US2018312006
"1. A fire for a passenger vehicle, comprising:
a tread adapted to come into contact with the ground via a tread surface and having an axial width LT,
the tread comprising two axially exterior portions each having an axial width at most equal to 0.3 times the axial width LT and each delimited axially on the inside by a circumferential groove,
at least one axially exterior portion comprising axially exterior grooves, an axially exterior groove forming a space opening onto the tread surface and being delimited by at least two faces referred to as main lateral faces connected by a bottom face,
at least one axially exterior groove, referred to as major groove, having a mean width W, defined by the mean distance between the two lateral faces, at least equal to 1 mm, a depth D, defined by the maximum radial distance between the tread surface and the bottom face, at least equal to 5 mm, and a curvilinear length L,
the axially exterior major grooves each comprising, over a portion of the curvilinear length L, a radially interior zone Z1 having a radial height h1 equal to D/3 and a maximum width W1 that is substantially constant, and a radially exterior zone Z2 having a radial height h2 equal to 2D/3 and a width W2,
the tire further comprising a crown reinforcement radially on the inside of the tread,
the crown reinforcement comprising a working reinforcement and a hoop reinforcement,
the working reinforcement comprising two working layers each comprising reinforcing elements which are coated in an elastomeric material, mutually parallel and respectively form, with a circumferential direction of the tire, an oriented angle at least equal to 20° and at most equal to 50°, in terms of absolute value, and of opposite sign from one layer to the next,
said working layer reinforcing elements being comprised up of individual metal threads or monofilaments having a cross section the smallest dimension of which is at least equal to 0.20 mm and at most equal to 0.5 mm, and a breaking strength Rm,
the density of reinforcing elements in each working layer being at least equal to 100 threads per dm and at most equal to 200 threads per dm,
the hoop reinforcement comprising at least one hooping layer comprising reinforcing elements which are mutually parallel and form, with the circumferential direction of the tire, an angle B at most equal to 10°, in terms of absolute value,
wherein the the axially exterior major grooves of the tread, of depth D, comprise, over at least 30% of their curvilinear length L, a radially interior zone Z1 having a maximum width W1 at least equal to 2 mm and a radially exterior zone Z2 having a width W2 at most equal to 1 mm over a radial height h3 at least equal to D/3,
and wherein the breaking strength Rc of each working layer is at least equal to 30 000 N/dm, Rc being defined by: Rc=Rm*S*d, where Rm is the tensile breaking strength of the monofilaments in MPa, S is the cross-sectional area of the monofilaments in mm<2 >and d is the density of monofilaments in the working layer considered, in number of monofilaments per dm."
【請求項1】
乗用車用のタイヤ(1)であって、
・トレッド表面(21)を介して路面に接触するようになった軸方向幅LTのトレッド(2)を有し、
・前記トレッド(2)は、各々が多くとも前記軸方向幅LTの0.3倍に等しい軸方向幅(LS1,LS2)を有しかつ各々が周方向溝(25)によって軸方向内側について画定された2つの軸方向外側部分(22,23)を有し、
・少なくとも一方の軸方向外側部分(22,23)は、軸方向外側溝(24)を有し、軸方向外側溝(24)は、前記トレッド表面(21)上に開口した空間を形成するとともに底フェース(243)によって互いに連結された主要な側フェース(241,242)と呼ばれる少なくとも2つのフェースによって画定され、
・主要溝と呼ばれる少なくとも1つの軸方向外側溝(24)は、前記2つの側フェース(241,242)相互間の平均距離によって定められた少なくとも1mmに等しい平均幅W、前記トレッド表面(21)と前記底フェース(243)との間の最大半径方向距離によって定められた少なくとも5mmに等しい深さD、および曲線距離Lを有し、
・前記軸方向外側主要溝(24)は各々、前記曲線距離Lの一部分にわたり、D/3に等しい半径方向高さh1および実質的に一定である最大幅W1を備えた半径方向内側ゾーンZ1と、2D/3に等しい半径方向高さh2および幅W2を備えた半径方向外側ゾーンZ2を有し、
・前記タイヤは、前記トレッド(2)の半径方向内側に位置したクラウン補強材(3)を更に有し、
・前記クラウン補強材(3)は、ワーキング補強材(4)およびフープ補強材(5)を含み、
・前記ワーキング補強材(4)は、各々が補強要素を有する2つのワーキング層(41,42)で構成され、前記補強要素は、エラストマー材料で被覆され、前記補強要素は、相互に平行でありかつそれぞれ、前記タイヤの周方向(XX′)と、絶対値で表して少なくとも20°に等しくかつ多くとも50°に等しくしかも1つの層と次の層との間で互いに逆の符号を持つ有向角度をなし、
・前記ワーキング層の前記補強要素は、最小寸法が少なくとも0.20mmに等しくかつ多くとも0.5mmに等しい断面および破断強度Rmを有する個々の金属原糸またはモノフィラメントで構成され、
・各ワーキング層中の補強要素の密度は、1dm当たり少なくとも原糸100本に等しくかつ1dm当たり多くとも原糸200本に等しく、
・前記フープ補強材(5)は、少なくとも1つのたが掛け層を有し、前記少なくとも1つのたが掛け層は、相互に平行でありかつ前記タイヤの前記周方向(XX′)と絶対値で表して多くとも10°に等しい角度Bをなす補強要素を有する、タイヤにおいて、
前記トレッド(2)の深さDの前記軸方向外側主要溝(24)は、前記軸方向外側主要溝の曲線長さLの少なくとも30%にわたり、少なくとも2mmに等しい最大幅W1を備えた半径方向内側ゾーンZ1および少なくともD/3に等しい半径方向高さh3にわたって多くとも1mmに等しい幅W2を備えた半径方向外側ゾーンZ2を有し、
各ワーキング層(41,42)の破断強度Rcは、少なくとも30000N/dmに等しく、Rcは、Rc=Rm・S・dによって定められ、Rmは、MPaで表わされた前記モノフィラメントの引張り破断強度であり、Sは、mm2で表わされた前記モノフィラメントの断面積であり、dは、1dm当たりのモノフィラメントの本数で表わされた考察対象のワーキング層中のモノフィラメントの密度である、タイヤ。
US2009301627(JP)
" 7. The heavy duty radial tire of claim 1, wherein the belt cord in said outermost belt ply has a tensile break strength E of 1,830 to 3,830 N, and said outermost belt ply has a ply strength S of 50,500 to 78,500 N in which the ply strength S is the product of the tensile break strength E by the number of cords Nc per 5 cm width of the outermost belt ply (S=E×Nc).""
【請求項7】
前記最外ベルトプライは、前記ベルトコードの1本当りの引張り破断強度Eが1830~3830Nであり、かつこの引張り破断強度Eと、最外ベルトプライの巾5cm当たりのコード打込み本数Ncとの積(E×Nc)であるプライ強度Sを50500~78500Nとしたことを特徴とする請求項1~6の何れかに記載の重荷重用ラジアルタイヤ。
US2018117970
"3. The tire according to claim 1, wherein the hooping layer has an elongation at break AR at least equal to 5.5%."
【請求項3】
前記たが掛け層(71)は、少なくとも5.5%に等しい破断時伸び率ARを有する、請求項1または2記載のタイヤ。
US2016001600
"7. The rubberized reinforcement ply as claimed in 1, wherein the viscose multifilament yarn has an elongation at break in the range of ≧5% and ≦20%."
【請求項7】
前記ビスコースマルチフィラメントヤーンが、≧5%~≦20%の範囲、好ましくは≧6%~≦15%の範囲の破断時伸びを有することを特徴とする、請求項1~6の一項または複数項に記載のゴム引き補強プライ。
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