US9334613
[0039] FIG. 1a shows a side view of a machine for soil compaction designed as a self-propelled vibration roller 1 .
【0033】
図1aは、自走式振動ローラ1として示す土締固め機の側面図を示している。
The vibration roller 1 has a front carriage 8 having an operator's platform 42 and a rear carriage 3 having a diesel engine, which are connected via an articulated joint 41 .
振動ローラ1は、作業者台42を備える前方キャリッジ8と、ディーゼルエンジンを備える後方キャリッジ3とを有し、これら両キャリッジは関節ジョイント41を介して互いに接続されている。
A roller drum 4 (soil contact device) is arranged in each case on the front carriage 8 and on the rear carriage 3 via a roller drum support 2 .
ローラドラム4(土接触装置)が、ローラドラム支持体2を介して、前方キャリッジ8と後方キャリッジ3とにそれぞれ配設されている。
At least one of the roller drums 4 is provided with a travel drive.
両ローラドラム4のうちの少なくとも一方は、走行駆動装置を備える。
Furthermore, the interior of each roller drum 4 is provided with a vibration exciter 6 ( FIGS. 2, 3, 8), using which the roller drums 4 are set into vibration, which is transferred to the soil for the purpose of vibration compaction.
更に、各ローラドラム4の内部には、起振装置6(図2,3,8)が設けられ、これらを使用して、ローラドラム4は振動され、それが振動締固めのために土壌に伝えられる。
FIG. 1b illustrates an example of the basic structure of a soil compaction machine of the type vibratory plate.
図1bは、振動プレート式の土締固め機の基本構造の一例を図示している。
US2022181739(JP)
[0068] The excitation mechanism section 103 has an eccentric load (not illustrated) which is coupled with the power transmission mechanism section 102 to be able to transmit power.
【0038】
起振機構部103は、動力伝達機構部102と動力伝達可能に連結される偏心荷重(図示せず)を有する。
The excitation mechanism section 103
起振機構部103は、
causes the rolling plate 101 a of the working mechanism section 101 to shake vertically to generate a compacting force on the ground,
by causing the eccentric load to rotate by the rotative power of the motor transmitted by the power transmission mechanism section 102 ,
動力伝達機構部102によって伝達されるモータの回転動力によって偏心荷重を回転させることにより、
作業機構部101の転圧板101aを上下に振動させ、
and generates compaction force on the ground.
地面に対する締め固め力を発生させる。
US2021348601(JP)
[0002] As a compressor device to be mounted in a vehicle such as a four-wheeled automobile, there is known a compressor device using a linear motor as a driving source (see, for example, Patent Literature 1).
【0002】
4輪自動車等の車両に搭載されるコンプレッサ装置としては、リニアモータを駆動源として用いたものが知られている(例えば、特許文献1参照)。
This kind of linear motor type compressor can drive a piston reciprocating inside a cylinder with a linear thrust, and hence is a compression machine that does not need a link like a crank mechanism.
この種のリニアモータ式コンプレッサは、シリンダ内で往復動するピストンを直動推力により駆動できるので、クランク機構のようなリンクを必要としない圧縮機である。
Thus, the linear motor type compressor has a smaller mechanical loss and a smaller number of vibratory sources of vibration noise than a rotary-to-linear mechanism compression machine, and hence has higher efficiency and superiority in low noise.
このため、リニアモータ式コンプレッサは、回転直動機構の圧縮機に比較して機械的損失が少なく、振動騒音の起振源も少ないので、高効率であり、低騒音に優位性がある。