完璧な仏陀の気道法
ところで、わたくしは、前の節で、仏陀の気道の法は、クンダリニー・ヨーガの気道法の不十分な部分を補足したものであるとのべた。
それはどういうことか?
クンダリニー・ヨーガの気道は三本ある。
一つはスシュムナー管、他の二つは、ピンガラ、イダーの気道である。
中心となる気道はスシュムナー管である。これは、さきにものべたように、尾獣骨から始まって、延髄に至っている。
特殊な意念の力でクンダリニーが目ざめると、そのエネルギーは爆発的な勢いで、スシュムナー管を延髄まで上昇する。同時に、クンダリニーは、ピンガラ、イダーの気道をも上昇し、クンダリニーのエネルギー調節その他補助的なはたらきをする。
脊髄の右側にあるピンガラは、太陽の気道と呼ばれ、熱を統御する気道とされる。
左側のイダーは、月の気道と呼ばれ、冷気の流れを統御する。もし誤ってピンガラを通ってクンダリニーが目ざめると、外から全くコントロールのきかないすさまじい体内熱のために、修行者は、最悪の場合、文字通り真っ黒になって焼け死んでしまうことがあるという。
『クンダリニー』の著者、ゴーピ・クリシュナは、この過ちのためにかれ自身、危うく死をまぬがれた体験を記している。
わたくしが、仏陀を、クンダリニー・ヨーガの完成者であると断定するのは、このさきにあげたミラクルの池、伝や、雑阿含経に説かれる仏陀、奇蹟ら大を出し、下半身から水き出すという奇蹟は、このビオライダーを使ってのエネルギー対なのである。
この奇蹟は、クンダリニー・ヨーガ完成者独特のものなのさて、クンダリニーが目ざい、スムーズにエネルギーが気道を上下するうちに、修行が順書に進むと、クンダリニーはサハスラーラ・チャクラに到達し、ここで修行がする。(ただし、ここまで到達できる行者は、古今、稀である)
このように、サンドリニーは、運試骨から延髄にまで到達し、それからさらに上昇して、然的には頭頂のサハニーニ・チャクラにまで到達することになっているのだが、選、さきや、サハスラーに至る経路がどのようになっているのか、明瞭さでは、各社が送っていて、いうならば一本道であるから、はっきしている。しかし、これらさき、サハスラーラに至るルートは、一体どう
わたくしは、さきに、仏陀が弟子たちにクンダリニー・ヨーガを用いさせなかったのは、過激すぎるからだといったけれども、それはそれだけではなかったのである。
クンダリニー・ヨーガのチャクラ開発法は、不安定であり、不確実だったのである。仏陀は完璧な成仏法を作製して、弟子たちに教えたのである。
The perfect Buddha airway
By the way, I mentioned in the previous section that the Buddhist airway law supplemented the inadequate part of the Kundalini Yoga airway method.
What does that mean?
There are three airways in Kundalini Yoga.
One is the Sushmuner tube and the other two are the Pingala and Eider airways.
The central airway is the Sschmuner's canal. It starts with the Tailed Beast bone and reaches the medulla oblongata, as mentioned earlier.
When the Kundalini awakens with the power of a special idea, the energy explosively rises the Sschmuner's canal to the medulla oblongata. At the same time, the kundalini also rises in the airways of Pingala and Ida, and acts as an energy regulator and other auxiliary functions for the kundalini.
The pingala on the right side of the spinal cord is called the airway of the sun and is the airway that controls heat.
The ider on the left, called the lunar airway, controls the flow of cold air. If the kundalini wakes up accidentally through Pingala, the practitioner can literally turn black and burn to death in the worst case due to the tremendous internal heat that is completely out of control.
The author of Kundalini, Gopi Krishna, describes his own nearly deadly experience due to this mistake.
I conclude that the Buddha is the perfector of the Kundalini Yoga by putting out the miracle pond, the biography, the Buddha, the miracle, etc. The miracle of putting out is a pair of energy using this biorider.
This miracle is peculiar to the kundalini yoga perfector. Now, as the kundalini awakens and the energy moves up and down the airway smoothly, as the training progresses, the kundalini reaches the Sahasrara chakra, where I will practice. (However, the people who can reach this point are rare nowadays)
Thus, Sandriny is supposed to reach from the luck test bone to the medulla oblongata, then ascend further, and eventually to the top of the Sahanini chakra. In terms of clarity, what the route to is is is clear because each company is sending it, so to speak, it is a straight road. But what about the route to Sahaslara?
I said earlier that the Buddha did not let his disciples use Kundalini Yoga because it was too radical, but that was not the only thing.
The Kundalini Yoga chakra development method was unstable and uncertain. The Buddha created the perfect Buddhahood method and taught it to his disciples.
to be continued. Buddha's practice is not yet
Kundalini prana
I said earlier that the Buddha did not incorporate Kundalini yoga into his training.
That's true. The Buddha did not incorporate Kundalini Yoga into the Iddhipada method. However, Kundalini energy was taken in.
The energy of human beings is not as powerful as Kundalini. There is no comparable driving force for remodeling humans. No, without using this energy, it would be impossible to remodel humans. Therefore, the Buddha used this.
The breath that the Buddha uses in the Iddhipada method, that is, prana, is the energy generated from the kundalini. It's not just breathing or willingness.
In the early stages of meditation, it is a willful misunderstanding. When the practitioner has enough will to awaken the kundalini, the power of the strengthened will is directed towards the awakening of the kundalini. There are two parts to awaken the kundalini. There was a correct stimulus there
When you get it, Kundalini wakes up. This practice must be carried out meticulously and boldly according to the guru.
In Agama, there are some Buddhist dragons or vipers that exert great power by subduing poisonous snakes, but the poisonous dragons and poisonous snakes can be thought of as representing kundalini.
Since ancient times, Landriny has been represented in the form of a three-headed dragon or a nine-headed snake. The fairy tale of the poisonous snake, which is told in Agama, reveals that the Buddha has succeeded in controlling the kundalini energy, which is intense and burns for everyone, rather than a simple poisonous snake liquor.
It is not clear whether it will take the road. As long as the kundalini awakens, the awakened kundalini is supposed to reach the Sahasrara chakra automatically, and the practitioner himself does not know the route at all.
What about the Buddha's airway?
The Buddha's airway also has something in common with Kundalini Yoga.
It is the airway through the part of the spinal column from the caudal hypobone to the medulla oblongata. It is an airway that is almost the same as the Sushmuner tube. However, while the Kundalini Yoga Sushmuner's canal ends in the medulla oblongata, the Buddha's airway goes further into the neocortex, old cortex, and paleocortex of the cerebrum.
It reaches from the diencephalon to the hypothalamus. And it has that clear route.
That is not all. The route goes further to the forehead, from the eyebrows, through the back of the nose, from the chin to the throat. In other words, the prophecies that are effective because they reach the anterior pituitary gland and the posterior pituitary gland over the neural pathways from Sahaslara to Ajnya and the surrounding area can be understood even by beginner practitioners.
It goes without saying which one is better.
This is basically due to the difference in training between the Kundalini practice and the Buddhahood Buddhahood practice.
The Buddha's method is to "go" prana. This means that the practitioner does it according to his own will. Therefore, the practitioner must know the route that leads Prana. Burana's goodness,
Instead of leaving it to Blur, the practitioner decides and proceeds. Therefore, the practitioner must know the path.
The Kundalini Yoga Tower is completely different.
In order to awaken the kundalini, the power of the practitioner's will is required, but once the kundalini is awakened, the kundalini explosively aims at the Sushmuner airway regardless of the practitioner's will. It is not something that the author says "Megurasu".
And, with that, it's Kundalini Kise.
Therefore, the way to use the kundalini energy of the mind is completely different from the Sandriny Yoda method, and it is a method of "using, mari, kundalini energy!"
つづく。仏陀の修行法はまだ
クンダリニー・プラーナ
わたくしは、さきに、仏陀は修行法にクンダリニー・ヨーガをとり入れなかったといった。
たしかにその通りである。仏陀は四神足法にクンダリニー・ヨーガをとり入れなかった。しかし、クンダリニー・エネルギーはとり入れていたのである。
人間の持つエネルギーで、クンダリニーほど強大なエネルギーはない。人間を改造する原動力として、これに匹敵するものはない。いや、このエネルギーを使わなかったら、人間の改造など不可能といっていいだろう。だから、仏陀はこれを用いた。
仏陀が四神足法において用いる気息、すなわちプラーナとは、クンダリニーから生ずるエネルギーなのである。単なる呼吸の息、あるいは意念だけではない。
初期の瞑想の段階では、意志による誤想である。修行者が、クンダリニーを覚醒するに十分なだけの意志を持つと、強力になった意念の力は、クンダリニー覚醒に向けられる。クンダリニーを覚醒するための部位が二カ所ある。そこに正しい刺激があた
えられると、クンダリニーは目ざめる。この修行は、導師にしたがって、細心大胆におこなわれなければならない。
阿含経の中に、いくつか、仏陀が毒龍、あるいは毒蛇を調伏して偉大な力を発揮する武が出てくるが、その毒龍、毒蛇は、クンダリニーをあらわしているものと思ってよい。
古来、ランドリニーは、三つの頭を持った龍、あるいは九つの頭を持った蛇の姿で表されているのである。阿含経で語られる毒龍調伏の説話は、単純な毒蛇退酒、語ではなく、仏陀が、強烈で、だれもが手を焼くクンダリニー・エネルギーのコントロール化に成功したことを明かしているのである。
道を通るのか、明確ではないのである。クンダリニーが目ざめさえすれば、目ざめたクンダリニーは、自動的にサハスラーラ・チャクラに到達することになっているのであって、修行者自身には、その経路はまったくわからないわけである。
これにたいし、仏陀の気道はどうであろうか。
仏陀の気道も、クンダリニー・ヨーガと共通する部分がある。
それは、尾低骨から延髄に至る脊柱の部分を通る気道である。スシュムナー管とほとんど変わらない気道である。しかし、クンダリニー・ヨーガのスシュムナー管は延髄で終わっているが、仏陀の気道はさらに進んで、大脳の新皮質、旧皮質、古皮質を
めぐって、間脳から視床下部にまで到達しているのである。そして、そのはっきりしたルートを持っているのである。
それだけではない。ルートはさらに前額部に進み、眉間から鼻柱の奥を通って顎から喉にくだる。つまり、サハスラーラからアージュニャー、そしてその周辺の神経経路をめぐって脳下垂体前葉、下垂体後葉に至っているのであ効いう予言」ば、初心の修行者でも把握が可能である。
どちらがすぐれているかは、いうまでもないことであろう。
これは、基本的に、クンダリニーの行法と、仏陀の成仏法の、修行方法の違いによるものである。
仏陀の方法は、プラーナを「行らせる」という方法である。これは、修行者が自分の意志(意志)によっておこなうことを意味する。したがって、修行者は、プラーナを導いていくルートを知っていなければならないわけである。ブラーナのいくささを、
ブラーにまかせるのではなく、修行者が決定して進めていくのである。だから、修行者はその道すじを知っていなければならないのである。
クンダリニー・ヨーガの塔合はこれとまったく違っている。
クンダリニーを目ざめさせるためには行者の意志の力を必要とするが、一旦めざやたクンダリニーは、修行者の意志にかかわりなく、一気にスシュムナー気道を爆発的に意していくのである。それは、作者が「めぐらす」などというものではない。
そして、とも、クンダリニーきせということになる。
だから、心のクンダリニー・エネルギーの使いかたは、サンドリニー・ヨーダ法とまったく異なり、ランドリニーまさにコントロードし、「使うのである、まり、クンダリニー・エネルギ!「ボトせる」という手法である。