![](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/2f/a3/aacd0a148b84504e8a9f4818436c112a.png)
MLA 2016: 7–10 January, Austin, Texas; deadline le 8 mars, date limite le 8 mars
1. Reading Sand's Pasts/Sand's Futures: Evolving visions of Sand: How did Sand read the past, present, and future? How was Sand read in the past? In the present? How will she be read in the future? 1-page abstract 8 March to Alexandra Wettlaufer akw@austin.utexas.edu and Catherine Masson cmasson@wellesley.edu
Évolution des visions de Sand: Comment Sand a lu le passé, le présent et l'avenir? Comment Sand a-t-elle été lue dans le passé? Comment la lit-on à présent? Comment sera-t-elle lue dans le futur? Proposition d'une page maximum à envoyer au plus tard le 8 mars à Alexandra Wettlaufer akw@austin.utexas.edu et Catherine Masson cmasson@wellesley.edu
2. Pedagogical Publics: Teaching George Sand
Methodological, theoretical and thematic approaches to teaching Sand; the relevance of Sand’s works for today’s student; teaching Sand then and now; educating the general public about Sand. 1-page abstracts 8 March to Pratima Prasad pratima.prasad@umb.edu and Catherine Masson cmasson@wellesley.edu
Approches méthodologique, théorique et thématique pour enseigner George Sand; pertinence des oeuvres de Sand pour l'étudiant d'aujourd'hui; enseigner Sand alors et maintenant; sensibiliser le grand public à propos de Sand et combattre les clichés.
Proposition d'une page maximum à envoyer au plus tard le 8 mars à Pratima Prasad pratima.prasad@umb.edu et Catherine Masson cmasson@wellesley.edu
1. Reading Sand's Pasts/Sand's Futures: Evolving visions of Sand: How did Sand read the past, present, and future? How was Sand read in the past? In the present? How will she be read in the future? 1-page abstract 8 March to Alexandra Wettlaufer akw@austin.utexas.edu and Catherine Masson cmasson@wellesley.edu
Évolution des visions de Sand: Comment Sand a lu le passé, le présent et l'avenir? Comment Sand a-t-elle été lue dans le passé? Comment la lit-on à présent? Comment sera-t-elle lue dans le futur? Proposition d'une page maximum à envoyer au plus tard le 8 mars à Alexandra Wettlaufer akw@austin.utexas.edu et Catherine Masson cmasson@wellesley.edu
2. Pedagogical Publics: Teaching George Sand
Methodological, theoretical and thematic approaches to teaching Sand; the relevance of Sand’s works for today’s student; teaching Sand then and now; educating the general public about Sand. 1-page abstracts 8 March to Pratima Prasad pratima.prasad@umb.edu and Catherine Masson cmasson@wellesley.edu
Approches méthodologique, théorique et thématique pour enseigner George Sand; pertinence des oeuvres de Sand pour l'étudiant d'aujourd'hui; enseigner Sand alors et maintenant; sensibiliser le grand public à propos de Sand et combattre les clichés.
Proposition d'une page maximum à envoyer au plus tard le 8 mars à Pratima Prasad pratima.prasad@umb.edu et Catherine Masson cmasson@wellesley.edu