聖母子像~感じたことを表そう~(4年生)その4

2012年09月26日 16時00分43秒 | 4年生

A組の様子です。

彫刻刀で彫る活動も終わる人が出始めました。

刷り取る黒い版紙を板に固定したらいよいよ絵の具で刷り始めです。

右側が版木で左側が刷とっている途中のものです。

版画ではありますが、彫りにかかる時間が少なく技術を駆使する

必要もあまりありません。しかも絵を描く要領で刷ることができる

ため、初めての木版画には最適です。

 

木くずがたくさん出ますので活動後は掃除が必要です。当番制

ですがとてもきれいにしてくれました!

掃除が終わったところで感心したのが、当番ではないのに使った

道具をきちんと整理してくれていたことです!

作品をつくることだけが図画工作ではありません。

準備や片付けも大事です。役割や指示でなく、自分たちで考えて

行動できたことにたいへん感動しました。


先生が髪を切ったよ!(3年生)その11

2012年09月26日 15時01分40秒 | 3年生

C組の様子です。

作品に題名をつけていました。『先生が髪を切ったよ!』は題材の

名前になります。作品の名前になりますのでみんな悩みます…

いい題名はついたかな?

 

その後、交流活動が行われていました。まずは自分の作品ついて

アピールのようなものを記入します。

それから交流が始まります。

作者のアピールポイントを意識しながらの交流活動はまた違っ

たコメントが書けそうです。


A picture of the post-man (Grade 1) Part 2.

2012年09月26日 08時30分00秒 | Grade 1

The japanese page is this page.

 

Students from class A.

We asked the post-men from Japan Post to keep modeling for a second class.

They answered lots of questions from the students very well.

’How many letters can you get in the basket on the back of the bike?” someone asked.

I’ll show you, take a look inside…

“You could fit a letter from every student at Futaba, from the elementary school all the way up to the High School”.

He answered.

 ‘Wow! That many?!’

The children said with surprise.

 ‘I want to drive!!’

Someone said and after putting on the helmet they jumped up onto the seat.

‘What’s this by the handle?’ I heard someone say.

‘This is the horn, it makes a loud noise’was the reply.

While sketching there are many more exchanges like this.

We started to work very hard.

Father Richard came along who had allowed us to use the grounds of the church.

After drawing our sketches we took time to say thank-you.

After finishing our work we stopped to look back as the Japan Post vehicles left the church.

Everyone turned to call ‘Bye-bye! Thank-you!’

 When I looked back I could see everyone waving at the same time.

While it was being done as a courtesy, it seemed so genuine and full of heart as they called to say farewell. 

 You can see Ms. M smiling at their good will.

 

After meeting for a short time we have our sketches and can think about painting.