置合わせされた第2の切頭円錐形シーブまたは部材42Bを含む。第2のシーブ42Bは、変速装置出力軸もしくは部材22と一緒に回転するように直接接続されるか、または変速装置出力軸もしくは部材22と一体的に形成されうる。第1のシーブ42Aは、油圧制御システム(図示せず)かまたは他の動作システムにより、第2のシーブ42Bに対して軸方向に可動である。シーブ42Aおよび42Bが本発明の範囲から逸脱することなく軸方向に取り替え可能であることを理解されたい。 

[0031] [0036]V形断面を有するトルク伝達ベルトまたはチェーン44が、第1のプーリ対40と第2のプーリ対42との間に取り付けられる。伝動軸32から伝達された駆動トルクが、シーブ40Aおよび40Bとベルト44との間の摩擦を介して伝達される。入力プーリ40の出力プーリ42に対する比率は、シーブ40Aと40Bとの間隔、およびシーブ42Aと42Bとの間隔を変化させることによって調整される。例えば、プーリ40と42との比率を変更するために、シーブ40Aをシーブ42Bの方へ動かすことによりシーブ40Aと40Bとの間の軸方向距離が減少され、それと同時に、シーブ42Aをシーブ42Bから離れる方へ動かすことによりシーブ42Aと42Bとの間の軸方向距離が増大されうる。ベルト44のV形断面により、ベルト44は、第1のプーリ40のより高い位置に掛かり、かつ、第2のプーリ42のより低い位置に掛かる。したがって、プーリ40および42の有効径が変化すると、第1のプーリ40と第2のプーリ42との間の全歯車比が変化する。プーリ40と42との間の径方向距離、およびベルト44の長さは一定であるので、シーブ40Aおよび42Aの運動は、プーリ40、42からベルト44にトルクが伝達されることを確実とするようにベルト44上の適切な量の張力を維持するために、同時に起こる必要がある。」

US2004102266
"[0014] Referring to the drawings, wherein like characters represent the same or corresponding parts throughout the several views, there is seen in FIG. 1 a continuously variable transmission (CVT) ratio control system 10. The control system 10 includes a CVT 12 and a hydraulic control 14. The CVT 12 includes a pair of variable diameter sheaves or pulleys 16 and 18, which are interconnected by a flexible torque transmitter such as a belt 20. The sheave 16 includes a control chamber and piston 22 and the sheave 18 includes a chamber and control piston 24. Each of the sheaves 16 and 18 are only shown in halves to permit simplicity within the drawings. Those skilled in the art will be well aware that construction and assembly of variable diameter sheaves, such as 16 and 18, as well as the control piston and chambers 22 and 24, which are employed therewith. 

[0015] The piston and chamber controls 22 and 24 are hydraulically operated devices, which receive fluid pressure through passages 26 and 28, respectively, from the hydraulic control 14. The hydraulic control 14 includes a positive displacement pump 30, which draws fluid from a reservoir 32 through a passage 34 and delivers pressurized fluid to a passage 36. The pump 30 is a conventional hydraulic device well known to those skilled in the art. 

[0016] The passage 36 communicates with a ratio valve 38, a bypass valve 40, and a system relief valve 42. The system relief valve 42 is a conventional pressure regulator valve, which limits the maximum output pressure of the pump 30 in the passage 36. The bypass valve 40 is also a conventional regulator valve having a control port 44, a pilot port 46, and a bias spring 48. The bypass valve 40 is effective to return fluid from the passage 36 to a passage 50, which communicates with the inlet of the pump 30 in such a manner as to supercharge the pump inlet in a well-known manner."

「[0007] 各図面を通して、同一又は相当する部品には同じ符号を付している。図1には、無段変速機(CVT)変速比制御システム10を示している。制御システム10は、CVT12と油圧制御系14とを含んでいる。CVT12は、一対の可変直径シーブ又はプーリー16及び18を含んでおり、両者は、ベルト20のような可撓性のトルク伝達部材によって相互接続されている。シーブ16は制御チャンバ及びピストン22を含んでおり、シーブ18はチャンバ及び制御ピストン24を含んでいる。シーブ16と18は、図面を単純化するため、それぞれ半分だけを図示している。当業者であれば、16及び18のような可変直径シーブ、並びにそれらと共に用いられている制御ピストン及びチャンバ22及び24の構造及び組立について、よく承知頂いているであろう。 

[0008] ピストン及びチャンバ制御器22と24は油圧作動装置であり、それぞれ、油圧制御系14から、経路26及び28を通して流体圧を受け取る。油圧制御系14は容積式ポンプ30を含んでおり、容積式ポンプ30は、経路34を通してリザーバ32から流体を引き込み、加圧された流体を経路36へ送る。ポンプ30は、当業者には周知の従来型の油圧装置である。 

[0009] 経路36は、変速比弁38、バイパス弁40及びシステム逃がし弁42と連通している。システム逃がし弁42は従来型の圧力調整弁であり、経路36内のポンプ30の最大出力圧を制限する。バイパス弁40も、制御ポート44、パイロットポート46及びバイアスばね48を有する従来型の調整弁である。バイパス弁40は、流体を経路36から経路50へ戻す働きをし、周知のやり方でポンプ入口を過給するような様式で、ポンプ30の入口と連通している。 」

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当ブログの例文について

本ブログの「特許英語散策」等題した部分では、英語の例文を管理人の独断と偏見で収集し、適宜訳文・訳語を記載しています。 訳文等は原則として対応日本語公報をそのまま写したものです。私個人のコメント部分は(大抵)”*”を付しています。 訳語は多数の翻訳者の長年の努力の結晶ですが、誤訳、転記ミスもあると思いますのでご注意ください。