物語を絵に表そう~こんな場面だよ~(2年生)

2012年09月04日 16時00分00秒 | 2年生

六年ぶりに2年生で物語の絵を行います。

今日はその物語の舞台になる森の中をイメージして活動しました。

ローラーに葉っぱなどの森をイメージした形を張り付けて転がします。

まずはその形作り。

いろんなアイデアが出ました。

キノコや鳥、昆虫…森からイメージする形がたくさんあるようです。

次はいよいよローラーで画用紙に色をつけます。

数種類の中から色を選んで着色します。

森のイメージだったので黄緑よりも緑、水色よりも青、と濃い色を

選ぶ傾向がありました。

セロテープなどを用いてわざと色をつけなくする部分をつくってい

る人もいました。

どんな効果がでたのでしょうか。

みんな熱心にローラーを転がして着色しています!

上手に画用紙からはみ出ないように着色していたので

「いいよ!机にもぬってしまおう!」

と声掛けしたのですが他の人の迷惑を考えてかなかなか実行

しませんでした。

「もう!机をよごしなさい!」

と言ったら笑ってみんな思い切り着色し始めました。

活動後は使った道具をきれいに洗いました。

後片付けも図画工作の大事なことのひとつです!


Shiny instruments portraits (Grade 6) Part 12

2012年09月04日 08時30分00秒 | Grade 6

The japanese page is this page.

 

Students from class C.

 We did an exchange activity with our finished work.

Above the picture is the artist’s name.

Below the picture are comments received in the exchange activity.

 

Ms. IM’s work “Practicing the tuba”.

I think Ms. I has drawn someone blowing hard.

I think this from looking at the figure’s eyes looking at the pistons.

I think it is amazing how you have painted the shadows and wrinkles on the fingers.

                                                      From Ms. KM

 

 Ms KA’s work “A fun sound (trumpet)”

 It is different to the other work as you haven’t concentrated on just the trumpet or tuba.

You have lots of people in the picture with the trumpet and other details drawn in.

The distortion on the floor is interesting to look at.

I like that you have drawn so many things from the classroom.

                                                       From Ms. SK

 

 

Ms. KN’s work “The sound of a trombone flows through the classroom”.

Ms. K has drawn quite a serious face on the person playing here. 

 (The eyes are serious but the mouth looks happy!)

You can feel the size of the trombone as it comes out from the picture!

                                                  From Ms. KA