US2015183422(JP)
"[0120] In the EV mode, both the clutch CL1 and the brake BK1 are released, and the engine 1 is separated from the driving device 1-2 for a hybrid vehicle, so that the power running operation of the rotating electric machine MG is performed. Thus, the EV power running/regeneration operation can be performed without dragging the engine 1 in the EV travel mode. Further, there is a case in which the regeneration energy is not obtained when the battery is fully charged in the EV travel mode. In this case, the engine brake may be simultaneously used. By the engagement of the clutch CL1 or the brake BK1, the engine 1 is connected to the drive wheel 32, and hence the engine brake can be exerted on the drive wheel 32. As indicated by the triangle of FIG. 15, when the clutch CL1 or the brake BK1 is engaged in the EV mode, the engine 1 is rotated, and the rotating speed of the engine is increased by the rotating electric machine MG so that the engine brake state can be set. "
「[0100] EVモードでは、クラッチCL1及びブレーキBK1が共に開放され、エンジン1がハイブリッド車両用駆動装置1−2から切り離されて、回転機MGが力行する。これにより、EVモードの走行時に、エンジン1を引き摺らずにEV力行/回生ができる。また、EVモードでの走行時に、バッテリの充電状態がフルとなり、回生エネルギーが取れない場合が発生し得る。この場合、エンジンブレーキを併用することが考えられる。クラッチCL1あるいはブレーキBK1を係合することで、エンジン1を駆動輪32と接続し、エンジンブレーキを駆動輪32に作用させることができる。図15に三角印で示すように、EVモードでクラッチCL1あるいはブレーキBK1を係合すると、エンジン1を連れ回し状態とし、回転機MGでエンジン回転数を上げてエンジンブレーキ状態とすることができる。 」
US9020692(JP)
"In the parallel travel, the driving force output from the first motor for travel 14A which performs the power running is transmitted to one driving wheel W of the front wheel and the rear wheel, and the first clutch 32 and the second clutch 33 are in the connection state.
Then, the internal combustion engine 11 is started by the driving force output from the second motor for travel 14B or by the driving force transmitted from the other driving wheel W side of the front wheel and the rear wheel, performs the power output while rotating the second motor for travel 14B, and thereby the driving force output from the started internal combustion engine 11 is transmitted to the other driving wheel W of the front wheel and the rear wheel. "
「パラレル走行では、力行運転する第1走行用モータ14Aから出力される駆動力が前輪および後輪のうち一方の駆動輪Wに伝達され、第1クラッチ32および第2クラッチ33は接続状態とされる。
そして、内燃機関11は第2走行用モータ14Bから出力される駆動力または前輪および後輪のうち他方の駆動輪W側から伝達される駆動力によって始動されて、第2走行用モータ14Bを連れ回しつつ動力出力を行ない、始動後の内燃機関11から出力される駆動力が前輪および後輪のうち他方の駆動輪Wに伝達される状態である。」