ロクマルでいこう、60でGo!

" AS SLOW AS POSSIBLE AND AS FIRST AS NECESSARY "

T W I S T E D

2013年03月13日 | PICKUP TRUCKS & 4X4

 洋の東西を問わず男たる者かっこいい車のステアリングを握りたい気持ちは皆同じ...。

 

でもちょっと待って!

 

その前に、これを知っておいた方がいいだろう!?(以下)

 

 TWISTEDは英国のランドローバーのディーゼル車のチューニングとスタイリングを手掛けている。彼らが手掛けたローバーが自らの愛車のチューニングの為に役立つかどうかは別としても整然と整理されまとめられたそのスタイルの定義には参考になるなる内容であると感じている。

彼らのホームページより:

Twisted has been getting the best from a wide variety of diesel vehicles for a decade. The years spent tuning and improving every model of diesel Land Rover have given us an unrivalled expertise when it comes to enhancing all Defenders, Range Rovers, Discovery's and Freelander vehicles.

The Twisted team is highly experienced and enthusiastic. Whether you're interested in a simple ECU remap performance upgrade or a bespoke conversion from workhorse to luxury cruiser, we are always on hand to advise on Land Rover products and upgrades. We are committed to help you get the best quality products for your vehicle, whether via our online mail order store, or through a full workshop re-build, and guarantee our best advice and the highest standard of workmanship.

 

彼らのカスタム(チューニング)は4つに分けられている。(種類)

 

1. ALPINE EDITION (アルパイン仕様):走りが主目的

 

2. RETRO EDITION(レトロ仕様): ノスタルジックな雰囲気を楽しむ

 

3, FRENCH EDITION(フレンチ仕様):街乗り

 

4, RED EDITION (レッド仕様):個性的街乗り

 

彼らのチューニングにはロック走行やヘビーローデングのオーバーランド仕様はなく、おおかた街中での使用が主目的の様だ。

 

英国風街乗りカスタムである。

 

積極的にモモのステアリングやレカロのシートを取り入れている。

 

内装は各プラスチックを皮で巻く、これで雰囲気はラグジュアリーになる。

 

彼らのチューニングにはセクシーなイメージがある。

 

泥は似合わないな...

 

そしてチューニングの選択の手順

Every Defender that rolls out of the Twisted workshop is exclusively designed for its new owner. In order to get to that stage, we follow an in-depth step-by-step process that ensures that everything, from the driving experience to the comfort level to the physical appearance is exactly the way you want it to be. However, we begin with you…

  1. step one: you (ライフスタイルは!?)

    This is both the most crucial and the most flexible part of the Twisted process. We need to fully understand you and your lifestyle. Over several face-to-face or telephone conversations we will ask many questions about how you intend to use the Defender, what kind of terrain it will need to handle, and what special requirements you have for it. The information we glean will form the blueprint for the rest of the steps.

  2. step two: drive (走り)

    Twisted Defenders are a joy to drive. That’s because we labour over the customisation of every detail to make sure that it is ideal for you in every way. We will recommend the right combination of wheels and tyres; and work out whether the standard suspension works best for you, or if you need the extra damping power, adhesion and stability of an exclusive Twisted suspension set up.

    Drive
  3. step three: power(動力)

    There is much that can be done to a Defender engine in order to make it perform to your exact specifications. All our performance modifications begin with the re-mapping of the ECU data, which provides us with an excellent foundation for all additional hardware upgrades - everything that’s needed in order to squeeze every last drop of safe, useable performance from your vehicle. However, if you are after really serious power, we also offer full engine transplants. This service enables us to tailor the performance to your exact needs.

    Drive
  4. step four: comfort (乗り心地)

    How your Defender feels ‘under you’ is as essential to the overall driving experience as the way it handles. Appropriate, high quality seating, for instance, whether it’s with an upgrade to the classic seat, or a completely new sport model, can optimise your driving comfort and position. Depending on the way you intend to use your vehicle, we will recommend full interior acoustic sound deadening to dramatically enhance the Defender ‘drive’.

    Drive
  5. step five: style (スタイル)

    One of the most exciting things about a Land Rover Defender is the potential for accessorising it, inside and out. From rugged roof racks and rear spotlights, to high-end media installations and one-off storage solutions, we will work with you to adapt the vehicle so that it works for you in terms of style and on a practical level.

    Drive

 

 プロセスの流れを見て分かるがスタイルが一番最後である、勿論これは見た目や外観の事を指している。そして一番最初に問うのがライフスタイルである。

 

 車のスタイル = ライフスタイル

 

即ちライフスタイルが決まらなければ車のスタイルも決まらない。

即ちカスタム(チューニング)の本質は、

車を自分のライフスタイルに合わせる事。 

 

...これが理想なのだろう。

 

 各自、理想のライフスタイルと現実のライフスタイルがあり、交互に入り乱れまた変動もある。そういった中ではライフスタイルの選択が必要なのかも知れない。即ちライフスタイルが一時的であるにせよ選ばれたものであるならば乗る車も、チューニングも満足の行く物に近くなる可能性が大きい。

 ランドローバーディフェンダーはカスタムの素材としても人気がある事が伺われる。ディフェンダーはオフロードで楽しむだけではなく、街でもこうやって楽しめる車であるという事だ。ツイステッドはそういった意味でチューニングという形を通じてライフスタイルの選択の手伝いを行っていると言えよう。

 

 ディフェンダーの人気の影にライフスタイル有り!

 

ライフスタイルが大事だよ!という事です。

 

コメント
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